Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 13:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 12:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Siis ne pronssihelat ovat nimenomaan niitä liukulaakereita mitä tarkoitin. Hiilisilta ei pidä pyörijää keskellä vaan nimenomaan nämä helat. Hiilisillan päähän tulee kuvassa näkyvän kuppiosan sisään? Eli toinen tukipinta on siellä kurkista kuppiin :fu: :jook (Hiilisillan hiilien jouset painavat ainoastaan hiilien pinnat kiinni kontaktipintaan eivät keskitä).

Eikös sinulla ole startin runko-osa väärin päin kun on tuo johdon kiinnityspultti tuossa hiilisillan päässä (linkittämässäsi hajotuskuvassa on toisin päin eli pultti rattaiden puolella). Jos olet onnistunut kokeilemaan tuossa asennossa kuinkahan on plus kaapelin laita startin kentän puolella?

Pyörijän ulkokehällä voi myös näkyä laahausjälkiä mikäli on ottanut kiinni. Kun pyörijä lähtee pöyrimään se keskittyy itsestään eikä enää laahaa kiinni. Kyse tosiaan on aika pienistä välyksistä. TOIVOTAAN että löytyy.


Ps. eipä ollut ongelma selvinnyt myöskää KZ-riderin linkissä vaan syy jäi auki (aika yleinen vika kaiketi). Liitä kuvat molempien päiden holkeista mukaan mahdollisimman kohtisuoraan niin voidaan joukolla ihmetellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 14:23 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Korvannolla olis gpz 500, er5 ja ltd 454 startteja. Voisko joku googlata käviskö joku noista "suoraan" 440/400 ltd malliin. En pääse ny kattomaan kännyllä.

Oiskohan miul menny väärinpäin tuo paketti? En ihmettelis...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 14:40 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
eskortti1 kirjoitti:
Mukava ja hyödyllinen viestiketju kuvien kera. :rock: Omia kokemuksia 440 z startista kertyi runsaasti kymmenkunta vuotta sitten;
Hiiliä vaihtelin, tinailin ym. muuta mukavaa kunnes taas startti sanoi sopimuksen irti. Tällä kertaa oli toinen magneetti rungosta murusina startin sisällä :hammer:
Uutta tarttia metsästämään; eihän semmosta sopivaa mistään löytyny, mutta aikani kawojen purkuosatarjontaa selaillessani huomasin että 500 ässän startti näyttää samanlaiselta. mp-pitshopista löytyi ja puhelinneuvottelujen jölkeen uskaltauduin tilaamaan ko. vekottimen , postikuluineen tais olla alle satasen.
Suurella mielenkiinnolla aukaisin paketin ja uudenveroinen magneettimoottorihan se siellä.vertailin tartteja, eihän se suoraan sopinu, mutta otin vanhasta sen jarrupolkimenpuoleisen päädyn ja viilasin kiinnitysreikiä pidemmäksi vaihdepolkimen suuntaan ( uuden startin runko-osa oli pikkusen pitempi) ja vaihdoin kiinnitysruuvit kuusiokoloihin niin vekotin sopi paikallensa. jotaki muutakin piti tehdä, mutta en tarkkaan muista mitä.
Hyvin starttaa ja on toiminut jo kymmenisen vuotta :razz:
500s .n startissa on hiilisilta ja hiilet järeämpää tekoa kuin tuossa alkuperäisessä 400/440. viritelmässä.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 22:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
454 olis sama rulla joka pyörittää ketjua ja olis suurin piirtein saman näköinen...
gpz 500 on kans aika lähelle... ei ehkä...
Er5 ei sinne päinkään...

Tuollainen olis ltd 454 "white knight" startti, taidan tilata tän jos ei ala pelittään tuo oma.
http://www.partzilla.com/parts/search/K ... parts.html

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2014 07:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
En tiedä uuden hintaa mutta startti on varsin yksinkertainen laite jos oletetaan että käämit on kunnossa ei vikapaikkoja ole kuin muuttama ja ainahan on autosähkökorjaamoja, jotka ymmärtää näiden päälle (ainakin raskaskalustopuolella näitä on vielä jäljellä). Eikös tehtaalla ole miestä, joka ropailee sähkömoottoreiden kanssa siitähän tässä on kyse?
Eiköhän tämäkin tule kuntoon. niin saadaan ketju valmiiksi muiden avuksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2014 10:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Soitto Bike & Tuning firmaan ja kerroin vaivastani...

Teemu oli sitä mieltä että käämit ovat palaneet ja korjaaminen mahdotonta (ei järkevää) sekä suositteli ottamaan yhteyttä purkaamoihin.

Kerroin tuosta pronssipusla laakereista, mutta ei lämmennyt ajatukselle että ne olisi liestynyt.

Ajoon tuo kawa vielä tulee, milloin, on vielä hataralla pohjalla. Tänä kesänä toivottavasti. Ja mahdollisimman halvalla tietty.

Korvannolla purkuosa startti on 80 e hintainen + postikulut tietty joten puhutaan noin 100 e kokonaissummasta. Ebay juttuja katellu niin on noin 60-80 eur sekä joutuisin vaivaamaan henkilöä jolla on paypal-tili. Itellä ei ole ja näytti olevan vielä ettei lähetä Amerikan ulkopuolelle. Jal3 kyllä toimittaa, mutta samaan rahaan saa ihan härmästäkin...

To be continue... Samalla bat kanavalla, samaan bat aikaan. Slpät ja spoof
On tää hianoo ku vehkeet seisoo :kk: :uaa: :assspank: + muita asiaankuulumattomia hymiöitä

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2014 19:39 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
PROBLEM SOLVED !!!

Mutta, en tiedä pitäiskö täs itkeä vai nauraa... :puna: :hihi:

Summa summarum:
Lähdin hyvillä mielillä noin 2 päivää räjäytyskuvaa tuijotellessani (ei oo mustetta tulostimessa :surrender: ) että varmati muistan niiden shimmien paikat ja lukumäärät.

Murikka irti ja tarkistan että kaikki on ok. Jep jep. Eikun koneeseen kiinni. NAKS. :storm:
Murikka irti ja purku. kts yllä oleva kohta... :storm: :manaa:
Ja vielä kerran kaikki irti ja osat vipperin päälle ettei mitään ole vain hukassa /unohtunut. Sekä kurkistiin sinne tyhjään putkeen jossa on magneetit... Siellä oli yksi shimmi!!!

Murikka kasaan ja täs kohtaa onnittelin jo itseäni :soso2: että hyvin nyt käy...

Startti nappia painaessa melkein veret seisahtui. NAKS :manaa: :storm: :storm:

Tässä vaiheessa oli mielessä sellainen tupakkatauon mittainen juttu. Tosin tupakat loppu minulta jo vuonna 2007, mutta NYT kävi mielessä ekaa kertaa ihan oikeasti.

Vielä kerran murikka käteen (en jaksanu enää purkaa koska ei sieltä sisältä löydy mitään uutta) ja huomasin papukaijapihdit maassa... Oiskohan tuo...?? Kokeilin pyörittää käsin sitä hammasrullaa, ei pyöri. WTF!! Pitäisi sen KÄSIN pyöriä!

Aloin löysäämään niitä pitkiä ruuveja ½ kierrosta kerrallaan jotta löytyisi oikea kireys. Sellaisen löydyttyä vielä kerran pari pihdellä kokeilin rullaa, hyvin pyörii.

Murikka koneeseen kiinni (sormi kireälle) valheeseen ja napista painaessa startti lähti iloisesti pyörimään!!

Eli ne hiilet oli loppu. Kiitos Ojalalle linkistä toimiviin hiiliin ja kaikille myötäeläville jotka on ollu mukana täs projektissa ElPrezidentestä aina Helsingistä napapiirille asti ja hyödyllisistä linkeistä.

Vielä jäi turattavaa kun ajovalo ei toimi, mutta se on jo toinen tarina...

On tää hienoa. Kiitos :dokut:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2014 22:44 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
hienoa. rokrok

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2014 01:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hieno homma :mrgreen:

Ei keksi selitystä kuin että: onko liikaa/paksuja shimmejä ja siksi pultit puristaa paketin täysin jumiin kiristettäessä?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2014 07:15 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Jotain tällaista. Tai sit ne kumi/ muovi O-renkaat on jo liestyneet ja tuo paketti menee liian tiiviiseen nippuun?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2014 11:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Hieno juttu säästyit toisen ostamiselta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2014 20:01 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa LTD kirjoitti:
Vielä jäi turattavaa kun ajovalo ei toimi, mutta se on jo toinen tarina...

No niin, tuli tuokin katsottua kun nippuun sitä laittellin.
Molemmat ajovaloreleet hapettuneita. Nappasin Ladasta yhden releen ja sillä lähti toimimaan.
Siellä satulan alla käypi sellanen viima ja tuiverrus ettei niitä releen nastoja saa mitenkään suojattua. Edes saniteettisilikonilla.

Pitäis upottaa johkin tikkuaskiin ja valaa päälle kuumaliima? No, eniwei uusii vaikka noi releet joka toinen vuosi... Testilenkki tehty, tosin 2 metriä, mutta ajamalla ja napista käyntiin.

Pitkään sitä joutu sahuuttaa että lähti. Kaasarit aivan kuivana ja tojo oli antamassa lisävirtaa, niin lähtihän se sitten vihdoin ja viimein.

Case kloussed :rock: eli Busted

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2017 19:52 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Nostetaas tää taas esille.

Pyörittää tosi nahkeesti eikä lähe tulille. Startin kromikansi heiluu joka yrityksellä. Joten hiilet loppu ja startin sisusta varmaan täynnä mönjää kun koko murikka uhkaa lähteä pyörimään.

Tässä on varmaan se syy-yhteys mistä Raadon kanssa kans vähän viestittelin.

Tuntuu kuin virta loppuisi akusta vaikka sitä oikeesti on.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2017 21:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
En yhtään tiedä miten tuo on kiinni, mutta luulisin ettei kuuluisi heilua niin paljon että kansi liikkuu?
Tehottomuus voi olla monesta kiinni, heikot liitokset ja solenoidin ylimenovastus pitäisi paljastua lämpenemisenä, mutta hiilet ja kollektori on myös yleinen syy, mutta muistan autopuolella törmänneeni sellaiseen että vaikutti ja tuntui muuten hyvältä, mutta etupään laakeri oli kulunut ja se aiheutti että startatessa osui ankkuri ulkopuolen rautoihin kiinni, tyhjänä pyöri hyvin, muttei kuorman kanssa. Voisi kai heikkous johtua siitäkin että pääsee liikkumaan ja painaa rattaita jotenkin huonosti?

[edit] luinkin tuonne taaksepäin, jouduit joskus löysäämään kasassa pitäviä pultteja, olisiko tärinä voinut irroittaa niitä lisää ja paketti löystyä liikaa, voisi selittää liikkumisetkin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2017 07:39 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
https://www.instagram.com/p/BVIRDZbAptY/

Jep, ne pitkät ruuvit jos kiristää liikaa niin hirttää kiinni. Saattaa illa että jokunen prikka puuttuu koska siitä "häviää" muutama milli?

Tuollaiset ne hiilet ny on. Uskoisin että vaihtamalla paranee. Ei riittäny potku akussa (uusi pakasta vedetty) laittamaan vehjettä käyntiin ja olipa uudet tulpatkin.

Otan tuon käikäleen mukaan motonettiin kun uusia haen. Tuleepa sitte oikean kokoiset ja joku muu saa tinata ne kiinni. :yesyes:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com