Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuuspuokin kalkatukset
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 18:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Kylmänäkäy pirun hienosti mut lämmetessään rupee kalkattamaan vähänniinku venat olis v...rallaan mutku ei oo. Kalkatus ei lakkaa millään kierroksilla.
Kalkatus pahenee jos sammuttaa ja käynnistää muutaman minuutin kuluttua uudestaan. Onkos kellää tietoo/aavistusta mikä vikana


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 18:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Epäilisin jumituvaa nokkaketjunkiristintä, toi uudelleen käynnistyksen jälkeen koveneva ääni viittaisi siihen. Ketju lyö sen löysälle ja ei jaksa palautua, uudelleen käynnistyksessä lyö sen vielä syvemmälle. Jos saat jostain mekaanisen tai toisen toimivan alkuperäisen tilalle, selviäis onko vika siinä vai jossain muualla. Jos sulla on riviketjulla nokat, ei välttämättä pääse hyppäämään jako, rullaketjulla hyppäisi kyllä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 19:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Joo mulla on semmonen pultti kiristin. Jako on kohillaan tarkistin samalla
kun venttiilivälykset. Siinä on semmonen riviketju. Pyörä on 82 vuodelta Z650f2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 19:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pulttikiristin? Siis alkuperäinen vai manuaalinen APE tai vastaavako?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 19:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Vastaava kun Ape mut itse koneistamalla kopioinu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 19:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko siinä pultissa pelivaraa lisäkiristää? Mahtaako laahain olla ehjä? Jos kiristää liikaa mekaanista kiristintä, alkaa joutokäynti ahdistamaan ja peli ei jaksa pysyä käynnissä. Pitääkö tuossa mallissa olla venakoppa paikallaan kiristyksen aikana (onko kopan sisällä paksu kumitalla, joka painaa ketjua nokkien välistä hieman alaspäin) jos ei, niin venakoppa auki ja tarkistaa sen ketjun kireys käsin konetta pyörittämällä, kun kiristintä säätää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 19:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
On varaa kiristää mut sitä ei saa kuulemma kirrata muutenkuin käsin. On siinä kopassa semmonen kumi eli ei voi tarkistaa ilman koppaa.
Pitänee tarkistaa se laahain, kuin syvä ura siinä laahaimessa saa olla ketjulle. Muistaakseni on kulunut mutta ei lähelläkään alumiinia


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 19:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Omassa olen kevyesti käynnin aikana kiristäny hylsyn ja varren kanssa käsin, jos on ollut aavistuksen löysällä. Eron huomaa korvakuulolla kiristäessä. Mulla on tosin rullaketju ja paljon joustavia kumirullia, jotka antaa perään jos kiristää liikaa. Riviketjussa on vain ne laahaimet, jotka vaan kiristyvät ketjun ympäri tiukemmin ja joutokäynti huononee, jos ylikiristää. APE:n kiristysohje oli mun mallille, käsin niin kireälle kun menee, sitten 1/4 kierros takaisin, mutta musta se jäi löysälle sillä säätöohjeella. Pikkaisen sai avaimella avittaa, sitten se oli parempi, tälleen oli mun koneella.
Voithan ainakin kokeilla vastaavaa, paheneeko kiristettäessä vai löysätessä kierroksen tai pari.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 20:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Kiitti neuvoista kokeilen vielä kirrailla tässä viikonlopun aikana voihan se olla jääny löysälle


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 22:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Riviketjullisessa voi kireyden tarkistaa seuraavasti: ensin näppivoimilla löysät pois, sitten peli käyntiin ja tyhjäkäynnillä näppivoimilla taas löysät pois. Sitten vain lukitusmutteri kireälle samalla pultista kiintoavaimella vastaan pitäen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 20, 2006 10:05 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Raato kirjoitti:
Riviketjullisessa voi kireyden tarkistaa seuraavasti: ensin näppivoimilla löysät pois, sitten peli käyntiin ja tyhjäkäynnillä näppivoimilla taas löysät pois. Sitten vain lukitusmutteri kireälle samalla pultista kiintoavaimella vastaan pitäen.


No tässähän olikin sitte vastaus mun aprikointiin ton APEn kiristämisestä oikein. Kiitti! Käsin kone pysähdyksissä ei oikein saanu sellasta luotettavaa tuntumaa.

Jep, ja kyllä! Kone on kasassa 8) Ja musta...kokonaan...vielä kun ne mömmöt pysyis siinä pinnassa :''

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 20, 2006 16:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Jep Raadon neuvo toimi hyvin kirraantu vielä käynnissä toista kierrosta.
On se hyvä että saa asiantuntevaa neuvoa(':)')


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2006 08:06 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
eeppii kirjoitti:
Jep Raadon neuvo toimi hyvin kirraantu vielä käynnissä toista kierrosta.
On se hyvä että saa asiantuntevaa neuvoa(':)')

Tiedä siitä asiantuntevuudesta, mutta kokemus on opettanut kaikenlaista. Tuon Apen kiristimen kanssa on tullut painittua joskus ihan urakalla eli kiristettyä kiintoavaimella liian kireälle ja sitten ihmetelty, että minne se tyhjäkäynti katosi!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 23, 2006 19:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
No ei se kalkatus johtunutkaan siitä nenäketjun kireydestä vi..u.
Voisikohan olla väljää jossain laakereissa vaikka nokkien liuissa.
Oon melko varma että ääni tulee kannesta ja alkaa noin vartin ajon
jälkeen ja kalkattaa niin kovaa ettei tolla kehtaa ajella.
Pitää varmaan etsiä jostain toinen motti ja laittaa siitä semmonen nätisti
käyvä. Jos jollain z750/650 motti ylimääräisenä niin tarjoo ei tarvii olla kaasareita eikä hyvässä maalissa kuhan toimii
-Epi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 23, 2006 20:45 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Mites männäntappi eli olisko se jumiutunut se nimittäin pitää lämmetessään semmoista nakututusta ainakin autossa :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 03:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pakko kysyä: mitkä öljyt koneessa? Kalkatus voi nimittäin johtua siitäkin, että kuumana öljyt menevät liian ohuiksi - nimim. kokemusta on!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 18:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Nyt rupee vika selvii on meinaa venttiilin välykset ihan päin helvettii.
Kone lämpimänäkin 0.20-0.35 välillä mikähän noi on vinksauttanut pieleen.
Pari kuukautta takaperin mittailin kylmänä 0.10-0.20 välyksiä.
No toisaalta nyt tietää ehkä vian huono juttu on että säätö palat pitää olla n3-3.5mm
paksuja. Missä noita kannattais teettää vai pitäisköhän unohtaa noi ”virinokat” (gpz r2 nokat)
ja laittaa alkuperäiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 19:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
eeppii kirjoitti:
Nyt rupee vika selvii on meinaa venttiilin välykset ihan päin helvettii.
Kone lämpimänäkin 0.20-0.35 välillä mikähän noi on vinksauttanut pieleen.
Pari kuukautta takaperin mittailin kylmänä 0.10-0.20 välyksiä.
No toisaalta nyt tietää ehkä vian huono juttu on että säätö palat pitää olla n3-3.5mm
paksuja. Missä noita kannattais teettää vai pitäisköhän unohtaa noi ”virinokat” (gpz r2 nokat)
ja laittaa alkuperäiset.

Pitäisi kyllä toimia noilla R2-nokilla. Kai ajoitit pakonokan Z7EX-merkkiin?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 19:52 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
kuumana nuo välykset on isommat. siitä ei kannata huolestua. säätö pitää tehdä kylmänä. ohut tai vanhaksi ohentunut öljy antaa enämpi kaikennäköistä kilkatusta varsinkin kuumana.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com