Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: La Touko 12, 2012 15:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Zephyrin cafe racer muunnosprojekti on kovaa vauhtia etenemässä ja on tullut tässä vähän mietittyä moottorin virityskuvioita. Koneeseen on jo tilattu Keihin FCR suoravetokaasarit, joiden pitäisi saapua lähiaikoina ja lisäksi tallista löytyy ZR7 putkisto, jonka ajattelin asennella paikalleen.

Nyt kun kone (ajettu noin 50 tkm) on irti ajattelin tarkastella vähän nokkaketjun kiristäjää ja venttiilin välyksiä. Venttiilivälysten tarkastuksen yhteydessä voisi samalla vaihtaa tuohon GPz nokka-akselit, joita on ilmeisesti jonkin verran käytetty Zephyrin virityksessä. Osaako joku kertoa tarkemmin mitä hyötyä noilla nokka-akseleilla saavutetaan? Ilmeisesti pitää olla vm. -83 tai uudemmat nokka-akselit? Näinköhän joltain löytyy hyllystä ylimääräisiä kunnossa olevia akseleita? Kannattaako tuossa samalla teettää/tehdä venttiiliremontteja tai muita viilailuita?

Seuraavan talven projektina olisi sitten ottaa taas kone pyörästä irti ja käydä se perinpohjaisesti läpi. Samalla ajattelin porauttaa sylinterit ja vaihtaa esim. wisecon tai vastaavan takomäntä satsin.

Onko jollain jotain hyviä tai hyödyllisiä vinkkejä tuon zephyrin moottorin virittämisen ja huoltamisen suhteen, nyt kun se on kerran irti. Kohta se pitää jo laittaa kiinni, että pääsee kesällä kurvailemaan. :yesyes:

PS. Pitää laittaa kohta vähän kuvia taas projektista tuonne projektiketjuun, kunhan saa jotain näkyvämpää tulosta aikaiseksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2012 11:36 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 23, 2012 11:19
Viestit: 13
Onko rojekti edenny suuntaan tai toiseen? Itteeniki kiinnostaa toi nokkakeppiviritys, niin olis mielenkiintosta saada tietoo miten pelittää ja mitä muutoksia vaatii esim. sytytykseen... Nälkä kasvaa syödessä vai miten se meni? Vasta sai putken kiinni niin heti tekee mieli lisää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 08:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Homma on edennyt jo lähes valmiiksi. Zephyr alkaa olemaan jo hyvässä kuosissa. Eilen kävin alastaron radalla sillä ajelemassa ja huomasin, että kytkin luistaa kun oikein kunnolla koittaa kiihdytellä. Jostain pitäisi seuraavaksi metsästää parempi kytkin tai ainakin jämäkämmät jouset. Mistähän mahtaisi löytyä sopivia osia, joilla kytkimen saisi pitämään paremmin?

Itse hylkäsin tuon ZR7 putken tuosta, koska se ei oikein sopinut tuohon cafe racer meininkiin. :) Tällä hetkellä on nuo FCR kaasuttimet ja GPz nokka-akselit tuossa ainoina parannuksina. Kaasuttimetkin pitäisi vielä käydä säätämässä penkissä, koska tuntuvat olevan liian rikkaalla koko ajan. Sytytykseen en ole tehnyt mitään muutoksia noiden nokkien takia enkä muutenkaan. Näinköhän jotain pitäisi tehdä? En ole vielä ehtinyt siihen sen kummemmin perehtymään. :mrgreen:

Tällä hetkellä tuo tuntuu toimivan suht hyvin jos ei ota pieniä tukehtumisvaikeuksia tai kytkimen luistamista mukaan. Pitää varmaan joku päivä raahata tuo penkkiin, niin voin sen jälkeen kertoa paremmin miten tuo toimii, kun kaasuttimien säädötkin on kohdallaan. Jossain vaiheessa olisi vielä tarkoitus laittaa tuohon wisecon tai vastaava mäntäsatsi, jottai saisi vähän lisää kuutiotilavuutta ja korkeammat puristukset. Nyt ensimmäisenä on kuitenkin jostain saatava pitoa kytkimeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 09:00 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Yksi vaihtoehto on Apen kytkinsarja CK650K, jota kauppaa Suomessa Suomen mp-palvelu. Itselläni on Voyagerissa tuollainen sarja ja toimivuus on todella hyvä eli ei luista, mutta ottaa kiinni tasaisesti. Stormin kauppaamat jäykät EPC-jouset kannattaa jättää hyllyyn, koska ne on alkuperäisiä löysemmät :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 09:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Pitääkin tutustua tarkemmin tuohon APE:n kytkinsarjaan. Kestääköhän tuo vielä luistamatta vaikka laittaisi jossain vaiheessa tuohon vielä wisecon K810 tai vastaavan mäntäsarjan? Ainakin tuon linkin takaa löytyvän myyntipuheen mukaan tuo on paras! :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 13:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Saakohan noita APE:n kytkinsarjoja muualta kuin tuolta Suomen mp-palvelusta? Siellä niitä ei nyt juuri ainakaan ollut yhtään. Samalla voisi hommata APE:n manuaalisen nokkaketjun kiristäjän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2012 13:46 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Minä melkein arvasin, ettei Arholla ollut yhtään hyllyssä! Toinen vaihtoehto on käyttää apuna jenkeissä asustavaa jäsentämme Jal3:a eli Apen kotisivuilta tilataan tarvittavat kilkkeet, jotka toimitetaan Jal3:lle. Jal3 lähettää sitten paketin eteenpäin Suomeen. Eli kannattaa ottaa yhteyttä Jal3:een vaikkapa yv:llä. Itselleni tuli ZG:n kytkin juuri tätä reittiä ja hyvin homma toimi, josta kiitokset!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2012 10:19 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Itse olen useamman kerran tilannut täältä:

http://www.z1enterprises.com/Company.aspx

Omistaja Jeff Saunders on arvostettu kaveri jenkkilässä ja minulle esimerkiksi APEn kytkinsetti tuli alle viikossa työpöydälle. Luotettava ja nopea toimittaja ja yleensä ollut hyvin tavaraa hyllyssä.

Klippi heidän sivulta:

APCK650K - APE HD clutch Pk KZ650/750 (thru 85)
- Fits Kawasaki KZ650 (thru 83) KZ750 (thru 85) - contains complete set of friction plates, five (5) springs and one metal plate. APE recommends use of the roller clutch pusher with this clutch pack - see below
HINTA: 92,29 dollaria ja sanovat olevan varastossa.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2012 12:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
z1109r kirjoitti:
Itse olen useamman kerran tilannut täältä:

http://www.z1enterprises.com/Company.aspx

Omistaja Jeff Saunders on arvostettu kaveri jenkkilässä ja minulle esimerkiksi APEn kytkinsetti tuli alle viikossa työpöydälle. Luotettava ja nopea toimittaja ja yleensä ollut hyvin tavaraa hyllyssä.

Klippi heidän sivulta:

APCK650K - APE HD clutch Pk KZ650/750 (thru 85)
- Fits Kawasaki KZ650 (thru 83) KZ750 (thru 85) - contains complete set of friction plates, five (5) springs and one metal plate. APE recommends use of the roller clutch pusher with this clutch pack - see below
HINTA: 92,29 dollaria ja sanovat olevan varastossa.


Pitääkin tuolta kysellä sitten tuota. MP palvelusta tuli vielä vastauksena, että tuo kytkin sarja ei kävisi zephyriin hänen mielestään, koska on Z650 kytkinsarja. Meinasin vastata, että tämä ei ole mielipide kysymys jne., mutta vastasin sitten hiukan asiallisemmin. :)

Tuolla Z1enterpiresis sivuilla tuossa APE kytkinsarjan kohdalla sanotaan, että sen kanssa suositellaan laakeroitua kytkimentyötötankosarjaa, joka estää ilmeisesti kiinnileikkaantumisen kovissa nopeuksissa? Onko tuosta oikeasti jotain apua ja käykö tuo zephyriin?

edit: tässä tuo tyntötankosarja: http://www.z1enterprises.com/ItemDetails.aspx?itemDescription=Roller+Clutch+Push+Rod+Kit&item=APKCB900


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2012 14:25 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Z650:n ja Zephyrin kytkinkori ja -napa ovat samoja, joten pitäisi käydä. Laakeroitua kytkimen työntötankosarjaa ei tarvitse hankkia, koska Zephyrissä on jo alunperin sellainen. Tuo mekanismi on sikälikin erilainen, että Z650/750:ssa on koneen läpi menevä työntötanko, mutta Zephyrissä kytkinvaijeri tulee kytkinkoppaan eli siinä on itseasiassa vetotanko.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2012 11:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Raato kirjoitti:
Z650:n ja Zephyrin kytkinkori ja -napa ovat samoja, joten pitäisi käydä. Laakeroitua kytkimen työntötankosarjaa ei tarvitse hankkia, koska Zephyrissä on jo alunperin sellainen. Tuo mekanismi on sikälikin erilainen, että Z650/750:ssa on koneen läpi menevä työntötanko, mutta Zephyrissä kytkinvaijeri tulee kytkinkoppaan eli siinä on itseasiassa vetotanko.


Tuli laitettua tilaus vetämään ennen kuin kävin tämän vastauksen lukemassa ja samalla siinä paniikissa tietysti tilasin tuon työntötangonkin kun ei se paljon maksanut. :) No kohta on sellainen sitten ylimääräisenä jos jollain on tarvetta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2012 21:24 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Hepa_s kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Z650:n ja Zephyrin kytkinkori ja -napa ovat samoja, joten pitäisi käydä. Laakeroitua kytkimen työntötankosarjaa ei tarvitse hankkia, koska Zephyrissä on jo alunperin sellainen. Tuo mekanismi on sikälikin erilainen, että Z650/750:ssa on koneen läpi menevä työntötanko, mutta Zephyrissä kytkinvaijeri tulee kytkinkoppaan eli siinä on itseasiassa vetotanko.


Tuli laitettua tilaus vetämään ennen kuin kävin tämän vastauksen lukemassa ja samalla siinä paniikissa tietysti tilasin tuon työntötangonkin kun ei se paljon maksanut. :) No kohta on sellainen sitten ylimääräisenä jos jollain on tarvetta?

Saattaisi olla työntötangolle käyttöä...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2012 09:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Raato kirjoitti:
Hepa_s kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Z650:n ja Zephyrin kytkinkori ja -napa ovat samoja, joten pitäisi käydä. Laakeroitua kytkimen työntötankosarjaa ei tarvitse hankkia, koska Zephyrissä on jo alunperin sellainen. Tuo mekanismi on sikälikin erilainen, että Z650/750:ssa on koneen läpi menevä työntötanko, mutta Zephyrissä kytkinvaijeri tulee kytkinkoppaan eli siinä on itseasiassa vetotanko.


Tuli laitettua tilaus vetämään ennen kuin kävin tämän vastauksen lukemassa ja samalla siinä paniikissa tietysti tilasin tuon työntötangonkin kun ei se paljon maksanut. :) No kohta on sellainen sitten ylimääräisenä jos jollain on tarvetta?

Saattaisi olla työntötangolle käyttöä...


Euroiksi käännetteny tuon hinta näyttäisi olevan noin 23,50€ ja halvin postipaketti taitaa olla noin 7€. 30€ sisältäen postikulut voin tuon laittaa sinne päin tulemaan jos on tarvetta. Laita vaikka yv:tä vielä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2012 21:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Nyt alkoi tuon kytkimen kanssa ihmetyttää se, että kun tuossa tuli noita levyjä yksi extra pari, niin eihän se mahdu tuonne nyt mitenkään. Onko se tarkoitus saada sopimaan sinne vai jätänkö sen vain pois sieltä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2012 23:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
ZG:ssä ainakin mahtui ylimääräinen levypari - levyt tarpeellisen määrän orkkiksia ohuempia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2012 09:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Nuo kitkalevyt, jotka purin pois oli vähän vajaa 3mm paksuja. Yhtä mittailin niin se oli noin 2,95mm. Ja nuo uudet levyt oli melko tarkkaan tasan 3mm paksuja. Ei taida olla toivoakaan saada mahtumaan jos tässä asiassa joku fysiikan laki pätee. Taidan suosiolla jättää tuon yhden levyparin pois tuolta ja säästää varalevyiksi. :) Vanhoista levyistä sitten saakin vaikka mukavan renkaanheittopelin kun laittaa kepakon maahan pystyyn ja alkaa sihtaamaan renkaita siihen muutaman metrin päästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2012 20:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Ei se mennyt tuokaan remontti ihan putkeen. Sain jo homman melkein kasaan, kun tuo kytkimen vetotanko päätti katketa. Sitä siinä hetken ihmettelin ja huomasin, että väsyminen oli vienyt tangon halkaisijasta noin 2mm pois, joten se ei enää kestänyt kasassa. Tainnut Japanin insinööreillä jäädä joskus pari väsymislujuusanalyysiä tekemättä tuota mitoittaessa? :) Taitaa tuo vipu, jota vaijerilla käännetään kääntää tuota vetotangon päätä aina vähän vinoon kun kytkintä käytetään.

Onneksi tuo ei kuitenkaan katkennut ajossa, koska sitten se irtopala olisi voinut löytyä jostain hyvinkin jännittävästä paikasta. No nyt ei taida auttaa kun hommata uusi tuonne tilalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2012 00:36 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Hepa_s kirjoitti:
Ei se mennyt tuokaan remontti ihan putkeen. Sain jo homman melkein kasaan, kun tuo kytkimen vetotanko päätti katketa. Sitä siinä hetken ihmettelin ja huomasin, että väsyminen oli vienyt tangon halkaisijasta noin 2mm pois, joten se ei enää kestänyt kasassa. Tainnut Japanin insinööreillä jäädä joskus pari väsymislujuusanalyysiä tekemättä tuota mitoittaessa? :) Taitaa tuo vipu, jota vaijerilla käännetään kääntää tuota vetotangon päätä aina vähän vinoon kun kytkintä käytetään.

Onneksi tuo ei kuitenkaan katkennut ajossa, koska sitten se irtopala olisi voinut löytyä jostain hyvinkin jännittävästä paikasta. No nyt ei taida auttaa kun hommata uusi tuonne tilalle.

Ettei vaan se painelaakeri ole juminut kuorman alla, jolloin vetotankoon on kohdistunut vetävän voiman lisäksi myös kiertävää voimaa?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2012 12:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Raato kirjoitti:
Hepa_s kirjoitti:
Ei se mennyt tuokaan remontti ihan putkeen. Sain jo homman melkein kasaan, kun tuo kytkimen vetotanko päätti katketa. Sitä siinä hetken ihmettelin ja huomasin, että väsyminen oli vienyt tangon halkaisijasta noin 2mm pois, joten se ei enää kestänyt kasassa. Tainnut Japanin insinööreillä jäädä joskus pari väsymislujuusanalyysiä tekemättä tuota mitoittaessa? :) Taitaa tuo vipu, jota vaijerilla käännetään kääntää tuota vetotangon päätä aina vähän vinoon kun kytkintä käytetään.

Onneksi tuo ei kuitenkaan katkennut ajossa, koska sitten se irtopala olisi voinut löytyä jostain hyvinkin jännittävästä paikasta. No nyt ei taida auttaa kun hommata uusi tuonne tilalle.

Ettei vaan se painelaakeri ole juminut kuorman alla, jolloin vetotankoon on kohdistunut vetävän voiman lisäksi myös kiertävää voimaa?


Pitää varmaan samalla vaivalla laittaa uusi painelaakeri tuonne vielä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2012 03:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Hepa_s kirjoitti:
Ei se mennyt tuokaan remontti ihan putkeen. Sain jo homman melkein kasaan, kun tuo kytkimen vetotanko päätti katketa. Sitä siinä hetken ihmettelin ja huomasin, että väsyminen oli vienyt tangon halkaisijasta noin 2mm pois, joten se ei enää kestänyt kasassa. Tainnut Japanin insinööreillä jäädä joskus pari väsymislujuusanalyysiä tekemättä tuota mitoittaessa? :) Taitaa tuo vipu, jota vaijerilla käännetään kääntää tuota vetotangon päätä aina vähän vinoon kun kytkintä käytetään.

Onneksi tuo ei kuitenkaan katkennut ajossa, koska sitten se irtopala olisi voinut löytyä jostain hyvinkin jännittävästä paikasta. No nyt ei taida auttaa kun hommata uusi tuonne tilalle.


mulla aikanaan katkesi pari kpl noita vetotankoja zephyristä kytkimen kasauksen jälkeen,,itse tulin siihen tulokseen että asensin tangon väärään asentoon ja se kykinpakan nuppi ei osunut kunnolla siihen tangon uraan,,tai vaiherin kiinnitys vetotangon päähän väärään asentoon, jolloin kytkimen painaminen kääntää tankoa liikaa.. jolloin tanko poikki..2 kertaa :surrender:
lopulta kävi kai vahinko ja sain soviteltua sen oikein paikoilleen, kun on nyt hyvin kestänyt. :yesyes:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2012 09:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Jostain ulkomaalaisilta foorumeilta tuota vähän lueskelinkin ja tuo on ilmeisesti aika helppo laittaa väärään asentoon tuonne. Pitää uuden osan kanssa olla tarkkana kun asettelee sitä paikalleen. Eilen laitoin osan tilaukseen, joten eiköhän tässä taas kohta pääse harjoittelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Zephyr 750 virittely
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2012 12:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Hepa_s kirjoitti:
Jostain ulkomaalaisilta foorumeilta tuota vähän lueskelinkin ja tuo on ilmeisesti aika helppo laittaa väärään asentoon tuonne. Pitää uuden osan kanssa olla tarkkana kun asettelee sitä paikalleen. Eilen laitoin osan tilaukseen, joten eiköhän tässä taas kohta pääse harjoittelemaan.



joo, sitten kun tietää että on tarkka sovitus, se on suht helppo laittaa oikein ns näppituntumalla ;)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com