Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 07:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2014 08:59 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Kaasarit taas ja jälleen kerran huolen aiheena.

Poikkesin eilen töistä kotiin ajellessa Paraisilla kaffeella.
Lähes koko matka meni hienosti, kunnes n.5km ennen kotia huomasin risteykseen hiljennellessäni, että kierrokset taas tyhjäkäynnilläkin ylhäällä.
Pikainen kurkistus alas ja tietenkin, bensaa vuotaa laitimmaisen kaasarin ylivuotoputkesta.
Eikun bussipysäkille ja alipaineletku irti, että kohot laskee alas ja mahdollinen roska pääsee pois. Käynti rauhottu heti kun alipaineletku irtos bensahanasta, ei ymmärrä?
Odottelin siinä bussipysäkillä, että bensa loppuu kaasareista ja eiku uudestaan menoksi.
Alipaineletkun jätin irti, sormi sen päähän ja käänsin bensahanan auki-asentoon.
Jonkun matkan päästä alkoi kaasarit yskimään ja alipaineletkusta tuli selkeä paineisku ulospäin.
No sormi pois letkun päästä ja matka jatkui, pikku hiljaa entistä enemmän pröpöttävällä koneella.
Kierrokset kun piti about 4000-5000 paikkeilla, kone kävi -> saa liikaa bensaa?
Viimeisessä risteyksessä ennen kotia punasiin pysähtyessäni moottori pröpötteli jo siihen malliin, että pelkäsin ettei kone pysy enää käynnissä.
Armoton kaasuttelu, että sain koneen pysymään hengissä. Pihaan päästyäni kone sammui heti, kun vedin tyhjäkäynnillä kytkimen pohjaan (eli rengas lakkas pyörittämästä konetta), eikä käymään sitten millään. Tänään aamusta taas parin sek.startilla kone käymään ja töihin ilman ongelmia.
Kone käy kylmänä hienosti, lähtee käymään helpolla eikä ensimmäisten n.45km aikana ollut minkäänlaista käyntiongelmaa.
Eilen matkanopeus saaristotiellä 60-100km/h, mennen tullen.
Ilmaputsareina taas ne paljon parjatut vaparit syystä, että seosruuvit siinä kunnossa, että ne pitäis porata auki eikä "tukkosemmille" putsareille saa seoksia säädettyä. Pipercrosseilla siis koitettu, mutta kone tukehtuu niillä täysin.
Tankki puhdistettu roskista, kaasarit puhallettu läpi (ei siis kunnon pesua), kohokammion reiät putsattu wurthin cleanerilla kastellulla kankaanpalalla + tikulla, bensanpinnat tarkistettu, neulaventtiilien kunto silmämääräisesti ok. Niiden paikan vaihtamisella ei vaikutusta (olisko siis kaasarin runko kulunut?) Ajoitusketjun kunnosta ei mitään käsitystä, mikäli sillä voi olla vaikutusta asiaan.

Onko arvon raadilla käsitystä miksi kone toimii kylmänä hienosti ja kestää ajoa tuon reilun 40km, myös tällä kelillä mutta sitten parin kolmen kilometrin matkalla hyytyy totaalisesti?
Tuo bensan läpivaluttaminen selittyisi kaasarin rungon kulumisella, jolloin venttiilin vaihtaminen ei korjaa tilannetta. Mutta miksi sieltä ei valu jatkuvasti, jos ongelma siinä? Ja miksei käyntiongelmia esiinny heti tai viimeistään koneen lämmettyä, mikäli kohokammion liika bensa ongelmana?

Mikäli ongelmaan ei ala löytyä apuja, jää tämä kesä viimeiseksi tuon kawan kanssa. Kiva peli, mutta kun ei ole aikaa sen kanssa vääntää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2014 15:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Mikä pyörä on kyseessä?

Näkeekö tulppien kunnosta onko aina sama pytty joka alkaa hyytymään, vai tasaisesti kaikki tai vaihteleeko?

Voihan joskus johtua moniongelmaisuudestakin, vähän huono seos, kipinä ja puristukset tms yhdessäkin... lämpötilakin hieman muuttaa kaikkea, mutta harvoin joka kerta ihan samalla tavalla/kohdassa?

Neulaventtiilit ainakin käyttäytyy vanhetessaan melko arvaamattomasti -välillä vuotaa ja välillä ei, eikä ennustajaeukkoa paremmin voi kertoa koska vuotaa ja koska ei tai mikä milloinkin auttaa.

Alipainehanan kalvon vuotokin joissain malleissa saattoi päästää bensaa läpi letkuun, mutta ilmeisesti röpötteli ilman letkuakin?

Vikakuvaus viittaa kaasareihin, mutta jos bensapinnat pysyy eikä tukoksia ole, niin eipä sen "pitäisi" kauheasti muuttua ajon aikana, eli ehkä ainakin kipinäpuoltakin kannattaa tarkistella lisäksi

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2014 20:40 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Kappas, aloittelijan moka heti kärkeen.
Mopo on siis 750LTD vm.81 ja konetta ruokkii 4 kpl alipainekaasareita niillä kärpäspyydyksillä varustettuina.

Heitin tänään taas testilenkin ja noin 30km pyörä toimi oikein iloisesti, kunnes taas kierrokset ylös. ensin satunnaisesti ja sitten lopulta taas oli risteyksissä pakko rauhotella kytkimellä. Paitsi taas tietenkin se yksi poikkeus, joka vahvistaa säännön, eli yhdessä risteyksessä kävi taas niin nätisti että... Röhi kyllä kun liikkeelle lähdettiin.
Sama meno kuin eilen, eli pröpötti aina vaan pahemmin. Ennen lenkkiä kattelin bensatasot, jotka vaihteli eri mittauskertojen välillä = neulaventtiilit?
Kotipiihassa huomasin, että nyt kolmas kaasari vasemmalta valutti bensaa ihan suoraan läpi. Tähän asti sen on ollut eka (vasemmalta), joka tällä kertaa oli varmuuden vuoksi letkutettu. Ei nostanut bensapintaa mitenkään erikoisen ylös, joten säädöt ei kai voi olla pielessä.
Mietin sitä, että voiko moottorin lämpiäminen sittenkin vaikuttaa vasta sen 40-50km jälkeen kun koneen joka paikka on lämmennyt kunnolla ja lämpö ehtinyt vaikuttaa kaasareihinkin asti.

Alipaineletkun irrottaminen ei tänään auttanut mitään, joten se siittä...
Tulppia en irrotellu. Piti ottaa auki lenkin jälkeen kun niihin kärsii koskea, mutta innostuinkin ihmettelmään mopon sähköhäiriöitä.

Kovin ongelmat tuntuis johtuvan ilmeisen kuluneista neulaventtiileistä? Varsinkin jos niiden kuluminen aiheuttaa tuollaista satunnaista läpi valskaamista?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2014 00:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
siinä ei varmaan yleensä kulu kuin se neula ja sen kumi kovettuu ja urautuu, kun hakee osanumeron vaikka cmsnl.com ja hakee sen perusteella + needle valve voipi löytää netistä muitakin paikkoja hankkia, monessakin on samoja, kannattanee satsata laatukamaan kuitenkin (OEM/Viton tipped tms?)

kaasuttimien tarvikekorjausseteissä voi saada myös edukkaasti senkin osan, mutta niitä on monen laatuisia, ei tosin kokemusta niistä

lisikohan tuo "16030-1007"
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1981-kz75 ... 9A8AYXgyKw

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com