Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 17:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 204 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Su Loka 23, 2011 18:59 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 117
Paikkakunta: riihimäki
Tero k kirjoitti:
juu ajatus katkos,mutta korjattu,vai oliko se 5mm?


Juu nimenomaan 5mm, unohtu vaan tuohon tekstiin laittaa se mitta. :manaa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Su Loka 23, 2011 19:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
z1-900 kirjoitti:
Jarru kirjoitti:
Mitä tällaaset numerot sanoopi? ;)

464H0500

412B0500A


Kytkinkahvan runkoonhan nuo viittaavat. Toki 412B0500A ei ole kawan varaosanumero kaiketikaan, mutta 312B0500A on se mutteri jolla pultti lukitaan ja 464H0500 prikka tulee sen mutterin alle.Ihme juttu kun noita clutch lever assyja on tuossa hyllyssä uusia, niin niissä on tosiaan se 5mm mutteri sellainen kun esim. puolan kiinnityksessä se 6mm mutteri eli semmoinen peltilukollinen. Oisko ameriikan malleissa taas jotain eroavaisuuksia. Terolla tais tulla näppihäiriö kun kirjoitti 3mm mutterista.

Nappihäiriö tässä näkyy tulevan yhdellä jos toisellakin....3 vaihtu 4:si
1972 painetussa varaosakirjassa (German Type) mainitaan erikseen jos on NUT lock. Mutta tuon mutun kohdalla onpi iliman lukkoawa. Pilkun wiilaamista, mutta mitäs tuosta :tooth:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 14:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 19:25
Viestit: 68
Paikkakunta: Das Hausjärvi
No niin, 4-kanta...
Marsdenin kirjasta noihin törmäsin, olin elänyt siinä uskossa että Kawassa olisi 7-kantaisia ja Hondissa jotain muuta...
Kirjasta katsottuna 4-kantaisia olisi ne pultit joilla takalippa ja "helmet Hook" -koukut on kiinnitetty ja sitten niiden välissä olevat takalokasuojan kiinnitys pultit. Samoin akkukotelon kiinnikkeet ja etujarrun kiinnitys ala T-kappaleeseen. Sitten näyttäisi olevan vielä kaasukahvan puoleisen peilin pultitin 4-kantaisia
... mutta mutta onko se näin? joku joskus on todennut että myös Marsdenin kirjassa olisi virheitä...

Onko muuten kellään ylimääräisenä -72 kaasareiden alakulhoja ja ylähattuja? Vaihdossa saa huonosti kromatut versiot. Myös kytkin- ja eturataskopat voisin ostaa...

Minusta tämän muumiointi topicin voisi laittaa ihan omaksi osastokseen (esim. "Z1 entisöinti" tai jms., nyt tuo alkuperäinen otsikko on hieman harhaanjohtava...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 16:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
JRi kirjoitti:
No niin, 4-kanta...
Marsdenin kirjasta noihin törmäsin, olin elänyt siinä uskossa että Kawassa olisi 7-kantaisia ja Hondissa jotain muuta...
Kirjasta katsottuna 4-kantaisia olisi ne pultit joilla takalippa ja "helmet Hook" -koukut on kiinnitetty ja sitten niiden välissä olevat takalokasuojan kiinnitys pultit. Samoin akkukotelon kiinnikkeet ja etujarrun kiinnitys ala T-kappaleeseen. Sitten näyttäisi olevan vielä kaasukahvan puoleisen peilin pultitin 4-kantaisia
... mutta mutta onko se näin? joku joskus on todennut että myös Marsdenin kirjassa olisi virheitä...

Onko muuten kellään ylimääräisenä -72 kaasareiden alakulhoja ja ylähattuja? Vaihdossa saa huonosti kromatut versiot. Myös kytkin- ja eturataskopat voisin ostaa...

Minusta tämän muumiointi topicin voisi laittaa ihan omaksi osastokseen (esim. "Z1 entisöinti" tai jms., nyt tuo alkuperäinen otsikko on hieman harhaanjohtava...


No ei ne nyt ihan noin ole,olisko helpompi käydä naapurissa katsomassa :moto:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 17:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 19:25
Viestit: 68
Paikkakunta: Das Hausjärvi
Tero k kirjoitti:
No ei ne nyt ihan noin ole,olisko helpompi käydä naapurissa katsomassa :moto:


Olisi, ja on pitänyt pari kertaa jo mennäkin... yllättävän pitkä matka naapuriin... :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2011 21:34 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 117
Paikkakunta: riihimäki
kauas on pitkä matka :kuusi:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 19:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Aikani ihmettelin mitä ihmeen 4-kantasia ja kun kukaan ei avannut asiaa enempää kaivelin muistilokeroita ja muistan todellakin nähneeni pultteja joiden kantaan oli stanssattu numero 4 toki en tiedä vielä mihin kuuluvat. Katselin myös AV:n linkkiä ja sieltähän niitä tosiaan löytyy. Mutta että asia aukeaisi muillekin hieman huonommilla tiedoilla varustetulle harrastajalle ohessa kuva

Kuva

Voisi tosiaan avata uuden otsikon, jossa asian hyvin tietävät mutta vähän kertovat voivat spekuloida keskenään niin kerrotaan me muut tämän otsikon alla meille muille mistä oikein on kysymys jos osataan :hihi:

Yritän kertoa lisää kunhan etenee, voi olla että talven mittaan hieman etenee.

Hannu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 20:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Noilla tulee se ilmaputsarin kannatuspelti kiinni,se koholla oleva nelospultti tulee runkoon alapuolelle tankin takakiinnikkeen viereen, johtosarjan pidike sillä kiinni.(Oikella puolen rungossa)

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 21:58 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 117
Paikkakunta: riihimäki
No johan on markkinat... Ensinnäkin jos kuvan pulteista saan yhtään selvää niin ovat jotain M10 luokkaa joilla voi pyyhkiä pe*****ä ysin entisöinnissä.Noi 4 kantaiset ovat kaikki kooltaan M6x10mm-M6x16mm. Ja kyllähän täältä infoa saa meiltä enemmän tietäviltä, mutta kyllähän mekin ollaan tieto kaivettu jostakin ihan muualta kuin kawazi.netistä.Tuntuu että kerhossa on muutama ysin hyvin tunteva kaveri ja niiltä kupataan täällä foorumilla tietoa joka on vienyt rahaa ja aikaa ja nyt se pitää luovuttaa kaikille tuosta vaan.En toki tarkoita että haluan pimittää tietoa. Owners manualit ym muut ALKUPERÄIS kirjat on täynnä hyviä kuvia vehkeistä, joista näkee paljon yksityiskohtia. Ja sitten vielä se, että asutaan suht lähellä toisiaan niin pitää kysellä foorumilla asioita joihin tulisi vastaus yhdellä käyntikerralla kaikkiin asioihin. Se on varma että kaveria autetaan jos oikeasti tarvii apua. Mutta pyydän toki anteeksi että täällä kirjoittelen ja tiedän jotain z1:stä kawoista. Muusta en sitten taida tietääkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 09:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Ensinnäkin anteeksi kaikille, joita loukkasin :surrender: . Oli kuitenkin tarkoitus ravistella mielipiteitä esiin :miekka: .
Tämän otsikon alle oli kuitenkin tarkoitus kerätä pohdiskeluja asiasta oman Z1:n kohdalta museoinnille tärkeistä asioista ja asioista joista itse tietää tai luulee tietävänsä. Ulkopuolisten tietäjien kommentit ovat edelleenkin erittäin tervetulleita mutta tälle otsakkeelle mieluummin eksaktia tietoa, josta on hyötyä muillekin harrastajille. Ajatus oli että oman projektin mahdollisen etenemisen myötä syntyisi eräänlaista historiaa miten Kawan (Z1) kuuluisat mallit ovat alun perin rakennettu. Nyt kun meillä joillakin vielä on muistoja ja jopa tallissa esimerkkejä alkuperäiskuntoisista vehkeistä on varmaan viimeiset ajat kerätä tätäkin historiaa ylös myös suomen kielellä.
Eiköhän ole myös turha ihmetellä foorumin hiljenemistä jos asioista ei voi täällä keskustella.
Itse olen aina saanut apua ongelmiini :jump: , joko foorumilla tai kahden keskisissä keskusteluissa ja onpa minulla ollut mahdollisuus vierailla myös "naapureissa" KIITOS NIISTÄ. Kaikilla vain naapurit eivät ole lähellä ja voi projekti jäädä tekemättä jos ei tiedä edes mistä etsii kun foorumillakin on hiljaista :yesyes:

Omalta kohdalta tulevana talvena on tarkoitus ainakin kokeilla alkuperäisen kaltaista maalausta itse (voi olla että ei onnistu mutta ainakin taidot karttuu) ja värisävynähän on se tummempi vin>2000. Ja ehkä jotain muuta pientä mutta katsotaan mitä ehtii.

Mukavaa rakentelua muillekin.

Hannu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 18:24 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
No juu... Itse ainakin kerron, mitä tiedän ja mitä olen elämänvarrella eri hommista oppinut. Vaikka on oppi joskus kovasti maksanutkin, en kuitenkaan halua, että kaikkien täytyy samat sudenkuopat koluta. Mulle on ihan sama kysytäänkö neuvvoo, mitä kautta tahansa aina koitetaan jeesata omien kykyjen mukaan.... Toisaalta on myös totta, ettei monikaan vaivaudu itse asioita tutkimaan/ selvittämään, vaan eri palstoilta imetään tietoa, perehtymättä itse syvemmin ongelmaan... Onkohan se sitä nykyavuttomuutta.... Ja tottahan on myös se, että asioita oppii parhaiten kantapään kautta...

"kerrottu tieto, on menetetty tieto" Tuumas eräs "pussihousu" aikoinaan :surrender: :surrender:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 19:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Hannu,Se early väri tulee muuten samoista eväistä kuin myöhempikin mutta pohjaväri on eri.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 22:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Täytyy tarkistaa oliko ruskea, itsellä ainakin valkoinen ja musta mutta palaan asiaan kunhan pääsen maalaamaan. Tallin lämpö oli liki 1,5 vuotta vain noin 10 astetta, joten ei paljon tarvinnut maalailla. Kiitos taas saaduista tiedoista. Talven mittaan on tarkoitus myös parannella policea ja cafe raceria, mutta niistä muissa jutuissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 19:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Siis valkoinen on harmaa sävyinen earlyssä.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 22:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Tero k kirjoitti:
Siis valkoinen on harmaa sävyinen earlyssä.


Harmaahan muuttaisi lähinnä oranssin? vai ?? :surrender:
Olen antanut itseni ymmärtää että välikerroksen hopeisten hileiden määrä vain oli suurempi 2000:ssa ensimmäisessä Z1:ssä.
Testaatko?

:mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2011 16:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Hannu kirjoitti:
Tero k kirjoitti:
Siis valkoinen on harmaa sävyinen earlyssä.


Harmaahan muuttaisi lähinnä oranssin? vai ?? :surrender:
Olen antanut itseni ymmärtää että välikerroksen hopeisten hileiden määrä vain oli suurempi 2000:ssa ensimmäisessä Z1:ssä.
Testaatko?

:mrgreen:


Jos en vallan väärin muista, (mikä on mahdollista) niin ainoastaan osa 2200 ensimäisestä Z1 900 oli maalattu lievästi vaaleammin.
Ja nimenomaan oranssi oli vaaleempi.............

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2011 16:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Oranssi sellainen tunkkaisemman värinen,muuta eroa en nyt muista olleen.
Pitäis katsoa tuolta orkkis tankista.

Jarrulta oli kerran Pertillä hyvä malli,siellä sitä tutkailtiin myös.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2011 17:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Oma käsitykseni perustui luettuun tekstiin :kontrahti: , joka ei toki ole välttämättä oikein mutta tässä linkki

http://www.paintworkz.com/forum.html ja tuosta alimmainen kysymys vuodelta 2006.

Muistelen myös nähneeni kuvia, joissa nimenomaan tuo ruskea sävy on vaaleampi tai tunkkaisempi (oranssia en muista :eitieda: ) ja alkuperäistä sävyä en luonnossa ole ikinä nähnyt ainakaan 70 luvun jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: La Marras 12, 2011 21:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 19:25
Viestit: 68
Paikkakunta: Das Hausjärvi
z1-900 kirjoitti:
No johan on markkinat... . Ja kyllähän täältä infoa saa meiltä enemmän tietäviltä, mutta kyllähän mekin ollaan tieto kaivettu jostakin ihan muualta kuin kawazi.netistä.Tuntuu että kerhossa on muutama ysin hyvin tunteva kaveri ja niiltä kupataan täällä foorumilla tietoa joka on vienyt rahaa ja aikaa ja nyt se pitää luovuttaa kaikille tuosta vaan.En toki tarkoita että haluan pimittää tietoa. Owners manualit ym muut ALKUPERÄIS kirjat on täynnä hyviä kuvia vehkeistä, joista näkee paljon yksityiskohtia. Ja sitten vielä se, että asutaan suht lähellä toisiaan niin pitää kysellä foorumilla asioita joihin tulisi vastaus yhdellä käyntikerralla kaikkiin asioihin. Se on varma että kaveria autetaan jos oikeasti tarvii apua. .


Anteeksi kun kyselin, tuo Mardsdenin kirja vaan oli hieman pettymys ja toi mukanaan vaan ristiriitaisuutta.... minulla on kaksi eri (kopio)versiota ysin worksshop manualista (toinen vuodelta 72 ja toinen TeroK:lta saatu) +parts kataloogi, ja silti näitä joudun kyselemään.
On totta että vierailu tallilla selventäisi kerralla 1000 kysymystä, mutta toisaalta tämä foorumilla kysely tuo asioita muidenkin tietoon..mikä lienee tällaisten foorumien tarkoitus?
Siksi ehdotinkin että jos tämä koko Z1 entisöinti olisi omana osastonaan eikä yhtenä viestiketjuna muiden joukossa (joka ajan myötä painuu alas ja unohtuu...)
Itse olen luullut että ainoa hölmö kysymys on se jota ei usakltanut ikinä kysyä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Su Marras 13, 2011 00:46 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Vanhojen japsipyörien värit onkin mielenkiintoisia. Pohjasävyn saa kyllä esille hiomalla tai tankin tunnelista. Monesti ne ei ole oikeita candy värejä vaan sideaineella kuultavaksi tehtyjä metallicceja.
Candyssä on aina pojasävy ja väri kuultaa mutta olen esim Honda Cb 350 pyörän sideaine candyn saanut sekoiteltua täsmääväksi nyky metallicista jota jatkoin stabilisaattorilla ja pohjasävyn löysin tankin tunnelista ja väri natsasi 100% Jos on hyvä ja kokenut maalari niin sävyt kun näkee niin melkein osaa ne sekoittaa. Nykyjään on niin paljon variaatiota mutta tuo vielotti candy on vähän vaikea kun siinä oli ainetta että väri helposti pilaantui ja muuttui. Esim 80 luvun Z 1000 ltd pyörässä oli tuo kaunis rot violetti jota ei saa enää mistään minun tietääkseni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Ti Marras 15, 2011 19:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Näinhän se on ammattimies osaa melkein mitä vain :mrgreen: Maaliasiaan palataan myöhemmin kunhan mokemuksia on.

Mutta asiaan eli itseltä puuttuu alkuperäinen vuoden 73 28 mm:n kaasutinpaketti, joka muuten taitaa olla hieman erilainen jo 74 ja 75 ja sitten aivan jotain muuta myöhemmin. Oheisessa linkissä asiaa toisella tai kolmannella kotimaisella

http://www.z1enterprises.com/reference/z1-carb-guide.aspx

Omassa laitteessa oli ostaessa kiinni 29 mm Smoothboren virikaasarit, joilla ehkä voisi museoida? Onko kokemuksia miten kaasutinasiaan suhtaudutaan, onhan nuo uudemmat aika erinäköiset. Millä osoittaa esim ko. 29 mm smoothborejen olevan tuolta aikakaudelta.

Alkuperäisten etsintä ainakin toistaiseksi jatkuu (Smoothboret kiinni ST:ssä).

JRi:lle tiedoksi että jos tuohon päästään että asioista voi kirjoitella avoimesti vaihdan otsikon ilomielin ja hyvässä hengessä :surrender:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 17:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Hannu kirjoitti:
Oma käsitykseni perustui luettuun tekstiin :kontrahti: , joka ei toki ole välttämättä oikein mutta tässä linkki

http://www.paintworkz.com/forum.html ja tuosta alimmainen kysymys vuodelta 2006.

Muistelen myös nähneeni kuvia, joissa nimenomaan tuo ruskea sävy on vaaleampi tai tunkkaisempi (oranssia en muista :eitieda: ) ja alkuperäistä sävyä en luonnossa ole ikinä nähnyt ainakaan 70 luvun jälkeen.


Samoilta sivuilta myös texti: "This is a 1973 Z1 that I painted for a customer in California. It was done in the Green and Yellow colors, which were not available in the United States."
Samaan viittaavaa juttua myös toisessa paikassa samoilla sivuilla :kontrahti:
Puhutaan siis keltavihreestä Eurooppamallina........... :lukea:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2011 21:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro näitä juttuja lukiessani niin ketkä ukot on paneutuneet oikeesti Z900 meininkiin no riihimäelä sitten yhessä kioskissa ja porojen maillla ja muillakin maillla muita kaan ukkoja akkoja vähättelemästä, mitä sano jiikoo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: To Joulu 15, 2011 21:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Jal 3:sen suosiollisella postituksella saatu rapakon takaa Z1:n myöhemmän sarjan kaasaripaketti Suomeen. Ulkonäöllisesti selkeä ero kuitenkin pohjakupeissa eivätkä taida olla edes keskenään vaihdettavissa (muoto muuttuu) Nyt kuitenkin kaasaripaketti on mallia 74-75. Nämä ultraäänipesuun ja sen jälkeen kiinni, jos en ennen sitä löydä vanhempaa versiota kohtuu hintaan.

Moottorin osalta nousi esiin yksi uusi epävarmuustekijä, josta löysin ristiriitaisia tietoja. Eli sylinterien jäähdytysripojen reunojen kiillotus: Mikä osa on kiillotettu? pelkät sivut, sivut ja takaosa vai ympäri koneen joku varmaan tietää vai pitääkö lähteä naapuriin.
Toinen itselle epävarma asia on sytytystulpan johtojen ohjaava peltilerpuke tuleeko niitä kaikille tulpan johdoille ja ovatko kiinni venttiilikopassa tulppien etu (vai takapuolella)?

:surrender:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 14:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tulpanhattujen kiinnikkeet kaikille,+numerot johdoissa(muoviset)
Sylinteri /kansi kiillotettu päistä.


Liitteet:
kawa kon.jpg
kawa kon.jpg [ 111.52 KiB | Katsottu 19291 kertaa ]
kawa syl.jpg
kawa syl.jpg [ 64.58 KiB | Katsottu 19291 kertaa ]

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 18:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Iso Kiitos Terolle taas kerran tiedoista ja hyvistä kuvista. Näinhän minäkin aikanaan rivat kiilloitin (sattumalta ( ilmeisesti hyvä muisti ohikiitävistä vehkeistä -70 luvulta)), moottorin musta tosin ei ole noin fiini täytynee maalailla uudelleen silkinkiiltoa.Oliko numerot valkoisella muovilla?

Tulppien johdot taitavat tulla myös takaa (itsellä nyt etukautta) samoin täytyy alkaa tutkia kumman puoleinen puola antaa kipinää 1/4 ja 2/3.
Samoin eikös eurooppa mallissa ollut tulpan hatut metallikuoriset (taidan tilata) ja jenkeissä muoviset. Kuinkahan tarkastuksessa suhtaudutaan jos on sekoitettu usa/eurooppa asioita.

Teron kuvien jälkeen arveluttaa saako vehkeestä riittävän hyvä tasoista että kehtaa kuvia julkaista.

Ps. kohta voin hienosäätää otsaketta :yesyes:

Nythän mä tajusinkin kuvan voi suurentaa valkoista näyttää olevan numerokilvet. Kiitos


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 21:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Metallihatut oli euroissa,harvinaiset hankkia kuin kananhampaat,jäsen jenkeistä avusti kerran että sain hankittua sellaiset,siitä lisä kiitos. :beer: kun joskus(ehkä) törmätään.

Tuo kuva ei ole minun pyörästä kun jenkki jalkatapitkin,kuvia ehkä myöhemmin kun on jotain näytettävää. :oops:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2011 22:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Tero k kirjoitti:
Tuo kuva ei ole minun pyörästä kun jenkki jalkatapitkin,kuvia ehkä myöhemmin kun on jotain näytettävää. :oops:

Etkä varmaan alentuisi laittamaan moottorin etumaiseen kiinnityspultiin tuollaista matalaa mutteria :roll:
muuhun nyt en jaksa ottaa kantaa :eitajuu:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2011 09:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Hannu kirjoitti:
Tulppien johdot taitavat tulla myös takaa (itsellä nyt etukautta) samoin täytyy alkaa tutkia kumman puoleinen puola antaa kipinää 1/4 ja 2/3. Samoin eikös eurooppa mallissa ollut tulpan hatut metallikuoriset (taidan tilata) ja jenkeissä muoviset. Kuinkahan tarkastuksessa suhtaudutaan jos on sekoitettu usa/eurooppa asioita.


Vasen antaaa 1, 4 oikea 2, 3. Noita museotarkastaja tuskin tarkistaa. Jos olen oikein käsittänyt, niin pyrit rakentamaan niin, että kelpaa museotarkastajalle, ja mahdollisimman edullisesti. Nuo metalliset tulpanhatutkaan ei ole välttämättömiä. Ja jos onnistut sellaiset saamaan vuoden kiivaan kyttäilyn jälkeen, niin hintaa tulee 200- 500 euroa. Eurooppapyörissä noita tulpanjohdon merkintöjä välttämättä ole. Eikä kukaan ole saanut minua vakuuttuneeksi siitäkään, että jenkki pyörissäkään niitä olisi ollut. Varaosanumeroa ei ainakaan ole. Ensimäisissä tyypiversioissa selaisia oli, samoin kuin erikoinen käynistyskampi, joka on ainoastaan 1972 mainoksessa, ja varaosakirjassa piirrettynä. Samoin sylinterinkannessa oli alipaine mittareiden "natsat" imukanavassa kannen valussa alaviistoon sivulla. Vasta sarjatuotannossa ensimmäisessä 2200 kannessa oli tuo "natsa" suoraan alaspäin kanteen valetussa vahvistuksessa imukanavassa.

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1-73 muumioonko
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2011 12:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Jarru kirjoitti:
Vasen antaaa 1, 4 oikea 2, 3. Noita museotarkastaja tuskin tarkistaa. Jos olen oikein käsittänyt, niin pyrit rakentamaan niin, että kelpaa museotarkastajalle, ja mahdollisimman edullisesti. Nuo metalliset tulpanhatutkaan ei ole välttämättömiä. Ja jos onnistut sellaiset saamaan vuoden kiivaan kyttäilyn jälkeen, niin hintaa tulee 200- 500 euroa. Eurooppapyörissä noita tulpanjohdon merkintöjä välttämättä ole. Eikä kukaan ole saanut minua vakuuttuneeksi siitäkään, että jenkki pyörissäkään niitä olisi ollut. Varaosanumeroa ei ainakaan ole. Ensimäisissä tyypiversioissa selaisia oli, samoin kuin erikoinen käynistyskampi, joka on ainoastaan 1972 mainoksessa, ja varaosakirjassa piirrettynä. Samoin sylinterinkannessa oli alipaine mittareiden "natsat" imukanavassa kannen valussa alaviistoon sivulla. Vasta sarjatuotannossa ensimmäisessä 2200 kannessa oli tuo "natsa" suoraan alaspäin kanteen valetussa vahvistuksessa imukanavassa.



Kiitos tiedoista.
Tarkoitus on pitää pyörää mahdollisimman paljon ajossa ja rakentaa sitä lähemmäs alkuperäistä sitä mukaan kuin osia ja aikaa löytyy (ei aina välttämättä uusia). Ajattelin kysyä museotarkastajalta jossain vaiheessa onko tarpeeksi hyvä museoon, mutta se ei tarkoita etteikö rakentelu ja osien haeskelu jatkuisi. Edullisuudessa kyse on enemmänkin siitä että onko tarpeen ostaa vaikka ketjunvoitelusäiliö 500,- ... 800,- euroa museoinnin onnistumiseen. Jonkun projekti voi kaatua tähän (jota todennäköisesti ei vaadita?) ja suunta muuttuu vaikka caferaceriin (en tiedä onko tämä harrastajille hyväksi). Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä jos voi laittaa vaikka 10000,- budjetin ja alkaa touhuta ja ostaa aina osan kun sattuu näkemään jossain tarjolla. Itse maalaamalla ei myöskään säästöä synny ainakaan minun taidoilla mutta joatin oppii.
Samoin ketjun tarkoituksena oli nostaa esiin eroja 73:sen ja myöhempien mallien välillä (kuten esim. vapaavalon paikka, saumattomat korvat, kaasarit, mittariston erot, kannen pultit, tankkimerkkin pituus yms. osaa liene jo sivuttukin). Osan näistä tiedän jo nyt, osan saan selville netistä, kirjoista ja toivottavasti myös teiltä ja naapureilta.
Ketjun alkuun/loppuun voisi tämän jälkeen lisäillä lyhennetyn listan olleelisimmista eroista.
Kuluja en kuitenkaan laske enkä edes seuraa muuten voi kotihengetär :hammer: keksiä sillekin rahalle muuta käyttöä :banni: .

Asiota nostan esille sitä mukaa kun projekti etenee tai osan hankinta alkaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 204 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com