Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 09:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z500 1980 "piristäminen"
ViestiLähetetty: Ke Tammi 01, 2014 18:41 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 01, 2014 18:12
Viestit: 6
Terve vaan!
Kawalla ajellut nyt muutaman vuoden ja aloittelen suurempaa huolto/maalaus/tuning-projektia.
Kumikurkut, sähköt, jne. ja ilmanputsarinkin meinasin vaihtaa erillisiksi "podeiksi" mutta tämän (ja kzrider) foorumin koluttuani läpi jätän kyllä alkuperäisen putsarikotelon paikalleen...
Pakokaasujen poistosta huolehtii Micronin 4-1 eikä mulla ole suuttimien koosta mitään tietoa mutta hyvin toimii. Tosin olen ottanut Micronista vaimentimen pois ja tehnyt oman tilalle :fu:
Kun nyt jokatapauksessa säädän venttiilit ja maalauksen vuoksi joudun purkamaan koko laitteen niin tulipa mieleen että onko kellään kokemuksia ko. vehkeen virittämisestä? Kanavien kiilloitukset ja sovitukset tietysti kohdilleen, uudet puolat jne. mutta mites nokka-akselit? Luullakseni GPZ550:n (KZ550 mutta ei ZX550?) nokat pitäis käydä heittämällä mutta onko niin ja onko niistä mitään hyötyä, Z500:een kun en viritysnokkia ole löytänyt. Myöskään puristussuhdetta nostavia mäntiä ei ole näkynyt, mites jos kannesta vetää lastun pois että sais paineet johonkin 11:1 nurkille, korjauskäsikirjan (Haynes) mukaan alkuperäinen suhde on 9,5:1.
Kannattaako tuo virityspuoli unohtaa vai miten on? Kanavien ja palotilan muotoiluun en aio mennä.
Luotettavuudesta en halua tinkiä, oma kawani on toiminut tosi mukavasti ja luotettavasti enkä ole ajatellut sitä vaihtaakaan.

Ajatuksia?

Ps. Mahtavasti löytyy asiallista tietoa täältä....

_________________
Z500 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 01, 2014 18:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
moro ei löydy.helpoin tapa virittää on ostaa kuutioita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 01, 2014 19:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 01, 2014 18:12
Viestit: 6
Juu hieman luulen itsekin tuon valuutan vaihdon olevan ainoa virityskeino tässä pyörässä...

_________________
Z500 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 11:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Yksi vaihtoehto on laittaa Z550:n Wiseco-satsi K615 eli 10.25-puristeiset takomännät, jolloin kuutioita tulee 615 cc.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 15:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 01, 2014 18:12
Viestit: 6
Muuten hyvä idea mut joutuis porauttaan sylinterit.
Ajattelin pitäytyä yläkerran ja kaasutinosaston puolella tossa virihommassa, muuten lähtee kyllä ihan mopo käsistä... :cycle:
Niin että onko tuo nokkien vaihto isommasta zetasta mielestänne tuhoon tuomittu ajatus?

_________________
Z500 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 21:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
hamari kirjoitti:
Muuten hyvä idea mut joutuis porauttaan sylinterit.
Ajattelin pitäytyä yläkerran ja kaasutinosaston puolella tossa virihommassa, muuten lähtee kyllä ihan mopo käsistä... :cycle:
Niin että onko tuo nokkien vaihto isommasta zetasta mielestänne tuhoon tuomittu ajatus?

Yksinkertaisesti sanottuna: on! Nokkien vaihdossa on se hankaluus, ettei sopivia ole juurikaan tarjolla - 550:ssäkin taitaa olla samat nokat ja muiden zetojen nokat siihen ei käy. Itse hankisin GPZ550:n sylinteriryhmän ja porauttaisin sen Wisecon 615 cc sarjalle, jolloin voimaa tulisi sopivasti lisää.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 21:45 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 01, 2014 18:12
Viestit: 6
OK.
Uskottava se on.
Ei muuta kuin sylinterien etsintään...

Kiitoksia tiedoista!

_________________
Z500 -80


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com