Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 04:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Touko 09, 2010 15:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
tai oikeemmin sieltä lohkon puolelta. Se oli etummainen niistä kahdesta nokkaketjukuilun päässä olevista pultinrei'istä. Milläköhän sen korjaisi että pultin uskaltaisi kääntää siihen kolmen kilon momenttiin? Pyörä on 750turbo. Siis toi nr. 92001A
Liitteet:
pultti1.JPG
pultti1.JPG [ 46.59 KiB | Katsottu 3654 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 09, 2010 16:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tervetuloa joukkoon, olen itsekin taistellut kyseisen pultin kanssa lukemattomia kertoja - ja lopuksi todennut, että se ei ole kovin tarpeellinen ainakaan vapaasti hengittävässä. Hyvin on pelit toimineet ilman tuota pulttia ja öljyt pysyneet sisällä. Kannen kiristyksessähän tuolla ei ole paljonkaan virkaa ja luulen sen pääasiallinen käyttötarkoitus olevan öljyvuotojen minimointi (ainakin teoriassa). Joten jätä pois ko. pultti...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 09, 2010 18:17 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 10, 2008 18:10
Viestit: 107
Paikkakunta: leppävirta
mites toi helikoptericoil kierre? eikös sen lujuus ole vastaava alkuperästä jollei parempi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 09, 2010 18:28 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
heppikukkula kirjoitti:
mites toi helikoptericoil kierre? eikös sen lujuus ole vastaava alkuperästä jollei parempi

SEIS!!! Älä laita helicoilia tai vastaavaa sinne. Mulla oli ko.kierre korjattu sellaisella ja sitten kun se hajosi niin hauska alkoi. Veti kannen kieroon ja öljyä tuli pihalle oikein kunnolla.
Helicoil kovettuu ajan myötä ja sen jälkeen murtuu ja tulee pieninä palasina ulos tai vaihtoehtoisesti muistuttaa sian saparoa :kk: .
Mun koneessa niitä on edellisten omistajien toimesta käytetty melko monessa kohtaa ja kaikki ovat pettäneet ajan myötä, joko avatessa tai sitten ihan itsestään.
Itse korjautin tuon kierteen asennuttamalla siihen Wurth:n kierreholkin joka kestää.
Jos tuon asentaminen ei tunnu mielekkäältä nyt, vaatii koneistamo keikan syl.ryhmälle, niin älä laita mitään.
Korjautat sitten molemmat, varmuuden vuoksi, kerralla kun kone seuraavan kerran osina :ope: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 09, 2010 18:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
No joskos sen jättäisi ilman pulttia kokonaan, en kyllä laittanut kannentiivisteeseenkään mitään liimaa tohon kohtaan vaikka manuaalissa niin neuvottiin, mutta kun täältä jostain luin että wisecolta tullut Cometicin tiiviste tarttuisi kuumetessaan tiukkaan kiinni. Mihinkäs momenttiin sen taaemman, ketjunkiristimen yläpuolella olevan pultin vääntäisi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 10, 2010 01:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
No joskos sen jättäisi ilman pulttia kokonaan, en kyllä laittanut kannentiivisteeseenkään mitään liimaa tohon kohtaan vaikka manuaalissa niin neuvottiin, mutta kun täältä jostain luin että wisecolta tullut Cometicin tiiviste tarttuisi kuumetessaan tiukkaan kiinni. Mihinkäs momenttiin sen taaemman, ketjunkiristimen yläpuolella olevan pultin vääntäisi?

M8 pultin std-momentti on 1,6 - 2,2 kiloa eli minä jättäisin tuon ennemmin tuonne alarajalle.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com