Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2009 15:50 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 25, 2009 15:04
Viestit: 22
nii kävi mun taloudessa että britti pyörät läks ja kaipuuseen ja lohtuun tuli hommattua kawasakej+ :jook: ?!
z500 1981 z750r1 1982.
nää rivinelikot on iha outoja mulle 7000rmp ja lähtee vasta vetämää kun triumphilla oltas jo noilla lukemilla kampirauta sylissä.

z500!? ajopyörä
onko tää iha normaalia et 100kmh ja kierroksia on rapiat 5000rmp?
kannattaako ns:ylivälittää et kiekat ois 3000 kantturois ko vauhdissa??

z750? projekti
papereittenmukaa tyyppi ois kz750 mut ohjekirjasta on ympyröity z750 r1
mistä mahdan saaha selville pyörän oikean tyypin?

onko näis vanhoissa kawois jotain kohtia joihin kannattaa kiinittää erityistä huomiota niiden kanssa puuhastellessa?
kuulemma kannet ois se heikoinlenkki???
mistä ootte homannu osia?
mikä on yleensä osasaatavuus?
mite nää kestää ajoo?
kaikista nikseistä olen todella kiitollinen ja jos näihin on jotai parannus kikkoja/yleensäkkin vinkkejä olen pelkkänä korvana!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2009 16:20 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 25, 2009 15:04
Viestit: 22
750 projekti


Liitteet:
08pienempi1.jpg
08pienempi1.jpg [ 99.42 KiB | Katsottu 5077 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2009 16:33 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 25, 2009 15:04
Viestit: 22
pari kuvaa projektista saatii tänneki tosin vaikeuksien kautta....


Liitteet:
sdfghj.jpg
sdfghj.jpg [ 46.74 KiB | Katsottu 5062 kertaa ]
081pienempi2.jpg
081pienempi2.jpg [ 109.99 KiB | Katsottu 5071 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2009 19:39 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
swoore kirjoitti:
z500!? ajopyörä
onko tää iha normaalia et 100kmh ja kierroksia on rapiat 5000rmp?
kannattaako ns:ylivälittää et kiekat ois 3000 kantturois ko vauhdissa??

Kyllä, tai ainakin itellä LTD 550 100km/h = 5000 rpm. Empä usko... saattaa puhti loppua ylämäessä jos on välitykset liian "harvat"

swoore kirjoitti:
mite nää kestää ajoo?

HYVIN. :moto: :jump:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 26, 2009 00:28 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
swoore kirjoitti:
nii kävi mun taloudessa että britti pyörät läks ja kaipuuseen ja lohtuun tuli hommattua kawasakej+ :jook: ?!
z500 1981 z750r1 1982.
nää rivinelikot on iha outoja mulle 7000rmp ja lähtee vasta vetämää kun triumphilla oltas jo noilla lukemilla kampirauta sylissä.

z500!? ajopyörä
onko tää iha normaalia et 100kmh ja kierroksia on rapiat 5000rmp?
kannattaako ns:ylivälittää et kiekat ois 3000 kantturois ko vauhdissa??

z750? projekti
papereittenmukaa tyyppi ois kz750 mut ohjekirjasta on ympyröity z750 r1
mistä mahdan saaha selville pyörän oikean tyypin?

onko näis vanhoissa kawois jotain kohtia joihin kannattaa kiinittää erityistä huomiota niiden kanssa puuhastellessa?
kuulemma kannet ois se heikoinlenkki???
mistä ootte homannu osia?
mikä on yleensä osasaatavuus?
mite nää kestää ajoo?
kaikista nikseistä olen todella kiitollinen ja jos näihin on jotai parannus kikkoja/yleensäkkin vinkkejä olen pelkkänä korvana!

Ensinnäkin kannet eivät ole 8-venaisten Kawojen heikoin lenkki - tämä urbaanilegenda on saanut alkunsa siitä, että joissain 16-venaisissa vesijäähykoneissa oli venoilla taipumus upota seeteihin => venoja sai olla säätämässä jatkuvasti. 8-venaisissa säätöväli noin 30 tkm vaikka välykset tarkistetaankin 10 tkm välein varmuuden vuoksi.
Z500: kone on luonteeltaan kierroskone ja on aivan normaalia, että kiekat on satasessa päälle 5000. Ylivälittämistä en suosittele, koska koneesta loppuu silloin puhti kesken - vääntö ei riitä. Joten anna koneen vaan laulaa, se on suunniteltu siihen :P
Z750: tyyppi ja todellinen vuosimalli selviää parhaiten runkonumerosta, joten kerropa se, niin kaivan sinulle tarkan tyypin ja vuosimallin.
Heikkoa kohtaa näissä keskareissa ei oikeastaan ole ja ne kestävät todella hyvin ajoa, jos on vain huollettu ajallaan ja asianmukaisesti. Mitään hyper-super-prätkäöljyjä koneeseen ei kannata laittaa vaan Delvac MX 15W-40 mineraaliöljyillä nämä myllyt toimivat parhaiten. Tyhjäkäynnillä koneesta saattaa kuulua kolinaa, joka häviää heti kierrosten noustessa yli 1500 rpm:n. Tästä kolinasta ei kannata huolestua, koska kyseessä on pikemminkin ominaisuus kuin vika eli kytkinkehä se siellä vain ilmoittaa olemassaolostaan :P
Varsinkin seiskapuolikkaan myllyyn saa osia vielä melko hyvin, koska se on pitkälti sama mylly kuin Zephyrissä ja ZR-7:ssa. Viissatku on sitten hieman hankalampi tapaus.
Hyvä osien hankintapaikka on CMS Sumekolla valitettavasti myyvät useimmiten eioota...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 26, 2009 10:23 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 21:37
Viestit: 18
Paikkakunta: Aura
Öljynlauhdutin ja vanteiden väri viittaa -82 KZ750-R1:een. Mulla on tarkoitus rakentaa omani alkuperäiskuntoon. Jos projektista jää orggisosia, tehdään kauppaa. Puuttuu takalokari ja satulan takana oleva rauta (kauhukahva :mrgreen: ) ym. pikkusälää.
Tämän mallin voi "ylivälittää" vääntöä riittää, ja kun 8000 r mittarissa, alkaa tapahtua.

_________________
Z1A 900 1974.
GPz R1 750 1982.
GPz 1100 1985.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 27, 2009 00:24 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 25, 2009 15:04
Viestit: 22
750 numero ois kz750r-006703.

no annetaa 500 laulaa kerta ser siitä tykkää. se vaa tuntuu häjylt britin jälkee ku max oli 5000
tarkotus oli ottaa molemmista pannut auki tulevana talvena... kun kummastakaan ei oo oikee minkäälaista historiaa tiios. käyp kyl nätisti jne.. tosi seiskapätkä on ny seisonu jokuseaikaa. siin on jakopää remppa aiheelline kiristin ei taija kunnol rokata ku kalkattaa nii pirust mut asettuu sit kotvan ku o käyny.. eiks se joteki hydrauline oo se kiristin...
se on sitte 500 sovellettava osia, onha joissai maailman moottorissa ainakii läheellee käyviä osia.
tietty mitäpä niitäkää murehtimaa ku ei ainakaa tällei ajos tunnu oleva tarvetta suuremalle rempalle.

toi seiskapätkän uskosin liikuva iha riittävästi. en oo ajanu sil metriikää ku tuli rojektiks hommattuu ni tehää nyt. takapiruna o mieles pyöriny ku siin tulee semmone lowrider race hässäkkä et noikoha tuo mite laukkais 1/4 mailia.....

ylemmääräsii osia ei oo valitettavasti. mut pijetää korvantakana ku eihä sitä koskaan tiiä mitä toreilta ja turuilta etee tulee..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 27, 2009 17:30 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, kyllä se R1 eli GPZ750 -82 on eli melkoinen harvinaisuus ainakin Suomessa. Tätä yksilöä on näköjään jo hieman modifioitu. Ainakin tankki on jostain H**dasta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 27, 2009 18:51 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 25, 2009 15:04
Viestit: 22
kiitoksia raato!

harvinaisuus nyt nous niskakarvat pystyy!! mistäkohtaa toi o harvinaisuus???
onks se niiku malliltaan harvinaine vai tekeeks joku siint jotekii erikoisen?

koneet lienee samanlaisia kaikis....

tankkiaihio oli jostai hevodatasta ku oli käyttämäton ni oli helppo hitsata...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2009 01:14 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
swoore kirjoitti:
kiitoksia raato!

harvinaisuus nyt nous niskakarvat pystyy!! mistäkohtaa toi o harvinaisuus???
onks se niiku malliltaan harvinaine vai tekeeks joku siint jotekii erikoisen?

koneet lienee samanlaisia kaikis....

tankkiaihio oli jostai hevodatasta ku oli käyttämäton ni oli helppo hitsata...

R1 on malliltaan harvinainen GPZ, koska sitä tehtiin vain tämä yksi vuosimalli - vuonna -83 tuli sitten uusi GPZ monoiskareineen kaikkineen ja vanha GPZ jatkoi elämäänsä L-mallina. Muistelisin nähneeni Sumekon varaosakirjan kannessa maininnan, että R1:siä on tuotu maahan 8 kpl. Koneet ovat perustekniikaltaan samoja, mutta viritysasteessa on pieniä eroja: vanhassa L:ssä tehoja muistaakseni 72 heppaa, R1:ssä ja uudessa L:ssä 80 sekä uudessa GPZ:ssa 86.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com