Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 10:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 07:46 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tarkoitus olisi vaihtaa tuohon Nemin 4-satkuun etustefat.

Onko mitään yleisohjetta miten tuo käytännössä tapahtuu, vai mennäänkö ohjeella:
Pölysuoja + ilmanpaineet veks ja tempaistaan liukuputki irti alaputkesta ilman että tarvii jotakin ruuveja tai muttereita irroitella? Sisältä paljastuu sitten jousi.

Raatokin asustaa nykyään turhan kaukana että toisin hovikorjaajalle pisteosia huollettavaksi. :surrender:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 11:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kyllä kai ne joutuu purkamaan eli avaamaan pohjasta ruuvin ja yläpäästä jousen pidiketulpan ehkä myös tyhjennysruuvin ja lukkorenkaan...

youtubeen hakusanat Kawasaki Z400 ltd
Ei löydy ihan suoraa osumaa, mutta oudolla kielellä kuvia kz400:
https://www.youtube.com/watch?v=KeGW3-h7klA

ja lisää vinkkejä Z440 LTD
https://www.youtube.com/watch?v=jpNRzrOEE4g&t=422s

Ilmeisesti tuo kaveri oli saanut pohjan kuusiokoloruuvista kannan rikki ja tuossa ekassa oli taas vinkki kuvana millaisella työkalulla saa pidettyä vastaan jos sisäosa pyörii (tai teroitettu harjanvarsi tms.)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 21:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Mulla on kiinnipitotyökaluna noin 60-70cm pitkän terästangon päähän hitsattu sopivan kokoinen mutteri. Kokoa en muista. Tuo lykätään sinne putken sisään mutteripää edellä, kun on ensin irrotettu yläpäästä oojalan mainitsemat pidiketulppa ja jousi. Terästangon varresta jää näkyville jotain 10cm ja siinä on reikä, että voi pitää vastaan esim. ruuvimeisselillä samalla kun vääntää auki pohjasta kuusioruuvin. Helpottaa, kun pistää koko hoidon hellästi ja suojattuna naarmuuntumista vastaan esim ruuvipenkiin kiinni.

Sitten kun tuon pohjan kuusioruuvin on avannut ja yläpäästä stefan päältä irrotellu pölysuojan ja lukkorenkaan ja aluslevyn, tarvitaan voiman käyttöä. Periaatteessa liukuputki pitäs irrota alaosasta vetämällä kun sen pohjaruuvin on avannut, mutta joskus ovat silti melko tiukassa, koska stefa lähtee tuon liukuputken mukana. Ihan vaan olen liukuputkesta riuhtomalla n+1 kertaa ja tarvittaessa voimaa lisäten nitkutellut nytkytellyt niin kauan että irtoaa. En tiedä onko tuohon joku kätevämikin tapa? Huomioi putken mukana tulevien osien järjestys! Siellä on ainakin sellaiset liukuholkit ylä- ja alapäässä. Ylempi on heti stefan alla ja alempi siellä liukuputken alapäässä.

Kyllä se siitä. :yesyes:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 10:08 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Pulttipyssy (=paineilmatoiminen mutterinväännin) helpottaa sen alaruuvin kanssa... :axe2:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 16:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Joissain tuo kiinnipito on kuusiokannan paikka, mutta joissain (kai useissa Z kawoissa) neliökanta, toimiikohan satunnainen kuva netistä:
Kuva
https://www.bikerstoolbox.co.uk/acatalo ... tools.html

Mutta pulttipyssy auttaa, vastapuolen massa hoitaa nakutuksen avulla avautumisen, kiinnilaitossa tietysti sopivasti varovaisuutta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 22:56 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Juu, kiitosta vaan. Antaa vähä rohkeutta itse tehdä kun on edes jotain osviittaa mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä.

Koko talvi aikaa turata. Viimeksi noin 3 vuotta sitten oli paikallisella mp-huollossa vaihtaneet nuo stefat kun vuoti.

Alkoi uudestaan vuotamaan melko pian, ja tietty jarrun puoleinen putki.

Tiedä sitten syytä, ehkä se selviää purkamalla ja katsomalla. Mitään ulkoista naarmua ei liukuputkessa näy, voihan siellä olla roskia stefan ja liukuputken välissä jolloin öljyt tulee tietenkin ulos roskien tekemästä tilasta.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2019 21:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Vastaan tänne, kun enemmänkin liittyy tähän pyörään, en tiedä tuon kaasareista, mutta äkkiseltään näyttäisi että ylivuotoletkut (jos kohokammiossa pääsee bensataso liian korkealle) olisi kuupan pohjista nuo kaksi mustaa kumiletkua alaoikealla - mutta ei tiedä tuosta kuvakulmasta, selviää siitä kun katsoo mistä ne lähtee ja mihin ne päätyy?

Tuosta ei oikein näy mikä tuon osoitintikun alla on, näyttää vähän messinki"tulpalta", vai onko se ruuvi? Ilmeisesti vuotokohta on sen tikun pään kohdalla oleva tulpattu reikä?


Liitteet:
Screenshot2019.10.27.png
Screenshot2019.10.27.png [ 215.06 KiB | Katsottu 9880 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2019 22:07 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ne kaksi mustaa letkua ovat pohjakupin tyhjennys ruuvien poistoletkuja.

Taisin torpata ne nippusiteellä kiinni kun alkoi merkkaamaan paikkaansa. Tiiviste muistaakseni mureni siitä tyhjennysruuvista jolla kupin saa tyhjäksi.

Roiskii ainoastaan vasemmanpuoleisesta kupista. Pohjakupin saa pois irroittamatta kaasaripakettia.

Lähinnä kyselin jos olis tietoa mistä vikaa lähtisi etsimään jottei tarvitsisi koko pakettia purkaa osiin ja kasata uudestaan vain huomatakseen että esim koho jumissa tai jotain sinnepäin.

Noh, eiköhän se siitä selviä tän talven aikana. :rock:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2019 22:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ok, muistelin että jossain kaasarimallissa oli tuossa pohjaletkussa myös ylivuoto-ominaisuus, eli siinä oli kuupan sisällä messinkiputki, joka oli niin pitkä että normaalisti se oli bensapinnan yläpuolella, mutta jos uimuriventtiili vuosi, niin bensaa pääsi putkea pitkin ylivuotoletkuun. Mutta jos oikein katselin tuon kaasareita jostain youtube-videolta, niin tuossa ei ehkä taida olla sellaista. Mutta mitä on tuon vuotavan oksan toisella puolella (eli jos katsoo kaasarin vastakkaiselta puolelta samalta korkeudelta), eli onko siellä bensantulo uimuriventtiilille (silloin tuo voisi olla vain tulpattu porausreikä)?

Bensapinnan saa katsottua noista kuupan pohjaliitoksista laittamalla läpinäkyvän letkun, taivuttaa letkun takaisin ylöspäin ja teippaa vaikka jonnekin kiinni ja avaamalla tyhjennysruuvia (ja bensahana pri-asentoon) ja vertaamalla bensapintaa letkussa kaasarin kuupan tiivistetasoon - tarvitsis vaan tietää mikä on oikea korkeus, joissain on määritelty milleinä tuosta tasosta. (usein noissa tyhjennysruuveissa on ihan o-rengas tiivisteenä?) mutta ilman ohjekorkeuttakin voi verrata kaasareita keskenään.

[Edit]tuota ylivuoto-ominaisuutta ei taida oikein voida nähdä kuuppaa irroittamatta, ilmeisesti poistui jossain vaiheessa ympäristösyistä, mutta jotkut ovat lisäilleet jälkikäteenkin:
http://web.ncf.ca/ag136/floatDrainTubes.htm

Periaatteessa sen voisi havaita myös siitä että putkessa liikkuu tavaraa vaikka ruuvi on kiinni, mutta ilmaa puhaltamalla/imemällä voi olla vaikeaa, kun reikä putkessa on niin pieni.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Ma Loka 28, 2019 00:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Näemmä normi kz400:sta löytyy tuollainen kaasareiden huoltovideo, tuossa näkyy uimuriventtiilien tarkistus/huolto ja vähän kun katsoo eteenpäin, näkyy tuo ylivuotoputken sijainti ja toiminta selostettuna, ainakin tuossa kaasarimallissa tulee ylivuoto samasta nipasta ja letkusta kuin tyhjennyspropun kauttakin päästö. Eli jos tuollaiset putket löytyy pohjakuupasta, niin niitä ylivuoto/tyhjennysletkuja ei kannata ainakaan tukkia vaan vaihtaa pohjapropun tiiviste, jos yhä silti vuotaa, niin uusia uimuriventtiilin luisti tai kokonaan.
https://www.youtube.com/watch?v=8vSC88AZi2I&t=6m15s

En tiedä toimiiko tuo suora minuutit/sekunnit-linkki videoon, mutta kohdasta 6 min 15 sekuntia alkaen uimuriventtiili ja 7 min 20 s alkaen on ylivuotoputken toiminnan selitys.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Ma Loka 28, 2019 07:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kuva
Tuolta bensapinnan mittaamisohjekuva:
https://www.zxforums.com/forums/zx-6r-f ... -help.html
(ja kuten kuvassakin huomautus, yleensä oikea taso on saumasta alaspäin jokunen milli 2-4 oli ehkä jossain Keihin 32 CVK:ssa)

uimuriventtiilin neuloja/luisteja saa tarvikkeinakin, mutta pitääkö ne tarvikeosat kovin hyvin, ovat ainakin halvempia, tuossa on ainakin mitat ilmoitettuna, niin voi verrata onko samat:
http://www.carburetors.com.ua/index.php ... duct_id=56

Myös runko-osan tiivistyspinnan kunto kannattaa katsoa, en tiedä saako helposti vaihdettua, mutta Topsy tms. puikolla ja kiilloitusaineella puhdistus voisi olla paikoillaan.

Sumekolta tai CMSnl.comista saanee myös originaaleja neuloja, en tosin löytänyt tuota mallia CMS:n listoista?

Ja voihan tuossa olla kaksi eri vuotovikaakin, jotenkin tuo tikulla osoitettu oksa on kuvassa sen verran korkealla, että näyttäisi bensa valuvan ylivuototapauksessa jo muualtakin ulos, koneeseen ja ilmanputsariin päin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Ma Loka 28, 2019 08:06 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Iso kiitos, täytynee paneutua asiaan. :lukea:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Ti Loka 29, 2019 14:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Minulla oli joskus Z650:ssä joko neuloissa toivomisen varaa tai ruosteen murenia tankissa, eli välillä joku kaasari tulvi - laitoin hätäapuna kertakäyttöhanskan letkujen päähän ja jokaisen letkun omaan numeroituun sormeen. Tuo parani aina sillä että päästi vain sen numeroisen kaasarin kuupan tyhjäksi ja antoi täyttyä uudestaan (ja hanskan uusinta, se malli ei kestänyt pitkään bensaa), eli epäilen roskia poolttoaineessa.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Ke Loka 30, 2019 11:25 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Vielä tuohon etustefaroplematiikkaan: Muistakaa unohtaa ne halvat tarvikestefat, niistä ei ole kuin yksi hyöty: pääsee harjoottelemaan sitä vaihtotoimitusta usiammasti. Jos vaikka orikinaalit Kawa-tilkkeet on tuplahintaisia (mitä ne ei ole!), ne kyllä on osoottautuneet kestävänkin vähintään tuplaten sen mitä tarvikkeet. Tietysti olettaen, että liukuputkissa ei ole suurempia skraiduja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Marras 01, 2019 21:11 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Etustefat on jo hankittu. Pölysuojia ei ollut myyjällä. Varmaankin stormi tai joku muu taho kyllä myy minulle nuo pölysuojatkin.

Ostin tältä foorumilta, ovatten tallissa odottamassa suurta innostusta. Paikallinen mp-huolto (Mäkelä kouvola) vaihtoi nuo stefat muutama vuosi sitten ja sen kesän ne kesti ja alkoi uudelleen kostuttamaan liukuputkia.

Ja oli törky kalliskin. :axe:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: La Marras 02, 2019 15:27 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
moi
joskus alkaa pitämään ku putsaa rakotulkin ohuilla lehdillä, työntää stefan läpi ja pyöräytää ympäri putken, jos meinaan on jotai mujua huulilla, vaik voi ne joskus huonouttaankin vuotaa, jotkut taas vuosia kunnossa, tuuria mukana nuissa ja välillä huonompaa...

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: La Marras 02, 2019 22:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
make-62-kzt kirjoitti:
moi
joskus alkaa pitämään ku putsaa rakotulkin ohuilla lehdillä, työntää stefan läpi ja pyöräytää ympäri putken, jos meinaan on jotai mujua huulilla


Jep. Tämä on ollu tiedossa. Saattaa pölysuoja laskea läpi ja hiekkapöly menee stefan ja liukuputken välistä. Saattaa jäädä siihen jumiin ja vuoto on valmis.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com