Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 04:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: zephyriin tehokkaampi akku?
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 15:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
kylmästä startatessa omassa zephyyrissäni ilmeni käynnistysvaikeuksia.
hyvin pyöritti mutta ei riittänyt kahdeksalle kynttilälle kipinävirtaa :? :?
akku on nyt 16ah ja akkuliikkeen mittausten mukaan ihan ok. normaalilla
kesäkelillä ei kyseitä vaivaa esiinny. oiskohan noihin mittoihin saatavana
tehokkaampi akku, vaikka hyytelösellainen??? vai tarviiko mennä harley
kauppiailta kyselemään. :roll: :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 16:09 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ainakin vanhoissa isoissa zetoissa on 18ah. laita semmonen jos mahtuu..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 17:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joskus laitettiin meidän entiseen Zephyriin perinteinen 14 Ah akku orgiksen hyytyessä lopullisesti Zephyrin omaan koteloon, kun orgista musta akku (happoakku kumitulppa korkeilla) ei saannut kuin tilaamalla Sumekolta ja sen tuleminen kesti jonnin aikaa. Tuo perinteinen akku meni hieman sullomalla sisään ja kansi piti jättää pois, osuu melkein penkin pohjaan (muoviseen onneksi) Hyvin se tuuollakin jengasi, tosin kesäkeleillä yritettiinkin vain.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 19:21 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
No akustakos se johtuukin, että KZ 900 lähtee väliin aika nihkeesti käyntiin kesälämpösilläkin. Pyörittää kyllä normaalisti, muttei sytytä.
Sitten kun kerran polkaisee kick-startista niin heti hörähtää niinkuin ei mitään ongelmaa olisikaan.

Siinähän on akussa 14 Ah. Z 1000 ST:ssä taisi olla alunperin 18 Ah.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 19:37 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Mitenhän maadoituset ja liitokset? 16 Ah pitäs riittää hyvinkin, jos on terveet liitokset ja akkukaapelit.

Piilteeman sivuilla/katalookissa muistaakseni mitat eri mp-akuille.

8)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2006 22:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Agent 903 kirjoitti:
No akustakos se johtuukin, että KZ 900 lähtee väliin aika nihkeesti käyntiin kesälämpösilläkin. Pyörittää kyllä normaalisti, muttei sytytä.
Sitten kun kerran polkaisee kick-startista niin heti hörähtää niinkuin ei mitään ongelmaa olisikaan.

Siinähän on akussa 14 Ah. Z 1000 ST:ssä taisi olla alunperin 18 Ah.


Itse asiassa ST:n akkumerkintä on YB 16 ja jotain, akun ollessa 19 Ah. Samaa akkua taidettiin käyttää GPZ 1100 A malleissakin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2006 10:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
ongelma ilmenee vain kun ulkolämpötila laskee -> ja eikös silloin akunominaispaino ja sitäkautta teho laske... pukkaamalla lähtee kyllä
heti surisemaan... -> eli 8 kynttilää ei saa virtaa kun kaikki teho menee
motin veivaamiseen??? tai sitten kyseistä häksätintä ei oo tarkotettu arktisiin olosuhteisiin ***kele!

jostain olin kyllä lukevinani että harrikoihin saa power-hyytelöakkuja jotka antaa hetkellisesti reilusti starttivirtaa mutta vaativat latautuakseen
myös pitemmän aikaa??? pitänee soittaa björkmannin rollelle... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2006 11:35 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Nyt hämmennän asiaa eli sähköjuttua joka on mulle vallan salatiedettä :oops: Ei kait sillä akun Ah -määrällä ole merkitystä huonoon pyörittämiseen vaan akun kyvyllä antaa hetkellisesti ulos tarvittavaa tehoa. Eikös tuo Ah ole kapasiteetti eli kuinka monta tuntia se voi luovuttaa yhden ampeerin tehoa :?

Siksi aprikoin että mulla toi startti on krinannu koko ajan ja akunvaihto tai lataus ei siihen oo vaikuttanut mitenkään. Oonko taas ihan metäss :''

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 00:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
z1109r kirjoitti:
Nyt hämmennän asiaa eli sähköjuttua joka on mulle vallan salatiedettä :oops: Ei kait sillä akun Ah -määrällä ole merkitystä huonoon pyörittämiseen vaan akun kyvyllä antaa hetkellisesti ulos tarvittavaa tehoa. Eikös tuo Ah ole kapasiteetti eli kuinka monta tuntia se voi luovuttaa yhden ampeerin tehoa :?

Siksi aprikoin että mulla toi startti on krinannu koko ajan ja akunvaihto tai lataus ei siihen oo vaikuttanut mitenkään. Oonko taas ihan metäss :''


Ööhh.............. Et sinä ihan metäss ole... Akku teknologia on kovin monimutkaista, mutta "mitä isompi akku(Ah) sitä enempi virtaa(A)"!! noin niinkuin yksinkertaistettuna...!! :wink:

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 01:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
VOGON kirjoitti:
z1109r kirjoitti:
Nyt hämmennän asiaa eli sähköjuttua joka on mulle vallan salatiedettä :oops: Ei kait sillä akun Ah -määrällä ole merkitystä huonoon pyörittämiseen vaan akun kyvyllä antaa hetkellisesti ulos tarvittavaa tehoa. Eikös tuo Ah ole kapasiteetti eli kuinka monta tuntia se voi luovuttaa yhden ampeerin tehoa :?

Siksi aprikoin että mulla toi startti on krinannu koko ajan ja akunvaihto tai lataus ei siihen oo vaikuttanut mitenkään. Oonko taas ihan metäss :''


Ööhh.............. Et sinä ihan metäss ole... Akku teknologia on kovin monimutkaista, mutta "mitä isompi akku(Ah) sitä enempi virtaa(A)"!! noin niinkuin yksinkertaistettuna...!! :wink:

Parempi ilmaus olisi "mitä isompi akku(Ah) sitä kauemmin virtaa(A)"

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 09:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Raato kirjoitti:
VOGON kirjoitti:
z1109r kirjoitti:
Nyt hämmennän asiaa eli sähköjuttua joka on mulle vallan salatiedettä :oops: Ei kait sillä akun Ah -määrällä ole merkitystä huonoon pyörittämiseen vaan akun kyvyllä antaa hetkellisesti ulos tarvittavaa tehoa. Eikös tuo Ah ole kapasiteetti eli kuinka monta tuntia se voi luovuttaa yhden ampeerin tehoa :?

Siksi aprikoin että mulla toi startti on krinannu koko ajan ja akunvaihto tai lataus ei siihen oo vaikuttanut mitenkään. Oonko taas ihan metäss :''


Ööhh.............. Et sinä ihan metäss ole... Akku teknologia on kovin monimutkaista, mutta "mitä isompi akku(Ah) sitä enempi virtaa(A)"!! noin niinkuin yksinkertaistettuna...!! :wink:

Parempi ilmaus olisi "mitä isompi akku(Ah) sitä kauemmin virtaa(A)"


Joo on se totta noinkin.... Mutta nyös käynnistys virta kasvaa suhteessa kapasiteettiin(Ah). Ainakin näin on isommissa akuissa (88-210 Ah) .... :?

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 09:55 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Joku asiaa paremmin tietävä voi korjata, mutta mun mielestäni akut, joissa happo on nesteenä, ovat juuri ns. 'käynnistys'akkuja, koska niistä saa suurimman tehon eli suurimman ampeerimäärän ulos lyhyenä aikana.

Hyytelöakut sopinevat paremmin pienempien virtojen ulosottoon pitkällä aikavälillä. Hyytelöakku kestää kait paremmin osalatausta eli säilytystä puolityhjänä. Nesteakkuun alkaa sulfaatit saostumaan pohjalle ja levyjen pintoihin, jos sitä säilyttää vajaalla latauksella.

Tämä oli osittain ns. mutu-tietoa, joka perustuu hämäriin muistikuviin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2006 13:18 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Joo, ei ole mun vahvimpia puolia tää sähkö. Aikoinaan kun sai työn puitteissa harrastaa autohifiä suht raskaassa sarjassa laitettiin autoihin erikoisakkujen (kyllä, useitakin kappaleita akkuja) lisäksi vielä konkkia. Akku kun ei pystynyt luovuttamaan tarvittavaa tehoa nopeina piikkeinä. Mun omassa autossa oli 1 faradin konkka ja varsinaisessa demoautossa oli muistaakseni 5 faradin konkka ja 220/12v muunninyksikkö. Ja kyllä jytisi 8) (sori, meni vähän topikin ulkopuolelle :oops: )

Saattais tollasella powerilla saada starttimotti kyytiä...ainakin hetken :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2006 03:50 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kans vähän sivuun otsakkeesta eli off road topicattiin, omassa talvikiesissäni olen joutunut nyt kovimmilla pakkasilla, - 18 ... -24 C esim. kantamaan akun, ei ankan, sisään ja lataillut sitä välillä prätkänakun, ei ankan, eikä nakun, laturilla, jotta kiesi on hörähtänyt useiden starttipyöritysten jälkeen eli että akkumulaattori on jaksanut vielä lämpöisenä pyörittää jäistä myllyä. onhan siinä oma vaivansa, akku kainalossa kulkea pitkin turuja ja toreja, vaikken sentäs turuus ole käynyt. höhiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2006 13:09 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Vihje talvistarttaajille:

Kun menet käynnistämään kylmää mopoa niin laita pariksi minuutiksi parkit päälle ja polta vaikka tupakki. Kun akku on täten lämmennyt hiukkasen niin se antaa enemmän starttivirtaa.

Lapissa konsti toimi jopa -40c keleissä, vaiken sitä osaa kemiallisilla kaavioilla toteen näyttääkään..
:roll:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2006 20:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
JIMJAK kirjoitti:
Vihje talvistarttaajille:

Kun menet käynnistämään kylmää mopoa niin laita pariksi minuutiksi parkit päälle ja polta vaikka tupakki. Kun akku on täten lämmennyt hiukkasen niin se antaa enemmän starttivirtaa.

Lapissa konsti toimi jopa -40c keleissä, vaiken sitä osaa kemiallisilla kaavioilla toteen näyttääkään..
:roll:


Totta, toimii myös vantaalla............. ;D

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com