Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 21:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: koneen purkua
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 02:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2012 02:09
Viestit: 7
Moro,

Tuli tossa avattua ekaa kertaa elämässäni kone ja lohkoa nostaessa niistä pinnapulttien koloista rapis 20 vuoden paskat kampiakselin päälle ja varmaan syvemmällekki.

Mites puhdistuis mahdollisimman helpolla?

Näyttäis et sen kampikammion "kanne" saa avattua, mutta onko siinä välissä tiivistettä? En oo löytäny kovalla kaivamisella mistään netistä.
Linkissä nyt ei oo sama kone, mut tossa esim ei näyttäis olevan tiivistettä?
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1981-kz55 ... ml#results

Niin ja samalla vois kysellä, et onko jollain tietoo mistä sais "vetariin" uutta laakeria. Käsite voi olla väärä, mutta siis sen akselin johon eturatas tulee. Silmin nähden paskana ja aivan märkä öljystä ympäristö.

Kiitos jo valmiiks


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: koneen purkua
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 08:31 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
koriakko kirjoitti:
Moro,

Tuli tossa avattua ekaa kertaa elämässäni kone ja lohkoa nostaessa niistä pinnapulttien koloista rapis 20 vuoden paskat kampiakselin päälle ja varmaan syvemmällekki.

Mites puhdistuis mahdollisimman helpolla?

Näyttäis et sen kampikammion "kanne" saa avattua, mutta onko siinä välissä tiivistettä? En oo löytäny kovalla kaivamisella mistään netistä.
Linkissä nyt ei oo sama kone, mut tossa esim ei näyttäis olevan tiivistettä?
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1981-kz55 ... ml#results

Niin ja samalla vois kysellä, et onko jollain tietoo mistä sais "vetariin" uutta laakeria. Käsite voi olla väärä, mutta siis sen akselin johon eturatas tulee. Silmin nähden paskana ja aivan märkä öljystä ympäristö.

Kiitos jo valmiiks

Voi, tuo on niin kovin tuttua - kaksi keskimmäimmäistä pinnapulttia edessä keräävät uskomattoman kasan paskaa, jotka sitten rapisee alas irrotuksen yhteydessä. Putsaus käy tehokkaalla imurilla ja paineilmalla - varsinkin jos ottaa öljypohjan irti. Koneta ei juuri kannata lähteä halkaisemaan pelkästään puhdistuksen vuoksi. Tiivistettä siinä ei olekaan vaan tiivistys hoidetaan säästeliäällä liiman käytöllä. Tosin vetarin laakerin vaihto edellyttää koneen halkaisemista. Laakerin ja stefan saa CMS:ltä. Ensiavuksi voisi kokeilla pelkän stefan vaihtoa, koska se on erillisessä kopassa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: koneen purkua
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 08:49 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2012 02:09
Viestit: 7
Lainaa:
Voi, tuo on niin kovin tuttua - kaksi keskimmäimmäistä pinnapulttia edessä keräävät uskomattoman kasan paskaa, jotka sitten rapisee alas irrotuksen yhteydessä. Putsaus käy tehokkaalla imurilla ja paineilmalla - varsinkin jos ottaa öljypohjan irti. Koneta ei juuri kannata lähteä halkaisemaan pelkästään puhdistuksen vuoksi. Tiivistettä siinä ei olekaan vaan tiivistys hoidetaan säästeliäällä liiman käytöllä. Tosin vetarin laakerin vaihto edellyttää koneen halkaisemista. Laakerin ja stefan saa CMS:ltä. Ensiavuksi voisi kokeilla pelkän stefan vaihtoa, koska se on erillisessä kopassa.


Kiitos, näin vähän aattelinki.
Öljypohjassa ilmeisesti sit taas on tiiviste, ainaki CMSn kuvien perusteella?

Ja mites on ku CMS ei löydy z500 ni voiko z550G1 alakerran osia käyttää 500:ssa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: koneen purkua
ViestiLähetetty: Pe Elo 16, 2013 14:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, öljypohjassa on tiiviste ja 3 o-rengasta öljykanaville - ne kannattaa uusia samalla, kun öljypohja on auki. G1 on keppivetoinen GT - viissatkun alakertaan käy z550-a:n osat suoraan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com