Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 21:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2009 20:18 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Tervehdys vaan tuoreelta Kawafoorumilaiselta - Kawaillut olen kyllä melkein vuosituhannen vaihteesta asti. Laitoshan on tuollainen allaolevissa kuvissa oleva, tosin 50 tonnia enemmän ajettu (oli vain vanhat kuvat käsillä ]:) ) Varaosien hankkiminen on ollut vähän hankalaa, kun noita ei ole Suomeen vissiin juurikaan tuotu (mm. kiroillut 32mm halkaisijan venttiilin säätöpaloja).

Kuva

Kuva

Juu ja koira ei sisältynyt pyöräkauppaan... Kunhan vaan hiipi tuohon kuvaan.

Eli ensinnäkin kysymys tuosta etuhaarukasta. Ko. laitteessa on tuo ilma/öljyhaarukka jonka epäilen olevan muutamassa muussakin Kawassa käytetty. Stefat pitäisi vaihtaa, ja pumpun purkaminen tuottaa päänvaivaa. Nimittäin alapään kuusiokoloruuvi ei aukea sitten millään, on yritetty harjanvartta ym. keppiä tunkea pitämään pumpun sisältä vastaan mutta tuloksetta. Minkälaisen special toolin tuohon oikein tarvitsee että saisi auki?

Toinen, vähän yleisempi kysymys etujarruun liittyen - aikani jarruja roplattuani (peukalo keskellä kämmentä :kiipeaa: ) kävikin sitten niin että jarrukahva ei palauta enää täysin ulos asti, vaan klappia jää sen verran että esim. jarruvalon mikrokytkin on koko ajan auki. Kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan huonosti tehdystä ilmauksesta vai jarrusylinteristä?

Hydrauliikkapuolen hommat ovat meikäläiselle vähemmän tuttuja (paitsi noista pumppausta sisältävistä elokuvista tietty) niin apu olisi poikaa.

Vielä moottoripuolesta hiukkasen - pakoventtiileistä menee välykset tiuhaa tahtia ja ohuimmat mahdolliset säätöpalat ovat jo paikallaan (ainakaan z-klasmosta ei löydy, tuolta olen joutunut tähän asti tilailemaan). Piisaisikohan tuohon uudet venttiilin seetit vai onko isompi remppa jo tarpeen?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2009 20:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
Tere tulemas joukkoon tu(H/M)maan! Pyörä on hieno! Koneesi lienee sama pata kuin esim Juntun -76 Z750:ssa (ks. kuwakawalkadi).
Jos paineilmakäyttöistä pulttipyssyä kokeilisit alapään (siis telarin!) ongelmaan. Jarrusylkkyä vois yrittää herkistellä? Tosin kahvan palautusongelma on joskus kuulemma ratkennut ihan apinan raivolla kiristetyn kahvan ruuvin löysyyseen... :vislaa: Liekö jarrutusnesteitä koskaan vaihdettu? Koirulle rupsuja!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2009 20:52 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Eroz kirjoitti:
Tervehdys vaan tuoreelta Kawafoorumilaiselta - Kawaillut olen kyllä melkein vuosituhannen vaihteesta asti. Laitoshan on tuollainen allaolevissa kuvissa oleva, tosin 50 tonnia enemmän ajettu (oli vain vanhat kuvat käsillä ]:) ) Varaosien hankkiminen on ollut vähän hankalaa, kun noita ei ole Suomeen vissiin juurikaan tuotu (mm. kiroillut 32mm halkaisijan venttiilin säätöpaloja).

Kuva

Kuva

Juu ja koira ei sisältynyt pyöräkauppaan... Kunhan vaan hiipi tuohon kuvaan.

Eli ensinnäkin kysymys tuosta etuhaarukasta. Ko. laitteessa on tuo ilma/öljyhaarukka jonka epäilen olevan muutamassa muussakin Kawassa käytetty. Stefat pitäisi vaihtaa, ja pumpun purkaminen tuottaa päänvaivaa. Nimittäin alapään kuusiokoloruuvi ei aukea sitten millään, on yritetty harjanvartta ym. keppiä tunkea pitämään pumpun sisältä vastaan mutta tuloksetta. Minkälaisen special toolin tuohon oikein tarvitsee että saisi auki?

Toinen, vähän yleisempi kysymys etujarruun liittyen - aikani jarruja roplattuani (peukalo keskellä kämmentä :kiipeaa: ) kävikin sitten niin että jarrukahva ei palauta enää täysin ulos asti, vaan klappia jää sen verran että esim. jarruvalon mikrokytkin on koko ajan auki. Kannattaisiko vikaa lähteä hakemaan huonosti tehdystä ilmauksesta vai jarrusylinteristä?

Hydrauliikkapuolen hommat ovat meikäläiselle vähemmän tuttuja (paitsi noista pumppausta sisältävistä elokuvista tietty) niin apu olisi poikaa.

Vielä moottoripuolesta hiukkasen - pakoventtiileistä menee välykset tiuhaa tahtia ja ohuimmat mahdolliset säätöpalat ovat jo paikallaan (ainakaan z-klasmosta ei löydy, tuolta olen joutunut tähän asti tilailemaan). Piisaisikohan tuohon uudet venttiilin seetit vai onko isompi remppa jo tarpeen?

Tarkasta eka se jarrujen ilmaus et on OK. se on sentään helppo homma ja aja lenkki ja totee asia jos ei auttanu niin sit muihin toimenpiteiseen. :beer:

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 05, 2009 22:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Onkos toi vm.1983?
Paras vaihtoehto on tuo mainittu pulttipyssy,mutta jos alkaa pyörimään täytyy vastapuolelle värkätä työkalu estämään ettei "tanko" ,mikä mahtaa olla nimeltään,pumpun sisällä pyöri.Tämän tangon päässä on kuusiokoloruuvi,mutta mikä tässä mallissa mahtaa ollakaan.
Tonnisessa -77 LTD:ssä oli muistaakseni 19 mm kuusiokolo.Eli pitkään pyöröraudan (16 mm tais olla mulla )päähän hitsattiin M12 pultti.Pultin kierrepää siis hitsattiin tankoon.Tangon toiseenpäähän pieni rauta jotta voi pitää vastaan eli niinkui T avain.
Tällä kun piti sisäpuolelta vastaan sai alapään hyvin auki.Siinä on kyllä hyvä olla kaveri apuna.Ei tahdo kädet riittää muuten.
Sitähän voi kevyesti hepata rautatangon päähän erikokoisia pultteja jolla kokeilla mikä kuusiokolo siellä pumpun sisällä olevassa tangossa on.
No joo.Mahtaakohan kukaan tosta sepustuksesta ottaa selkoa mitä meinaan. :?
Toivottavasti. :tuota:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2009 18:00 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kiiitos suuri jo vihjeistä, vai kuusioruuvi pohjassa, täytynee kokeilla kun räikän jatkovarsiakin piisaa tarpeeksi että voi siihen sovitella. Huomenna kerkiää taas ruuvailemaan. Pulttipyssy tuskin auttaa kun apinan raivolla vääntely aiheutti sen, että sisäpuolen osa pyörii jo mukana kuin tyhjää vaan... :ninja:

Pyörähän on '83-mallinen (#KZ750Y001576) ja valitettavasti kuvan koira on ex-koira, joten terveiset ei mene perille. Kawakin on noista kuvista jo maailmaa ja monenmoista keliä nähnyt, ja tarttisi vähän enemmänkin huomiota... Mm. takaiskarit, kytkimen, varvikellon, vähän hiekkapuhallusta ja maalia (tankki kukkii), öljyvuotojen paikkausta (kierroslukumittarin vaijeri tiputtelee pakosarjaan, savukone omasta takaa :band: ) sun muuta sellaista mutta eiköhän noita kerkiä ajan kanssa laittamaan, täältä foorumilta onneksi löytyy monenmoista hyödyllistä ohjetta. Kawa on vain pyhäajossa nykyisin, kun käyttöpyörä on makaroonimaasta, ruohonleikkurin koneella varustettu tupperwaara - tästä häväistyksestä suoritankin päivittäisiä katumusharjoituksia. :aatu: :assspank:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 10, 2009 11:22 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Joopa, 19mm pultti keppiraudan päässä tuotti tulosta, kiitos vaan avusta :pappa: nyt on etuhaarukka taas onnistuneesti kasassa.

Etujarrussa onkin sitten jotain isompaa vikaa... Jarrusatulaa tarkastellessa männätkin näytti syöpyneen aikas pahasti ja jossain määrin ryytyneet (toisen satulan mäntä ei meinannut edes liikkua, kunnes lähti ja jumahti ulos).

Täytynee jatkaa harjoituksia kun pääsee taas tallille.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com