Jim Goose kirjoitti:
Tuore bensa tilalle, uudet tulpat ja auton apuakku oman rinnalle. Noista ehkä kannattaisi lähteä liikkeelle.
Vanha bensa kastelee tulpat etenkin jos akku ei ole elämänsä voimissa antamaan kunnon kipinää ja pyörittämään akkua samaan aikaan. Seisoessaan bensan saostumat tukkivat kaasarin kanavat ja suuttimet.
Kipinän varmistus tulpille kannataa varmistaa ennen käynnistysyrityksiä.
Noihin aikoihin oli käynnistyspiiriin ympätty kytkinkahvan ja sivutuen kytkin sammutusnapin lisäksi. Etenkin sivutuen kytkin on sään armoilla ollut jo 20 vuotta.
Moi!
Uudet bensat/tulpat tämä myyjämies oli vissiin jo kokeillut ja akkukin(verraten uusi) oli täydessä latingissa.
Ilmeisesti se oli kaasareitakin käyttänyt auki ja seisonta.aikana oli tankissa ollut 98 plus lisäaine.
Me eilen siinä renkaita potkiessa ja tupakoidessa tultiin hataraan johtopäätökseen, että kipinässä voisi olla vika.
Tuo kytkinkahva/seisontatuki käynnistyspiirissä oli mulle uutta tietoa.
Pitänee jatkaa kartoitusta. Kiitos!!!!
ps. Täytyy muuten antaa tälle Kawaporukalle tunnustusta, että teillä on varsin hyvähenkinen forumi, kun näitä tuossa eilen lueskelin. Noilla jenkkiautofoorumeilla monesti törmää sellaiseen jonninjoutavaan egoiluun, joka täällä loistaa poissaolollaan.
Ihan uuvatti näissä pärräkuvioissa kun olen, niin esitän varmaan ihan tyhmiäkin kysymyksiä myös jatkossa, jos siis kauppoihin päästään
T:Mikko