Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 16:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Zephyr 750, ei saa bensaa
ViestiLähetetty: Ma Touko 03, 2010 21:09 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 17:16
Viestit: 16
Paikkakunta: Espoo
Mulla Zephyr hyytyy kesken ajon, kaasarit ei yks kaks saa bensaa. Ne ei täyty edes PRI asennossa, vaan pitää pitää täyttää puhaltamalla bensaa, sit toimii taas epämääräisen ajan. Kaikkee oon pähkäilly mut en löydä syytä, mikäköhän vois mättää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 03, 2010 21:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joko alipaine tankissa, ei saa korvausilmaa (kokeile toimiiko korkki auki ajossa) tai kaasareilta ei huohotusputket toimi.
Joskus voi hengitysletkun pää osua pakoputkeen ja sulaa umpeen. Tarkista paineilma pistoolilla kaikki huohotusletkut tankkiin ja kaasareille. :toks:
Tai alipaine hana vaan oikuttelee, sulkee itsensä kesken ajon :manaa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 04, 2010 11:25 
Poissa

Liittynyt: To Elo 23, 2007 09:21
Viestit: 9
Paikkakunta: Nokia
Itselläni oli kokolailla vastaavalta kuulostava ilmiö Zephyrissä aikoinaan, ja jonkun aikaa kun aihetta penkoi, paljastui syykin - kokolailla odottamaton sellainen jos minulta kysytään...

Laitteessa oli bensaletkussa suodatin, jonka sitten joku hieman toistaitoinen mekaanikko :vislaa: meni ja vaihtoi kevään kunniaksi uuteen. Itse operaatio oli sinällään suuri menestys, mopotin käynnistyi poikkeuksellisesti huoltotoimista huolimatta vallan mainiosti, kävi tyhjää, otti kierroksia, eikä ylijääneitten osien listallakaan ollut kuin likainen polttoainesuodatin, eli hyvältä näytti. Ensimmäinen 20km työmatka aurinkoisessa ja lämpimässä kevätaamussa katkesi sitten odottamatta noin 15km kohdalla siihen, että sammunutta ja käynnistymishalutonta ajokkia työnneltiin kotilokuskien suureksi riemuksi Nokian moottoritien päässä Hesen pihamaalle kummasteltavaksi. Kun muutamat käynnistysyritykset eivät tuottaneet tulosta, oli virtuaalisen tupakkatauon paikka, minkä aikana nypittiin tulpanjohtoja, tarkastettiin polttoaineen määrää, käänneltiin hanaa ja tönittiin bensaletkua yms asiaan kuuluvaa ja kuulumatonta. Ja yllättäen seuraava käynnistysyritys poikikin kolmella käyvän koneen joka hetken rykimisen jälkeen suostui jopa käymään kaikilla ja kuljettamaan orjan työmaansa ääreen. Iltapäivän räntäsateessa kotimatka menikin isommitta kommelluksitta. Ongelma alkoi jo näyttää kertaluonteiselta, kunnes... Aurinkoinen ja lämmin viikonlopun iltapäivä houkutteli päämäärättömälle huviajelulle. Joka noin 15-20km jälkeen muuttuikin hyvin päämäärätietoiseksi mutta kovin katkonaiseksi pyrkimiseksi lyhintä mahdollista reittiä kotiin, kun kone alkoi toistaa temppuaan. 10min odottelulla edettiin aina kilometri ja taas parkkeerattiin...

Jaa niin se syy? Uusi suodatin oli muutaman millin vanhaa pidempi ja aiheutti bensaletkuun pienen väännön. Kun ulkoilma oli riittävän lämmin, riitti koneesta hohkaava lämpö pehmentämään letkua sen verran, että se vääntyi ikäänkuin taitokselle ja kuristi bensan kulkua juuri sen verran että menovesi hissuksiin loppui kaasareista. Pakollisen :takoo: tovin jälkeen vaihdoin... krhm... siis tuo taitamaton mekaanikko korjasi työnsä jäljet vaihtamalla suodattimen hieman alkuperäistä lyhyempään, minkä jälkeen menoon ei enää tullut ylimääräisiä toppeja.

Voi olla joskus kovin pienestä kiinni...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 04, 2010 11:32 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tarvineeko tuo ylimääräistä suodatinta jos tankissa on tämä

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 04, 2010 13:47 
Poissa

Liittynyt: To Elo 23, 2007 09:21
Viestit: 9
Paikkakunta: Nokia
Kawa LTD kirjoitti:
Tarvineeko tuo ylimääräistä suodatinta jos tankissa on tämä


No eipä kai... Toisaalta, jos se filtteri on riittävän läpäisevä (ja oikein asennettu :) ), niin tuskinpa tuosta suurempaa haittaakaan on? Eikä minun hanassa ainakaan ollut tuota pilliä varatankin puolella ollenkaan, eli se hori tankista kaikki, pohjamudat ensimmäisenä...
No, letkufiltterin hyödyistä/haitoista on kai taitettu peistä ihan riittämiin, eikä mulla ole kokemusta kuin siitä yhdestä 90-lukusesta, joten ei ole riittämiin nappeja kauluksessa alkaa esittää asioita kovin syvällä rintaäänellä. Eikä tarinani "opetus" - sikäli mikäli siinä sellaista olikaan - suinkaan ollut suodattimen tarpeellisuus...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 04, 2010 14:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 17:16
Viestit: 16
Paikkakunta: Espoo
Katsotaanpa uuden entistä vähän suuremman viltterin toimivuus, tuntuis jotenkin samalta oireelta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 04, 2010 17:56 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aina se ei ole koostakaan kiinni vaan siitä, että ei ole sitä bensapumppua painamassa bensaa filtterin läpi. Nuo letkuun tulevat filtterit on tavallisesti tarkoitettu ja suunniteltu pumpullisiin peleihin. Itse aikoinaan 80-luvulla painiskelin tuon ongelman kanssa ja tulipa rakennettu sellainenkin viritys, että oli 2 isoa filtteriä rinnakkain eli bensaletku jaettu 8 millin haarakappaleella kahdeksi ennen filttereitä ja filttereiden jälkeen taas samanlaisella haaralla takaisin yhdeksi. Ja mikä oli lopputulos? Virtaus ei riittänyt täyskaasulla! Että semmonen omakohtainen kokemus...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 04, 2010 19:06 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 17:16
Viestit: 16
Paikkakunta: Espoo
No niin taisihan se syy olla siinä filtterissä, muokkasin siitä vähän lyhyemmän ja muutin kulkureittiä, tuntuisi toimivan.
Mulla on huonossa kunnossa tankin sisus, filtterin paru näyttäis olevan toimiva lisä suodatukessa.

Kiitoksia avuista, eikun kohti auringonlaskua :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com