Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2009 18:35 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Liitteet:
25072009.jpg
25072009.jpg [ 237.32 KiB | Katsottu 13151 kertaa ]
Putkiprojekti meneillään, ja hansci pyyteli kuvia. Saamansa pitää... :mrgreen:
Aiempi putki siis kuvissa tuo lyhyellä vaimenninpöntöllä, joka ei todellakaan vaimenna.
Tuossa oli juuriputkestakin kaikki hitsaamalla tiivistetty... :laalaa:
Uusi putki odottaa maanantaita ja tiivisteitä, joita ei edellinen asentaja ole laittanut...
Vielä pitäisi viritellä tuo takaosa kiinni jollakin muullakin, kuin rautalangalla.. :eitieda:

Raato, jos sitä sulakerasiaa ehdit jossakin vaiheessa katselemaan... Nyt sateessa seisseen mopon pistin tulille, niin jo virtojen päällepisto aiheutti sulakerasiassa savua ja rätinää... Yksi sulake irti ja putsailua ja taas toimii... Ei passaa vesikelillä ajella kohta... :uaa:

Pingeli myös vaihdettu toimimattoman alipainehanan tilalle...

Projekti siis jatkuu...


Liitteet:
25072009002.jpg
25072009002.jpg [ 302.27 KiB | Katsottu 13142 kertaa ]
2009-07-04 09.35.57.jpg
2009-07-04 09.35.57.jpg [ 198.45 KiB | Katsottu 13148 kertaa ]

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2009 23:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jep, katellaan jossain vaiheessa...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ma Heinä 27, 2009 15:00 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Ja projekti siirtyy, pakotiivisteet joutui tilaamaan, saa ehkä keskiviikkona tai torstaina...
Hintaa yli 7€ kpl! Ei viitsi kovin usein vaihdella...
Harmittaa vain, kun ei pääse mopoilemaan... :moto:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2009 15:54 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Nyt sitten iski vimma samantein hiukan muokkailla, eli katteet veks ja takaritilä jo lähtikin...
Putki odottaa tiivisteitä, pitää sitten viritellä tuon vaimentimen kiinnitys...
Peilit siis vaihtuu ohjaustankoon, mutta lamppu ja vilkut vielä hiukan mietityttää..
Millä nuo voisi kiinnittää? Ei mitään ledivilkkuja viitsisi pistää, mutta orkkiksia ei oikein tahdo saada kiinni, ellei jätä sitä metallikehikkoa paikalleen, ja se taas ei käy... :kk:
Biltemalla mydään jotakin ajovalonpidintä, saisiko sellaisella kiinni lampun ainakin? Ei ole verkkokaupassa kuvaa, pitänee mennä paikan päälle ihmettelemään...
Kaikki vilkut siellä näyttävät olevan juurikin noita ledejä, ja sellaista ei siis tule...
Täytynee hankkia se valonpidin, ja siihen virittää vilkut jotenkin, vaikka rautalangalla :yesyes: ...

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 17:43 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Ja kawan riisuminen edistyy...
Vielä kun etulyhdyn saisi pyöreän, jospa hansci löytäisi...
Etuvilkut ovat ehkä väliaikainen ratkaisu, vaikkakin ovat kokoonsa nähden erittäin kirkkaat, joten luulisi näkyvän, ehkä taakse samanmoiset?
Myöskin talvella maalaushommia edessä, jospa tuosta mattamustasta tekisi kiiltävän mustan...

Ja vaimennin on nyt sitten Marshall Deeptone, on se ainakin hiukan hiljaisempi nyt, mutta tarpeeksi ääntä, että naapurit saa tarvittaessa hereille...


Liitteet:
keula.jpg
keula.jpg [ 268.47 KiB | Katsottu 13142 kertaa ]
DSCN0461.JPG
DSCN0461.JPG [ 229.26 KiB | Katsottu 13158 kertaa ]

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 18:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pikkuhannu kirjoitti:
Ja kawan riisuminen edistyy...
Vielä kun etulyhdyn saisi pyöreän, jospa hansci löytäisi...
Etuvilkut ovat ehkä väliaikainen ratkaisu, vaikkakin ovat kokoonsa nähden erittäin kirkkaat, joten luulisi näkyvän, ehkä taakse samanmoiset?
Myöskin talvella maalaushommia edessä, jospa tuosta mattamustasta tekisi kiiltävän mustan...

Ja vaimennin on nyt sitten Marshall Deeptone, on se ainakin hiukan hiljaisempi nyt, mutta tarpeeksi ääntä, että naapurit saa tarvittaessa hereille...

No perhana, hyvän putken olet GPZ:aan laittanut :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 18:36 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Raato kirjoitti:
Pikkuhannu kirjoitti:
Ja kawan riisuminen edistyy...
Vielä kun etulyhdyn saisi pyöreän, jospa hansci löytäisi...
Etuvilkut ovat ehkä väliaikainen ratkaisu, vaikkakin ovat kokoonsa nähden erittäin kirkkaat, joten luulisi näkyvän, ehkä taakse samanmoiset?
Myöskin talvella maalaushommia edessä, jospa tuosta mattamustasta tekisi kiiltävän mustan...

Ja vaimennin on nyt sitten Marshall Deeptone, on se ainakin hiukan hiljaisempi nyt, mutta tarpeeksi ääntä, että naapurit saa tarvittaessa hereille...

No perhana, hyvän putken olet GPZ:aan laittanut :P


hanscilta löytyi... :stobe:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 09:08 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
100km koeajo takana, ja ratkaisu tuntuu hyvältä, ei tule turhan kuuma ja mopo on kevyt käsitellä+ näkyvyys eteen ja taakse parani kertaheitolla.
Lisäksi äänet kohdillaan, melua riittää, kun kääntää kahvaa, mutta rauhallisesti ajellessa murisee matalalta, herättämättä liikaa huomiota...

Nyt vain hiukan vääntö tahtoo loppua, pienillä kierroksilla (3000) tahtoo hiukan vaikeasti mennä, ja kiihdytettäessä hiukan miettii...
Olisiko siis suuttimien vaihto edessä?
Minkäkokoisilla kannattaisi aloittaa? Muistaakseni 120 tai 140 tällä hetkellä, jos en aivan väärin muista...
Vai onko vaihdettava isompaan/turboversioon... :eitieda:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 09:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pääsuutinpiiri alkaa vaikuttamaan vasta 3000 jälkeen, kokeile ensin rikastaa seosta keskialueella neuloja nostamalla, putkenvaihdos voi vaikuttaa virtausten muuttumiseen kaasarissa. Aika suurilta kuullostaa 120 tai 140 suuttimet vakio ilmanputsaria käyttäessä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 11:21 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Deeptonen kanssa toimii usein parhaiten kaasareiden alkuperäisillä säädöillä: seosruuvit 2 kierrosta auki, neulat keskimmäisessä urassa, pääsuttimet 110. Nyt kannattaa muistaa, että pyörässä oli ennen rähinäputki, joka vaati sakeammat seokset. Tässä tosin oletan, että Deeptonea ei ole avarrettu rautakangella.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 12:21 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Raato kirjoitti:
Deeptonen kanssa toimii usein parhaiten kaasareiden alkuperäisillä säädöillä: seosruuvit 2 kierrosta auki, neulat keskimmäisessä urassa, pääsuttimet 110. Nyt kannattaa muistaa, että pyörässä oli ennen rähinäputki, joka vaati sakeammat seokset. Tässä tosin oletan, että Deeptonea ei ole avarrettu rautakangella.



Täytynee kokeilla... Raportoin tulokset, kun ehdin säätämään...
Ja ei ole avarreltu, ihan vakiokuntoinen pönttö on...

Ja tyhmiä kysymyksiä, missä se seosruuvi mahtaa sijaita??? :eitieda: :?
Ei ole ennen tarvinnut näitä rassata... :lukea:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 15:23 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Nyt sitten testiajoa lisää, ja tuntuu, että täydellä kaasulla temppuilee, ennenkuin kierroksia on yli 7000... Tahtoo siis hiukan nykiä, mutta kun saa kierrokset kohdilleen, niin ampuu taas vauhdilla...
Normaaliajo onnistuu, mutta kiihdytys hankalaa, joutuu kierrättämään...
Kuin ei löpö riittäisi, pitäisikö kuitenkin isontaa suuttimia? Ja missä ne seosruuvit on? :kk:
on kuin piikillä ajaisi, kun ottaa tehopiikin...

E: Ja kun vielä hiukan testailin, niin juurikin kiihdytys kaasu pohjassa tahtoo tökkiä, isoillakin kierroksilla... Jos kuitenkin saa liikaa ainetta??? 9000 kun pistää hanat auki, niin alkaa tökkiä, hiukan pienemmälle, ja taas mennään...
Ja toinen uusi etuvilkku sanoi sopimuksen irti, liekö poltin palanut, ja noita ei edes saa vaihdettua, uuden vilkun osto siis edessä mahdollisesti... :kk:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Viimeksi muokannut Pikkuhannu päivämäärä Su Elo 02, 2009 17:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 17:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Seosruuvi on kaasarin päällä siinä alipainenipan vieressä. Jos todella toimii noin päin, että nykii täydellä kaasulla pienillä kierroksilla, niin suuttimia ei kannata ainakin isontaa - oireet viittaavat siihen, että saa liikaakin bensaa ja siksi tukehtuu.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 17:21 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Raato kirjoitti:
Seosruuvi on kaasarin päällä siinä alipainenipan vieressä. Jos todella toimii noin päin, että nykii täydellä kaasulla pienillä kierroksilla, niin suuttimia ei kannata ainakin isontaa - oireet viittaavat siihen, että saa liikaakin bensaa ja siksi tukehtuu.


Niin, ilmeisesti liian paljon saa, kuten juuri samaan aikaan muokkailin...

Täytyypä mennä ruuvailemaan, mitä sanoo...

By the way, mitäs jos tuohon vaihtaisi vapaammin hengittävän putsarin, auttaako, vai pahentaako?
Raadolla näytti olevan myynnissä...

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 17:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pikkuhannu kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Seosruuvi on kaasarin päällä siinä alipainenipan vieressä. Jos todella toimii noin päin, että nykii täydellä kaasulla pienillä kierroksilla, niin suuttimia ei kannata ainakin isontaa - oireet viittaavat siihen, että saa liikaakin bensaa ja siksi tukehtuu.


Niin, ilmeisesti liian paljon saa, kuten juuri samaan aikaan muokkailin...

Täytyypä mennä ruuvailemaan, mitä sanoo...

By the way, mitäs jos tuohon vaihtaisi vapaammin hengittävän putsarin, auttaako, vai pahentaako?
Raadolla näytti olevan myynnissä...

Vaikka mieluusti putsarit myisinkin, niin kannattaa ensin saada peli toimimaan alkuperäisellä putsarilla kunnolla, koska vaparit vaativat taas suutinten rukkaamista eikä se ole ihan helppo homma ilman kunnollista seosmittaria - varsinkaan alipainekaasarien kanssa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2009 18:06 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Seosruuvit nyt 2 kierrosta auki, mutta ei...
Huomenna marssittava Kuvalle hakemaan suuttimet... Jos 110 kokeilisi heti suoraan...
Eikös tuohon Mikuniin tullut se kuusikulmainen suutin?
Luulisi liikkeessä ainakin tietävän, millainen suutin kuuluu tuohon malliin...

Tyhmät kysymykset jatkuu; Mitenkäs nuo neulat säädetään... :eitieda: :? Jos nekin samalla säätäisi, kun suuttimet vaihtaa... Ja kannattaisiko samantien ostaa useampi koko suuttimia? Mahdollisesti 100 ja 110, 120 taisi olla paikallaan...

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2009 17:29 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
No niin, suuttimet vaihdettu, ei olleet kuusikulmaiset, vaan uralliset...
120 oli paikallaan, nyt siis 110 paikallaan.
Neuloihin en vielä koskenut, mistäs ne säädetään??? :eitieda:
Koeajo osoitti, että nyt ei enää töki, kiihtyykin normaalimmin, mutta ei vieläkään alavääntö ole kohdallaan... Onko se vaihdettava isompaan mopoon kohta??? :noidea:
Kyllähän tuollakin tietenkin ehtii, mutta kun aloitteli ZX-10:llä, niin sen jälkeen on jotenkin tehon puutetta joka mopossa tuntunut...

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2009 19:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pikkuhannu kirjoitti:
No niin, suuttimet vaihdettu, ei olleet kuusikulmaiset, vaan uralliset...
120 oli paikallaan, nyt siis 110 paikallaan.
Neuloihin en vielä koskenut, mistäs ne säädetään??? :eitieda:
Koeajo osoitti, että nyt ei enää töki, kiihtyykin normaalimmin, mutta ei vieläkään alavääntö ole kohdallaan... Onko se vaihdettava isompaan mopoon kohta??? :noidea:
Kyllähän tuollakin tietenkin ehtii, mutta kun aloitteli ZX-10:llä, niin sen jälkeen on jotenkin tehon puutetta joka mopossa tuntunut...

Ei tarvitse vaihtaa isompaan - sanoo vannoutunut keskari-mies :P
Neulojen säätö:
1. Kaasarin päälläplevat mustat kopat irti (4 ruuvia/koppa)
2. Alta paljastuu alipainekalvo ja sen keskellä luisti. Em. nostetaan yksi kerrallaan operoitavaksi
3. Luistin keskeltä löytyy neula, jota työnnetään ylöspäin eli kalvon suuntaan.
4. Neulan yläpäässä rengassokka neulan urassa. Rengassokka laitetaan keskimmäiseen uraan (jos se ei ole jo siinä).
5. Kasataan päinvastaisessa järjestyksessä ja käydään kaikki 4 luistia samalla tavalla läpi.

Tuli muuten mieleeni, että huono alavääntö voi johtua myös pielessä olevasta nokkien ajoituksesta - ei olisi eka kerta, kun ajoitus heittäisi yhden pykälän. Voi, kun Tikkakoski olisi hieman lähempänä Askolaa, niin tutkisin kaikki asiaan vaikuttavat seikat yhdellä kertaa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ti Elo 04, 2009 17:59 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Nyt taas työmatkan jälkeen kuitenkin tuntuu ihan hyvin toimivan...
Edellinen mopo oli jammun 1100:n ja sillä vääntöä riitti, 70-200 samalla vaihteella... Tosin söi kyllä löpöäkin sitten siihen tahtiin...
Onhan tämä kuitenkin hiukan pienempi, eiköhän maantienopeuksilla ainakin 4. pykältämällä ohi ehdi...

Täytyy sitten Tikkakoskelaisen ajella lähemmäksi Askolaa, niin pääsee Raato tutkimaan... :P


E: Unohtuikin tuosta, mistähän tuo neutraalivalo ottaa signaalin? Ei oikein aina tykkää toimia, ja kun ei tunnista vapaata, ei pyöri sivujalalla, muuten kuin kytkin pohjassa...
Onko helppo mahdollisesti korjata, vai pitääkö ottaa jalalta tuo anturi pois?
Toinen asia eturattaan esille saaminen, otetaan ilmeisesti kaikki ruuvit auki ja vaihdevipu irti, jotta pääsee käsiksi??? (Tyhmiä kysymyksiä Vol. mikälie... :laalaa: )

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ke Elo 05, 2009 01:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Vapaan merkkivalon anturi on siellä ketjukopan alla eturattaan etupuolella. Usein merkkivalon toimimattomuuden syy on anturin johtolittoksen huono kontakti (liitin väljä, liitoksessa ketjurasvan ja hiekan sekoitusta enemmän kuin tarpeeksi), joskus vika voi löytyä myös itse anturista.
Mitä tuohon vääntöön tulee niin kaikki on suhteellista - ainakin minulla on 750 vääntänyt vitosella melkein tyhjäkäyntikierroksilta lähtien eikä ohituksiin tarvitse juuri nelosta tarjota, jos ei nyt aivan kamikaze-ohitusta ole tekemässä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 12:09 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Nyt on eturatas esillä, ja neutraalianturin johtoa tutkittu, mutta ei vaan vihreää näytä, vaikka kuinka johtoa heiluttelee... Millä tuon toimivuuden/toimimattomuuden voi testata? Yleismittari löytyy, käyttö taas on hiukan hakusessa... Sellainen kasa moskaa kyllä noissa johdoissa, että ei ihme, jos ei oikein pelitä...
Juuri viimeksi vielä oikein öljyllä voitelin ketjut, ja sen kyllä näkee... :shock:

Anturia ei kai uskalla irroittaa, ennenkuin on öljyt laskettu pihalle? Onkohan uusi anturi mahdollisesti kallis, jos se onkin rikki? Tosin joskus kun vapaalla sivujalalla kytkin pohjassa kaasuttelee, neutraalivalo vilkuttelee, ei siis siinä luulisi vikaa olevan??? :eitieda: :axe2:


Edit: Siis kun nyt testasin, neutraalivalo palaa sivujalalla, ja siis mopo kallistettuna. Kun nostaa pystyyn, valo sammuu. Ja kun taas kallistaa syttyy... Mitähän tuolle osaisi seuraavaksi tehdä? Tilata :manaa:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 13:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Anturivialta vaikuttaa. Anturihan maadoittaa tuon johdon :hammer: , ottaessaan vaihderummun kyljessä olevaan nystyrään kiinni :spank: , joka tulee kohdalle kun vaihde on vapaalla. Anturi on prässäämällä kasattu, joten uuden joutuu hommaamaan :uaa: .

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 14:48 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Jim Goose kirjoitti:
Anturivialta vaikuttaa. Anturihan maadoittaa tuon johdon :hammer: , ottaessaan vaihderummun kyljessä olevaan nystyrään kiinni :spank: , joka tulee kohdalle kun vaihde on vapaalla. Anturi on prässäämällä kasattu, joten uuden joutuu hommaamaan :uaa: .



No niinpä tietenkin... :kiipeaa:
Paljonkohan tuollainen maksaa??? Jostain romuttamolta kai saisi sopuhintaan...
Tuleeko öljyt pihalle, kun tuon anturin irroittaa??? Siis pitääkö odottaa öljynvaihtoa, ennenkuin vaihtaa???

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 16:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Tuoltakin voit katella http://www.cmsnl.com

Onko anturi öljypinnan ylä- vai alapuolella?
Mopo keksijalalle, kato pinta öljysilmästä ja vertaa korkeutta anturin kohille.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 18:11 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyseinen anturi (13151-1080) maksaa CMS:llä 6,50 eur eli eipä kannata romuttamoilta kysellä - vaikka sitten tilaisi Sumekon kautta pari-kolme kertaa kalliimmalla hinnalla. Samalla kannattaa vaihtaa myös anturin alla oleva tiivisterengas 92065-058

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2009 20:06 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Täytyypä laittaa tilaukseen, kun keksisi vielä jotain samaan tilaukseen, valittaa alle 10€ ostoksesta...
Äkkiseltään tuntuisi, että on öljypinnan alapuolella, täytynee vielä varmistaa...

Millaista maalia suosittelisitte, pitäisi maalata muoviosia? Juuri etulokasuojaa testailin, ainakaan Mastonin spray ei ole paras mahdollinen, pohjatyö pitäisi saada täydelliseksi... Tuohon varmaankin parempikin maali olisi olemassa???



Edit: Laitoin sitten vielä sähköteippiä pakettiin, sai yli 10€, nyt sitten odotellaan saapuvaksi... :jump:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 16:53 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Nyt neutraali toimii satunnaisesti... Pikaisella vilkaisulla näyttäisi öljynpinta olevan ylempänä, kuin anturi, eli joutuisi öljyt pudottamaan pois, kun vaihtaa... Tai jos kaataisi mopon oikealle kyljelleen, ja vaihtaisi anturin silloin??? :mrgreen:

Ilmeisesti kannen välistä hiukan öljyä vuotaa, ei tietoa, onko siellä tiivistettä, vai ainoastaan tiivisteliima??? Ainakin jotain massaa näyttäisi pursunneen ulos kiristysvaiheessa, myös öljyproppu oli varalta(?) tiivistetty jollakin massalla... :eitajuu:
Kansihan lähtee talvitauolla auki, joten samalla voi tiivisteen vaihtaa, jos se sinne asti kestäisi... :manaa:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa GPz 750
ViestiLähetetty: Ma Elo 17, 2009 17:35 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Venakopan tiiviste tilattu, hiukan päälle 40€... :kk:

...elämä on...

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com