Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 10:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2016 22:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 07:52
Viestit: 20
Paikkakunta: Helsinki
Asennuksen yhteydessä air box halkesi ! Oli hemmetin ahdas ja monta konstia koitin saada kotelon kaasareitten taakse. Lopulta liikaa voimaa käyttäessä kotelo halkesi. Ajattelin laittaa kartiosuodattimet kaasareihin, kysymys kuuluukin mihin säätötoimenpiteisiin syytä varautua tuollaisen muutoksen jälkeen?
Tietty jos tuohon malliin löytyisi uusi kotelo niin vois yrittää asentaa uudelleen, en vaan keksi millä ilveellä sen paikoilleen saisi.. CMS:llä myydään koko assembly sarja ja maksaa maltaita, ebaysta ei löydy... Joten ne kartiot tuntuu olevan ainut vaihtoehto.. :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 20, 2016 19:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ilmanputsarikotelon pitäisi mennä aika kivuttomasti paikalleen kun kaasaripaketti on kannesta irti. Kaasarit sen jälkeen paikalleen ja putsarikurkut välistä paikalleen. Jos kurkut on vanhat, ne pitää kuumentaa joustaviksi tai hommata uudet.
Ilmeisesti kyseessä on CV eli alipainekaaasarit. Jos laitat erilliset filsut, yksi kikka saada ne pelittämään alkuperäisillä säädöillä on laittaa niiden ja kaasareiden väliin kurkunpätkät, silloin säilyy alkuperäisen kaltainen virtaus kaasareilla. Jos filsut laittaa suoraan kaasareihin kiinni, virtaus kaasarin kurkulla heikkenee ja sopat jäävät laihalle. Pääsuuttimia joutuu vaihtamaan isommiksi, neulaa voi joutua nostamaan. Lisäksi kaasarien paino jää kannen kurkkujen varaan ja rasittaa niitä entisestään.
Paras vaihtoehto on etsiä uusi putsarikotelo tai kuumaliimata vanha kuntoon.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 20, 2016 20:34 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
500/550:ssä ilmanputsarin ja kaasareiden yhdistäminen on todellakin kaikkea muuta kuin helppo homma, koska ylimääräistä tilaa ei todellakaan ole yhtään. Jos päädytään erillisputsareihin, niin kannattaa muistaa, ettei missään tapauksessa kannata sortua PowerFilttereihn - vaikka ne ovatkin halvat. Ainoa järkevä vaihtoehto on joko K&N tai Pipercrossin tuotteet. Valmista suutinsarjaa voi löytyä täältä. Itselläni on ZG:ssä tuolta hankittu sarja K&N:n putsareiden kanssa ja hyvin toimii.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2016 09:22 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Vajaa milli pelitilaa omassa ltd 550.
Rasvaa ja kuumaa ilmaa kurkuille, kyl se menee jos ei rautakankea käytä asennuksessa.

Laminoi ilmanputsarin kotelo ensin ehjäksi.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2016 09:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 07:52
Viestit: 20
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vastauksista!!! Pitää vielä ettiä koteloa niin säästyisi säätämiseltä.. huonosti tuntuu vaan kyseiseen malliin tuota löytyvän. Uudet kurkut hommasin mutta niiden tunkemine paikoilleen kaasareiden ja kotelon väliin jäi kokeilematta kun koppa halkesi pahemman kerran. Kyllä se niin pieni väli on että hirvittää..
Jos näyttää siltä että päädyn erillissuodattimiin niin täytyy tsekata tuo Raaton linkki. Mikähän suunnilleen senteissä olisi minimi niille kurkunpätkille kaasuttimen ja suodattimen väliin.. 5cm? Ei kai siihen paljon sen enemäpää...?

Laminointi enää onnistu... rikkinäisen kotelon pois vetämiseen (takomiseen) tarvitsi vasaraa... :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 29, 2016 17:31 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Riippuen tulevan holkin kurkun halkaisijasta, joko pidempi tai saman mittainen kuin alkuperäisen kurkun pituus. Halkaisijalla on vaikutusta virtaukseen. Joskus saattaa olla alkuperäinen kurkkukin muodoltaan muutakin kuin tasainen kurkun läpimitaltaan matkalla putsarikotelosta kaasuttimelle.
Mahdollisimman samankaltainen siis kuin alkuperäisen kurkun koko oli.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 29, 2016 22:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 07:52
Viestit: 20
Paikkakunta: Helsinki
Homma selvä. Kiitos kaikille vastauksista. Laitoinkin pyörän nettimotoon projektina myytäväksi, mutta jos tuo ei tuollaisenaan ketään kiinnosta niin alan kesälomalla laittamaan suodattimia ja ihmettelemään mitä säätöjä tarvii tehä. Tällä hetkellä ei ajan suhteen mitään jakoja ehtiä pyörän parissa touhuumaan.
Ei tunnu alkuperäistä putsarikoteloa löytyvän ebaysta tai muualta. CMSNL:täkin on loppu..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 13:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 07:52
Viestit: 20
Paikkakunta: Helsinki
Nyt on kiinni Emgon (halpis) putsarit ja huvikseni testasin, niin käy yllättävän hyvin. Tosin ei oikein starttaa kun mäkilähdöllä.
Vakiosuutin on kokoa 100.. Nyt tässä arvon että minkä kokoiset tilaisi.. Netistä löytyneellä laskurisivustolla ei ole kyseiselle pyörälle laskukaavaa, ei edes läheltä liippaaviin kuten KZ tai GPz.. Mutta ajattelisin että jos kokoa 110 kokeilisi.
Auttaisiko tuohon starttaukseen neulan lasku, tai no sitä jokatapauksessa koitan nyt seuraavaksi..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com