Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 06:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 11:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 15:53
Viestit: 40
Paikkakunta: Haukipudas
Ja mopohan on z750-82 jossa tänä talvena laitettu wiseco 810, gpz nokat ajoitettu imu 109 ja pako 105, dynojet ja k&n filtterit. Kysymys kuuluu, mikähän voisi olla ongelmana kun moottori kuumana startti ei jaksa pyörittää konetta käyntiin. Akku on ladattu, uusi ja liitokset on tarkastettu ja hapettumat poistettu. Startin hiilet on uudet. Kylmänä/ hieman jähtyneenä starttaa hyvin.

Toisekseen huohotin putkesta tulee melkolailla valkoista savua/höyryä ??? :eitieda:

Ja kolmantena jo aiemminkin foorumilla kyselemäni kaasuttimen tupsauttelu. Ongelma on vasemman puolen laitimmaisessa kaasuttimessa. Ilmavuotoja olen tarkistellut monta päivää ja niitä ei ole. Kaasarit on synkattu. Kyse ei siis ole ilmeisesti nokkien ajoituksesta kun ei muissa kaasareissa posauttele.

Mopolla on pieni lenkki ajettu, lähtee ja kulkee lujaa, mutta alkoi käydä tyhjäkäyntiä huonosti ja posauttelmaan, startattua sai vasta koneen jäähdyttyä. Tyhjäkyntiä olen yrittänyt rikastaa ruuvista (pilot screw). Sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta muuta kuin kiinni ollessaan jolloin moottori sammuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 11:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Onko startti se 4-hiilinen? Jos on, niin ongelma on tuttu: 4-hiilinen kyllä pyörittää konetta reippaasti, kun pääsee vauhtiin, mutta vääntö puuttuu.
Kalvokaasarit ja K&N-vaparit on aika vaikea yhdistelmä saada toimimaan kunnolla - suosittelen alan ammattilaisen apuun turvautumista.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 12:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 15:53
Viestit: 40
Paikkakunta: Haukipudas
Joo nelihiilinen se on. Mistähän tuota vääntöä voisi alkaa hakemaan lisää. Lähtisiköhän suuremmalla akulla riittävästi potkua?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 15:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pikku-T kirjoitti:
Joo nelihiilinen se on. Mistähän tuota vääntöä voisi alkaa hakemaan lisää. Lähtisiköhän suuremmalla akulla riittävästi potkua?

Ei auta akun vaihto vaan väännöttömyys on tuon 4 hiilisen tyyppiominaisuus. Vanhempi 2-hiilinen (käytettiin Z650:ssa ja alkupään Z750:ssa) on huomattavasti väännökkäämpi. Minulla saattaisi olla 2-hiilinen jossain nurkassa - pitääpä tutkia...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 18:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 15:53
Viestit: 40
Paikkakunta: Haukipudas
jos se löytyy niin voisin sen ostaa, ilmoittele jos se sinulla on. Sitä vain ihmettelen että miksi se startti kylmänä ja lämpimänä vääntää mutta ei kone kuumana???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 20:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
1. Tarkasta startista myös päätykappaleiden liukulaakereiden kuluneisuus, jos soikeutta löytyy voi vika korjaantua vaihtamalla liukulaakerit uusiin.

2. Pystytkö mittaamaan puristukset eri pytyissä ja onko näissä eroja?

3. Onhan sytytys kohdallaan ettei ole liian aikaisella tai imuventtiili kanna.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 22:11 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Jos venat on tiukalla niin eikö ne lämpöisenä kanna jolloin ainakin pyörii kuin ompelukone. Kait tuon startin pitäis sentään käyntiin saada, sen akun kunnon voi kätevästi tsekata antamalla apuvirtaa napoihin. Jos pyörittää niin akkukauppaan vaan. Minä kyllä tutkisin starttia suurennuslasin kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com