Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 05:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 23:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Joskus akku murtuu tinatusta kiskosta, silloin voi olla ihan äkisti sellainen että akku näyttää toimivan ja antaa jännitettä ulos, mutta ei kestä isompaa kuormaa (saman ilmiön voi antaa myös huono liitos akun kengässä tai jossain maadoitusliitoksessa) - mutta se tiputtaisi jännitteet lähelle nollaa ja varmaan myös valot ja merkkilamput sammuisivat samalla kun yrittää starttia, mutta jos oikein luin kokeilit jo toisella akullakin... koneen maadoituksen voi toki kohtuu helposti vaikka varmentaa ylimääräisellä lisätyllä starttiapukaapelilla - ja parilla voisi ainakin kokeilla pyöriikö edes ilman kuormaa, mutta varovasti kaapeleiden kanssa ja lyhyesti: se menee ylikierroksille ilman kuormaa, ottaa reilusti virtaa ja kipinöi - ei saa tehdä kontaktia akun päässä ja startin navoissa kytkettynäkin on oltava tarkkana: startti heilahtaa rajusti kun hitausmomentti heilauttaa kun yhdistää virrat

Ilman kuormaa pyöriminen ei silti paljoa todista, se voi pelata siltikin vaikka liukulaakerit olisi niin kuluneet että ankkuri ottaa kiinni runkoon (koska tyhjänä ei tule vääntömomenttiahammasrattaasta) huonoilla hiilikontakteillakin voi ilman kuormaa pyöriä

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ti Touko 27, 2014 06:28 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kuinkas "nahkea" se on pyörittää käsin kun se on kasassa. Siis tuo startti sylissä ja käsin alkaa pyörittää. On pirun raskas. Mahdotonta sanoa onko ottanut liukulaakeri siipeensä. Ja ilman kuormaa en aio kokeilla mitä tapahtuu kun laittaa virtaa startille...

Laitan nippuun ja koklaan sitten :eitajuu: Perjantaina haen hiilet ja alan pikkuhiljaa entraamaan sitä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Touko 30, 2014 19:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Motonetista haettu hiilet. Sujahti paikoilleen kuin aito KHI varaosa.
Vielä tarvitsee ne johdot laittaa putkiliittimellä (tai sokeripalalla) kiinni alkuperäisiin johtoihin.

So far, so good. Katotaan miten ottaa kontaktia kun ens viikolla alan kasaamaan tuota keksintöä.

Öljyt ja suodatin jäi siinä tohinassa ostamatta, mutta ehtiihän tuon vielä ennenkuin starttaa tosissaan sitä käyntiin :ninja:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2014 16:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Pientä edistystä saavutettu. Hiilet tinattu autokorjaamon toimesta kiinni startin runkoon. Itellä ei oo sellasta kolvia jolla pysyisi johdot paikoillaan ja ei suositellut mitään liittimiä tuohon väliin missä sitä sähköä oikeasti kulkee.

Viikonloppuna pitäis urheilla kiinni kikkare mopoon kiinni ja laittaa öljyt sisään suodattimen kera samalla vaivalla.

Katotaan kui käy, että lähteekö pyörittämään starttia tuo operaatio vai aletaanko taas alusta pähkäilemmään mitä tehdä...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2014 17:43 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pujottamalla sitten se startin ratas ketjun silmään samalla kun asettaa starttia paikalleen niin menee helposti :sex:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2014 20:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 20:49
Viestit: 5
Mukava ja hyödyllinen viestiketju kuvien kera. :rock: Omia kokemuksia 440 z startista kertyi runsaasti kymmenkunta vuotta sitten;
Hiiliä vaihtelin, tinailin ym. muuta mukavaa kunnes taas startti sanoi sopimuksen irti. Tällä kertaa oli toinen magneetti rungosta murusina startin sisällä :hammer:
Uutta tarttia metsästämään; eihän semmosta sopivaa mistään löytyny, mutta aikani kawojen purkuosatarjontaa selaillessani huomasin että 500 ässän startti näyttää samanlaiselta. mp-pitshopista löytyi ja puhelinneuvottelujen jölkeen uskaltauduin tilaamaan ko. vekottimen , postikuluineen tais olla alle satasen.
Suurella mielenkiinnolla aukaisin paketin ja uudenveroinen magneettimoottorihan se siellä.vertailin tartteja, eihän se suoraan sopinu, mutta otin vanhasta sen jarrupolkimenpuoleisen päädyn ja viilasin kiinnitysreikiä pidemmäksi vaihdepolkimen suuntaan ( uuden startin runko-osa oli pikkusen pitempi) ja vaihdoin kiinnitysruuvit kuusiokoloihin niin vekotin sopi paikallensa. jotaki muutakin piti tehdä, mutta en tarkkaan muista mitä.
Hyvin starttaa ja on toiminut jo kymmenisen vuotta :razz:
500s .n startissa on hiilisilta ja hiilet järeämpää tekoa kuin tuossa alkuperäisessä 400/440. viritelmässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2014 22:38 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jepjep Sir Coistinen. Hiljaa hyvä tulee :yesyes: Katellaan kui äijän käy. :manaa:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2014 10:08 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 11:38
Viestit: 2
Kuinka kävi??? Ittellä saman kaltasta ongelmaa tällä hetkellä... Ostin uuden akun ja toimi reilu viikon ja nyt ei pyöritä taas kunnolla ja valot himmenee ku starttaa... buusterin kanssa lähtee normaalisti käyntiin... ja akku on siis uus ja latasin sen täyteen viellä... Mikähän avuks?? Ei vaan huvittais kauheisiin purku hommiin ryhtyä just nyt...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2014 13:21 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Ei tuu muuta mieleen kuin se, että purkaa akkua jonnekkin jos viikossa nyykähtää akku. Ja lisävirralla potkii normaalisti. Laturi ei ehi tyrkätä virtaa akulle takaisin sen mitä käyttää ajon aikana. Jännitteen säädin sökö? Laitappa mittari kiinni ku kone on käynnissä. 13,8 V pitäis näyttää. Jos ei niin latausonkelma on selviö.

En oo vielä ehtinynnä tekeen mitään... Startti edelleen tallin lattialla, olen remontoinu kämppää tämän 3 viikkoa joten kawa on jääny vähemmälle huomiolle. Saattaa olla että menee jussien jälkeiseen aikaan ennenku saan sen käikäleen kiinni kawaan ja toteamaan tapahtuneen. :kivi:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2014 18:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Pientä päivitystä...

- Startti koneessa kiinni (sekä hiilet tinattu johtosarjaan kiinni).
- Akku paikoillaan ja virtaa on.
- Kaikki osat kiinni, ei jäänyt ylimääräisiä osia laatikkoon.
- Virrat päälle ja mittarivalot syttyy (öljy sekä neutral)
- Startti nappia painamaan ja kuuluu : "NAKS" startti releeltä :eitieda: :storm:
- Hätäseis nappi toimii, kääntelin sitäkin.
- Ajovalot eteenpäin ei syty vaikka pitäisi, takavalo ok.
- Sulakkeet ehjät.

Ei pyöritä konetta, niin ei pyöritä prkle...

Nyt loppu eväät. :storm: :storm: Taidan lykätä tuon jollekkin osaavammalle henkilölle.
Ensimmäisenä tulee mieleen Raato... :surrender:

Oisko se starttimurikka hajalla?? Minä ja sähkö ei olla kavereita. Ja tämä on nyt sähköinen vika.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Viimeksi muokannut Kawa LTD päivämäärä La Kesä 21, 2014 21:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2014 19:21 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Millä tavalla nämä startit eroavat toisistaan? Jos mahtuvat sinne monttuun, niin oisko se ihan sama millanen voimanlähde sitä ketjua pyörittää?

CMSNL sivuston mukaan sinne pitäisi laittaa tämä:
product number: 21163-1011 ja tuo alimmaisena olevan tuotenumero melkein täsmää.


KZ 650 SR -78

KZ 400 -74

KZ 400 -78 1978 Kawasaki KZ 400 Starter Motor 21163-1236

Meinaan jos tuosta löytyisi pelittävä käikäle, niin Jal3 varmaankin lähettää sen Amerikan ulkopuolelle.

Merkittävin tekijä taitaa olla se ulostulo sieltä starttimoottorista ketjulle?
Samoihin kuoriin "uudet" sisukset noista kz 400 moteista? SR saattaa olla jo liian iso?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2014 22:40 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ootko kokeillut tyrkätä sille startille virtaa suoraan että toimiiko se?

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Su Kesä 22, 2014 00:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-kz440-d5-ltd-belt_model15475/partslist/9839.html#results

Hyppyvirtaa akulta (+) kaapeliin nro 30 ?
Tai näin ainakin ymmärtäisin sen toimivan... Testaan vielä toimivan releen, tuo rele mikä on nyt kiinni, on alle kuukauden vanha joten en usko että se olis vielä nyykähtänyt. :axe:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 10:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Aamupäivä turattu tuolla pihalla ja saldo:

- Eipä muutoksia, starttirele naksuu sekä starttimoottori ei hievahdakkaan ja uusi akku, sekä jopa apuakku vieressä (auto) josta kans valot himmeni kawan startatessa. Starttirele toimii.
- Ajovalot ei pala vaikka pitäisi. Virtaa tulee lampun kannalle yli 12 V, mutta kun polttimon laittaa paikolleen putoaa jännite nollaan. WTF!!

Jotenkin tuntuu, että tuota vaivaa nyt joku muu vika kuin startti.
Sulakkeet ehjät kaikki kolme (Main, head lamp, tail lamp) ja joiden läpi virta kulkee. Kaikki muut sähköhimmelit toimii
-kahvalämppärit
-takavalo + jarruvalo
-vilkut

Ainoastaan pitkät ja lyhyet ei pala vaikka pitäis. Valoreleet toimii koska virta tulee lampun kannalle. Ja ajovalopolttimo on ehjä (on testattu autossa)

Jostakin on maajohto poikki tai virta menee maihin??

Sähköistä enempi ymmärtävä saa ilmoittautua mikäli haluaa ottaa tästä pienen projektin. :surrender: Tuon kyllä tontille ja haen pois

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 17:26 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 11:38
Viestit: 2
Ei ollu laturi ongelma mulla ainakaan... 14 V löi tyhjäkäynnillä akulle kun tänään mitattiin... purettiin samalla häläri pois joka oli kans listalla mikä voi aiheuttaa sen... ens viikolla ku noi muksut on äitillänsä pääsee sit kokeileen auttoko noi mitään...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 19:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
coistinen kirjoitti:
Ootko kokeillut tyrkätä sille startille virtaa suoraan että toimiiko se?


Oletko antanut startille virtaa suoraan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 20:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Kahvan startti napilta virta menee sivujalan turvakatkaisijan kautta starttireleelle jossa tuleva virta vetää kärjen kiinni ja ohjaa akulta tulevan suoran virran starttimoottorille.
Eli ohita vaikka starttinappula ohjaamalla lisäjohdolla virtaa starttireleelle jos ei pyöri kokeile ohjaamalla virtaa suoraan startille (mielummin vähän paksummalla) johdolla jos vieläkään ei pyöri on vika startissa. Eli maadottaa sitä kautta.
Jos pyörii jo ensimmäisellä ohituksella on vika nappulan ja starttireleen välillä.
Jos virta katoaa vasta starttinappulaa painettaessa taitaa ainoa paikka mihin katoaa olla startti. Kuumeneeko paksu startille menevä virtajohto kun yrität startata?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 22:29 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Juu, yritetääs vastata selkokielellä. Nuo omat termit ei aina osu kohilleen...

Homma alkoi suurinpiirtein näin.
-Lähdin töistä kotiin ja jouduin liki työntämään kawan käyntiin, lähti kuitenkin napista.
-Kotipihalla ei enään edes luvannu, startti naksui. Virta loppu.

-Akku laturiin ja mitään ei tapahtunut, naksui rele...
-Akku vaihtoon omaani (550 LTD) sekä startti rele kanssa lainaan koska tiesin niiden toimivan. Ei vaikutusta, startti rele naksui vain...
-Lisävirtaa autosta, ei vaikutusta...

Startti irti ja hiilien vaihto, päällisin puolin kaikki kunnossa starttimoottorilla.

-Sama s*tanan naksunta jatkuu releellä, tässä yhteydessä huomasin että ajovalo on nyykähtänyt enkä saa sitä syttymään mitenkään. Ja ainakun rele naksahtaa niin mittarivalon himmenee. Himmeni muuten autossakin kun lisävirtaa otin siitä...

Hyppyvirtaa (+ merkkistä) laitoin starttimoottorin "johtonastaan" joka tulee starttireleeltä (en irrottanu kawan johtoa releeltä) suoraan opelin akulta, seurauksena iso kipinä. Jahas, en tee tuota toiste...

Ja tosiaankin, kun tarpeeksi kauan naksuttelee sitä relettä (liikkuu muuten hieman se nasta joka menee startille, eli joku siellä sisällä liikkuu ihan oikeasti) niin tämä johto lämpenee eli virtaa kulkee.

MUTTA. Mihin hemmettiin se virta häviää??? Laitoin ajovalopolttimon kantaan mittarin + merkkinen lyhkäsille ja - maajohtoon, virrat päälle ja valot päälle (polttimo irti !!) silloin mittari näyttää noin 12-13 V. Eipä mitään niin pitääkin, mutta kun laitan polttimoa paikoilleen niin jännite putoaa välittömästi nollaan. WTF!! Kiskaisen polttimon irti ja hups, taas on se 12-13 V mittarissa.

Eli virtaa on, mutta menee maihin kun tuleepi kuormitusta? Jarruvalo OK, kahvalämppärit lämpenee, takavalo OK ja vilkut OK.

Jotenkin tuolla täytyy olla joku syy-seuraus ilmiö että ei oo tarpeeksi virtaa pyörittää starttia. Uskoakseni se starttimoottori tarvii vähän enempi virtaa ku parkkipolttimo.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2014 22:35 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
PS. tavoitteena saada tuo Rouvan pikkukawa CBW- kinkereihin. Suattaapi olla, että Rouva haluaa itse ajella eikä istuksia kyydissä... :kaulin:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 05:23 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Onko maadoitus kunnossa?
Eli akun miinus navalta lähtevän johdon molempien päiden kontaktipinnat puhtaat, ei hapettumia liitännöissä.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 08:04 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Sitä maajuttua minäkin epäilen. Nopeasti vilkastuna johto oli ehjä, mutta en ole vielä irrottanu ja putsannu sitä. Mutta tuleeko virtajohdoille silti se liki 13 V vaikka maajohto on "löysällä" tai huonolla liitoksella?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 09:13 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Jännite voi olla se 13V, voi alkaa pätkiä vasta kuorman alla. Maadoituspisteitä saattaa olla useampiakin, ainaki nuissa isommissa on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 09:26 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
OK. Kiitosta jälleen myötäeläville. Onpahan taas joku suunta mistä alkaa etsimään vikaa.
Lähden akulta ja tsekkaan kaikki maajohtojen kiinnitykset, sekä kaikki muutkin liitokset.

Pika kyssäri liittyen nuihin maajohtoihin:
Suositellaanko jokaiselle sähköhimmelille omaa maajohtoa vai laitetaanko nippuun ja yhtenäisesti maadoitetaan sekä onko maajohdon pituudella/paksuudella merkitystä?

Kysymyksestä voipi noheva päätellä, sillai rivien välistä lukea, että minä ja sähkö ei olla kawereita vieläkään...

(mutta sujuvasti kodin sähkötöitä täällä teen :yesyes: -> seuraa väriä ja loput maahan, jos löytyy)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 09:56 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
sähköistä tiiän yhtä paljon kuin n**k*ri työnteosta. silti jossakin vehkeessä oli kerran outo sähkövika (ne ovat kaikki outoja), ei startannut. pitkien selvittelyjen jälkeen oli etulampun parkkilampun polttimon kannassa vika. purki sähköt sinne tai sieltä ei saanut maata tjn? kun vaihdettiin parkin polttimon kanta ja polttimo, niin starttasi ja virtaa riitti taas.

luin tuosta sen parkkipolttimon ja aattelin, etteihän olis vaikka samanlainen juttu.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 11:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ tuossa vois olla pointtia :huh: koska ajovalon virrat häviää heti ku lampun laittaa paikoilleen, tosin ei se vehjes starttaa vaik valot olis kytketty off asentoon... Tutkimpa myös valokatkaisijan.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 14:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Eiköhän tilanne ole niin että jos laitat virran päälle etkä koske mihinkään katkaisijoihin niin virta menee suoraan vain starttinappulalle ja jarruvalolle. mikäli käytät vain starttinappulaa ohjautuu virta suojakytkimen ja releen kautta starttimoottorille. Eli jos vika ilmenee vain starttinappulaa painettaessa eikä muuta ole päällä veikkaan vahvasti vikaa itse starttimoottorissa (kaikki muut taitaisi myös polttaa ensin sulakkeen sitä ei startissa ole suojana).
Jos otat starttireleeltä irti startin johdon ja annat siihen suoraan akulta virtaa mitä käy (nyt on nappula pois pelistä)paras on jos vielä saat startin helposti pöydälle kokeile sitä pöydällä eli plussa normaalisi ja miinus startin runkoon ( Voi heilahtaa voimakkaasti kun lähtee pyörimään).
Jos sulla on vastusmittari voit mitata vastukse startin plusnavan ja rungon välissä pitäisi näyttä ääretöntä?
Epäilen edelleen että käämi ottaa kiinni runkoon.
Voithan vielä painella starttinappulaa kun startin johto on irroitettu releeltä niin tiedät onko vika muualla kuin startissa.
Ja ainahan voi työntää pyörän käyntiin ja kokeilla toimiiko kaikki muu normaalisti, jos vika on startin sisällä maadoittaa vain kun painat nappulaa eli rele vetää kytkennän kiinni.
Onhan startille menevä plusjohdon kuori varmasti ehjä eikä ota maihin (kaapelin voimakas lämpeneminen viittaa aika vahvaan oikosulkuun).

Ps. pöydällä kokeilu ei ole aivan varma koska kuormaa ei ole kokeile eri asennoissa (kyljillä). Ojalakin mainitsi tästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 15:01 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Miepä koklaan jahka kotiudun täältä töistä. Tää känny ei oo hyvä surffailuun. Se kaapeli on joskus hangannu renkaaseen, korjattu teipillä. Kuori rikki.

Täytyy purkaa se startti ja kattoo et ne ohuet prikat on oikein. Ihan räjäytyskuva pitää tulostaa vierelle.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: To Kesä 26, 2014 22:59 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
No, mutta perzkules :yesyes:

http://www.kz400.com/TechnicaltipsFrameset.html
http://www.kz400.com/Techh%20tips%20bilder/Tech%20filer/45.jpg
http://kzrider.com/archive/viewthread.php?tid=15437
Ollu näemmä muillakin samoja onkelmia.

Tuosta vaan opiskelemaan...

Osa numero 12. (keskimmäinen linkki) Onko se tämä pronssinen liukulaakeri??

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 06:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Osan 12 keskellä varmaankin on se aiemmin mainitsemani liukulaakeri (hela joka keskittää pyörijän). Pyörijän akselin siinä päässähän on osan 12 jälkeen kasattuna enää vain ratas, eli keskittyy ennen ratasta.
Toinen liukulaakeri luultavasti löytyy osan 23 keskeltä (kupista). Jos nämä ovat kuluneet pääsee pyörijä ottamaan kiinni ympäröivää kenttää ja aiheuttaa massiivisen oikosulun. Pahiten kuluu päätykopassa varmaan alapuoli ja osassa 12 kuormituksen puoleinen sivu.
Luultavasti näkyy ihan silmällä kun pyörijä on pois paikoiltaan (tai tuntuu väljyytenä kun akselin pää on reiässä.
Tutkitko jo Plus-kaapelin ja kokeilit antaa virtaa suoraan startille ohi releen, rele irrotettuna startista?
Jos vika on näissä, osat ovat onneksi halpoja (laakeriliikkeissä).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 400 / 440 startti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2014 07:13 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
En oo antanu vielä virtaa suoraan startille. Tai kerran laitoin ja tuli iso RÄPS kun + virta osui siihen startin nastaan. Säikäytti pahasti.

Puran tuon käikäleen vielä kerran pöydälle ja katon noi päätyosat. Koska on iso oikosulku kyseessä, sillä autostakin himmeni valot kun oli apuakku mukana startatessa. Saattaapi ottaa runkoon kiinni tuo ankkuri ja on umpijumissa.

Kuva

Näkyy tässä kuvassa, enpä ymmärtäny että tuo välys on noin tarkka... Saattaa olla että puhutaan millin kymmenyksistä tässä päätylaipassa? Mutta tuo osa jossa hiilisilta on kiinni (lovettu, ei mene kuin oikeassa asennossa paikoilleen) keskittää ankkurin ettei se ota runkoon kiinni? Tuo osa jossa tuo pronssihela on, siihen laipan toiselle puolelle tuleepi ne kaksi hammasratasta jotka antaa vauhdin hammasrattaalle joka pyörittää ketjua...

Nyt mielenkiinto herää startin takaosaan ja sen mahdolliseen sivuttaisheittoon. Jos ankkuri ottaa runkoon kiinni ja maadoittuu. Tai sitten tuo hiilisilta on ihan horo eli klappia löytyy ja pronssihela toimii laakerina...

Nää on ihan mutu tuntumia ja pähkäilyjä kuvien perusteella, mutta otan viel irti ja vien oikein pöydän päälle tutkittavaksi.

Täytynee myöntää, että viimeksi pöytänä toimi tojotan konepelti :puna: tai omat polvet :spank:

Sillä viimeisimmät pyörähdykset mitä tuo kawa teki oli tuskaista, laiskaa ja krohisevaa ennen kuin hiljeni kokonaan.

Joten en usko, että akun maakaapeli tässä yhtälössä jumii?

Mäkistarttia en oikein suosittele tuolle vehkeelle, kun remmiveto on. Aika isot voimat repii sitä remmiä jos väkipakolla yrittää käyntiin.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com