Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 11:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2012 06:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Palataanpa asiaan. Liekö kyseessä optinen harha vai mitä, mutta noissa Mr Walkerin ja Tompan lähettämien kuvien mukaan palikoissa on vähän eroja, mutta nyt päästiin ainakin Tompan kanssa helposti sopuun asiasta ja elleivät nuo nyt aivan suoraan sopisikaan, on niitä helpompi tarpeen tullen muokata kuin ei mitään. Ja eikäpähän katekaan ole vielä aikoihin valmis sovitettavaksi. Suurkiitokset jäsen Tompalle, tästä jatketaan ja kunhan asia edistyy, jorinoidaan asiasta lisää, halusitte tai ette.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: La Marras 24, 2012 11:12 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Veikkaan optista harhaa. Bikemasterin kuvan pituus/korkeussuhde saattaa olla vääristynyt.

Tuosta osien saatavuudesta Bikemasterilta... Vaikka osan kohdalla on teksti:
"nicht mehr lieferbar", saattaapi olla että se on silti heiltä saataavissa. Ainakin
nettisivun saksankielisen version vasemmassa laidassa on osasto:
"NLA(Bei uns noch im lager)", josta nämä katteen osatkin löytyvät. Eli ilmeiseti
kyseessä ovat osat, joita ei valmistaja enää toimita, mutta joita on heillä varastossa.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2012 15:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Mr. Walker kirjoitti:
...Tuosta osien saatavuudesta Bikemasterilta... Vaikka osan kohdalla on teksti:
"nicht mehr lieferbar", saattaapi olla että se on silti heiltä saataavissa. Ainakin
nettisivun saksankielisen version vasemmassa laidassa on osasto:
"NLA(Bei uns noch im lager)", josta nämä katteen osatkin löytyvät. Eli ilmeiseti
kyseessä ovat osat, joita ei valmistaja enää toimita, mutta joita on heillä varastossa.

Hyvä huomio. Todennäköisesti näin juuri on. Ja taas opimme että tarkkana saa olla kun näitä osasivuja tutkailee ettei heti ensimmäisen "huonon" tiedon perusteella lyö hanskoja tiskiin...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: To Helmi 21, 2013 07:38 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
On taas tullut miettimisen sijaan jotain tehtyäkin Valakoosen Polokupyörän kanssa, kummallista kyllä. Ei tietenkään paljoa, mutta johtosarjan riivin rungosta irti. Joku oli aikoinaan ottanut alkuperäiset äänimerkinantolaitteet irti ja tehnyt mitä merkillisimmän relevirityksen tarvikevastaaville. Samalla, syystä jota tiedä en, olivat alkuperäiset liittimet korvautuneet tarvikkeilla. Kysymys kuuluu, onkos kenelläkään jäänyt ylimääräisiä, minkä tahansa Kawan johtosarjoja, joista joutavina löytyisi 2 kpl noita 90 asteen lattaliittimiä mustine eristemuoveineen ja mielellään vaikkapa 10 cm johtoa perässään. Johtojen väri taisi olla ruskea-valkoinen sekä musta-keltainen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2013 06:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Paljon muuta tiedotettavaa tämän projektin edistymisestä ei ole, kuin että nuo liittimet varmasti riittävän pitkine johdonpätkineen ovat löytyneet, suuret kiitokset siitä jäsen Kawautuneelle. Eristysnauhaakin on osteltu, samoin johtosukkaa Maalissaaliista joten enää kaivataan työintoa jos kesälle 2014 halutaan GPz liikenteessä nähdä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: To Maalis 14, 2013 20:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Tuo lätkämaila kangasteippi on tyvä noissa johtosarja hommissa.vahvaliima ja pysyy siinä kuosissa mihin laittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Elo 23, 2013 07:57 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Tuossa toisessa osiossa Mr Walker kun pähkäili MK II:n takajarrusylinteriongelmaa, niin saapa nähdä onko tässä tarjolla tekemätön paikka. Meille kun näitä vaikeasti saatavia osatarpeita näyttää siunaantuvan, niin mistäpä takajarrun pääsylinterin kumit GPz750A1:een? Kerran oli Englannin eBayssa tarjolla, mutta kun hintaa oli yli viisikymmentä puntaa, piti vanhan tikkukynnen jäädä miettimään ja sen koommin ei ole myynnissä näkynyt niitä. Ja joo kyllä, -82 GPz750R1:een sekä -84 GPZ750G1:een on kyllä tarjolla mutta tähän ei. Vika ei ole aivan hälyttävä, pientä kosteutta vain suojakumin alla ja takajarrukin jollain tavalla pitää, mutta kun nyt kerran irti on se, niin olisi vielä hyvä tehdä asialle jotain. Ja ei, sylinterin itsensä kunnosta ei ole tietoa. Vielä. CMS:llä olisi tarjolla koko pääsylinterihässäkkä, 260 euroa, mutta aivan ensi hätään toivottavasti ei ole siihen sortuminen. Mutta kuka tietää...
Ja sitä anti-diven kumista säätönuppiakin aina vain olisin vailla, museointi kun kummittelee mielessä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Elo 23, 2013 08:57 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Takajarrun mäntä on sama seuraavissa malleissa:
KZ1000-J3 (1983)
KZ1000-R2 (Eddie Lawson Replica) (1983)
KZ1100-A3 (Shaft) (1983)
KZ1100-D2 (Spectre) (1983)
KZ1100-L1 (LTD Shaft) (1983)
KZ700-A1 (1984)
KZ750-F1 (LTD Shaft) (1983)
KZ750-L3 (1983)
ZN1100-B1 (LTD Shaft) (1984)
ZN1100-B2 (LTD Shaft) (1985)
ZN1300-A1 (Voyager) (1983)
ZN1300-A2 (Voyager) (1984)
ZN1300-A3 (Voyager) (1985)
ZN1300-A4 (Voyager) (1986)
ZN700-A1 (LTD Shaft) (1984)
ZN700-A2 (LTD Shaft) (1985)
ZX1100-A1 (GPz) (1983)
ZX1100-A2 (GPz) (1984)
ZX550-A1 (GPz) (1984)
ZX550-A2 (GPz) (1985)
ZX550-A3 (GPz) (1986)
ZX750-A1 (GPz 750) (1983)
ZX750-A2 (GPz 750) (1984)
ZX750-A3 (GPz 750) (1985)
ZX750-E1 (GPz 750 Turbo) (1984)
ZX750-E2 (GPz 750 Turbo) (1985)

Että jos johonkin näihin näkyy kumeja myynnissä, niin niiden pitäisi sopia.
Männän numero on 43020-1036, korvattu myöhemmin numerolla 43020-1035, jota
löytyy netistä sieltä täältä.
Esim. Kawasakipartshouse.com 49,90$ tai Kawasakidelar Ruotsissa 200 SEK

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Elo 23, 2013 09:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No kettu thanks, eiköhän näillä tiedoilla päästä kummasti eteenpäin.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ma Elo 26, 2013 09:36 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 09, 2013 10:55
Viestit: 17
Onko fiilis yhtä hieno kun silloin ekalla kerralla ? Hupasa oli lukea tuo viimenenkin kirjas ja varsinkin kun manasit pikku kawan mut reissuun piti lähteä, sen verta oli polte. Tuli mieleen oma juhannus reissu suomussalmeen 24 kesäsenä, hommasin rd 125 cc yammun ja teho putkella, voi luoja sitä ääntä 4 tien ruuhkassa kun huomasin et pyörä sammuu het jos kiekat laskee alta 3000 ja vettä tuli seuraavat 300 km :rock: kylmissäni saavuin perille ja sain pisimmän matkan piikki pokaalin, lämmitti kummasti :stobe:
kyseinen pokaali vieläkin hyllyssä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ti Elo 27, 2013 07:07 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Se asia toivottavasti selvinnee viimeistään ensi keväänä. Nyt on vain koko pyörä vielä sen verran palasina, ettei edes kylmiä tyyppejä pääse ottamaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Syys 13, 2013 06:26 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Niin, tuo ostoilmoitukseni ei ole tuottanut isommin tuloksia, mutta kysytäänpä tätä kautta. Eikö nyt muka kenelläkään ole joutilaana sitä anti-diven säätönuppia? Näyttäisi olevan sellainen epäkeskoinen, mitä luultavimmin alumiininpalanen johon on vulkanoitu kuminen säätöpyörä. Ei oikein viitsisi mistään onkivavan päätytulpastakaan sellaista rakentelemaan. Kauempaa katsottuna sillä voisi jotakuta hämätä, mutta lähempi tarkastelu tuottaisi melko varmasti turhan suunnatonta hilpeyttä. Ja sen verran sanojeni mittainen olen, että VMPK:n puolelta en alennu kyselemään.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Syys 13, 2013 15:49 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
Pi pi pirskatti, just tänään ko. osaa ja koko AD hässäkkää katselin tuossa, en vaan aiemmin muistanu tuota tarvettasi :pytty: -> pistä AV privaa niin sovitaan asia eteenpäin (niin ja ne aikanaan puhutut TestAnimalPark- mpkolomet hoitus ja samalla...),

GTRWing


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ma Syys 16, 2013 13:14 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Asiasta on käyty jo lisäneuvotteluja, kyllä auttavainen Kawa-veljeys alkaa jo lähennellä H-..., tai no, enpäs vertaakaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 06:22 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No niin, lähimuisti pettää ja pahasti. Olisi tullut aika saada Valakoosen Polokupyörän etupään putket kasaan, mutta onko menossa tupelleen, sitä tiedä vielä en. Siellä on kaksi pientä, n. 5 cm pitkää jousta,tulevatko ne liukuputken sisään vai sen alapäähän? Nyt ne ovat sisällä ja stefat ovat lyömättä paikalleen joten vielä on mahdollisuus vaihtaa niitten paikkaa. Nuo netistä löytämäni kuvat eivät juurikaan asiaa valaise. Kai joku on tällaisen menestyksekkäästi koonnut? Niin että jos ken asian varmasti tietää niin kertokoon oi ja vähän hitaasti. Projekti on nyt vähän vaiheessa tämän unohtelun takia.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 11:29 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tulevat liukuputken sisään - kts. tehtaan huoltomanuaalin sivu 355.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 11:57 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Kiitos, niinpä se varmaankin on. Tuo huoltomanuaalin kuva on vain yhtä hämäävä kuin netistä löytyneet joten ei se muistini täysin ollut mennyt.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2014 05:43 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Jaahas, aika kauan olette saaneet olla rauhassa tältä aiheelta, mutta syystä jotta Valakoonen Polokupyörä vol. 2 eilen ulkonäöllisesti läpäisi Japsistarain, (luonnollisesti, VMPK:n jäsen kun en enää ole), museokatselmuksen, niin julkihan on tuotava se. Kolme ja puoli vuotta enemmän tai vähemmän intensiivisesti on tullut sen kanssa nyherreltyä ja tältä nyt näyttää se. Apujakin on jäsenistöltä tarvittu, pyydelty ja saatu, joten kiitokset ainakin jäsenet Raato, Mr. Walker, Kawautunut, Arskawa, GTRWing, Vogon, Tomppa, Hansci, Tane53 ja jos joku muukin tuntee asian tiimoilta piinatuksi joutuneensa, niin kiittelen. Käynnistelyoperaatio ja muutoskatsastus on vielä edessä, mutta siitä joskus myöhemmin, tämä nyt oli vasta alkua.


Liitteet:
GPz 750.jpg
GPz 750.jpg [ 198.89 KiB | Katsottu 19356 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2014 12:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Komia on se :jump:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Touko 09, 2014 11:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Joo, komia on. Ei kun nopiaa vain ajelemahan.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valakoonen polokupyörä
ViestiLähetetty: Pe Heinä 18, 2014 08:26 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, käyntiinkin on saatu se ja museoeläimeksi katsastettu 9.7. Samaisena päivänä käyty sillä Haltialassa makeilemassa, vaan eipä tuo mikään suuri yleisömagneetti ollut. Todellisille alan miehille näyttöä luvassa vielä tänä iltana.


Liitteet:
GPz 9.7..jpg
GPz 9.7..jpg [ 202.82 KiB | Katsottu 19074 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2014 08:29 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Ymh, ei voi sanoa että konstit loppuu kun ei vielä ole oikein mitään kokeiltukaan, mutta kysellään nyt kuitenkin josko joku voisi minua valaista ja mahdollisimman helpolla pääsisin. Valakoonen Polokupyörä kärsinee sopanpuutteesta. Ei oikein siedä ryyppyä käynnistysvaiheessa, aina, ja joskus taas sietää. Käy kyllä tyhjäkäyntiä kaikilla ja ottaa kierroksia ilman kuormaa. Vaan kun lähtee ajamaan, niin hyytyy jo siinä 3500-4000 rpm. Ikään kuin ruoka tuntuisi loppuvan. Ja joo joo, toimenpiteen laadukkuudestahan ei voi mennä takuuseen, kaasuttimia on liotettu 33% ksyleeni/33% asetoni/33% isopropanoli-keitoksessa ja ultraäänipesuriakin annettu. Yksi diagnoosi olisi, että kalvojen yläpuolelle ei tule alipainetta, joten luistit eivät sen takia avautuisi. Onko mahdollista se? Tällä selällä moninkertainen kaasarijumppa, puhumattakaan tankin poisotosta sen kettumaisen moninapaliittimen takia ei sekään oikein nappaa, mutta osaakos kukaan oireista päätellä mistä on kyse eli kuulostaako tutulta? Ja huom., tässä tapauksessa on hyvinkin paljon mahdollista, että jokin itsestäänselvyys on jäänyt huomioimatta, eritoten tuo alipainekaasuttimien syvällisempi sielunelämä on kohtalaisen vierasta. Kaasareiden kannet laitoin samoin päin kuin mitä ne olivat, sen verran osasin olla huolellinen. Imukurkut uudet, kaasareiden molemmin puolin. Enkä ole tutkinut vielä sitäkään, antaako alkuperäinen hana riittävästi tavaraa ulos. Eli aika lähtöpisteessä ollaan eikä ajaminen ole ollut samankaltaista juhlaa kuin keväällä 1986.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2014 08:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Itse huomannu vastaavan ilmiön kun mennään varatankille...
Hana PRI asentoon niin voipi ajella sillai pintakaasulla, ei äkillistä rykäsyä rekkajonon ohi.

Jos ajelee RES asennolla ja avaa kaasuhanaa niin booooooaaaa, ei riitä soppa. Tuleeko letkua pitkin sen verta hitaasti kun painovoimalla laskeutuu letkua pitkin RES asennossa?

PRI puolella tulee vapaa pudotuksella... Tiedä häntä mikä olis hyvä ratkaisu ongelmaan?

Sihti tukossa siellä tankissa? Tahi hana jumissa? Alipaine letku vuotaa eli falskaa?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2014 11:48 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Bensahanoista. PRI-asennollahan pitäisi tulla ilman mitään vaikeuksia. Koittaa voi vaikka letku irti PRI-asennossa ja johan pitäisi desilitroja alkaa kertymään. Mitään pientä lirua ei pidä tulla. Syytä olisi tarkastaa myös se, että soppa pääsee kaasareille asti.

ON- ja RES-asennot menevät molemmat alipaineimun kautta. Jos bensaa ei riitä RES-asennolla (nimimerkki Kawa LTD) niin jumissa on joko hana, alipaineletku tai kaasarin alipainenippa, tai sitten alipaineet karkaavat mäelle. Jos karkaavat, niin konekin käy huonommin, sillä hörppii ylimääräistä ilmaa ko. sylinteriin. Mitään ylidramaattista käyntihäiriötä ei (ainakaan vesikawa) tästä kuitenkaan kierroksilla kehitä, arvatkaa mistä tiedän (yksi nippa alipaineelta unohtui irti poies ja ihmettelin hassua ääntä tyhjäkäynnillä).

Ensiapuna ja ongelman selvittämisessä poikaa on esim. M6-pultilla tukittu letkunpätkä alipaineletkun tilalle ja käyttää pelkkää PRI-asentoa. Toinen tarkastamisen arvoinen juttu on se, ettei kaasareiden välissä ole huohotusletkuja jotka ovat tukossa tai lytyssä, joku fiksumpi osaa varmaan sanoa onko ko. Kawoissa sellaista. Oma Eliminaattori kärsi näiden tukkoisuudesta, ja sammui välittömästi syöttöä antaessa. Kuvittelisin että käyttäen toisesta päästä tukittua letkunpätkää kaasareiden bensanpintojen tarkastukseen pitäisi saada hulluja tuloksia tämän ongelman tapauksessa, muistelen että itsellänikin olisi ollut näin. Lopulta tarkistaisin vielä, että tankki saa korvausilmaa (jos oireet eivät ilmene korkki auki ajaessa (älä koita tankki täynnä) tässä on vika).

Vapaan pudotuksen ja painovoiman eroa en minä poika käsitä :) Mutta uusi alipaineletku lienee syytä allaolevassa tapauksessa laittaa yhtä kaikki.

Yhteenvetona: Nimimerkille Kawa LTD suosittelen uutta alipaineletkua ja/tai olemassaolevan alipaineletkun ehjyyden ja tukottomuuden tarkastamista. Nimimerkille AV taas suosittelen tarkastamaan tuleeko hanasta soppaa, ja onko kaasareiden 1-2 ja 3-4 välissä lähteviä letkuja, ja ovatko nämä kurtussa. Nämä letkut eivät ole edes tarpeen.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2014 12:18 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, sen verran voin kertoa, ettei eroja ole ollut olkoon hana missä asennossa tahansa, aina on ollut kulkunsa yhtä onnetonta. Hanassa on Keysterin (liekö kirosana) korjaussarja, (mukana tuli uusi kalvo ja sekin vaihdettu) ja sihtikin pitäisi oleman puhdas. Bensa-ja alipaineletkut ovat uudet Louis-tuotteet, mikä sinänsä ei liene takuu mistään sellaisesta etteikö alipaineletku menisi kasaan. Mutta toisaalta se PRI-asennon asiaan auttamattomuus ei tue sitä mahdollisuutta, vai häh? Kiitos neuvoista, kunhan alkaa napata vähän paremmin, niin näistähän on hyvä laiskan miehen aloittaa. Josko ensin sen virtauksen määrän selvittäisi. Ja ei, huohotusletkujen ei pitäisi mutkalla oleman ja varsin suurireikäistäkin on se.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2014 06:28 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No haloo, jotain on tapahtunutkin. Eilen vaivauduin tarkistamaan bensan kulkevuuden ja PRI-asennossa sitä tuli niin ketusti. Aivan kaikkea en liene kertonut. Siis, tilasinhan siihen kaasuttimien korjaussarjat Cruzin Imagelta, halvat kun olivat. Ensikäynnistyksen yhteydessä selvisi, että neulaventtiilit olivat liian pitkät, joten soppaa ei koskaan tullut kohokammioihin asti. Vaihdoin vanhat tilalle ja alkoihan virtaaminen. Samassa yhteydessä tuli ruuvailtua sarjojen mukana tulleet pääsuuttimet, sen kummemmin niitä tarkastelematta. Uusihan on aina uusi, oli se vaikka Skoda-merkkinen. Voisikohan niitä nyt joutua epäilemään liian pieniksi, kun jotain Japanin markkinoille tarkoitettuja lienevät ne? Eli aina yhtä innostavaa ja nappaavaa kaasutinpatteriston irroittelua luvassa. Olisiko Pilot Screw:ien O-renkaiden kuntoa myös syytä epäillä? Haukkaako se ilmaa jostakin? Alipaineletku hanalle on vedetty kakkoskaasarista kuten oli alunperinkin, mutta eihän sillä liene merkitystä, koskapa kulku oli huonoa vaikka hana oli PRI-asennossa. Noh, pakko kai se on kaikkeen tutustua vaikka kaasuttimista ymmärrän suurin piirtein yhtä paljon kuin sika Pohjantähdestä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 06:45 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No, kaasarijumppaa on harrasteltu. Cruzin Imagen pääsuuttimissa luki 85 ja manuaali suosittaa suutinkooksi #110. Vanhat kehiin ultraäänipesun jälkeen ja kyllä vaan niissä reijät suuremmat olivat, mitä Reproduction Decalsilta joskus tilattuun suutinrassiin oli uskomista. Sen verran pinttyneet vain vanhat olivat, että jatkuvasti heikentyvä lähinäkö ei antanut mahdollisuutta todeta, mitä niissä luki. Niin, oliko tässä syy ja tästä apua, siihen saanemme vastauksen keväämmällä. Venttiilivälyksissäkin oli vähän sanomista, katsellaan nyt pärjäänkö olemassaolevien palojen sekoittelulla, tuli vähän epäselvät muistiinpanot tehtyä edelliskerralla, mikä yllätys. Kupin alapuoliset palat ja nokka-akseleitten irroitus my arse...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2015 06:37 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No joo, vertaistuen puutteen takia kaasaripaketti taas ängetty paikalleen jo edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen ja notkeiden kumiosienkin kanssa painittu ihan riittämiin. Keväämmällä kuullaan tuloksia, kai.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2015 12:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Pistelepä parahin AV tiatoo mahtollisista puuttuvista paloista, jospa Zoolandian vaihtopalapalvelun Varastoista löytyis sopivaa paksuutta? :axe2:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2015 12:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Ah soo, unohtuikin mainita tuo venttiilinvälysjuttu, ihan menivät muutamaa palaa keskenään vaihtelemalla ikään kuin paremmin kohdilleen ne kuin mitä vielä jokin aika sitten olivat. Kiitän jäsen Hanscia huomaavaisuudestaan, mutta tuo asia lienee järjestyksessä, mitä rakotulkkiin on uskomista ja joka kuppi tuntuu pyörivän.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com