Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 09:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z500 -82 SÄHKÖJOHDOT??
ViestiLähetetty: Ti Elo 20, 2019 10:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 20, 2019 10:37
Viestit: 1
Hiljalleen alkaa parin vuoden uurastus kääntyä voiton puolelle. Kone on takaisin paikallaan, mutta mistä löydän uudet sähköt prätkään. Edelliset sähköt olivat NIIIIIN karseat (lue: apikoja, tinaamista, johtoja poikki, ryöstäjiä), että mitään oikeastaan en pystynyt kelpuuttamaan, koska muutoin kaikki tulee lähes uutta.

Mistä siis seuraavaksi, sillä Ebay ei ole tuottanut tulosta USEISTA yrityksistä huolimatta? Eli siis pääjohtosarjaa olen vailla. Muutama väärä on jo tullut tilattua ja alan olla pulassa.

Vanhaa olen selvitellyt hieman ja Service manuaali löytyy kyllä, mutta luottaisin kyllä valmiiseen pakettiin enemmän kuin omaan sähkötietämykseen ja taitoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z500 -82 SÄHKÖJOHDOT??
ViestiLähetetty: Ti Elo 20, 2019 12:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
CMS:ltä löytyy yksi, joka saattaisi olla liki sopiva https://www.cmsnl.com/kawasaki-kz550a3-1982-usa-canada_model15479/wiring-harness-main_260011126/#.XVu_xkJxeCg
Tuo hinta on veroton, joten siihen tulee vielä ALV päälle.

Z500 on sikäli hankala malli, että sitä tehtiin vain harvoihin, köyhiin maihin, kuten Suomeen. Rikkaimpiin maihin tehtiin vastaavaa Z550-mallia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z500 -82 SÄHKÖJOHDOT??
ViestiLähetetty: Ti Elo 20, 2019 19:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Aika huonoistakin sarjoista voi saada elvytettyä, mutta työlästä se on ja vaatii paljon työtä. Ihan täysin alkuperäisiä pyöreitä liittimiä ei saa tarvikkeena, mutta nuo ainakin toimivat:
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/ja ... 856646d1de
Muistaakseni siellä oli myös joku setti pihdeilla (Perusrimpulat eristämättömille puristusliittimille)

Erilaisia lattaliitinmallejakin löytyy moninapaliittimillä, voi löytyä myös ihan lähitarvikeliikkeistäkin, ja louisilta on joskus tullut hommattua tuollainenkin setti:
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/el ... 856646d1de
Etottuvat vaan ikävästi 40 vuotta kellastuneiden rinnalla, voi kokeilla sopiiko sisuskalut vanhaan muovirunkoon.

Mutta sitten niiden kärsineiden (katkenneet, ryöstetyt, kuumenneet...) johtojen korjaaminen - suurin ongelma taitaa olla löytää oikeanvärisiä johtoja, autohajoittamoilta voi ehkä kaivella vanhemmista autoista, muuten ne vaan korvataan uusilla ja jatkoskohta piilotetaan suojakuoren sisään (Itse olen suosinut tinattuja jatkoksia kutistesukalla ja sukan sisään kunnon sääsuojaus tai liimasukka- ei juuri tule pullistumaa, mutta ei sovellu kuin taipumattomiin kohtiin). Kawoissa on myös haaroituksia noiden suojien sisässä, eli yksi johto voi jakaantua moneksi - maadoituksia tms. niiden kunnon mittaaminen on vaikeaa, pitäisi mitata ylimenovastukset (jännitehäviö) reilulla kuormituksella. Nykyään saisi myös sellaisia tinan ja liiman sisältävia jatkossukkia, muttei niistä mitään kokemusta (tai yhden kerran olen kokeillut autossa, mutta luotettavuudesta ei havaintoa).

Sitten niillä on myös johtojen suojaputkea/letkua, sen originaalisuuden asteesta en tiedä enkä kestosta (kaapissa se on kestänyt vuosia :) ) mutta tuota löytyy kokona vain pienempiin häntiin ja sivuhaaroihin.
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/sl ... be0655bfe4

Huomasin että noillakin on sukkajuotosjatkoja:
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/so ... be0655bfe4

(Toi on siis Saksalainen Louis.de vaikka linkit on UK kielen takia, on sikäläinen Storm-motor tms, mutta pitkä historia ja oli mm -60 luvulta Kawasakin maahantuojakin Saksassa)

Pitkä talvi edessä ja aikaa askarrellakin...

[Edit] Katselin että on noissa ainakin erikseen kytkentäkaavioissa kuvat US/Canada ja Europe, mutta mitä eroa mahtaa olla, joskus oli ainakin valoissa ja valomääräyksissä?
Tuolta vaan ei oikein erota huonoista kuvista: https://www.classiccycles.org/1852/597943.html

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com