Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 08:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Loka 03, 2015 20:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Moron

tallissa lojuu orkkis GPZ 750 -83 mallia oleva kawa.

Kylmänä lähtee käyntiin kun viittii startata 3min yhtäperään.
Kun laittaa lorauksen bensaa suoraan ilmanputsariin niin lähtee heti käyntiin.
Kuumana lähtee hyvin käyntiin.

Kaasarit on ollut auki ja normikulumaa niissä jonkin verran. Mittarisssa yli 100.000 km laatu matkoja.

Mitä neuvoksi? Miten saisi kylmäkäynnistyksen toimimaan.

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2016 20:52 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Nyt tulee mieleen että onko muita vika mahdollisuuksia kartoitettu?
Venttiilin välykset, kantavat venat voi tehdä tuota että kylmänä ei lähde mutta kuumana kylläkin.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2016 22:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Starttipiiri on erillinen, siksi kylmäkäynnistys saattaa olla vaikeampi kylmällä koneella. Tuo venojen kantavuus kyllä tekee saman ilmiön. Kuumalla koneellahan ei starttipiiriä edes käytetä.
Starttipiiri vaatiii tietyn imuvastuksen nostaakseen lisäbensaa kurkulle, jos on avarampi putsari tai erilliset filsut, starttipiiri ei toimi kunnolla. Tämä ilmiö siis vain alipainekaasareilla, suoravetoisilla toimii ilman filtteriäkin.
Kannattaa tarkistaa koneen puristukset kylmänä, syntyykö tarpeeksi imua.
Myös alipaine hanan toimintahan alkaa vasta kun kone käy, jos bensapinnat ovat laskeneet kylmäkäynnistyksessä, ei uutta bensaa virtaa ennenkuin kone pyörii riitävän ripeästi tuottaakseen hanan aukeamiseen tarvittavaa alipainetta. Jos koneen venttiilit kantavat vaikuttaa se myös hanan alipaine toimintaan viivästäen aukeamista. Vasta riittävän pitkään konetta sahattua alkaa syntymään tarpeeksi alipainetta.
Hanan käyttäminen PRI asennossa ennen kylmäkäynnistystä eliminoi hanan alipaine viiveen pois.
Kaiken kukkuraksi saattaa huono akkukin tehdä tepposia, virta riittää startin sahaamiseen, mutta kunnon kipinään ei paukut riitä.
Sytkävammatkin Kawan alkuperäisillä kipinäkoneilla alkavat yleensä picuppien toimintähäiriöinä yleensä kuuman koneen käynnistysvaikeutena.
Nykyakut ovat yllättävän lyhytikäisiä, ottavat kyllä virtaa vastaan, mutta eivät anna ulos tarpeeksi ripeästi. Lyijyssä säästäminen kostautuu käyttöiän lyhentymisenä, jopa jo uutena paskoina akkuina.
Huonokuntoinen starttikin vie enemmän virtaa kuin hyvässä kunnossa oleva, hiilien kunto ja hyvä kontakti ovat tärkeitä.
Sitten on vielä jäljellä riittävä latauskin, akun napajännitettäkin kannattaa tarkkailla jos käynnistysongelmia alkaa olemaan.
Summa summarum, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com