Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 13:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 13:12
Viestit: 3
Joku tuossa mainitsi koneen kutittelusta, niin ompi tainnut vuosien saatossa vaihtua alkuperäinen kattila pois? Siihen aikoinaan tuli wisecot laitettua ja kantta ropattua ja vähän muutakin. Rungon väri löytyy Opelin värikartasta ja numero on jotain 309 tai sinnepäin.

K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 22:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
mosse kirjoitti:
Joku tuossa mainitsi koneen kutittelusta, niin ompi tainnut vuosien saatossa vaihtua alkuperäinen kattila pois? Siihen aikoinaan tuli wisecot laitettua ja kantta ropattua ja vähän muutakin. Rungon väri löytyy Opelin värikartasta ja numero on jotain 309 tai sinnepäin.

K


Jos tämä liittyy jotenkin Hornetin vanhaan elinkaareen niin kerro lisää, tosin Opelin värikartasta ei taida enää olla hyötyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: To Heinä 17, 2008 09:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 13:12
Viestit: 3
Elikkäs sinne laitettiin Wisecot (kokoa en enää muista) jotka nosti tilavuuden yli 1100cc, kannen kanavia työstettiin ja kaikki venttiilit uusittiin ja nokat ajoitettiin, tosin en muista varmax oliko vakiot vai jotku GPZ:n nokat joissa hitusen enempi nostoa. Tosin nää kaikkihan tehtiin vuonna miekka ja kivi, joten pidin ihmeenä että vanha sotaratsu yhä on edes jollaintavalla hengissä. Laitappa kuvia nykykunnosta jos ei enää oo vihree.

K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: To Heinä 17, 2008 20:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Kuvia pyörästä löytyy viestiketjun sivulta 4, projektistahan puuttuivat kaikki väriosat ja mm. pyörät ja osien löytäminen yleensäkin oli aika kovan työn takana. Rungon värityshän oli ostettaessa vihreä, liekö ollut toi Opelin sävy. Uskoisin että tämäkin sotaratsu :moto: jatkaa elämää vielä pitkään mikäli oma kunto kestää. Alkuperäisosatkin on jo pääosin hallussa mutta pysyvät ainakin toistaiseksi hyllyssä. Oletko itsekin palannut pyöräpuolelle :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Pe Heinä 18, 2008 14:08 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 13:12
Viestit: 3
Mulla ois joitakin vanhoja projektikuvia, siis vuodelta -89. Mites tänne liitetään kuvia? Miten niin palannut pyöräpuolelle, mullahan on ollu koko ajan pyörä alla siitä hetkestä kun tuosta luovuin. Alkuunhan oli vain se 3 pyöräinen, mutta sittenhän vaihdoin sen kaapin takaisin mopoon. Olikos sulla silloin sellainen punainen mk II kun mulla oli toi?

K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 13:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Pistetään pitkästä aikaa kyssäriä ST:n käynnistä.

Viime kesän ajot jäi aika vähiin mutta sen verran tuli tällä ajeltua (käynti mielestäni aaltoilee) että ajattelin vihdoin yrittää tehdä kaasareiden säädöt kunnolla, eikä vain mutulla ja korvakuulolla. Hankin vanhan kuivuneen (hajonneen) säätölaitteen tilalle 4:jän sarjan alipainemittareita Motonetista (tekeekö näillä mitään?). Kokeilin käyntiä mittareilla elokuun lopulla enkä saanut vielä mitään järkeä lukemista. Hankin myös "säätötankin", jotta voin ensi kerralla tehdä säädöt helpommin. ST:ssä paikallaan 29 mm smoothboret (vanhaoilla suuttimilla koosta ei tietoa) ja 2-1 öljyttävät putsarit.


Mutta kysymyksiin.
Laitanko paikoilleen oman putsarin?

Säätö oli ajatus yrittää tehdä käyttäen alipainemittaria ja lisäksi mitata pakokäyrien lämpötiloja eri sylintereissä.
Mikähän on pakokäyrien lämpötila normaalikäynnillä lähellä ulostuloakohtaa? Eli paljonko täytyy olla lämpömittarin skaala että
onnistuu mittauksissa?

Itsellä on ajatus että lämpötila olisi tarkempi kuin alipaine, onko näin?

Muita hyviä vinkkejä KIITOS?!


Hannu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 15:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos on vanhat bensat olleet pitkään kaasareissa, ne tahtovat hartsiintua tukkoon. Perkaus ja putsaus ekana, sen jälkeen säätösessiot.
Smoothboreissa kannattaa purkaessa jättää ne luistin ohjuriholkit paikalleen. Ne on kiinni vaan muutamalla kierteellä seosputken kierteessä kiinni. Jos tuota holkkia ei saa juuri oikeaan asentoon, koko homma menee mönkään. Jenkkiläinen kaasariguru teki noihin korjaussarjoja, joka vaatii setin lähetyksen meren taa, joten ei varmaan halpaa.

Mites jos hommaisi 4 kpl Colortune tulppia ? Näkisi väristä seoksen tason melkein yhtäaikaa.

Ite veistelin orginaali suodatinkotelon 60 mm imuputkille. Reunimmaiset joutui uudelleen linjaamaan, keskimmäiset olivat valmiiksi jo oikealla linjalla suurennusta varten. Kipinäntappoverkot piti jättää pois, kun putket piti ujuttaa kaasareiden päälle putsarin sisäpuolelta. Ite tein ne alumiinista, mutta silikoniputket voisivat olla parempi ratkaisu.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 18:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Kaasarit pesty keväällä.
Ikivanhalla colortunella (1kpl) testailin 1-2 kesää sitten mutta en oikein saanut väristä selvää, menevät sen verran syvälle että ainakaan minä en luottanut siihen vaan siirsin tulpan takaisin hyllylle (taisi tosin olla tankki paikoillaan).
Onko Masalla tai muilla käsitystä pakokäyrän lämpötilasta, niin voisin ainakin kokeilla. Hyllyssä on infrapunalämpömittari muistaakseni noin 600 C asteeseen mahtaako riittää??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 20:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos ei ihan yläjuuria mittaa, pitäisi 600 astetta riittää. Keskinäiset lämpöerothan ne vaan merkitsee.
joku joskus moitti tuollaisen mittarin mittauskykyä kromiputkesta. Kuumankestävää mattamustaa suhaus juurien alapäihin ?

Parashan olisi lämpökamera, näkisi heti mahdolliset erot livenä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 21:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Mulla on jonkinlainen lämpökamera töissä ja kuvailin pakokäyriä syyskesällä koneen käydessä. En usko että ainakaan kyseisen kameran lämpötila-alueet ovat riittävän laajat ja tarkat tähän hommaan. Tosin ajatus lämpötilan mittauksesta sai alkunsa tästä kuvauksesta. Eli nyt siis kokeillaan infrapunalämpömittaria ja toivotaan parempaa tulosta.
Muistelen myös kuulleeni joskus että (formulamaailmassa) kilvanajopuolella koneita säädetään nimenomaan lämpöjen avulla :eitieda:
Kokeilen kunhan kerkeän ja pidän samanaikaisesti alipainemittarit kiinni.
Seostahan näin ei voi kaiketi säätää mutta balanssin (tasaisen käynnin) voi??
Laiha seoshan tarkoittaa kuumaa??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2014 22:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jännite tasainen, akku hyvässä tikissä sekä kipinäkone kunnossa. Kipinän laatukin vaikuttaa seoksiin, joten tulpanhattujen resistanssikin tulisi olla kunnossa tulppien lisäksi tietenkin. Strobolla ennakon tarkastus 1/4 ja 2/3 kesken. Eikä paha olisi tarkistaa puristusten tasaisuus etukäteen. Vuotavat venttiilit tai jumiutuneet männänrenkaat saattavat tehdä tepposet koko säätösessiolle, alkaa korjata vikaa väärästä paikasta.
Bensapintojen tarkistus letkulla uimurikammion kautta. Smoothboreissa isot pohjatulpat, vaatii prepatun tulpan lähdöllä.
Ekana balanssit kohdalleen, sitten seoksien säätöä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2015 17:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Greenhornettiin asenneltu oma snorkkeli paikoilleen ja siirrelty vähän sähköjä pois tieltä (aika työlästä siis ahdasta). Eiköhän nyt viikonlopun aikana voisi kokeilla myös säätää kaasarit kohdilleen ja mittailla lämpöjä. Josko vaikka voisi aloittaa kauden vihdoin viimein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2016 16:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Nyt on talvihuolto siirtynyt tälle puolelle.
Eilen tarkastuksessa oli venttiilit, 7 kpl:tta ok yhteen täytyy vaihtaa säätöpala. Työkalu vaan oli jemma nimisessä paikassa, joten tehdään toisella kertaa.
Venttiilikoppa tuli pois nätisti mutta samalla ilmeni useita "jonkun" pilaamia venttiilikopan kierteitä. Käytössä oli liimaa yms. jotta pultit pysyivät paikoillaan.
Lisää puuhaa siis mutta ei taida onnistua kone paikoillaan, katsotaan? mitä voidaan tehdä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2016 19:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jatketaan täällä nimikko otsikon alla täältäkin. Hain Hydromarketista möhkön hanan O-renkaat, joilla hana alkoikin pitää. Tuossa möhkön hanassa on melkoinen virtaus, ihan pingelin luokkaa, joten möhköön ei kannata sen omaa Pingelillä korvata.
Joskus tuli hommattua noita Poliisi-Kawan penkkejä, jotka oli "fyllattu" uudestaan turhan pehmeällä patjalla. Istuma mukavuus oli luokkaa mulju ja mallikaan ei Endurostuukkiin ihan istunut, joten katse kääntyikin vanhaan Stormin tarvikesatulaan joka roikkui jo valmiiksi pilkottuna hyllyssä johonkin sen hetken mielenhäiriössä saatuun hulluun visioon ja jäännyt sitten järjen palatessa taas uusiin visioihin.
Tästä sitten lisää pilkottuani siitä käyttöön pelkän kuskinosan, rupesin kursimaan sitä uuteen kuosiin vanhalla loimellaan, joka oli jostain syystä hieman kutistunut ja sitä sai tosissaan viruttaa että se yltäisi molemmin puolin pohjan reunojen yli, lukkopihdeillä kumilapun kanssa sai sen pideltyä paikallaan. Vielä kun krouvi käyttöstuukki oli muutenkin pyörän teemana, porasin sarjan pop-niittejä pitämään kerniä paikallaan ja pysyihän se.
Ulkonäkö on nyt kieltämättä enduromaisempi, sidoin takaloksun sivuille joskus Motonetin poistomyynnistä löytämäni Mohican työkalulaukut runkoputkia piilottamaan.
Tarakka tuohon olisi vielä tarkoitus taiteilla, duunikaveri harrastelee noita rosterin hitsauksia, joka olisi ensimmäinen valinta materiaaliksi.
Vielä pientä hienosäätöä, niin peli alkaa olemaan valmis koitoksiin :cycle:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2016 14:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Poikettu pitkästä aikaa Jemisen Arhon luona turisemassa ja ostettu pari venttiilikopan tiivistetty hyllystä löytyy :yesyes:. Kyselty hieman bensapinnan perään ja saatu ohjeita, googlattu mitta 23 mm netistä ja seuraavaksi taas kaasarijumppaa (onneksi se on nykyään helppoa). Toivotaan että päästään koeajolle lähipäivinä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2016 15:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eka pitempi lenkki heitetty, nyt kaikki toimi moitteetta. Pyörä oli ilo ajaa niin asfaltilla kuin hiekallakin. Piti vaan omaksua rennommat ohjausliikkeet, antaa enemmän pyörän viedä niin meno alkoi sujumaan. Muutos vanhaan johtunee nappulakumien erinlaisesta geometriasta ja nappuloiden joustavuudesta. Voisi jopa sanoa niitä katukumeja helpommiksi ajaa, katukumit vaativat etenkin mutkissa enemmän ohjausta. Vielä se, että jäi liki 6 vuotta tuolla ajamatta voi korostaa outoutta, kun uudempi kalusto sai tyydyttää ajosessiot tuon ajan.
Pannun vääntävyys ja kaasuun vastaavuus Smoothboreilla on aika kiva yhdistelmä sekoitettu isoon keppivetoiseen endurolla maustettuna, makoisa pakkaus. Kouluarvosananana antaisin 9+ ainut miinus tulee enkä kovempien nopeuksien epävakaus, mukavuusaluenopeus tuntui olevan 80-100 km/h haarukassa. Mutta noitahan vauhteja sillä on tarkoitus ajellakkin, siinä pyörä tuntuu olevan omimmillaan, millä alustalla vaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ma Touko 02, 2016 18:24 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
No niin, varjoja paratiisissa vaihteeksi. Tänä aamuna lähdin toivekkaana töihin tuuppaamaan, olin havaitsevinani pientä nykimistä tasakaasulla alle 3000 rpm ajolla. Töistä tullessa sama rumba jatkui, talliin suoraan ja tulpat vex, 1,2 ja 4 aivan mustat. 3 tulppa on noilla kaasareilla ollut aina puhtaan värinen ja muita on joutunut ilmaruuvista seoksia hoikistamaan.
Kaasareista pohjatulpat auki ja niistä tuli sontaa aikalailla.
Harjasin tulpat puhtaiksi, tarjosin joutokäynti kanavaan pistoolilla painetta ja samalla säätelin ilmaruuvia, tuntui ainakin vaikutusta olevan. Kilkkeet takaisin, peli tulillemutta ei juurikaan parannusta käyntiin. Pakoäänestä päätellen yksi pytty teki epäsäveltä putkeen välillä.
Taas taitaa mennä taas patteri purkuun ja putsiin joutokanavien kohdalta. Tankissa on varmaan irtomoskaa 6 vuotta kuivana säilytyksen johdosta. Jonkunlainen filtteri pitää varmaan rakennella roskia suotimaan.
Tempaisin siinä sitten olohuoneesta Z1000 Sugomin pihalle ja tulille, jatkukoon ajokausi sillä sitten, se nyt tuntui ainakin toimivan.
Tuollainen uuden pelin ruiskusysteemi olisi vanhaan Zetaan lopullinen ratkaisu, saisi palamisen aika optimaaliseksi.. :noidea:
Jos nyt vaan viruttelisis niitä kaasareita .. :storm:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ma Touko 02, 2016 19:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Pientä puuhastelua taas luolalla. Venttilit säädetty ja kaasaripaketti VM 28 säädetty, bensapinnat ja perusasetukset. Meinasin vaihtaa nämä smoothboren tilalle kunhan kerkeän (taidan smoothboret laittaa takaisin Z1:een). Nokkaketjun ajoitus tarkastettu jo aiemmin. Ensi kerralla uusia kierteitä ja toivottavasti taas koekäyttö.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 06:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Liitetään kuva El PreZ1denten pyynnöstä. On se härskin näkönen laite 8)


Liitteet:
JG_ST.jpg
JG_ST.jpg [ 112.34 KiB | Katsottu 20803 kertaa ]

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2016 21:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Mukavan näköinen kampe tuo Goosen ST.
Itsellä homma ei ole paljon edennyt työkiireiden vuoksi. Vaihdoin kerran kaasarit mutta asensin smoothboret kuitenkin takaisin (vaihto on nykyisin helppoa kun on harjoitelut). Kävi kaikilla ja säätelin käyntiä kohdilleen, 1 nokesi tulppaa ja aloin tutkia ilmaruuvia. Päätin vaihtaa kumirenkaan uuteen olettaen että itseltä lyöytyy mutta ei löytynytkään ja vanha meni poikki. Päätin tilata suuttimet yms. vermeet kaikki uusia Z1 Enterpricesilta ja ne saapuivatkin viikolla. Meni hymyssä suin perjantaina vanhaan paikkaan lentoseman tullipostiin hakemaan osia vain todetakseni että sitä ei enää ole. Taitaa olla jo uutama vuosi kun lopettivat paikan. Tullasin tänään tavarat netissä ja nyt taas odotellaan pakettia (ei ole enää mahdollista saada ilmeisesti tavaraa mukaan vaikka kävisi toimipisteessäkin tullaamassa).
Taisi muuten olla ensimmäinen paketti, joka meni tullin kautta Z1 enterpricen paketeista.?
Onneksi kautta on vielä jäljellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2016 17:47 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuolla olisi ajatus tulla huomenna Sumekolle ja sieltä Haltialaan, ellei käpy mene zebaraattoriin.
Tuollainen jenkkilehden koeajo/testi artikkeli -79 mallista osui silmään:
https://yeoldecycleshoppe.wordpress.com ... road-test/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2016 19:07 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Haltialassa on paikka speciaaleille, Goosen peli sopii sinne. Onkohan Zephyr-Jaska tulossa, tuleekohan JIMJAK? Erilaiset vehkeet esille!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Su Loka 16, 2016 16:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ajokausi päättyi ST:llä kun 4# kaasari oli alkanut vuotamaan filtterin puolelta bensaa koneen päälle. Tyhjentelin liki täyden tankin auton tankkiin.
Siinä sitten ilman tankkia kokeilin tulille ja kerran paukahti kunnolla ja takapotku löi lieskaa 4# filsun läpi. Hyvä ettei lyönnyt tulille koko vehjettä. Tyhjensin suosiolla kaasareiden pohjakupit ja jätin paikat tuulettumaan, nykyliemi on parempi tyhjätä kokonaan kuin jättää kaasareihin lillumaan.
No jäihän noita ajopelejä vielä jos ajokelit suosisivat vielä. Ympärivuotisten vakuutusten kirous, ei malta lopettaa ajokautta kerralla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ti Joulu 13, 2016 21:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Hiljaista on ollut foorumilla samoin kuin luolassa. Smoothbored tarkoitus irrottaa taas kerran ensi viikolla, jotta saa Joulun ajaksi puuhasteltavaa. Kesällä tullut Z1- enterprise paketti toivottavasti vielä löytyy. Ajatuksena vaihtaa kaikki neulaventtiilit ja suuttimet yks. ja aloittaa talvihuolto St:stä. Kaikki Kawat on tallella ja ajatukset entiset, mutta myöhemmin lisää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2017 17:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Vihdoin saatu kaasaripaketti irti ja päästään aloittamaan pesu ja puunaus. ST:n osalta ajattelin käyttää myös koneen irti niin saan uusittua kaikki tarvittavat ventiilikopan kierteet (pari viallista runkoputkien alla ei onnistu paikoillaan).
Muuten aika on mennyt paikkoja siivotessa ja Morriksen lavapuita tehdessä. Englannin pyörää testailtu muutaman mielessä olevan peltihomman varalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2017 18:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Ei oikein etene, :storm: ei. En ole saanut irti kaikkia suuttimia, pienimmät eli air jetit ja pilot jetit vastustavat kunnolla! Kannat pilalla (tästä syystä nämä jäivät irrottamatta viime kerrallakin). Täytyy yritellä vastakierretapilla, mutta aika näyttää kuinka käy. Irrotusöljyä suihkittu kaikkiin. Uskaltaisikohan huomenna yrittää :eitajuu:.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 22:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos löytyy tarpeeksi pieni torxpää joka menisi reikään tai suurennettuun sellaiseen, sillä voisi irrota.
Niitä löytyy vasittuja katkenneen pultin avaussarjoja, jotka ovat kuin pidennettyjä torx varsia, joihin sopii lukittuva avaushylsy.
Piloteissa mennään varmaan 2 mm luokkaa olevilla koolla.

Messinki vs alumiini voisi myös kokeilla kuumentaa runkoja kuumalla öljykylvyllä, jos saisi alumiinin laajenemaan messinkiä enemmän. Kattilaa levylle ja öljyt kiehumaan. Seosputkiin ei kannnata koskea Smoothboreissa, luistiohjuri on muutamalla kierteellä kiinni seosputken päässä. Ne saa irti, mutta niiden suoraan linjaan uudestaan saaminen ei ole varmaa, jenga voi korkata ohjureista.
Kuvassa osa numero 87
https://www.jetsrus.com/carburetor/carb ... parts.html

http://www.redlinecycle.com/Carbs%20-%2 ... 0Tech.html

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2017 05:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Kuumailmapuhaltimella voi myös kokeilla lämitellä,tosin tuossa öljykylvyssä vois olla helpompi hallita lämpöjä.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2017 13:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Eilen tuli kierreltyä messut ja juteltua pitkästä aikaa Hanscin kanssa :stobe:.Eli siis onnistuneet messut anti tosin jäi omalta kohdalta varsin vähäiseksi.
Keräsin illalla rohkeutta käydä taas smoothborien kimppuun mutta ei olisi kannattanut :storm: Kävi kuten pelkäsinkin vastakierretappi poikki ja tuli lisää murheita (ei auttanut antamani lämpöhoito). Eli haasteita tuli huomattavasti lisää miten toimia vai joutuuko hylkäämään ko satsin.
Tänään kaivoin esiin pari muuta kaasutin patteria ja puuhastelin niiden kanssa hieman paremmalla mielellä.
Täytyy siis ottaa tuumaustauko smootboren kanssa :noidea:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 st
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2017 15:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Messuilla tuli käytyä, vaikkei Kawoja päässytkään koeajamaan, S ja Y merkkisiä alastonmalleja kävin kokaisemassa. Eivät olleet K:oon veroisia.

Itse maestro Artsi Nyqvist piti puukenkäkauppaa siellä. Uniikkeja Suomessa tehtyjä puukkareita Pernod pahvikotelossa lähti mukaan 30 e hintaan, ei olleet pahat. Vielä Artsin nimmarilla laatikko meni hukkaamiskieltoon. Laatikossa oli varoitus että syttymispiste 220 km/h. Täytyykin olla tarkkana kun näillä viilettää kohti postilaatikkoa..

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... aton-pari/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com