Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 17:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Kesä 05, 2010 17:37 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 05, 2010 17:15
Viestit: 2
Olen omistanut kyseisen kawan muutaman vuoden. Se ei koskaan ole kovin iloisesti käyntiin lähtenyt. Varsinkaan kylmänä. Tänä suvena kun otin vanhan leidin talviteloilta, sain sen käyntiin "melko helposti". Ajelin sillä puolisen tuntia havaiten pientä tehon puutetta, mutta pääpiirteissään se toimi. Enää ei! Olen aukaissut kaasuttimet, puhdistanut ne, elvyttänyt kalvot. Antanut apuvirtaa, suihkinut starttispraylla. Mittaillut johtoja, tutkinut kaavioita ym. ym. Apuvirralla ja starttisuihkeella sen saa ehkä härnättyä käyntiin, mutta sit ei passaa sammuttaa mihinkään. Bensaa se saa ja kipinääkin antaa. Muutaman pyöräytyksen jälkeen yleensä lojauttaa komeasti putkessa ja työntää vähän savuakin. starttinappulaa kun painaa se tekee saman "animaation" digimittareissa kun laittaa virrat päälle. Sit se vilkuttaa koko ajan battery valoa vaikka olis käynnissä olevasta autosta apuvirtaa!!! :hammer: ...Onkohan noin vanhaan vehkeeseen vielä myynnissä kokonaisia johtosarjoja...??? Jyväskylässä paikallisesta kawasaki liikkeestä kyselin pari kesää sitten keulan stefoja tuloksetta. Ei kuulemma heillä ole noin vanhoihin manuskoja.. :mur:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 05, 2010 17:44 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Itsellä samanmoinen peli alkoi temppuilemaan samantapaisesti.

Katsopa sulakerasia, siis ota irti ja katso siinä olevaa liitintä, johon ei tule (ainakaan minulla) mitään.

Itsellä tuo liitin oli oikosessa, sen kun putsailin ja katsoin, että kielet eivät kosketa toisiaan, alkoi toimimaan... :pappa:

Tuo on niin huonosti suuniteltu, että sinne kaikki sonta lentää takarenkaalta, itse muovipöntöstä leikkelin hiukan suojaa...

Missä liikkeessä asioit? Itse ainakin KuvanMP:ltä on löytynyt osat, jos ei muuten niin tilaamalla...

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 05, 2010 17:58 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 05, 2010 17:15
Viestit: 2
Juu, täytyypä ottaa irti, se näyttikin kyllä aikas sontaselta kun liittimiä putsailin. Tarkoitin juurikin tuota kuvaMP: tä. Kolmen vuoden aikana on tapahtunut niin paljon kaikenlaista, mm. vieläkään ei ole tullut LTD1100 tiivistettä mikä "tilattiin" pari vuotta sitten. Pyöräkin myytiin jo aikaa sitten.. KuvaMP nykyään on boikotissa..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 05, 2010 18:56 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
No onpa kumma, itsellä ainakin ihan hyvä maku Kuvasta jäänyt.
Tosin eipä lähellä muuta asiallista firmaa olekaan?

Toisesta firmasta ostin pari kolme kesää sitten CBR:n käytettynä, ja näissähän nokkaketjun kiristäjä rallattaa tietyn km jälkeen.
Meninpä tästä valittelemaan, suostuivat seuraavana aamuna vaihtamaan, mutta hinnan otti sekä osasta, että työstä... :hammer:
Kyseessä vielä mainittuun merkkiin erikoistunut liike, siis hontaan...
Kuvalta jos mopon ostaa, on se huollettu sentään... :whisper:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 05, 2010 19:34 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
mittaa puristukset. jos venat kantaa oireilee kylmäkäynnistys vaikeuksina.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 05, 2010 20:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Uudet puolat voisi myös olla paikallaan jollei ole ikuna vaihdettu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 06, 2010 16:58 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Juu samanmoista teki kotilo kerran, paukutteli ja huonosti käyntiin jne. virranjako puolelta löyty vika, pyörijä oli jo hitsaillut ittensä aika huonoks. Eli sitä puolta epäilis kyllä.

Toinen mikä tuli mieleen ois maajohdot, akulle/koneelle, miten jännite, ootko mittaillu mitä se antaa akulta ja heitteleekö et oisko joku johto sökö tms. kosketus ongelmia.

Kolmas tuli mieleen akku, onko miten vanha, jos se on jo sökö? Meinaan ite vaihdoin tuossa pari vkoa sitten uuden akun ( juuri senkun vähä aika sitten ehdin täällä retostella kuinka hyvin lähtee käppänä käyntiin vanhalla yuasalla, no eipä ollu ylläpito latailuja tehty eikä muuta ni sepä sen pari kertaa lähti, sitte kuoli... :oops: )
Ja kun uuden laitoin paikoilleen niin voi hyvänen aika mikä ero pyörässä! Ja nimenomaan siihen et entisellä se "toimi" mielestäni ihan hyvin niin kauan ku on ollut, vaan tosi paljon vaisumpi se on ollu aina aiemmin kun tällä uudella. Lähtee todella nöyrästi käyntiin, pyörii paljon paremmin ja minusta käykin paljon paremmin, liekö sen kuvittelen... :eitieda: mutta vaikutus oli silti suuri.

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 07, 2010 03:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
gl240 kirjoitti:
-- klip--Sit se vilkuttaa koko ajan battery valoa vaikka olis käynnissä olevasta autosta apuvirtaa!!! :hammer: --klip--

Se battery-valo ilmottaa akkunesteen pinnan mataluudesta eli hapon pinta on alhaalla mikäli anturi on käytössä. Jollei niin se kannattaa kytkeä plus-napaan (muistaakseni) niin lakkaa vilkuttamasta. Jännitteenhän tuosta pelistä näkee mittaristosta. Tarkkuus voi olla mitä vaan eli kannattaa mitata jännite ihan yleismittarilla..

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 20, 2010 22:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Maalis 11, 2010 13:03
Viestit: 23
Paikkakunta: Helsinki
Terve!

Minä olen nähtävästi samassa ongelmassa samanlaisen Kawasakin vuosimallia -84 kanssa.

Temppuilut alkoi ensin kylmäkäyntinä, ei tahtonut pysyä käynnissä imulla eikä ilman. Nyt viikko sitten ajoin Helsingistä Kemijärvelle ja tänne päästyäni se ei ole kylmänä tahtonut lähteä millään käyntiin. Kaikille tulpille tulee kipinää, sylintereissä tuntuisi olevan puristukset tallessa, tankin puhistin ja bensahanan toiminnan totesin. Nyt pistin hilut nippuun ja ei, ei käyntiin ei sitten millään. Akku on aika vanha mutta mittarin mukaan antaisi täydet.

Minulla on epäilys että se ei saa bensaa, tankkiin kyllä tulee korvausilmaa. Kannattaisiko tässä uusia kuitenkin nuo tulpat vai mitenkä?

_________________
Lempipuuhissa

http://www.facebook.com/photo.php?pid=948652&l=85ea963042&id=720818820

http://bikepics.com/members/wesku/84gpz750

I'm Rick James, Bitch!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 20, 2010 22:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Prestige kirjoitti:
Minulla on epäilys että se ei saa bensaa, tankkiin kyllä tulee korvausilmaa. Kannattaisiko tässä uusia kuitenkin nuo tulpat vai mitenkä?

Kyllä, ehdottomasti. Suosittelen kokeilemaan denson tulppia.

Oma kans yski ja takkus kylmänä (NGK) mut nyt toimii hienosti ku on densot. Tiedä sitte onko tuo se todellinen syy, mut kokeilin ja toimi. :eitieda:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 20, 2010 22:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Prestige kirjoitti:
Akku on aika vanha mutta mittarin mukaan antaisi täydet.

Jaksaako wanha akku antaa tarpeeksi virtaa kipinää varten myös startin aikana? Jos lähtee iloisesti käyntiin apuvirralla esim. kotilon akusta niin peli on selvä -> uutta akkua pyörään. Ja taas :moto:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 22, 2010 18:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Maalis 11, 2010 13:03
Viestit: 23
Paikkakunta: Helsinki
Noniin ja taistelu jatkuu.

Tänään jokaisen pidemmän pysähdyksen (3kpl) jälkeen, kun kone on jonku verta jo ehtinyt jäähtyä -> pukkaushommiin.

Eli olen edelleen sitä mieltä että kaasarit ei jostain syystä jaksa nostaa bensaa. Voiko esimerkiksi kaasarin kalvot aiheuttaa tämän? Hanalle menevä alipaineletku on ehjä ja näyttäisi kaasareissa olevat tulppauksetkin. Lämpimänä koneen käyntiin lähdössä ei ole häikkää, mutta kylmänä tuntuisi kuitenkin käyvän vajaalla/ei saisi joka pytty tarpeeksi bensaa. Tyhjäkäynnin säädöllä ei ole kylmän tyhjäkäynnin kanssa nähtävästi mitään merkitystä, eli ei jaksa edes tyhjäkäynti tapissa saatika imu päällä käydä.

_________________
Lempipuuhissa

http://www.facebook.com/photo.php?pid=948652&l=85ea963042&id=720818820

http://bikepics.com/members/wesku/84gpz750

I'm Rick James, Bitch!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 22, 2010 20:20 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Pyöriikö kone kunnolla startatessa?
Waikka akun lepojännite olisikin yli 12v niin silti sen ulosanti ei wälttämättä ole riittäwä...
Tuo pukkaus käynnistys jotenkin kertoo tuon eli kuten Jukra kirjoittikin ;) ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 23, 2010 00:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Prestige kirjoitti:
Noniin ja taistelu jatkuu.

Tänään jokaisen pidemmän pysähdyksen (3kpl) jälkeen, kun kone on jonku verta jo ehtinyt jäähtyä -> pukkaushommiin.

Eli olen edelleen sitä mieltä että kaasarit ei jostain syystä jaksa nostaa bensaa. Voiko esimerkiksi kaasarin kalvot aiheuttaa tämän? Hanalle menevä alipaineletku on ehjä ja näyttäisi kaasareissa olevat tulppauksetkin. Lämpimänä koneen käyntiin lähdössä ei ole häikkää, mutta kylmänä tuntuisi kuitenkin käyvän vajaalla/ei saisi joka pytty tarpeeksi bensaa. Tyhjäkäynnin säädöllä ei ole kylmän tyhjäkäynnin kanssa nähtävästi mitään merkitystä, eli ei jaksa edes tyhjäkäynti tapissa saatika imu päällä käydä.

Ei johtune kaasarin kalvoista, koska luistien ei tyhjäkäynnillä pidä vielä nousta yhtään. Tulppien ja akun jälkeen yksi mahdollinen ongelman aiheuttaja voisi olla kaasari(e)n tukkeutununeet tyhjäkäyntipiirit- lämpimällä koneella ei tarvitse niin rikkaita seoksia kuin kylmällä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 23, 2010 06:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Onko venttiilien välyksiä mitattu? (pitäisi tosin usein näkyä puristuksissa)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 23, 2010 11:12 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Pitää vielä kantaa omatkin kokemukset kekoon. Kun aikoinaan tein alipainelähtöjä oman kawasakin imukurkkuihin huomasin seuraavaa. Jostakin syystä kun kurkkujen alipaineletkut on yhdistetty 1-4 ja 2-3 on varsinkin lämpimänä käyntiin lähtö helpompaa. Myös tyhjäkäynti on kevyemmän kuuloista. Nyt kun calibroin kaasareita ja letkut oli kytketty mittariin oli käyntiin lähtö lämpimänä vaikeampaa. Ja tuon alipainehanan alipaineletkun olen poistanut. Hanasta olen tehnyt manuaalisesti toimivan.

Kaasareihin en ole puhdistuksessa käyttänyt mitään aineita vaan pieni paineilma on riittänyt. Ja on toiminut. Sen olen kyllä pannut merkille että jos pitkän pätkän ajaa ja pysähtyy vaikka tankkaamaan, ei kawa tahdo ihan heti käynnistyä. Kylmänä taas lähtee tulille kuin palmun alta :yes: Oma veikkaus olisi joko venat kantaa/kaasareiden bansapinnat... Kyllä se vika jossain vaiheessa löytyy.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com