Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 04:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 19:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
helou

aloitin tänään purkamaan zephyr 750 vm 92 mopoa :)

Olisi tarkoituksena availla konetta ja katsoa mitä on syönnyt..
Ainakin ventiilien kuntoon ja säätöihin ajattelin perehtyä..kokemusta koneen avaamisesta/kokoamisesta ei ole :hammer:
Ehkä osastolla on porata ja laittaa visecon männät

Tietämäni mukaan edellinen omistaja on vaihtanut isommat suuttimet..nekin lienee syytä tarkistaa.??

Kokemuksia ja neuvoja koneesta otetaan vastaan :)
Mitä kannattaa ottaa huomioon ?
Mitä kannattaa välttää ?
Mitä kannattaa ehdottomasti vaihtaa/tarkistaa?
jnejnejne....

Kiirettä ei projektilla ole..ajelen kesän vm.82 gpz750r1 :llä

/Mikko

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 21:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
scubari kirjoitti:
helou

aloitin tänään purkamaan zephyr 750 vm 92 mopoa :)

Olisi tarkoituksena availla konetta ja katsoa mitä on syönnyt..
Ainakin ventiilien kuntoon ja säätöihin ajattelin perehtyä..kokemusta koneen avaamisesta/kokoamisesta ei ole :hammer:
Ehkä osastolla on porata ja laittaa visecon männät

Tietämäni mukaan edellinen omistaja on vaihtanut isommat suuttimet..nekin lienee syytä tarkistaa.??

Kokemuksia ja neuvoja koneesta otetaan vastaan :)
Mitä kannattaa ottaa huomioon ?
Mitä kannattaa välttää ?
Mitä kannattaa ehdottomasti vaihtaa/tarkistaa?
jnejnejne....

Kiirettä ei projektilla ole..ajelen kesän vm.82 gpz750r1 :llä

/Mikko

Jos kone menee kokonaan levälleen, niin kannattaa samalla vaihtaa nokkaketju - se on halpa Sumekolla (Stormilla noin 3 kertaa kalliimpi). Samalla kannattaa tarkistaa myös ensiövetoketjun kunto (max. vapaa liike 27 ketjun keskeltä mitattuna). Ja kasauksessa kannattaa ehdottomasti käyttää alkuperäisiä tiivisteitä ja o-renkaita - tarviketiivareilla ei tee mitään.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 21:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
ok.kiitti.

Lueskelin just vanhaa ketjua wisecon männistä..ilmeisesti mp-palvelu oikea paikka hankkia ne..?
Onkohan järkeä vaihtaa mäntiä 92 vuosimallin peliin jolla ajettu "vasta 60t"...ei varmaankaan ??
Ehkä pelkkä yläkerran remppa riittäisi..epäilen ettei ole paljon venttiilejä säädetty !

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 21:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Mäntien vaihtotarvehan selviää puristuspaineiden mittaamisella - tosin takomännät ovat aina takomännät. Ei noilla kilometreillä venttiilejä ole välttämättä montakaan kertaa tarvinnut säätää, kun todellinen säätöväli on helposti sellainen 30 tkm vaikka välykset toki kannattaa tarkistaa useammin eli noin 10 tkm välein.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 21:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
ok.

..pitänee nyt tilata zephyrin korjausopas ja aloittaa opiskelut siitä..!
kovasti kiinnostaa ottaa kone levälleen ja koettaa saada kasaan takaisin..heh :axe2:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2009 21:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
scubari kirjoitti:
ok.

..pitänee nyt tilata zephyrin korjausopas ja aloittaa opiskelut siitä..!
kovasti kiinnostaa ottaa kone levälleen ja koettaa saada kasaan takaisin..heh :axe2:

Älä nyt vaan tee sitä virhettä, että tilaat Heinäsen (tai Clymerin) kirjan - ne kun soveltuvat lähinnä nuotion sytykkeeksi jos nyt edes siihen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ti Touko 19, 2009 16:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
tuli infoo ettei löydy suoraan luettelosta zephyriin wisecoja..lieneeko 82 Z 750 männät sopivat..?

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ti Touko 19, 2009 17:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
scubari kirjoitti:
tuli infoo ettei löydy suoraan luettelosta zephyriin wisecoja..lieneeko 82 Z 750 männät sopivat..?

Ainakin poraus ja iskunpituus on sama, joten voipi käydäkin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2009 20:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
yläkerta purettu..kovasti karstaa männissä ja yhessä sylinterissä aika hyvät naarmut...mut m,uuten kaikki näyttäis siltä ettei ehkä kannata lähtee wisecoimaan..! säästyypä rahhaa sit muihin hilavitkuttimiin :)

Olisko sille naarmulle syytä tehrä jotain..ei kovin syvä mut kuitenkin selvästi sormella tunnettavissa..??
Männän renkaat kai vaihtoon ja takas nippuun !


Liitteet:
Tiedoston kommentti: putsatut männät
mannat.jpg
mannat.jpg [ 17.83 KiB | Katsottu 15982 kertaa ]

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2009 02:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
scubari kirjoitti:
yläkerta purettu..kovasti karstaa männissä ja yhessä sylinterissä aika hyvät naarmut...mut m,uuten kaikki näyttäis siltä ettei ehkä kannata lähtee wisecoimaan..! säästyypä rahhaa sit muihin hilavitkuttimiin :)

Olisko sille naarmulle syytä tehrä jotain..ei kovin syvä mut kuitenkin selvästi sormella tunnettavissa..??
Männän renkaat kai vaihtoon ja takas nippuun !

Veikkaisin, että pyttyjen kevyt hoonaus ja uudet männänrenkaat riittävät - ja sitten vaan nippuun uusien alkuperäisten tiiviteiden ja o-renkaiden kera. Ja sitten kunnon öljyt koneeseen eli Delvac MX 15W40 :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2009 07:42 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
repaimanuals.com osoitteesta löytyy zephyyriisi käytettynä ja uutena
manuskat:

U99924-1138-01 - Used Official 1991 Kawasaki ZR750C1 Zephyr Factory Service Manual

99920-1530-01 - Official 1991 Kawasaki ZR750 Zephyr Factory Owners Manual
:lukea: :lukea: olis pitäny. Eihän tuo uus ole vissiin kun käyttöohje :hammer: vain.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2009 19:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Lainaa:
Veikkaisin, että pyttyjen kevyt hoonaus ja uudet männänrenkaat riittävät - ja sitten vaan nippuun uusien alkuperäisten tiiviteiden ja o-renkaiden kera. Ja sitten kunnon öljyt koneeseen eli Delvac MX 15W40 :P


tänään meni sylinterit hoonattavaksi ja lasikuulapuhallukseen..ja kansi puhalletaan samalla..myös orggis tiivisteet ja männänrenkaat on tilattu :pappa:

Vuorossa koneen ja vanteiden kiillottelua, kaasareiden huolto ja sit mopon peräosan muutosten suunnitelua :pc:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2009 21:00 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
scubari kirjoitti:
Lainaa:
Veikkaisin, että pyttyjen kevyt hoonaus ja uudet männänrenkaat riittävät - ja sitten vaan nippuun uusien alkuperäisten tiiviteiden ja o-renkaiden kera. Ja sitten kunnon öljyt koneeseen eli Delvac MX 15W40 :P


tänään meni sylinterit hoonattavaksi ja lasikuulapuhallukseen..ja kansi puhalletaan samalla..myös orggis tiivisteet ja männänrenkaat on tilattu :pappa:

Vuorossa koneen ja vanteiden kiillottelua, kaasareiden huolto ja sit mopon peräosan muutosten suunnitelua :pc:

Toivottavasti jättävät puhaltamatta kannen nokka-akseleiden puolen eli laakeripinnat ja paininkuppien "montut" - kaikki koneistamot eivät ole kyllin järkeviä tässä asiassa :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2009 21:04 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Eipä Raato käännetä weistä haawassa...
Wesku näkee wieläkin :mur: waikka siitä on jo muutama wuosi kulunut...
Oli lähellä ettei se menny ja :kk: ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ti Touko 26, 2009 16:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
toivottavasti joo ;)
GT-Motorsille meni kamat :eitieda:


Liitteet:
levällään.jpg
levällään.jpg [ 13.75 KiB | Katsottu 15659 kertaa ]

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 13:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
viikonloppuna vaihtui stonga ja muutaman mm korkeemmat raiserit, virtalukko oli kans irti..edellisen omistajan jäljiltä ihme virityksiä sähköissä :hammer:
Pari piuhaa jäi vielä arvoitukseksi, et mitä virkaa lienee niillä..kytkettynä oli vain päävirta,maa ja sit joku plussaan kytkettynä missä ilmeisesti vastus välissä... :eitieda:


Liitteet:
virrat.jpg
virrat.jpg [ 114.43 KiB | Katsottu 14035 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2009 15:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
jees..oli sit pakoventtiilit "palanut" loppuun...ei muuta ku uusia venttiileitä ostelemaan !

hiddo wie ! 29ekuu kpl stormilla !

:uaa: :uaa: :uaa: :uaa: :uaa: :uaa: :uaa: :uaa:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 15:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
njoniin..kilkkeet ostettu ja nyt peukut pystyyn et menee kone kasaan kans :roll:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2009 11:57 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Moe,

Onkos edistystä tapahtunt ?

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 29, 2009 17:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
lomalta palattu ja pikkuhiljaa läjään mopoa :)
Mäntiä asentaessa yks männäntappi putos koneeseen..joo, oli rätit tukkeena akseleiden ympärillä, se vaan jotenkin luiskahti :spank:
No, tänään öljypohja auki ja siellähän se kadonnut tappi lepäs...uutta tiivistettä stormilta kyselemään..ei saa ku koko tiivarisarjaa, eli sumeko ja orginaali osia..ehkä hyvä niin ;)

Matalat iskarit on kiinni ja le pera solo seat hommattu.
Siinä onkin sit kiva rojekti vääntää uudet sivuposket ja takalokari !!!

Onhan täs ens kesään aikaa..heh..vaik olishan se kiva saara kawa ajoon jo pian :D

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ke Heinä 01, 2009 14:17 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Moe,

SRV:n sivuposket asettuivat kohtalaisen pienellä modauksella paikalleen. Satulalukon reikä tosin piti täyttää ennen maalausta ja vähän kulmia muotoilla. Takalokkarissa olikin sitten enemmän mallailua ja suunnittelemista, kuulemma. Muuten tuli hyvä, mutta siinä saisi olla sellainen 30 sentin pätkä lokasuojaa piilossa, jonka voisi vetää esiin sadekelillä. Heittää tosiaan selkään, reppuun ja kypärään iloisesti ketjurasvaa, lokaa ja muuta scheissea...

Sulakerasian laittoivat kivasti akun päälle, tuli nääs mieleen.

Saitko muuten 11 " iskarit sopimaan ?

Kustoomi on tänään klo. 18.00 jälkeen Maunulassa, jos haluat tulla tutkimaan toteutusta.

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ke Heinä 01, 2009 14:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
ok. missäpäin maunulaa..?
Vois ehkä ajella ihmettelemään.. :cycle:


hätänen kyssäri ! ..
..lueskelin foorumii..ilmeisesti maunulan majalla.. :)
Pitääpä kokeilla jos gpz lähtee käyntiin ja ajella sinnepäin.

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2009 20:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
en päässyt maunulaan asti...tömäsin yhteen kawahtaneeseen tyyppiin ja eiku tien päälle ;)

Zephyristä katkesi pultti kanteen..nokka-akselin kiinnityspultteja :mur:
vihje ! jos käytätte kannen lasikuulapuhalluksessa, kannattaa putsata etenkin pultin reijät ERITTÄIN huolellisesti ennen kasaamista..heh :pappa:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: To Heinä 09, 2009 14:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
hei muuten.. venttiilien säädöstä..
Pitääkös nokat kiristää ihan momenttiin asti ennen välysten tarkastamista...?

Katselin jo kaikki venaty kertaalleen, pultit kiristettyinä "vähän"... :eitieda:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: To Heinä 09, 2009 22:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
^Kirjan mukaan joo muta ite kiristän ne "rannemomentilla" tarkistusta varten ja jos kaikki kohallaan, tai ainakaan ei liian tiukilla, niin sitten momenttiin. Ja senkin jätän yleensä hiukan alle vaaditun niin ei pilaa kierteitä niin helposti. Hyvin on pysyny kiinni säätövälin tähän saakkaa. [koputtaa puuta]

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Pe Heinä 10, 2009 07:29 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nokkapukeille riittää vallan mainiosti se rannemomentilla kiristäminen - virallisesti suositusmomentti on 1,2 kiloa, mutta olen jättänyt 1 kiloon ja hyvin on nokka-akselit pysyneet matkassa mukana. Joidenkin mallien Heinäsen manuaalissa on annettu momentiksi 1,6 kiloa ja se on todella liikaa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Heinä 20, 2009 15:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
ookoo, kiitos neuvoista :)
Kävin kyselemässä 0,2mm säätöpaloja stormilta..olisihan sieltä löytynyt "millä halkaisijalla" kaveri tiskillä kysyi...ööööööö :D
Pitänee ottaa nokat irti ja mittailla..heh !

Jos joltakin löytyy 5kpl 0,2 paloja, niin täältä löytyy ostaja :mail:

/Mikko


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ma Heinä 20, 2009 21:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Mahdoinko ymmärtää oikein, mutta ne palat vaihdetaan kokonaan uusiin sopivan paksuisiin, ei erillisiä välipaloja :mrgreen:
Huoltomanuaalissa olisi taulukko, millä voi katsoa uuden/vanhan palan tarpeen. katsotaan ensin välykset, merkitään ylös, kun avaa katsotaan palan paksuudet, ja ideana kierrättää vanhoja paloja (jos sopii toisten puuttuvien tilalle) ja ostaa vain ne joita ei saa vanhoista kierrättämällä uuteen paikkaan.

tuollainen siis mallina toiselle kawalle (tosin siis oikeilla välyksillä sinulla lienee erilainen taulukko)
http://klr6500.tripod.com/shimtable.htm

Harvoin palat menee kai noin päin että pitäisi paksuntaa palaa, vaan useimmiten tarve ohentaa niitä jotka uhkaavat jäädä kantamaan, eikäkun sinulla onkin uudet venttiilit ja muita kansihommia??

Halkaisia paloilla lienee 13 mm?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ti Heinä 21, 2009 02:13 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyllä, palat ovat ovat halkaisijaltaan 13 mm ja paksuudeltaan 2,0 - 3,2 mm

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750
ViestiLähetetty: Ti Heinä 21, 2009 16:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
:hammer:
joopa..siis taisi olla taulukon mukaan että tartten 0,2 mm paksumpia paloja, ei 0,2mm paloja..heh
Pakovenat on uudet ja kannesta venttiilipinnat on koneistettu mut mun tieteellisten mittausten ja taulukon mukaan pakopuolelle tosiaan lisää palaan paksuutta=paksummat palat ;)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com