Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 13:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 15:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Laitetaampa tännekkin...

Eli vamma löytyy emännän pelistä 400 Ltd (tai 440)
Startti ei pyöritä, rele naksuu (kokeiltu toisella eli oman pelin releellä sama juttu: naksuu) mutta startti ei pyöri.

Sain sen töistä tänään tooosi vaikeesti käyntiin; sillai laiskasti pyöritti vähän niinku akku olis loppu. Kokeilin jopa vaihtaa akunkin kun pääsin kotiin, ei vaikutusta...

Startin hiilet olis loppu? Joten mistä tuosta pelistä löytyy starttimoottori? Oikealta vai vasemmalta?

Pyöräytti hetki sitten kierroksen tai pari ja "thats it" ei enään.

Laitoin releen navat vastakkain = ei vaikutusta

Kysymys kuuluukin: Mitä mun nyt pitäis tehdä ja mistä päin alan perkaamaan vammaa. Startti on nyt sökö. Kierroksia ottaa ihan normaalisti kun käyntiin sain ja toimi kotimatkan ihan normaalisti sen 65 km, kotipihalla sammuttaessani avaimesta ja uudelleen yritys toi vain uuden naksahduksen. :manaa:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 18:30 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Onko kaasareiden alla moottorin lohkossa kromattu peltilevy?
Jos on niin sen peltilevyn alta löytyy startti.

Kuva

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 19:00 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jep, tuo levy löytyy. Ilmeisesti tuon alta löytyy "jotakin".

Äsken otti startti kiinni ja oli tosi raskasta pyörittää sitä napista kun mäkistartilla annoin pienen alkusysäyksen. Ilmeisesti "joku" ottaa "johonkin kiinni" ja jarruttaa sitä pyörimistä. Ei kuitenkaan tulille asti hypännyt.

Niin ja kiits Sir Coistinen. Aloitan perkaamisen jahka kiireiltäni joudan :kuusi: :axe2: <- olis tuollaiset savotat ensin edessä

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2014 09:33 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Voisko viallinen jännitteensäätäjä tehdä tuollaista?
Aamulla pyöri tosi nahkeasti. Ja kuulosti laiskalta sekä krohisevalta.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2014 12:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Oireet sopisivat mun mielestä startin päätyjen liukulaakereiden kulumiseen, eli kolektori (pöyrijä) ottaa kiinni kenttään ja magneetti vastustaa pyörimistä. Kun avaat startin ja kurkistat päistä tyhjää reikää näkyy soikeus varmaa silmällä. Helpot vaihtaa uudella lyö vanhan ulos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2014 16:06 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
OK. Mie tsekkaan kuviot. Kiitos näin etukätteen. :tooth:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2014 18:06 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kuva

Tuossa on kuvatus siitä startista. Jotain on jääny huomaamatta, sillä en saa sitä ulos pyörästä.

Takaa (ei näy kuvassa) on otettu 1 kpl mutteri pois jolla se lukittui runkoon. Seeger ja tuo pieni hammaspyörä irtosi helposti ja ketjukin (hankala laittaa takas kun ei ole katkeava ketju).

Yritin varovasti paukuttaa kumivasaralla tuota starttia eteenpäin (ylhäältä katsottuna oikealle kohti jarrupoljinta) ja ruuvimeisselillä vähän taivuttaa eteenpäin jotta tuo akseli menisi tuosta ulostulo reijästä läpi ja saisin nostettua sen pois... Miten tuo liikkuu eteenpäin? En uskalla lyödä jotta ei halkea jostakin kohtaa, lisää ruuveja piilossa???

Vai pitäiskö vaan rohkeasti nostaa tuolta toiselta puolelta (jarrun puoli) ja vetää startti ulos?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2014 21:34 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tossa on kuva startista, ei siinä pitäisi muita kiinnikkeitä olla.
Takaisin laitto ketjulle menee helpoiten kun hammaspyörä on kiinni startissa ja muljauttaa samalla ketjun rattaalle kun asettaa startin paikalleen.


Liitteet:
Kawa start.gif
Kawa start.gif [ 44.01 KiB | Katsottu 21782 kertaa ]

_________________
Kawasaki! katujen ääni
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 06:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Mulla on ainakin samanlaisessa Kawassa startti kiinni sieltä öljynpaineanturi päästä kahdella pultilla. Ne kun irroitti, niin hyvin sieltä startti mahtui pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 07:17 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
kawa440 kirjoitti:
Mulla on ainakin samanlaisessa Kawassa startti kiinni sieltä öljynpaineanturi päästä kahdella pultilla. Ne kun irroitti, niin hyvin sieltä startti mahtui pois.

No niin tuossa vika miks ei lähe pois. Näin vaan yhden, jatkan rojektia.
Kiitos kaikille :razz:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 11:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pitäisi lähteä ruuvarilla kampeamalla lohkon ja startin kopan välistä ja samalla nitkuttamalla ja päätä samalla nostamalla startin hautamontusta.
Akselin päähän EI SAA lyödä !

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 12:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ juu, oon kerran jarruremontissa käyttänyt vasaraa ja onnistuin halkaisemaan jarrusatulan.

Nitkuttamalla nämä osat pitäis irrota ja ilman väkivaltaa. Mites tuo tiiviste, tarviiko vaihtaa vai jotain tiiviste massaa motonetista?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 12:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
O-rengas siellä on pelkästään startin varressa urassaan. Se siellä kuivuessaan varmaan onkin vastaan hangoittelemassa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 19:18 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Lisää kuvia ja kysymyksiä:

Tämä pyörii herkästi sormin kun pyörittää

Kuva


Kiinnityskehä, ei havaittavaa vammaa

Kuva


Huono kuva kun känny ei tarkenna, mutta hiilet 4 kpl on kuluneet ja tuo johto on aika lähellä tuota runkoa

Kuva


Tuossa koko palikka

Kuva


Kyllähän se käsin pyörii sillai nahkeasti kun magneetti jarruttaa menoa. Tietenkään pikkuhukan startti ei käy... Josko noista kuvista selviäisi jotakin?

En löytänyt oikeastaan muuta kuin noi kuluneet hiilet. Ei naarmuja tai ylimääräisiä osia.

Ja se startin hautamonttu oli täynnä hiekkaa :manaa: :manaa:
Sekä voisin keskustella jonkun insinöörin kanssa ristipää ruuvien käytöstä tuollaisessa kohteessa. :axe: :axe: Lähtihän ne ku rälläkällä ajoi uuden uran ja lyöntimeisselillä loput. 2 kpl oli tuollaisia, dremelillä piti toinen tehdä ku oli niin v*ttumaisessa paikassa. :kk: :kk:

Eli menisikö se pelkillä hiilten vaihdolla? Veikkaan ettei noita hiiliä saa mistään (en oo viel ehtiny googlata cmsnl sivuilta) vai meniskö joku tarvike juttu josta dremelillä hio sopivaksi?

Näyttäs olevan ruuvikiinitys tuossa johdossa ja hiili jousen perään kiinni?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 19:36 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ja cmsnl sanoo osa numero 21040:
Product is not available, add it to the watch list and receive a notification if it becomes available again.

http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-kz440-d5-ltd-belt_model15475/partslist/9867.html#results

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 19:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Kuvissa ei näy liukulaakereita, eli ne ovat molemmissa päissä starttia missä akseli menee läpi/lepää kuopassa, eli pronssi holkit pyörijän akselin ympärillä.
Katsoiko ne?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 20:11 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ nyt putosin kärryiltä...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 20:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Eli siis startin uloimmissa päädyissä missä akselin pää lepää tai menee läpi rattaalle, osat keskittävät pyörijän. Yleensä jos vika on näissä ilmenee pahemmin lämpöisellä koneella. Eli pronssiholkit kuluvat ja reikä tulee soikeaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 20:24 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Eli tuossa päätylaipassa? Eräällä taholla kaveri epäili tuota ankkuria "kuolleeksi" voiko sitä testata mitenkään? Jos joku lisu on sähköstä vapaa, niin kaputt??

Kuva

Kuva

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 20:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Näissä kuvissa osat on purettu irralleen eikä ko. holkkeja enää näy. Toinen holkki voi olla tuossa umpipäädyssä, jolloin sen vaihtaminen on työläämpää. Vedä pyörijä ulos startista niin voit kokeilla väljyyttä ilman että kenttämagneetti vastustaa liikettä. Molemmat päädyt taitavat näkyä ylimmässä kuvassa. Onko muuten hiilipäässä kaikki urat auki vai kiinni siinä kuparien välissä? Tämä pinta kannattasi myös kiillottaa näyttää aika likaiselta ja kontakti voi olla huono.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 00:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kuvan hiili ei kyvassa näytä kovin lyhyeltä, mutta eipä sitä toisaalta kuvasta näe paljonko on liikerataa jäljellä...
Pikagoogletus kertoi uutena mitat olisi ehkä 12,3x9,9x4,9mm, jos kulumattomat sivut natsaa niin voi olla oikeinkin ja tuon pisimmän? mitan kulumista voi verrata - eipä silti, en tiedä mikä on minimiraja tuolle hiilelle, (yleensä ainakin 4 mm kulumisvaraa) helpommin voi ehkä verrata paljonko hiili tulee vielä ulospäin kun kollektorin/roottorin ottaa pois.

Kollektorissa tosiaan tulisi kupareiden välissä olevan uran olla hieman alempana kuin kupari ja putsattuna hiilipölystä (eikä siten että tulee teräviä koholla olevia reunoja jotka söisi hiiltä)

jos hiilet on ihan loppu palaa myös jumittumiskohtaan kupariin yleensä jäljet hiilistä.

Roottorin ja staattorin kunto on vaikea mitata kuin selvät viat, kollektorin kupareista akseliin pitäisi olla ääretön ohmia tai muuten on oikosulku runkoon, mistä tahansa kollektorin kupatiliuskalta toiseen pitäisi olla lähellä nolla ohmia, ellei ole käämi tai juotos poikki (suht paksu kuparilanka välissä)

Jos on tuon kokoiset hiilet, niitä saa ihan Motonet linjallakin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/118077/65581 -vaikkakin tuolla ihan eri pyörä...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 07:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Facebookin kautta sain linkin, joka on ihan hyvä tännekkin :razz: varmaan tiedossakin. Lähetin viestiä ja kyselin hintaa.

http://www.nationsautoelectric.com/Kawasaki.html

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 11:25 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Siinä ankkurissa on niitä messinki liuskoja, voiko niitä varovasti hioa vesihiomapaperilla? Näyttäs olevan jonkin moista "vahaa tai lakkaa" siinä pinnassa, epätasaisesti. Joissain kohdin on ja joissain ei.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 12:00 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Gooselle ja oojalalle iso kiitos. Putsaan ja hinkkaan tuon startin ja kokeilen onneani jos vaik lähtis pelittämään?

Kyselyä laitettu tuonne amerikan maalle jos sieltä sais uuden sähkökikkareen, jos heiltä löytyy sellainen hyllystä, niin vaivaan Jal3 tuon toimituksessa suomeen...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 21:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kawa LTD kirjoitti:
Siinä ankkurissa on niitä messinki liuskoja, voiko niitä varovasti hioa vesihiomapaperilla? Näyttäs olevan jonkin moista "vahaa tai lakkaa" siinä pinnassa, epätasaisesti. Joissain kohdin on ja joissain ei.

Varmistetaan vielä: puhutaan nyt osasta johon hiilet koskettaa (oikea termi sille taitaisi olla kommutaattori vaikka useammin taidan puhua väärin? kollektorista)? se pitäisi putsata, hiilipöly pois liuskojen välistä (ja varmistus että ne välit on hieman syvemmällä kuin liuskat) ja kevyt pyörivään suuntaan hionta/putsaus pinnalle, tuolla esimerkkinä ihan jonkun auton startin putsaus:
http://www.youtube.com/watch?v=mJM2veUNBc0 alkaa kohdassa 8 min 5 sek. ensin urien putsaus ja sitten hionta kangashiontapaperin suikaleella

Mutta mitään lakkaa siinä ei noiden luiskien pinnassa pitäisi olla, vain liuskojen välissä on epoksiliimaa eli onkohan siihen vain palanut öljygunkkaa pintaan, ankkurissa johtimet ja käämit on toki lakattu ja kuuluukin olla?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 06:22 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tuossa 3 kuvaa ja kääntelin joka kuvaan eri kulmaan.
Eli nuo pitkät lamellit. Niissä on jotain töhnää päällä.
Tuon kun hion kevyesti ja messinki palat on kevyesti puhdistettu. Oli aikas mustat...

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 10:16 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_ ... orjaus.pdf

^^^ tuolla jonniimmoista osviittaa, soveltuvin osin pätee KHI-tuotteeseenkin. Kuvien perusteella kommutaattorin raot kannattanee avata. Hellästi, esim. rautasahan terällä tms. Ankkurin lamelleja tuskin kannattaa sen kummemmin alkaa hioskeleen, putiputsia vaan - enempien kakkapaZkojen poisto riittää. Yhä edelleen eppäilisin ankkurin laakeroinnin kuntoa; ne päissä olevat tronssipuslat siis?

Ja se peruskysymys: Riittäähän virta varmasti? :toks:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 12:12 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ tää oli hyvä linkki Hansci. Akkua epäilin itsekkin, mutta otin omastani (550) akun ja tein vaihdon (tais näyttää noin 13 v) sekä startin releenkin kokeilin tuolla vaihtokappaleella.

Auton akkua en laittanut kylkeen lisävirran tarjoajaksi -vielä. Hion nuo hillisillan vastapalat ja laitan motonetin hiilet sekä lyön nippuun. Uskoisin että lähtee pyörimään, jos ei niin katellaan sitten lissää.

-Kiitos myötäeläville-

PS, mun turilla se vaan tarvii enempi virtaa ja oireeksi ilmiintyy vajaatehoinen akku :axe: :manaa:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 13:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ne sinun kuvassa oikealla olevat suorakaiteet, jonka ypäri käämilanka menee on vain ankkurin rautasydäntä (vaikka olisi messinginvärinenkin) siinä varmaan onkin lakkaa päällä, lakka tullut siitä kun käämit on lakattu, sen putsaus ei vaikuta kummemmin mihinkään

Se tärkeämpi putsattava osa on sinun kuvissa vasemmalla oleva osa jota hiilet hierovat ja mitä kautta sähkö siirtyy ankkurin käämeihin

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 13:33 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Juu.
Virran vähyyteen en oikein usko. Sillä kotiin tulleessani (n. 65 km) sammutin avaimesta ja startti sanoi "naks". Laitan toki nyt odotellesani akunkin lataukseen. Vaihtuu näppärästi öljytkin kun puski tuon vasemman kopan poiston takia öljyt pihalle. Tai ainakin osa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com