Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Touko 06, 2024 23:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 09, 2012 15:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
sen saisi varsinkin lämpimänä tyhjäkäyntiä käymään? Se kylmäkäyntivipu toimii kyllä, mutta ei viitsisi joka risteyksessä sitäkään käännellä, ettei mylly sammu. Tyhjäkäyntiruuvin kääntäminen ei vaikuta kierroksiin mitenkään. Säädän vielä venttiilit, muutama oli vähän yli ja alle speksien. Mitään virheilmoitusta ei tule. Kokeiltu 'race modella' ja ilman. Wisecoitu on 810cc:ksi ja ajettu rempan jälkeen reilu 500km. Ai niin, moottoritiellä teki myös niin että ei nostanut hetkeen turbopainetta vaikka kuinka käänsi, sitten pari kertaa sen jälkeen kyllä toimi niinkuin pitääkin, eikä taaskaan mitään virheilmoa. Sen TPS potikankin katoin että toimii ohmisesti, en kuitenkaan purkanut. Liekö sittenkin sähkövika?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 09, 2012 17:05 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Minkälainen nokkaketjun kiristäjä on - ei kai vaan manuaalinen tyyliä APE?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 09, 2012 18:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä APEn kiristäjä on. Säädin sen vielä sormin liertämällä konetta samalla pyörittäen sen verran mitä meni ja otin 1/6 kierrosta takaisinpäin ja kiristin kiinni. Liekö oikea tapa säätää se? Otin venttiilikopan auki ja katsoin että ketju on kirjan kuvien mukaisesti kohdallaan. Huomenna säädän venttiilit ja pääsen testaamaan auttoiko nuo toimenpiteet mitään. Mikäs siinä APEn kiristimessä voi olla vikana? Se on tosin voinut olla vähän huonosti säädettynä. Ja huomennahan se pitää sitten säätää joka tapauksessa uudestaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 09, 2012 23:57 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei siinä APEssa mitään vikaa ole, mutta se on todella tarkka värkki ja sillä saa ketjun kiristettyä helposti liian kireälle nimim. omakohtaista kokemusta on. Kiristys kannattaa tehdä pelkästään sormivoimilla samalla konetta kampiakselin päästä pyörittäen - ei siis missään tapauksessa avaimella. Kun ketju ei enää kiristy sormivoimilla, kierretään kiristyspulttia 1/6 kierrosta takaisinpäin. Sen jälkeen kiristetään lukitusmutteri avaimella vastaan pitäen - kiristyspultti ei saa missään tapauksessa kiristyä mukana.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 09:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
TPS:n säädöllä sain käymään tyhjäkäyntiä ja toimii mielestäni aika hyvin. Tulpatkin on 'kahvin ruskeat', eli seokset on ehkä sinnepäin. Mutta kovemmissa kiihdytyksissä loppuu 8000 kierroksen jälkeen meno, se turbopainetta näyttävä nestekidenäyttö näyttäisi paineet olevan tapissa. Onkohan vika bensan saannissa vai missä? Mitään virhekoodia ei tule. Ja 'race mode' on aktivoitu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 23:55 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Ihmettelin samanlaista (ja välillä pahempaa) oireilua Gpz900R:ssä ja kaikki loppui taikaiskusta kun vaihdoin puolat. 80e maksoi johtosarjoineen romikselta 636-kawan puolat, jotka ovat tulpanhatuissa (coil on plug) ja neljällä juotoksella selvisi johtosarjan väsäämisestä. Voihan tuossa muutakin olla mutta kovin mahdollista että neljännesvuosisata oleilua ja ajelua tarkoittaa että käämit ovat jo parhaat päivänsä nähneet. Yläkierroksien prakaamisella nuo omatkin ongelmat alkoivat todella konkretisoitumaan - ei vetänyt yli yhdeksän tonnin millään, kun kone vähänkin lämpeni ja puolat siinä muassa. Näin jälkeenpäin voi todeta että monenmoista muutakin käyntihäikkää tuli huonosta kipinästä.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com