Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 13:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 09:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Talven aikana olis tarkoituksena purkaa -82 mallisen Z-750:n yläkerta auki kun on alkanut taas "automaattinen saappaanrasvain" toimimaan eli Delvaccia tihkuu ulkopuolelle enempi kuin olis suotavaa.

Kyselenkin hyviä vinkkejä mitä kaikkea tuossa touhussa tulisi ottaa huomioon?
Täytyykö koko moottori nostaa pyödälle vai onnistuuko paikallaan ollessa?
Ihan ensimmäistä kertaa alan itse tuota purkamaan.

Täällä on kuitenkin miehistöä (ja miksei naisistoakin) jotka tätä hommaa ovat menestyksellä harrastaneet, eli kokemuksen rintaääntä kaivataan.
Kaikki vinkit on tervetulleita. Kawan korjaamokirja löytyy itseltä hyllystä, eli siitäkin todennäköisesti jotain apua hommassa tulee olemaan.

Täytyy yrittää räpsiä rojektista kuvia ja raportoida etenemisestä, kunhan sen saa alulle.

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 22:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 787
Paikkakunta: Helsinki
Mistä välistä öljy tihkuu ulos?
Ei ole tuttu kapistus itselle mutta ei taida onnistua ilman koneen irroitusta. Kansi on kuitenkin kiinni pinnapulteilla ja kannen irrotus vaatii kannen noston niin ylös että ei sovi. Eli ota kansi irti, todennäköisesti vaatii myös plaanauksen mikäli kannen välistä falskaa. Aika yleinen vuotopaikka taitaa olla myös kierroslukumittarin ulosotto, mikäli vuotaa sieltä ei tarvitse koneen irroitusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 23:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei tarvitse ottaa koko myllyä pois rungosta, vaan kansi ja ryhmä mahtuu lähtemään myllyn ollessa rungossa. Kantta irrottaessa kannattaa muistaa ne kaksi pulttia nokka-akselin rattaiden alla. tässä tarvittavat tiivisteet:
1 kpl 11060-1726
2 kpl 92055-1147
1 kpl 11004-1268
1 kpl 11060-1537
2 kpl 670D2010

Samalla kannattanee uusia venavarren kumit eli 8 kpl 92049-016
Ja luonnollisesti kaikki Kawan originaaleja - tarviketiivisteillä ei tee mitään :ope:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 13:29 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
No mutta, saipahan tätä hommaa viimeinkin alulle...
Vuotopaikat näkyy kuvissa alla, vasemmalla puolella lohkon öljykanavan yläpää ja oikealla posken läpi tulevan kaapelin tiiviste.

Enää ei puutu kuin hyviä ohjeita miten saa koneen halkaistua helpoiten? Nokkaketjuhan tässä taitaan olla se eniten olemattomien hiuksien repimistä aiheuttava tekijä...
Tehtaan korjauskirjaa on yritetty tavata asiaan kuuluvalla hartaudella mutta toistaiseksi tuloksetta... Tai sitte ei vaan ymmärrys riitä!


Liitteet:
vuodot.jpg
vuodot.jpg [ 65.74 KiB | Katsottu 19267 kertaa ]

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 15:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kas tässä keskari-Kawan myllyn halkaisemisen pikaohjeet:

1. Venakoppa irti
2. kytkinkoppa irti
3. sytkyn pohjalevy irti
4. öljypohja irti
5. öljypumppu irti
6. nokkaketjun kiristin irti
7. nokka-akselit irti (nokkaktjun voi antaa pudota koneen sisuksiin)
8. sylinterinkansi irti (kannattaa muistaa nokkaakseleiden alla olevat 2 pulttia)
9. sylinteriryhmä irti
10. startin vapaakytkin akseleineen irti (mutteri saattaa olla tiukassa, kytkinkehästä tai laturin moottorista voi pitää vastaan)
11. lohkon kiinnityspultit irti
12. lohkojen tiivistepinnassa on 2 kpl koloa ruuvimeisselille. näistä koloista lohkon puoliskot kammetaan erilleen

Uusiksi menee luonnollisesti kaikki koneen tiivisteet, öljykanavan o-renkaat sekä kampuran stefat. Kampuran stefoja ei välttämättä enää saa, mutta vastaavan kokoinen stefa ilman olkapäätä käy myös. Kaikki tiivisteet ja o-renkaat tietysti alkuperäisvaraosana CMS:ltä.

Toinen vaihtoehto on, että teet myllyn ja tarvittavien osien kanssa pienen reissun Siilinjärvelle :P :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 08, 2015 21:10 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jaahas, näyttää tutulta. Tiellä samanmoinen vuoto ollut jo pari vuotta.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 15, 2015 12:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Sieltähän se toinen syyllisistä saatiin kaivettua esiin.
Yllättävän paljon on karstaa kertynyt mäntien päälle vai mitä tuumaa viisaammat?

Tiivisteitten jämät pitäs myös saada rapsuteltua pois.
Lähteekö parhaiten jollain kemikaalilla vai ihan mekaanisella jynssäämisellä?


Liitteet:
Sylinteri.JPG
Sylinteri.JPG [ 55.95 KiB | Katsottu 19174 kertaa ]

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 15, 2015 14:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Stube kirjoitti:
Sieltähän se toinen syyllisistä saatiin kaivettua esiin.
Yllättävän paljon on karstaa kertynyt mäntien päälle vai mitä tuumaa viisaammat?

Tiivisteitten jämät pitäs myös saada rapsuteltua pois.
Lähteekö parhaiten jollain kemikaalilla vai ihan mekaanisella jynssäämisellä?

Tiivisteet jämät lähtee varovaisesti raaputtamalla jollain teräaseella. Mihinkään kemikaaliin on juurikaan usko.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 15, 2015 16:15 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos ois kone ollu vielä käyntikunnossa, olisi vedellä lähtenyt karstat koneesta.
Putsarit pois ja reippailla kierroksilla kuumalle koneelle kaasareihin ristiin vuorotellen sumutinpullosta reiluja suihkutuksia.
Tulee palotiloista ja männistä putipuhtaat.

Irto-osista kannattaa hioa nylonlaikalla tiivistetasot puhtaiksi, ei mene metallipinnat naarmuille.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: To Tammi 15, 2015 18:15 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Tuolla CRC:llä on sellasta gasget removeria, itte aikoinaan söhhyytin moista ,
ja pistin kannen avatun foliorullan päälle ja kieräytin yli ja reunat sormilla saumaten ,
niin kesti pidempään höyräkät käärössä, jäihän siinä kaapimista,
mutta ei vissiin ollu haitaksikaan :axe2:
kyllähän siinä kummihanskoja piti käyttää, että jotain tehoaineita lienee ollu :yesyes:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Su Tammi 18, 2015 13:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Kaivoinpa toisenkin syyllisen öljyvuotoon esille.
Kuulin että tuon stefan voisi ehkä onnistua vaihtamaan "ulkokautta" kampuraa purkamatta.
Täytynee yrittää jos säästyis koko padan halkaisulta vaikka ei kai se enää paljoa lisätyötä teetä?

Koneen irroitin kuitenkin kun viisaammat neuvoivat että mylly kannattaa olla ylösalaisin kun lohkon ottaa paikoiltaan, ei putoa p*skat sisäpuolelle.
Ja tottahan tuo oli, hiekka ja muu sylinteriryhmässä kiinni ollut töhkä varisi tallin lattialle kun näin toimi.

Pakko myöntää että pari kertaa on tullu mieleen mahtaako tuota enää kasalle saada omin avuin :?
Onneksi Siilinjärven kasauspalvelu auttanee jos omat kädet loppuu? :P

Vois kai sitä sunnuntain huonompaanki hommaan tärvätä :)


Liitteet:
Purkua.JPG
Purkua.JPG [ 73.13 KiB | Katsottu 19103 kertaa ]
kampuranstefa.JPG
kampuranstefa.JPG [ 62.18 KiB | Katsottu 19103 kertaa ]

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Su Tammi 18, 2015 13:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Alakuvassa näyttää stefan tienoo aika kuivalta, olisikohan tuo anturin tiiviste, joka on öljyä vuotanut.
Notta ei ehjää rikota :axe2:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Su Tammi 18, 2015 14:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Alakuvassa näyttää stefan tienoo aika kuivalta, olisikohan tuo anturin tiiviste, joka on öljyä vuotanut.
Notta ei ehjää rikota :axe2:

Totta, stefa vaikuttaa suht' kuivalta, joten vuodon lähde saattaa hyvinkin olla paineanturi - joko on kierretty kiinni kartiokierteellä. Tämä on niitä paikkoja, johon mielellään laitan Locktitea asennettaessa.

Toki Siilinjärven kasauspalvelu toimii tarvittaessa, mutta toivoo, ettei koko kone ole aivan palasina pikkupurkeissa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Su Tammi 18, 2015 19:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Täytynee siis kokeilla tilkitä tässä vaiheessa vain tuo paineanturi, stefa näytti tosiaan minustakin kuivalta.
Ja onhan tuota purkua nyt tullu harjoteltua, seuraava kerta käynee jo helepommin.

Edit: JOS kasauspalveluun joutuu turvautumaan niin lupaan toimittaa laatikot hyvin merkattuina perille! :yesyes:

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 06:36 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Pikku hiljaa edistyy tämänkin savotta, kerholaisten korvaamattomalla avustuksella.
Eilen putosi jo kansi nokkineen paikoileen ja jälleen paljastui yksi ei-niin-iloinen yllätys.
Yksi nokkapukkien pulteista tuntui pyörivän tyhjää ja ylös ruuvamisen jälkeen voi vain todeta helicoilin jääneen jengoihin kiinni. Jippii! :takoo:

Kumpi olisi parempi korjauskeino; uusi 6 mm helicoil vai 7 mm pultti (uusien kierteiden kanssa toki)?

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 10:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eipä siinä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin laittaa uusi Helicoil (tai Recoil). Helicoilin pysymisessä voi auttaa pienen pieni tippa punaista Locktitea.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2015 06:07 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Tuttu savotta. Sen verran harrastettu purkua/kasaamista että kun aamulla aloittaa alatiivisteen vaihdon niin illalla ollaan jo ajelemassa... Sekä 750 että 1100. Konetta en ole vielä halkaissut...

Jos ryhmänkin irroittaa niin männät kannattaa poistaa myös ja putsata erikseen, myös renkaitten alta niin ei mene sontaa alakertaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2016 10:55 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Niin se vaan edistyy tämä(kin) ikuisuusrojekti. Toissapäivänä hörähti jo tulille pieneksi hetkeksi kunnes huomasin tallin lattialla olevan bensalätäkön, kaasarit ei olleet tykänneet kuivillaan olosta. Noh, ei ollu ensimmäinen vastoinkäyminen eikä lie viimenen.

Pikku hiljaa kuitenkin etenee ja toiveissa on ajokuntoon saanti tulevalle suvelle.

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2016 11:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Onneksi olkoon kevään ensisavuista! :rock:

Joskus riittää jo pelkkä talviseisotus (Siis jos joku malttaa/joutuu jättää talvikäynnistelyfiilistelyt väliin) kaasaripaketin kuivahtamiseen, jotta kusee alle. Yleensä turpoaa käyttöönotettaessa pitäviks melko äkkiä ihan issesseen ne. Hienua kuulla, että edes joku saa Tallissakin jotain aikasiks! Toisaalta, onhan tässä vielä pitkä talvi aikaa... :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2016 12:38 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Raato kirjoitti:
...tässä tarvittavat tiivisteet:
1 kpl 11060-1726
2 kpl 92055-1147
1 kpl 11004-1268
1 kpl 11060-1537
2 kpl 670D2010

Samalla kannattanee uusia venavarren kumit eli 8 kpl 92049-016
Ja luonnollisesti kaikki Kawan originaaleja - tarviketiivisteillä ei tee mitään :ope:


Tässä omaan Tallilaivueeseen talvihuolto-osia :oops: intterwepin kautta kassellessa pisti simmuun *autsch!* jotta perkama! Motonet tuntuu laajentelevan Kawavaraosatarjontaansa koko ajan; Kawasaki genuine oilfiltterithän on ollu hyllyssä jo kauan ja Lime Greenin (harvinaisehkonmallinen) ilmansuodatin löytyi hyllystä jo viime kesänä! Oli jopa 2 vaihtoehtoa, Kawan oma ja tarvike. Huolimatta melki 2 euron hintaerosta :huh: päädyin siihen originaaliin...

Mutta: Nytpä huomasin, että kaikenmoisia O-renkaita ja ainakin keskarin ventt.varren tilkkeet löytyy ihan Kawasakin valm. numeroilla!
Hintaero Virallisen Maahantuojan hintoihinkin on olemassa... :fu:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ti Helmi 23, 2016 06:54 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Ihmeitten aika ei ole ohi, laite on nipussa ja käy suunnilleen niinku pitääkin!
Eikä menny ihan puoltatoista vuotta koko hommaan, joutusaa toimintaa. :manaa:

https://youtu.be/UkkvOCiJJvo

Sinistä sauhua vähän pöllytteli kun pienen käyttämisen jälkeen kokeili varovasti antaa kierroksia.
Liekkö syynä pitkähkö seisonta-aika vai hakeeko männänrenkaat vielä paikkojaan...? Mitään ylimääräisiä kolinoita ei tuntunut koneesta kuuluvan mikä on ihme sinänsä kun ensikertalainen oli sitä purkamassa ja kasaamassa. Eikä siitä mitään olis tullutkaan ilman kerholaisten asiantuntemusta ja auttamisen halua. Kiitokset siitä!

Joka tapauksessa näyttää jo huomattavasti paremmalta kuin vielä vuoden vaihteessa.
Tuollahan saattaa päästä osallistumaan Lahden Kawa-tapahtumaan 28.5.

Ei kai muuta kuin seuraava potilas pöydälle.

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z-750:n yläkerran purku
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2017 08:14 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Päivitetäämpä tämäkin ajan tasalle, koska hommahan ei ihan tuohon edelliseen viestiin loppunut... :hammer:

Zeta on kotiutunut Siilinjärven asiantuntevasta hoidosta ja NYT se on valmiina kesän koitoksiin.
Näinhän se monesti menee (ainakin mulla) että ensin ite turaa ja sitte osaajat korjaa jäljet. SUURI kiitos jälleen jäsen Raadolle!

Ei voi kuin toivoa että olis edes joku tiedonmurunen jääny omaan kantapäähän tästäkin tulevaisuuden varalle. :cycle:

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com