Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 21:13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 12:52 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 21:04
Viestit: 22
Paikkakunta: Vantaa
Moi, kertokaapa mistä saisi Z1000 koneeseen tiivistesarjoja kohtuu hintaan. Onko hankittava alkuperäisiä vai kannattaako hankkia muualta?

_________________
KZ1000B2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 14:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Tästä aiheesta saattaa tulla muutamia "kokemusta on :'' " kommentteja.

Mä käytin NP:n tarviketiivareita ja kahden kesän jälkeen purin koneen uudestaan vain tiivisteiden vaihdon takia. Ja ne ooorenkaat ei sitte saa olla mitä tahansa piiltema-malleja. Ne rutistuu ja kovettuu kesässä korpuiks. Tähän vanhemmat ja viizaammat suositteli Viton -kumisia rinkuloita. Ne ei oo halpoja mutta ne kestää (toivottavasti).

Jos sais ens kesänä ajella lahkeet kuivina (öljystä) :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 14:28 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Alkuperäiset ilman muuta :!:
Sama wika kun Z1109R.llä mutta 2500 km jälkeen kusi kintuille :'' eli ei tarvike satseja :!:

Ja ne viton O-renkaat ehdottomasti, maksaa noin 3,0€ / kpl eli ei iso kustannus :idea:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 14:44 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa se niin olla, että jos haluat koneen tiiviiksi ja sellaisena pysyvän, on alkuperäiset tiivisteet ainoa oikea.
Tarviketiivisteissä on laatuskaala tosi kirjava, huonoin ikinä laittamani oli Athena-merkkinen tiivari satsi, jossa alkoi nokkakuilun O-rengas vuotamaan jo 2 kk ajon jälkeen ( tuo kuilun kumi oli aivan korppuna siinä vaiheessa). Muutenkin sarjan muut tiivisteet olivat ylikokoisia, niitä sai paperiveitsellä viimeistellä kun kopat olivat paikallaan.
Kansipahvit (2-osaiset) ovat useissa satseissa niin vääränkokoisia, että niitä joutuu peltisaksilla ja pyöröviilalla viimeistelemään, jotta ne asettuisivat oikealle paikalleen.
Ainoa mitä tarvikkeena voi suositella, on Stormin myymä moottorin stefasarja, jossa vakuumiin pahville on laitettu koko koneen öljytiivisteet.
Tarviketiivaritkin maksavat kuitenkin xx määrän euroja, alkuperäisten maksaessa xxx määrän euroja. Kuitenkin tarviketiivisteet tulevat maksamaan enemmän, kun ne vuotamisen takia vaihdetaan alkuperäisiin tai toiseen tarvikkeeseen.
Alkuperäinen Z 1000 kansipahvi menee hyvin vielä 2 mm ylikokoiseen sylinteriin, joten pelivaraakin on.
Myyntifiksaukseen johonkin liikkeeseen menevään vuotavaan pyörään voisi tarviketiivarit laittaakkin, mutta ei omaan peliin tai tutulle myytävään peliin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 18:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
Tämä tuntuu olevan ikuisuuskysymys. Hinta - laatusuhde :? .
Minulla on vesrah:in tiivistepaketti ja menee melkein kokonaisuudessa z1000a1 malliin lopputalven aikana paikalleen. Pitäisköhän tästä pitää jopa päiväkirjaa, että onko paikalleen hyvin sopivat ja sitten ajossa kilometrien mukaan toiminta/tiiviys.
Paljon ollut kyselyä ollut tällä palstalla ja myös bittiavaruuteen hävinneellä, itse olin myös kahden vaiheilla ja nyt päädyin tähän vaihtoehtoon. Voi olla mahdollista, että joutuu vaihtamaan (toivottavasti ei) tiivisteitä , mutta saanpahan ainakin sitä parhaiten jakeluun menevää "kantapään kautta kokemusta".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:50 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ja tarina jatkuu...o-renkaat on se heikoin kohta tarvike sarjoissa. muuten kyllä uskaltaisin laittaa, paitsi yläpään o-renkaat suosittelen lämpimästi alkuperäiset tai VITON-materiaalista 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:57 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
lewis kirjoitti:
ja tarina jatkuu...o-renkaat on se heikoin kohta tarvike sarjoissa. muuten kyllä uskaltaisin laittaa, paitsi yläpään o-renkaat suosittelen lämpimästi alkuperäiset tai VITON-materiaalista 8)


Suo Lewis anteeksi tyhmyyteni, mutta tarkennatko nuo o-renkaat...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:59 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ai niin, eipä taida ollakaan vanhassa tonnisessa...mutta onks siinä keskitunnelin ympärillä rinkula? vai onko yksiosainen kansipahvi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 20:06 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
Siinä vesrahin paketissa on sellane muotoiltu o-rengas. En ole vielä ottanut selvää, mutta näyttää tulevan johonkin kohti nenäketjun juoksulinjan ympärille

http://www.z-klasmo.de/index1.php?seite ... 7e3ee06f35

Klasmon sivuilla tollanen kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 20:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
terde kirjoitti:
Siinä vesrahin paketissa on sellane muotoiltu o-rengas. En ole vielä ottanut selvää, mutta näyttää tulevan johonkin kohti nenäketjun juoksulinjan ympärille

http://www.z-klasmo.de/index1.php?seite ... 7e3ee06f35

Klasmon sivuilla tollanen kuva

Ja juuri siitähän se alkaa vuotamaan sangen nopeasti mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 20:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
Ja jos tämä on se "heikoin linkki" , niin mistähän sen sais niillä hyvillä paloilla korjattua


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 20:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Mie oon vain ja ainoastaan alkuperäisten kannalla. Ei tohdi alkaa kokeilemaan,mikä tarviketiivari on paras.... Tosin,onhan ne orkkistiivarit helvetinpaljonkalliimpia ainakin möhköön, mutta silti. Tuleeko se sitten sen halvemmaksi,kun vaihtelee muutamat tarviketiivarit kesässä ja tietenkin ne kosahtaa just kun on se lämpimämpi niistä kahdesta sateettomasta päivästä:''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 20:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Teetin vitonista noita tiivisteitä ja yksi on vielä myynnissä loput pidän itse seuraavaa avauskertaa varten mikä se sit onkaan :? :shock:
toivottavasti jotain "pientä" huoltoa vaan ;D

Voit kysäistä Lewikseltä tai Z1109R.ltä minkälainen se on, minä luotan tuohon "itse" valmistettuun ja ilmeisesti hekin :roll: , kokemusta ei ole mutta materiaali on vitonia ja se on vajaa puoli milliä paksumpaa kuin alkuperäinen.

Ja toi "itse" valmistettu tarkoittaa että se on siis itse suunniteltu kaweri autocadilla piitänyt ja yx firma vesileikkauksella muotoili sen.

laita yv,tä jos kiinnostaa voin vaikka mailata kuvan siitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 20:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
lewis kirjoitti:
ai niin, eipä taida ollakaan vanhassa tonnisessa...mutta onks siinä keskitunnelin ympärillä rinkula? vai onko yksiosainen kansipahvi?


Koomista kyllä, Wisecon satsin mukana tuleva Cometic 1-osainen kansipahvi on osoittautunut pitäväksi noissa 2-osaisen kansipahvin koneissa, jopa ilman mitään tiivistemassaa. Kerran laitettiin kaverin -74 Z1-A malliin Wisecoinnin yhteydessä, ihan kokeilumielessä ja se toimi. Kansi ja sylinteriblogi oli plaanattu eli olivat tosi sileät pinnoiltaan.
Itse olen omissa Wisecoinneissa käyttänyt Kawan omia tilkkeitä, jätin nuo Cometic-pahvit varalle hamaan tulevaisuuteen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 22:06 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
tuolla rapakon takana on hemmo joka on ammatikseen hääräillyt kawojen kanssa ja pitää omaa sivustoa : http://www.motordoctor.net/index.html

suositteli,että ainoastaan viton-toimii. ei muut.uskotaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com