Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 11:12

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2012 23:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Tuli ostettua Z650 ja käynnissä pientä murhetta. Osaisitteko auttaa?

Oireita:

- Ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan, paitsi kylmänä ryyppy päällä
- Veto "ohutta" pienillä kierroksilla -> saa luistattaa kytkintä, kun lähtee liikkeelle
- Saa ajaa n.20km ennen kuin ryyppyä kärsii laittaa pois

Kun kone on lämmin, niin toimii oikein hienosti, mutta kierrosten ollessa <2000rpm, meno on aika nykivää.

Pyörällä on sellainen historia, että yli 10v seisonnan jälkeen kaasarit on putsattu, mutta muuta ei ole tehty. No tietty öljyt ja suodattimet on vaihdettu. Voisiko tuollainen johtua siitä, ettei kaasuttimet ole synkassa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 07:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aapeli kirjoitti:
Tuli ostettua Z650 ja käynnissä pientä murhetta. Osaisitteko auttaa?

Oireita:

- Ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan, paitsi kylmänä ryyppy päällä
- Veto "ohutta" pienillä kierroksilla -> saa luistattaa kytkintä, kun lähtee liikkeelle
- Saa ajaa n.20km ennen kuin ryyppyä kärsii laittaa pois

Kun kone on lämmin, niin toimii oikein hienosti, mutta kierrosten ollessa <2000rpm, meno on aika nykivää.

Pyörällä on sellainen historia, että yli 10v seisonnan jälkeen kaasarit on putsattu, mutta muuta ei ole tehty. No tietty öljyt ja suodattimet on vaihdettu. Voisiko tuollainen johtua siitä, ettei kaasuttimet ole synkassa?

Haiskahtaa ongelmalta kaasarien tyhjäkäyntipiirissä. MIten kaasarit on putsattu? Miten tuoretta ja mitä laatua bensa on?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 17:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Entinen omistaja on putsannut, joten en tiedä kuinka homma on hoidettu. Tankkikin oli huuhdeltu ja pa-suodatin lisätty letkuun. Ostaessani tankissa oli vähän viime kesäisiä bensoja, mutta nyt olen tankkaillut n. 20 litraa, eikä muutosta ole ollut.

Aamulla huomasin, että oli melkoisen lätäkön tiputtanut bensaa! Jostain sitä tuli, en tarkemmin nähnyt mistä. Hana oli kiinni, mutta aika paljon sitä oli tullut (tarkastin, että hana kyllä pitää, kun on kiinni). Kaasarit tulvii? Olisiko tuntomerkit kasassa, jotta kannattaisi kaasuttimet putsasta uudestaan/kunnolla?

Minkähän verran maksaisi, jos putsaisivat/säätäisivät kaasuttimet, säätäisivät venttiilinvälykset (tässä palasäätö ja nokat otettava pois, joten ilmeisesti astetta v-mäisempi homma) ja synkronoisivat kaasuttimet? Kai tuon päivässä ammattimies tekee. Itsellä ei tiloja laittaa. Eikä oikein aikaakaan.

EDIT: Bensana olen käyttänyt 98:ia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 18:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ensteksi se ylimääräinen filtteri pois. Virtaus riittää juuri hanassa olevan filsun vastukseen. Soppaa se ei tunnu saavan tarpeeksi jos pitää ryyppy päällä ajella, kuten jäsen Raatokin epäili, joutokäyntipiiri tukossa.
Mitkäs ilmafiltterit siinä on, alkuperäinen kotelo vai erilliset joka kaasarissa?
Kaasareiden perkaus ja putsaus ainoat toimivat kikat tuossa jutussa.
Homma ei ihan päivän juttu ole, purku, osat pitää ultraääni pestä, 2 h per kaasari, osien kunnon tarkistus, ehkä uudet osat Hollannista-viikko tai kaksi, kasaus ja säätö. Venat vielä erikseen. Ota hyvä mies aikalisä, juhannuksen tienoo on maailman huonoin aika rempalle.
Askolan keikka, Raato ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 18:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Jos ylimääräinen suodatin ahdistaisi, niin luulisi sen ilmenevän kovempaa ajettaessa. Kun on lämmin kone, ajossa toimii täysin normaalisti. Paitsi ei tyhjäkäynnin tuntumassa. Alkuperäiset ilmansuodattimet tässä on.

Ei tässä kiire tien päälle ole. Tuli ostettua tällainen, jos vaikka innostuisi museoimaan. Jos ei muuten, niin viedään talliin ja huollatetaan kaasarit talvella. Onko muuten tällaiseen härveliin saatavilla korjauskirjaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 18:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Aapeli kirjoitti:
Jos ylimääräinen suodatin ahdistaisi, niin luulisi sen ilmenevän kovempaa ajettaessa. Kun on lämmin kone, ajossa toimii täysin normaalisti. Paitsi ei tyhjäkäynnin tuntumassa. Alkuperäiset ilmansuodattimet tässä on.

Ei tässä kiire tien päälle ole. Tuli ostettua tällainen, jos vaikka innostuisi museoimaan. Jos ei muuten, niin viedään talliin ja huollatetaan kaasarit talvella. Onko muuten tällaiseen härveliin saatavilla korjauskirjaa?


Jos ei kiire, niin kannattaa tehdä ajan kanssa, vuotavat neulaventtiilit ja ehkä vuotava hana voivat tuoda lisä ylläreitä.
Alfameriltä löytyy Englantilainen Haynesin eepos:
http://www.alfamer.fi/kawasaki-fours-19 ... 14784.html
Sekä jenkkiläinen Clymerin eepos
http://www.alfamer.fi/kawasaki-kz650-7783-p-14583.html
Clymer on mun mielestä parempi, ainakin isoissa Zetoissa on ollut.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 19:06 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Jim Goose kirjoitti:
Aapeli kirjoitti:
Jos ylimääräinen suodatin ahdistaisi, niin luulisi sen ilmenevän kovempaa ajettaessa. Kun on lämmin kone, ajossa toimii täysin normaalisti. Paitsi ei tyhjäkäynnin tuntumassa. Alkuperäiset ilmansuodattimet tässä on.

Ei tässä kiire tien päälle ole. Tuli ostettua tällainen, jos vaikka innostuisi museoimaan. Jos ei muuten, niin viedään talliin ja huollatetaan kaasarit talvella. Onko muuten tällaiseen härveliin saatavilla korjauskirjaa?


Jos ei kiire, niin kannattaa tehdä ajan kanssa, vuotavat neulaventtiilit ja ehkä vuotava hana voivat tuoda lisä ylläreitä.
Alfameriltä löytyy Englantilainen Haynesin eepos:
http://www.alfamer.fi/kawasaki-fours-19 ... 14784.html
Sekä jenkkiläinen Clymerin eepos
http://www.alfamer.fi/kawasaki-kz650-7783-p-14583.html
Clymer on mun mielestä parempi, ainakin isoissa Zetoissa on ollut.


Tuota ensin mainitsemaasi silmäilin, mutta kun vuosimallit on jostain syystä rajattu 1976-78??? Tää mun on -83 ja taitaa olla erilaiset kaasarit kuin näissä vanhemmissa. Tuon Clymerin voisi laittaa tilaukseen, jos siinä ylipäätään on kaasareiden räjäytyskuvia yms. Mutta varmasti jatkossakin tarpeellinen eepos. Ihan äskettäin tein kansirempan "nykydieseliin" ja hyvä opas oli ihan hyvänä lisänä, vaikkei itse rempassa mitään ultimate-ihmeellistä ollutkaan. Sellaisena henkisenä tukena kuitenkin :)

EDIT: Onko muuten tietoa missä Jyväskylän lähistöllä vois ultraäänipesettää kaasuttimia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 10:25 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aapeli kirjoitti:
Tuota ensin mainitsemaasi silmäilin, mutta kun vuosimallit on jostain syystä rajattu 1976-78??? Tää mun on -83 ja taitaa olla erilaiset kaasarit kuin näissä vanhemmissa. Tuon Clymerin voisi laittaa tilaukseen, jos siinä ylipäätään on kaasareiden räjäytyskuvia yms. Mutta varmasti jatkossakin tarpeellinen eepos. Ihan äskettäin tein kansirempan "nykydieseliin" ja hyvä opas oli ihan hyvänä lisänä, vaikkei itse rempassa mitään ultimate-ihmeellistä ollutkaan. Sellaisena henkisenä tukena kuitenkin :)

Z650:n viimeisessä vuosimallissa (-82) oli 32 milliset alipainekaasarit, kun aikaisemmissa oli 24 milliset pakko-ohjatut. Meikäläisellä on Kawasakin tehtaan oma korjausmanuaali vuosimalleille 80-82 pdf-muodossa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2012 11:33 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Kaasuttimet on nyt uä-pesty ja säädetty. Pari kertaa lähti käyntiin, mutta edelleen röpötti tyhjäkäynnin tuntumassa. Kovemmilla kierroksilla kyllä veti hienosti. Nyt kierrokset jäi päälle, toisin kuin ennen pesua. Käy laihalla?

Mutta, nyt ei lähde edes käyntiin. Tulppia ei kastele. Tunnin kun antaa seistä, niin vähän hörähtää, muttei aivan jaksa käydä. Sitten kun sahailee, niin ei edes lupaa, ennen kuin taas antaa seistä pitkään. Bensaletkuun on lisätty suodatin ja se on täynnä bensaa, eli sitä kyllä pitäisi saada. Tankki ajettiin pari viikkoa sitten tyhjäksi (sai työntää bensa-asemalle, jee) ja tankattiin täyteen 98:ia.

Voisiko sähköpuolelta löytyä vikaa? Tulpat on vaihdettu viime syksynä. Ostakaa tästä hyvä peli halvalla :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2012 13:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkos venttiilin välykset tarkistettu. Huono käyntiinlähtö voisi viitata vuotaviin venttiileihin, ei synny tarpeeksi alipainetta seoksen vetämiseksi palotilaan asti.
Jos jää joutokäynnille kaasua löysätessä kierroksilla huutamaan, se viittaa imuvuotoon luistin ja imuventtiilin välillä, kannen kumikurkkujen kunto? Tuo voi vaikuttaa käyntiinlähtöönkin.
Mittaa puristukset koneesta, se kertoo onko vika painepuolella.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2012 14:43 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Jim Goose kirjoitti:
Onkos venttiilin välykset tarkistettu. Huono käyntiinlähtö voisi viitata vuotaviin venttiileihin, ei synny tarpeeksi alipainetta seoksen vetämiseksi palotilaan asti.
Jos jää joutokäynnille kaasua löysätessä kierroksilla huutamaan, se viittaa imuvuotoon luistin ja imuventtiilin välillä, kannen kumikurkkujen kunto? Tuo voi vaikuttaa käyntiinlähtöönkin.
Mittaa puristukset koneesta, se kertoo onko vika painepuolella.


Kiitokset vinkeistä! Ei ole välyksiä tarkastettu, pitäisi varmaan katsoa. Kumikurkut ovat uudet. Minkä verran seosruuvien tulee olla auki? Olivat 2...3 kierrosta auki, mutta laitoin kiinnipäin siten, että ovat 1,5 kierrosta auki. Täytyis varmaan lainata jostain puristuspainemittaria.

Se jäi sanomatta, että 1-sylinterin pakoputki ei lämpene läheskään niin kuin muut. Ja eilen sen jälkeen, kun oli lähtenyt käyntiin, jäi vuotamaan 1- ja 2-sylinterien kaasuttimien välisestä ylivuotoletkusta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2012 18:19 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Venttiilin välykset järjestyksessä 1imu, 1pako, 2imu, 2pako jne.

0,05...0,1 (0...0,05)
0,1...0,15 (0,05...0,1)
0,05...0,1 (0,05...0,1)
0,15 (0,15)
0,1...0,15 (0,1...0,15)
0,15 (0,15)
0,1...0,15 (0,1...0,15)
0,15 (0,05...0,1)

Esim. 0,05...0,1 tarkoittaa, että 0,05 meni kevyesti, mutta 0,1 ei lainkaan. Pelkkä 0,15 tarkoittaa, että 0,15 meni "nihkeästi".

Ilman sulkuja olevat arvot on suurimpia mitattuja välyksiä. Suluissa olevat arvot on täsmälleen nokan vastakkaiselta puolelta mitattuja.

Tieteellistä :D

EDIT: Onko muuten normaalia, että nokkaketju käy välillä nokkien väliltä löysällä, kun konetta pyörittää kampiakselin päästä? Minkälainen ketjunkiristyssysteemi näissä vehkeissä on? Oliko suuri rikos pyörittää konetta välillä väärään suuntaan???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2012 18:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei nuo venttiilinvälykset kauhean pielessä ole - 0,08-0,18 on tehtaan antama välys kaikille venttiileille kylmänä. Seosruuvien tehdasasetus on 2 kierrosta auki. Vähän kyllä ounastelen, että vika löytyy kuitenkin kaasareista uä-pesusta huolimatta - koskaan en ole niin likaisia kaasarin sisuskaluja nähnyt.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2012 18:52 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Raato kirjoitti:
Ei nuo venttiilinvälykset kauhean pielessä ole - 0,08-0,18 on tehtaan antama välys kaikille venttiileille kylmänä. Seosruuvien tehdasasetus on 2 kierrosta auki. Vähän kyllä ounastelen, että vika löytyy kuitenkin kaasareista uä-pesusta huolimatta - koskaan en ole niin likaisia kaasarin sisuskaluja nähnyt.


3- ja 4-sylinterin sytytystulpat oli tummat ja 1- ja 2-sylinterien hyvin vaaleat.

Mitäs näille kaasareille sitten keksittäisiin? :D Voidaanko sytytyspuolen ongelmat jättää pois laskuista?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 24, 2012 23:00 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Otin kaasuttimet irti ja huomasin 1- ja 2-sylinterien tyhjäkäyntisuuttimien olevan täysin tukossa. Tuolla ne likoaa nitromorsissa. Väkevämpiä aineita ei ole, kun tuo juhannuskin meni :)

Sitten itse kysymys: Tyhjäkäyntisuutinpoteron päässä, eli kohokammion pohjaa vasten on tulppa, jossa on o-rengas. O-rengas näytti vähän kärsineeltä. Onkohan tuolla vaikutusta mihinkään? Tuskin sitä huvikseen on laitettu... Saakohan noita varaosana mistään???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 00:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aapeli kirjoitti:
Otin kaasuttimet irti ja huomasin 1- ja 2-sylinterien tyhjäkäyntisuuttimien olevan täysin tukossa. Tuolla ne likoaa nitromorsissa. Väkevämpiä aineita ei ole, kun tuo juhannuskin meni :)

Sitten itse kysymys: Tyhjäkäyntisuutinpoteron päässä, eli kohokammion pohjaa vasten on tulppa, jossa on o-rengas. O-rengas näytti vähän kärsineeltä. Onkohan tuolla vaikutusta mihinkään? Tuskin sitä huvikseen on laitettu... Saakohan noita varaosana mistään???

Jo on sitkeää likaa, kun pitää pintansa uä-pesulle uä-pesuaineella :puna: Toivottavasti tyhjäkäyntisuuttimen jälkeinen kanava on auki, koska kovin tilava sekään ei ole. Tuon tulpan tarkoitus on varmistaa, että tyhjäkäyntipiiri saa bensansa päässuuttimen kautta eikä suoraan kohokammiosta. Eipä siis kovin suurta merkitystä. Sopivia 0-renkaita löytynee hyvin varustetuista autotarvike- tai hydrauliikkaliikkeistä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2012 07:18 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Raato kirjoitti:
Aapeli kirjoitti:
Otin kaasuttimet irti ja huomasin 1- ja 2-sylinterien tyhjäkäyntisuuttimien olevan täysin tukossa. Tuolla ne likoaa nitromorsissa. Väkevämpiä aineita ei ole, kun tuo juhannuskin meni :)

Sitten itse kysymys: Tyhjäkäyntisuutinpoteron päässä, eli kohokammion pohjaa vasten on tulppa, jossa on o-rengas. O-rengas näytti vähän kärsineeltä. Onkohan tuolla vaikutusta mihinkään? Tuskin sitä huvikseen on laitettu... Saakohan noita varaosana mistään???

Jo on sitkeää likaa, kun pitää pintansa uä-pesulle uä-pesuaineella :puna: Toivottavasti tyhjäkäyntisuuttimen jälkeinen kanava on auki, koska kovin tilava sekään ei ole. Tuon tulpan tarkoitus on varmistaa, että tyhjäkäyntipiiri saa bensansa päässuuttimen kautta eikä suoraan kohokammiosta. Eipä siis kovin suurta merkitystä. Sopivia 0-renkaita löytynee hyvin varustetuista autotarvike- tai hydrauliikkaliikkeistä.


Kiitos vastauksesta. Ainakin crc meni kanavasta läpi että sujahti. Ronkin varovasti kanavat auki ja jos ei lähde, niin ostetaan uudet suuttimet.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2012 18:53 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Ihmeellistä omistaa moottoripyörä, joka lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä! Liotin tyhjäkäyntisuuttimia kaasuttimenpuhdistus-CRC:ssä ja ronkin varovasti auki. Nyt käy niin nätisti että.

Kiitokset keskusteluun osallistuneille ja palataan asiaan uusien murheiden kanssa :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com