Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 21:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 19:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:45
Viestit: 6
Vika ilmenee 4500 - 5500 rpm:llä tasakaasulla ajettaessa. Välillä tuntuu, että teho häviäisi aivan samalla tavalla kuin kaksitahti röpeltäisi ja kohta taas käynti tasoittuu ja "voima palautuu" takaisin. Tätä tapahtuu muutaman sekunnin sykleissä.

Kiihdyttäessä ja pienemmillä kierroksilla ajettaessa oireita ei ole ollenkaan ja kone toimii moitteettomasti. Yli 6000 rpm ei ole kokeiltu, koska koneremontista on kolmisensataa kilometriä. Kaasuttimet puhdistettu (ei ultraäänellä), seosruuvit kaksi kierrosta auki, vakio suuttimet, neulan säätöprikka alimmassa lovessa ja tulppien väri vaalean harmaa. Sytytystulpat ja johdot on uusittu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 06:47 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
ettei olis jälleen nokat pykälän väärässä(remontin jäljiltä)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 19:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Eikös tuon keski-kierrosalueen seosta säädetty neulankorkeutta vaihtamalla...? Olisko vähän rikkaalla...?

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 20:31 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
..mulla oli ton tapainen kun toinen nokka oli erinlainen(entisen omistajan jäljiltä),siis pakppuolella oli kireämpi kuin imup...lisäksi oli tyhjäkäynti ongelmia(muistutti ilmavuotoa)...tosin jos alemmassa lovessa on, niin voi olla rikkaallakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 13, 2006 15:13 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:45
Viestit: 6
Kiitos neuvosta tuoppi! Seokset oli hieman rikkaalla. Nyt toimii todella hyvin. Hirvitti säätää laihemmalle, sillä tulpat olivat jo aika vaaleat. Paikallinen moottori-expertti tosin tiesi sanoa, että nykypolttoaineilla ei pysty tulppien väristä kunnolla päättelemään seosta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2006 18:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Del Tones kirjoitti:
..mulla oli ton tapainen kun toinen nokka oli erinlainen(entisen omistajan jäljiltä),siis pakppuolella oli kireämpi kuin imup...lisäksi oli tyhjäkäynti ongelmia(muistutti ilmavuotoa)...tosin jos alemmassa lovessa on, niin voi olla rikkaallakin
Oliko R1 imu/R2 pako. Mulle ilmaantui samanlaisia oireita kuuspuokissa kyseisillä gpz nokilla.
Motomasterissa josta tilasin nokat sanoivat että kuuluu olla R1/R2 ”kuuluuko”?.
Ihmetyttää koska alkuperäiset on molemmat R4 nokkia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2006 19:24 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
jos on kyse gpz-84 mallista A2 niin imunokan nosto on millin isompi kuin pakonokalla ne erottaa siitä.aukioloaika on sama. imu 36.65mm pako 35.65mm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2006 20:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Nohyvä sitte ne on niinku kuuluukin.
Ei tarvii vaihtaa pois tuli meinaan aika paljon
lisää putkua ala sekä ylä kierroksilla.
Ainoo että keski alueella puutuu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 00:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:45
Viestit: 6
Röpellys jatkuu. Neuloja on laskettu kolmanteen uraan ylhäältä lukien (keskelle), mutta se ei poistanut ongelmaa kokonaan.

Oletettiin vieläkin liian rikasta seosta, joka voisi johtua huonosti hengittävästä ilmanputsarista. Putsari poistettiin, kone käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta kaasua annettaessa kone röpeltää voimakkaasti jo ihan pienillä kierroksilla. Tämän jälkeen putsari laitettiin takaisin.

Ajettaessa n. 100 km/h, kierrokset 5000 röpellystä ei esiinny, mutta kun ajetaan kovemmin röpellys alkaa ja sitä rupeaa esiintymään pienilläkin kierroksilla sekä tyhjäkäynti häviää. Kun ajetaan pienillä kierroksilla (<4000) jonkin aikaa, niin tyhjäkäynti palaa. Mitä pidempään ajetaan suurilla kierroksilla, sitä pahemmat oireet ovat ja kestävät kauemmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 08:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Oisko CV kaasareiden luistien kalvot rikki tai huonossa kunnossa. Jos ne pääsee nousemaan liikaa ylös läppien asentoon nähden, eikö silloin mene rikkaalle? Kun menee tarpeeksi rikkaalle, tulpat nokeentuvat ja alkavat aiheuttamaan röpellystä, kun eivät anna kunnolla kipinää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 18:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
eikös tuo kalvojen reikääntyminen lähinnä jätä nuita luistia nostattamatta kun alipaine pääsee ns.hukkaan.. :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 20:09 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ootko kokeillut vääntää hana PRI-asentoon.. jos se ei saa bensaa tarpeeksi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 20:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Del Tones kirjoitti:
eikös tuo kalvojen reikääntyminen lähinnä jätä nuita luistia nostattamatta kun alipaine pääsee ns.hukkaan.. :?


Näinhän se taitaa CV:ssä tehdä :oops: Itellä ku on aina ollu nämä old school suoravetoiset kaasarit peleissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 23:02 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
..oletko tsekannut bensapinnat? Jospa joku kaasareista tippuu pelistä kovempaa mennessä kakun loppuessa, ja höllätessä alkaa taas syöttämään niinkuin pitääkin.
Tuota tai neuloja eppäilisin minäkin.

:roll:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2006 14:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Mulla tuollanen röpeltäminen loppu kun vaihdoin Pingelin hanan. Sitä ennen ruuvailin kaasareita sun muuta, mutta sillä se lähti, kosa kone ei vaan saanu bentsiiniä tarpeeksi.

Kuten Lewis jo kirjoitti, kokeile Pri-asennossa ja jos sulla on tollanen 2 juuron piilteema bensansuodin vaihda se. Mulla se oli yhden kesän jälkeen jo tukossa vaikka päälleppäin ei mitään huomannu. Ostin sellasen pestävän oolraitista ja loppu röpellys 6krpm ja yli.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2006 21:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro monen kawan bensa ongelmat loppuu kun laittaa sähköisen bensa pumpun bensapaineen säätimen on meinaan kokeiltu ja hyväksi todettu mutta ei ole alkuperäistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2006 21:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Taitaa olla helpompi (ja halvempi) hankkia se Pingel kuin alkaa puuhailemaan bensapumpun ja paineensäätimen kanssa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 04, 2006 16:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Raato kirjoitti:
Taitaa olla helpompi (ja halvempi) hankkia se Pingel kuin alkaa puuhailemaan bensapumpun ja paineensäätimen kanssa.

Kerroppas Raato mistä saisin ostaa Pingelin vaimon keskariin (Gpz 750)??

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2006 10:06 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
VOGON kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Taitaa olla helpompi (ja halvempi) hankkia se Pingel kuin alkaa puuhailemaan bensapumpun ja paineensäätimen kanssa.

Kerroppas Raato mistä saisin ostaa Pingelin vaimon keskariin (Gpz 750)??


http://www.z1enterprises.com ja hintaa adapterilevyineen tulee noi 80 taalaa plus postikulut vajaan kympin. Laita meili nyyjorkin giälell jeff@z1enterprises.com. Saat sen maksettua kätevästi Visalla tms. Tosta hinnastahan vähenee sitte rutkasti kun taala on aika heikko juuroon nähden eli 90$= n. 72€

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2006 18:17 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:45
Viestit: 6
Nyt on taas jatkettu vian etsintää. Kalvot ovat ehjät eivätkä ne vuoda reunoiltakaan, pa-hanan asennolla ei ole vaikutusta röpellykseen, kaasareiden pinnat ovat samalla tasalla ja pa-letkussa on kokeiltu pa-suodatinta, mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta.

Moottori toimii paremmin keskikierroksilla kun laittaa ryypyn päälle. Tuo viittaisi siihen, että moottori ei saa tarpeeksi bensaa aivan kuten täällä jo arveltiinkin. Tilanteesta tekee oudon se, että kiihdyttäessä bensaa kuitenkin tulee riittävästi, mutta tasakaasulla kone röpeltää. Voisiko kaasuttimessa olla roskia, jotka tukkisivat kanavia ja reikiä, että bensaa ei tulisikaan tarpeeksi vai olisiko vika pa-hanassa? Ihan suinpäin en viitsisi ostaa n. $100-hintaista Pingel Power-Flo -hanaa.

Seuraavaksi puhdistetaan tankki hapolla ja viedään kaasuttimet UÄ-pesuun. Onko kenelläkään kokemuksia maalattujen kaasuttimien UÄ-pesusta? Entä kuinka tarkkaan lika tulee poistaa ennen pesua ettei se juutu kiinni entistä pahemmin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2006 20:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
Kyllä maalit on mulla ainakin pysyneet noissa mustissa kaasareissa mitä noita on tullut UÄ:ssä käytettyä, itse en ole poistanut muuta kuin kalvot/kumitutit ja letkut ja irrottanut suuttimet/suutinputket ne irrallaan pesukoppaan.

Itselle ilmaantui samaiset keskikiekka ongelmat tasakaasulla vähäisenä tosin, tankin vaihdon ja dynojettisuutinsarjan vaihdon myötä ja vikaa haetaan kuumeisesti :evil: koneena ZL900 itse epäilin rikkaalla käyntiä mutta neulojen lasku ei auttanut yhtään :?

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2006 21:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Laitoin sitten vaimon keskariin sähköpumpun, kun ei tahtonut ruoka riittää. Tänään laitoin vielä siihen regulaattorin, paineet säädin 0,1 bar:iin. Rupes laakista ruoka riittämään. Kumma miten tuollainen painovoiman lisääjä auttaa nälkäistä kawaa...!!

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2006 17:02 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 08:45
Viestit: 6
Nyt loppui röpellys koneesta. Vikana oli niinkin ihmeellinen asia kun vuotava ilmanputsarikotelo. Putsari vaihdettiin uuteen, joka oli hieman pidempi kuin vanha, lisättiin puuttuva O-rengas kotelon yläosaan ja kotelon kansi teipattiin kiinni kunnolla. Mitään järjellistä selitystä tähän en keksi, mutta em. toimenpiteet suoritettuna pyörä toimii moitteettomasti. Kokeile sinäkin nimim. LUMI tiivistää putsarikotelo ja kerro poistuko röpellys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2006 18:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
KawaAri kirjoitti:
Kokeile sinäkin nimim. LUMI tiivistää putsarikotelo ja kerro poistuko röpellys.


juu ei röpellä enää, laitoin vakio suuttimet ja poraamattomat luistit takaisin, kyllä tais viikon työtunnit täyttyä tuonkin kanssa pelleillessä :''

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: La Marras 08, 2008 18:52 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
KawaAri kirjoitti:
Nyt loppui röpellys koneesta. Vikana oli niinkin ihmeellinen asia kun vuotava ilmanputsarikotelo. Putsari vaihdettiin uuteen, joka oli hieman pidempi kuin vanha, lisättiin puuttuva O-rengas kotelon yläosaan ja kotelon kansi teipattiin kiinni kunnolla. Mitään järjellistä selitystä tähän en keksi, mutta em. toimenpiteet suoritettuna pyörä toimii moitteettomasti. Kokeile sinäkin nimim. LUMI tiivistää putsarikotelo ja kerro poistuko röpellys.

Mullakaan ei ole tossa -83 mallissa mitään tiivistettä kannessa ja ei sinne Kawan varaosa katalookin mukaan mitään kuulukkaan. Kannen tulee minun käsityksen mukaan tiivistyä suodattimen yläreunaa vasten. Sen sijaan siihen suodattimen alapuolelle tulevan muovi kartion alle kuuluu tiiviste ja sitäkään mulla ei ole ollut. Sen puuttuminen lienee mahdollistaa sellaisen vian ettei suodattimen kansi tiivisty suodatinta vasten kuten sen pitäisi koska suodatin jää liian alas. Ja tästä syystä ohivuoto kannen välistä on mahdollista.

Palaan tähän vanhaan aiheeseen koska se on mulle aika ajankohtainen. Mulla röpeltää kone kovemmissa kiihdytyksissä kun rpm nousee yli 7000:nen ja jatkuu kunnes kaasun höllää. Kone on siis porattu ensimmäiseen ylikokoon ja kaasareissa on vakio suuttimet sekä neulat vakio korkeudella. Suodattimena on K&N vakiomallin korvaava versio. Jos konetta kierrättää paikoillaan kovemmin ja päästää kaasun nopeasti pois niin kierrokset putoavat niin alas ettei sammuminen ole kaukana, jos kone ei ole täysin lämmennyt niin melko varmasti sammuu ko. toimenpiteen jälkeen.
Ensin ajattelin tietysti että menee laihalle kun alkaa takkuamaan kovemmilla kierroksilla vaan enään en ole asiasta ihan niin varma. Goosen aiemmin ketjussa mainitsema kalvoista johtuva vika tuli myöskin mieleen ja juuri niin kuin Goose sanoi, läppien asento suhteessa neulan korkeuteen ei ole oikein vaan saattaa jopa päästää mun pelin rikkaalle. Eli kun väännän kaasua reilusti niin koventuva alipaine nostaa luisteja liian ylös koska kalvo on jo aikansa elänyt ja virttynyt ja/tai niitä kalvoja alaspäin painava jousi on menettänyt voimansa. Liian ylös nousseet neulat päästävät liikaa tavaraa koneeseen ja alkaa röpellys. Ja ongelma poistuu vasta kun kaasua höllää. Pienemmillä kierroksilla ja maltillisemmilla kiihdytyksillä ongelmaa ei ole koska kalvot eivät ole vielä niin loppu etteivätkö silloin vielä ns. pysyisi kyydissä mukana. Ja samasta syystä paikoillaan kierrätettäessä meinaa sammua, liian ylös nousseet neulat ovat päästäneet liikaa bensaa koneeseen ja kun läpät sulkeutuvat niin sylintereihin jää aivan liian rikas seos ja siksi meinaa sammua.
Onko mitään ideaa tossa teoriassa vai ajattelenko ihan metsään vietävien juttuja :? .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: Su Marras 09, 2008 03:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Mullakaan ei ole tossa -83 mallissa mitään tiivistettä kannessa ja ei sinne Kawan varaosa katalookin mukaan mitään kuulukkaan. Kannen tulee minun käsityksen mukaan tiivistyä suodattimen yläreunaa vasten. Sen sijaan siihen suodattimen alapuolelle tulevan muovi kartion alle kuuluu tiiviste ja sitäkään mulla ei ole ollut. Sen puuttuminen lienee mahdollistaa sellaisen vian ettei suodattimen kansi tiivisty suodatinta vasten kuten sen pitäisi koska suodatin jää liian alas. Ja tästä syystä ohivuoto kannen välistä on mahdollista.

Palaan tähän vanhaan aiheeseen koska se on mulle aika ajankohtainen. Mulla röpeltää kone kovemmissa kiihdytyksissä kun rpm nousee yli 7000:nen ja jatkuu kunnes kaasun höllää. Kone on siis porattu ensimmäiseen ylikokoon ja kaasareissa on vakio suuttimet sekä neulat vakio korkeudella. Suodattimena on K&N vakiomallin korvaava versio. Jos konetta kierrättää paikoillaan kovemmin ja päästää kaasun nopeasti pois niin kierrokset putoavat niin alas ettei sammuminen ole kaukana, jos kone ei ole täysin lämmennyt niin melko varmasti sammuu ko. toimenpiteen jälkeen.
Ensin ajattelin tietysti että menee laihalle kun alkaa takkuamaan kovemmilla kierroksilla vaan enään en ole asiasta ihan niin varma. Goosen aiemmin ketjussa mainitsema kalvoista johtuva vika tuli myöskin mieleen ja juuri niin kuin Goose sanoi, läppien asento suhteessa neulan korkeuteen ei ole oikein vaan saattaa jopa päästää mun pelin rikkaalle. Eli kun väännän kaasua reilusti niin koventuva alipaine nostaa luisteja liian ylös koska kalvo on jo aikansa elänyt ja virttynyt ja/tai niitä kalvoja alaspäin painava jousi on menettänyt voimansa. Liian ylös nousseet neulat päästävät liikaa tavaraa koneeseen ja alkaa röpellys. Ja ongelma poistuu vasta kun kaasua höllää. Pienemmillä kierroksilla ja maltillisemmilla kiihdytyksillä ongelmaa ei ole koska kalvot eivät ole vielä niin loppu etteivätkö silloin vielä ns. pysyisi kyydissä mukana. Ja samasta syystä paikoillaan kierrätettäessä meinaa sammua, liian ylös nousseet neulat ovat päästäneet liikaa bensaa koneeseen ja kun läpät sulkeutuvat niin sylintereihin jää aivan liian rikas seos ja siksi meinaa sammua.
Onko mitään ideaa tossa teoriassa vai ajattelenko ihan metsään vietävien juttuja :? .

Se ilmanputsarikotelon alakartion alle tuleva tiieviste on itse asiassa vaahtokumia eli se ei nosta kartiota hiukkaakaan ylöspäin.
Vähän kuullostaisi siltä, että Spulerilla GPZ on hieman turhan rikkaalla - ettei olisi siinä K&N:ssä vaan liian tuhdisti öljyä? Yksi suihkaus per lamelli K&N:n omalla putsariöljyllä riittää eli kunhan lamelli saa juuri ja juuri väriä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: Su Marras 09, 2008 19:34 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Raato kirjoitti:
Se ilmanputsarikotelon alakartion alle tuleva tiieviste on itse asiassa vaahtokumia eli se ei nosta kartiota hiukkaakaan ylöspäin.
Vähän kuullostaisi siltä, että Spulerilla GPZ on hieman turhan rikkaalla - ettei olisi siinä K&N:ssä vaan liian tuhdisti öljyä? Yksi suihkaus per lamelli K&N:n omalla putsariöljyllä riittää eli kunhan lamelli saa juuri ja juuri väriä.

Ok, eli putsarin korkeus on oikea riippumatta siitä onko vaahtokumia vai ei. Tuo mun putsari oli nyt ekaa kesää käytössä ja siksi se oli vielä tehtaan öljyissä joten jos tehdas ei ole laittanut liian reilusti tavaraa siihen niin sitten sen öljymäärä oli oikea joten siitä tuskin johtui. Vai oletteko sitä mieltä että ne tulevat turhan rasvaisina uutena, itse en ole ainakaan vielä osannut epäillä sellaista. Nyt se on pesty ja rasvaan sen uudestaan lähempänä kevättä.
Jos suodattimen jättää laskuista pois niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle joilla tilannetta voi korjata eli seosta saada laihemmaksi korkeilla kierroksilla? Pienentää suuttimia vai laskea neuloja alemmaksi? Itse nyt nopeasti ajattelin laskea neuloja pykälän verran alemmas. Kalvojen uusiminen ainakin on melko kallis kokeilu ja ainakaan orkkiksia ei enää näytä olevan saatavilla sen paremmin kuin niitä jousiakaan.
Kokeilut jää ensi vuoteen kun ensin täytyy se vaihteistopuoli käydä läpi joten tässä voidaan vaan suunnitella millaisilla säädöillä lähden sitä kokeilemaan.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com