Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 04:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 09:34 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 14, 2015 09:08
Viestit: 7
Paikkakunta: Varkaus
Moro!

Oon ostattelemassa tuollaista KZ 750R 1984 Kawasakia(kauppoja ei siis vielä tehty), mut nyt seisonnan jälkeen pyörä ei ollutkaan halukas yhteistyöhön.
Se oli lähtenyt kyllä käyntiin, mutta joku 5 minuuttia tän jälkeen sammunut.
Nyt toisella katselukerralla oli sit starttikin mennyt mykäksi (tai siis pyöräyttää satunnaisesti), joten voisiko vika olla jossain siellä startin/ tappokytkimen liitosten suunnassa?
Bensaa tuntuis saavan kyllä, eikä startatessa (silloin kun suostuu starttia pyörittämään) edes yritä lupailla käyntiin.
Jotenkin tuntuis loogiselta tuo vika kaikessa yksinkertaisuudessa tuossa katkaisialla, kun yhden äkkiä on ilmestynyt juurikin nämä kaksi vikaa.
Ajamalla se on viime syksynä tuohon seisomaan tuotu, eikä pyörä ole edellisen omistajan 10 vuoden omistuksen aikana oireillut.
Mulla on tuo harrastuspuoli on ollut aina noissa autoissa, enkä siis ole eläissäni omistanut moottoripyörää, mut tää kyseinen yksilö kyllä antaa fiilikset ihan jo mallin/värityksen (Eddie Lawson vihreä) ja hintakin kun on varsin kohtuullinen..
Kauppoja en nyt varmaankaan tee, ennen kuin saadaan myyjäpuolen kanssa pyörä koeajettavaan kuntoon, koska projektia en ole hakemassa, eikä tuo hintakaan ole ihan projektikuntoisen hinta.
Etukäteen jo nöyrä kiitos avusta!

T:Mikko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 10:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuore bensa tilalle, uudet tulpat ja auton apuakku oman rinnalle. Noista ehkä kannattaisi lähteä liikkeelle.
Vanha bensa kastelee tulpat etenkin jos akku ei ole elämänsä voimissa antamaan kunnon kipinää ja pyörittämään akkua samaan aikaan. Seisoessaan bensan saostumat tukkivat kaasarin kanavat ja suuttimet.
Kipinän varmistus tulpille kannataa varmistaa ennen käynnistysyrityksiä.
Noihin aikoihin oli käynnistyspiiriin ympätty kytkinkahvan ja sivutuen kytkin sammutusnapin lisäksi. Etenkin sivutuen kytkin on sään armoilla ollut jo 20 vuotta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2015 10:43 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 14, 2015 09:08
Viestit: 7
Paikkakunta: Varkaus
Jim Goose kirjoitti:
Tuore bensa tilalle, uudet tulpat ja auton apuakku oman rinnalle. Noista ehkä kannattaisi lähteä liikkeelle.
Vanha bensa kastelee tulpat etenkin jos akku ei ole elämänsä voimissa antamaan kunnon kipinää ja pyörittämään akkua samaan aikaan. Seisoessaan bensan saostumat tukkivat kaasarin kanavat ja suuttimet.
Kipinän varmistus tulpille kannataa varmistaa ennen käynnistysyrityksiä.
Noihin aikoihin oli käynnistyspiiriin ympätty kytkinkahvan ja sivutuen kytkin sammutusnapin lisäksi. Etenkin sivutuen kytkin on sään armoilla ollut jo 20 vuotta.


Moi!

Uudet bensat/tulpat tämä myyjämies oli vissiin jo kokeillut ja akkukin(verraten uusi) oli täydessä latingissa.
Ilmeisesti se oli kaasareitakin käyttänyt auki ja seisonta.aikana oli tankissa ollut 98 plus lisäaine.
Me eilen siinä renkaita potkiessa ja tupakoidessa tultiin hataraan johtopäätökseen, että kipinässä voisi olla vika.
Tuo kytkinkahva/seisontatuki käynnistyspiirissä oli mulle uutta tietoa.
Pitänee jatkaa kartoitusta. Kiitos!!!!
ps. Täytyy muuten antaa tälle Kawaporukalle tunnustusta, että teillä on varsin hyvähenkinen forumi, kun näitä tuossa eilen lueskelin. Noilla jenkkiautofoorumeilla monesti törmää sellaiseen jonninjoutavaan egoiluun, joka täällä loistaa poissaolollaan.
Ihan uuvatti näissä pärräkuvioissa kun olen, niin esitän varmaan ihan tyhmiäkin kysymyksiä myös jatkossa, jos siis kauppoihin päästään :)

T:Mikko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2015 11:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
TontO kirjoitti:
Ihan uuvatti näissä pärräkuvioissa kun olen, niin esitän varmaan ihan tyhmiäkin kysymyksiä myös jatkossa, jos siis kauppoihin päästään :)

T:Mikko

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, joten rohkeasti vaan kysymään, jos kysyttävää. JG jo vastailikin noihin käynnistyskysymyksiin ja eipä vastauksiin lisättävää ole

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 20, 2015 18:17 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 14, 2015 09:08
Viestit: 7
Paikkakunta: Varkaus
Moro!

Nöyrä kiitos vinkeistä.
Kiinnostaisi muutenkin lisätieto ko. pyörästä.
Miten tää eroaa GPZ-mallista, onko tämä R-malli miten eroavainen normaalista KZ750-mallista, onko ollut vuonna 1984 saatavilla tuollaisella vihreällä värillä/raidoilla?
Nopeesti googlaamalla en oikein mitään konkreettista löytänyt.
.T:Mikko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 21, 2015 10:06 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Pikavilkaisu Jokiniemen (=siis Tehtaan) Kirjoihin näyttäis, että joko sun pyörä on vuosimallia -82 (rek. otteessahan seisoo präntättynä vain REKISTERÖINTI-/käyttöönottopäivä, eikä virallinen vuosimalli) KZ/Z750R, joita näkee nimettynä myös GPz:ksi, vai onko se "tavallinen", monoperäinen -83-84 GPz750A1/A2 ? (Hieno pyörä sekin toki!). Molempien yhtenä värivaihtehtona taisi olla myös Lime/Racing Green. Tosin muisteleisin viheriän värin olleen nuihin monoperäisiin saatavana vasta -85 -malliin?

GPz750R/ZX750R taas oli se 1984 tullut vesikoneinen malli, GPz900R/ZX900R -pienennös - muuten sama pyörä mutta pienemmällä porauksella.

Näitten "sekasikiöitä" - oivallisestikin rakennettuja - putkahtelee esille ympäri Sivistynyttä Maailmaa...

Mutta valmiste-/runkonumerollahan se alkuperä selviäisi. Ja moottorin numero helpottaisi identifikaatiota entisestään. Niin ja kuvakin olisi kiva! :ope:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com