Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nyt sylettää kympillä
ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2006 15:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
:'' Lauantaina broidin kanssa alettiin kasaamaan koneen yläkertaa. Eipä pitäisi olla mitään avaruustiedettä ja ompa tuo tullut ennenkin kasattua.

Ja hienosto se menikin, #2 ja3 männät lopsahti mallikkaasti putkeen ja niin meni #4:kin ja samassa lopsahti #1:senkin renkaat putkeen. Reippaana äijänä lopsautin nyrkillä lohkoon jottaa meeppääs sitte alas asti vaan se s..tana jumitti :'' :twisted: :? :shock:

Öljyrenkaan alempi ohut rengas oli vääntynyt jostain h..vetin syystä männän ja putken seinämän väliin. Eikä se muuten sieltä poiskaan tietty lähteny ilman puupalikka-vasara nakuttelua :''

Seinämässä tuntuu pienenpieni naarmu, mutta se on mielestäni iskunpituuden alapuolella. Männässä näkyy pientä jälkeä. Ajelempa siis tänään taas iloisilla mielillä laulaa hyristen näyttämään palikoita yhdelle moottorigurulle. Jotenkin nyt ei tarttis enempää huonoa tuuria eli jos ne palikat vaikka kelpais ilman hoonauksia, pläääh :''

p.s. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä 1100cc 1. ylikoko männänrenkaat olisin valmis ne ostamaan. Sumekoltakin saa vaan "Hollannissa pitäis olla" eli pari viikkoa kestäis.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 00:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 23:59
Viestit: 59
Paikkakunta: Kirkkonummi
Positiivisintä asiassa,et lunta on maassa puoli metriä :wink:

_________________
"Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 00:39 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
oho..jos se naarmu on todellakin iskunpituuden alapuolella ,niin ei kai se paljon haittaa... männänrenkaat joudut ilmeisesti kuitenkin ostamaan :''
kun ne kuitenkin sarjana aina myydään. harmittava juttu.. onneksi on vielä aikaa. talvi ei meinaa loppua millään..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nyt sylettää kympillä
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 01:03 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
z1109r kirjoitti:
:'' Lauantaina broidin kanssa alettiin kasaamaan koneen ...Männässä näkyy pientä jälkeä. Ajelempa siis tänään taas iloisilla mielillä laulaa hyristen näyttämään palikoita yhdelle moottorigurulle. Jotenkin nyt ei tarttis enempää huonoa tuuria eli jos ne palikat vaikka kelpais ilman hoonauksia, pläääh :''

p.s. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä 1100cc 1. ylikoko männänrenkaat olisin valmis ne ostamaan. Sumekoltakin saa vaan "Hollannissa pitäis olla" eli pari viikkoa kestäis.


hep. mulla on 1. ylikoon mäntäsarja. paljonko tarjotaan? pistä rivana tai textaile. t. kawis.. ai niin, kyselit männänrenkaita pelkästään. no en niitä erikseen taida myydä, vaan tehdaspakkauksessa olevan mäntäsarjan alkuperäisenä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nyt sylettää kympillä
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 09:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
kawabata kirjoitti:

hep. mulla on 1. ylikoon mäntäsarja. paljonko tarjotaan? pistä rivana tai textaile. t. kawis.. ai niin, kyselit männänrenkaita pelkästään. no en niitä erikseen taida myydä, vaan tehdaspakkauksessa olevan mäntäsarjan alkuperäisenä.


Hep. Mulla on lohko ja männät ylimääräisenä. Jäi wisecoinnin johdosta yli. 1089cc siis.

(ennustus: seuraava kirjoittaja tarjoaa ylimääräistä moottoripyörää ;D )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 09:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Sain synninpäästön eilen illalla. Sylinterissä ja männässä on jäljet, mutta eivät ole sellasia että tarttis hoonailla tai laittaa uutta mäntää. Oli kuulemma niin pienet, hyvä kun tuntu....ja vielä iskunpituuden alapuolella. Mä kun en oikein luota tollasissa jutuissa omaan arvioon.

Ei muuta kun tilaamaan rinkulasarjaa ja tiivaria ja lohko illalla olohuoneen pöydälle ja putsaamaan liimoja uudestaan. Ja kyllä, onneks on vielä lunta maassa :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 10:29 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
z1109r kirjoitti:
Sain synninpäästön eilen illalla. Sylinterissä ja männässä on jäljet, mutta eivät ole sellasia että tarttis hoonailla tai laittaa uutta mäntää. Oli kuulemma niin pienet, hyvä kun tuntu....ja vielä iskunpituuden alapuolella. Mä kun en oikein luota tollasissa jutuissa omaan arvioon.

Ei muuta kun tilaamaan rinkulasarjaa ja tiivaria ja lohko illalla olohuoneen pöydälle ja putsaamaan liimoja uudestaan. Ja kyllä, onneks on vielä lunta maassa :P

Mitä helkutin liimoja? Orkkis-tiivareilla pitää ilmankin - ainakin keskareissa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 13:21 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Nonih, oikea kaveri vastas Sumekolla puhelimeen ja rinkulat ja tiivari pitäis olla kätösissä jo perjantaina. Ei muuta ku kone nippuun ja muihin hommiin.

Tosta liimasta: Avoin tossa just täysin ehjän koneen vain öljyvuotojen takia. Tällä kertaa en ajatellut jättää mitään varmistusta tekemättä tiiviyden suhteen. Ei se pintojen putsaaminen nyt niin kamala homma ole ja sitä paitsi en toivottavasti avaa sitä pariin vuoteen.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 10:36 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Kyl miekii laitan ohuen kalvon limaa kaweriksi kun niputan ei siitä mitää haittaakaan ole :!:

Näähän on kisa vehkeitä (ELR) ja saattaa olla joskus yli 0,2 bar öljynpaineet eli kannattaa liimailla kaikki rakoset kiinni ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 10:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
JAMPPERI kirjoitti:
Kyl miekii laitan ohuen kalvon limaa kaweriksi kun niputan ei siitä mitää haittaakaan ole :!:

Näähän on kisa vehkeitä (ELR) ja saattaa olla joskus yli 0,2 bar öljynpaineet eli kannattaa liimailla kaikki rakoset kiinni ;D

Niinpä, ei siitä liimasta haittaa ole, jos sitä laittaa vain todella ohuen kalvon - ei purskeita tiivistetason ulkopuolella.

Oooh, onpa tuota öljynpainetta - noin 10 % keskarien paineista :P :P Joo, muistan toki, että kampuran laakerointi on erilainen ja siitä johtuu tuo ero öljynpaineissa...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 11:04 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Raato kirjoitti:

Oooh, onpa tuota öljynpainetta - noin 10 % keskarien paineista :P :P Joo, muistan toki, että kampuran laakerointi on erilainen ja siitä johtuu tuo ero öljynpaineissa...


Joo, on siinä painetta. Siks mäkin laitan uudet öljyletkut ihan teräspunosta :P Ois siihen kelvannu pätkä puutarhaletkuuki ;D

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 00:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Raato kirjoitti:
JAMPPERI kirjoitti:
Kyl miekii laitan ohuen kalvon limaa kaweriksi kun niputan ei siitä mitää haittaakaan ole :!:

Näähän on kisa vehkeitä (ELR) ja saattaa olla joskus yli 0,2 bar öljynpaineet eli kannattaa liimailla kaikki rakoset kiinni ;D

Niinpä, ei siitä liimasta haittaa ole, jos sitä laittaa vain todella ohuen kalvon - ei purskeita tiivistetason ulkopuolella.

Oooh, onpa tuota öljynpainetta - noin 10 % keskarien paineista :P :P Joo, muistan toki, että kampuran laakerointi on erilainen ja siitä johtuu tuo ero öljynpaineissa...


Onkos teillä kokemusta näistä kannentiivareista mitä käytetään esim 74+mm mäntien kanssa, siis sellaisten yksiosaisten. Kehuuvat että niden kanssa ei tarviisi O-renkaita ollenkaan. Cometic-merkkiset, klasmon mainosteksti seuraava:

"Cylinder head gasket, graphite, from 1170 thru 1200cc
110048020T
This high quality cylinder head gasket is ideally for all stock or tuned engines up to 12:1 comp. ratio. The useing area is between 75-76 mm boring, 1170cc thru 1200cc. This gasket warranted a optimal sealing. The using of the o-rings is no longer necessary. "

Näyttäisi nuo öljykanavien reijät olevan sikäli pienet ettei siihen O-rengas menekään. Kaipa moiseen voi luottaa (?) - pikkuisen tiivisteliimaa kaveriksi voi olla paikallaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 06:18 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
niko kirjoitti:
Onkos teillä kokemusta näistä kannentiivareista mitä käytetään esim 74+mm mäntien kanssa, siis sellaisten yksiosaisten. Kehuuvat että niden kanssa ei tarviisi O-renkaita ollenkaan. Cometic-merkkiset, klasmon mainosteksti seuraava:

"Cylinder head gasket, graphite, from 1170 thru 1200cc
110048020T
This high quality cylinder head gasket is ideally for all stock or tuned engines up to 12:1 comp. ratio. The useing area is between 75-76 mm boring, 1170cc thru 1200cc. This gasket warranted a optimal sealing. The using of the o-rings is no longer necessary. "

Näyttäisi nuo öljykanavien reijät olevan sikäli pienet ettei siihen O-rengas menekään. Kaipa moiseen voi luottaa (?) - pikkuisen tiivisteliimaa kaveriksi voi olla paikallaan.


Oletkos kotiloissa nähnyt kansipaffien kaverina O-renkaita? Ja painetta öljyllä on..
Kyllä hyvin tehdyllä pahvilla saadaan tukittua vuodot kun kiristys on oikea. Kannattaa vetää rantu silikonia nokkakuilun ja öljykanavien ympäri ja antaa jämähtää ennen paikalleenlaittoa niin ei liimaudu metalliin vaan jää kumimaiseksi lisätiivariksi...

Jos omani joudun avaamaan niin kyllä kokeilen yksiosaista jos sellainen on kehitetty ihan virihommeleihinkin..

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 10:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Joo wisecoiden mukana tuli silloin tommoinen 1 osainen cometic mutta jostain syystä sain päähäni tehdä siitä 2 osaisen kun alkuperäisetkin on 2 osaisia :roll:

Meinasin silloin että se on varmaan tarkoitettu semmoiseen malliin jossa ei ole tota o-renkaan uraa, ja ne öljykanavien o-renkaan reiät oli tosi pienet eli niitäkin piti muokata suuremmiksi että litku pääsisi ohi :!:

No jos seuraava kerta tulee niin tietääpähän et niinkin voi tehrä mutta toiwottawasti ei tule :!: :!: :!:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 11:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
Huomatkaa että tekstin mukaan kyseessä on "graphite" eli grafiitti tiiviste, ja nuo tiivisteet liimautuvat puristuksissa ja lämmössä pirun tiukkaan kiinni joten tiivisteliima tai vastaava todennäköisesti huonontaa lopputulosta. Oma kokemus noista tiivisteistä on että auki repiessä grafiitti pinta tiivisteestä jää omalle puolelleen (kauhupuhdisteleminen paikoissa) mutta pitää vuorenvarmasti. Pinta yleensä harmaa ja sileä, sellainen vahamainen. (Sama grafiitti pinta löytyy Zr 7 orkkis venakopan tiivisteestä hyvä mutta kallis 39.90e. Tarvike 11.00e ja on joku perus paperiviritys)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 11:48 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ei kuumankesto silikoni mihinkään tartu. siis RTV-gasket..(room temperature vulcan).. siististi muodostaa kumimaisen pinnan kuivaessaan ja ei liimaudu mihinkään. mä laittaisin aivan ohuesti öljykanavien ympärille ja nokkakuilun ymparille. ei siitä ainakaan haittaa ole. 750:n manuaalissa jopa näin suositellaan. ja lopuksi vielä: ei LIIMAA vaan nimenomaan silikoni.


ja miksi yleensä on kanavien varmistuksena o-renkaita on tietysti se, että liekkirenkaan on pakko olla hieman paksumpi kuin tiiviste tiivistääkseen kunnolla kovan räjähdyspaineen jos kansi on tasainen. ja onhan vanhassa tonnisessakin kupariset "tiivistysrenkaat" öljykanavien ympärillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 14:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
lewis kirjoitti:
ja miksi yleensä on kanavien varmistuksena o-renkaita on tietysti se, että liekkirenkaan on pakko olla hieman paksumpi kuin tiiviste tiivistääkseen kunnolla kovan räjähdyspaineen jos kansi on tasainen. ja onhan vanhassa tonnisessakin kupariset "tiivistysrenkaat" öljykanavien ympärillä.


Niin emmätiä... luulisi että ei kannentiiviste sentään niiden liekkirenkaiden varaan kantamaan jää, vaan ne renkaat puristuvat kasaan samalla kun kannen momenttiin kiristää. Näin (oikein tehty) kannentiiviste tiivistänee myös öljykanavat...
Jos luoja suo ;D

Tuntuisi, että nuo kumiset O-renkaat lie vanhaa tekniikkaa ja erityisen huonot ilmakoneeseen.

En auton koneita ole onneksi joutunut aukomaan, mutta luulisimpa ettei niissä jokaiselle öljy- ja vesikanavalle omaa O-rengasta ole. Monestihan niitä vesikanavia on ihan pirusti kanteen ja ovat epäsäänöllisen muotoisia.. ja vedet pysynee kannentiivisteen varassa (?). Pitää kysyä yheltä sukulaiselta joka niitä korjailee.

Joo tuota "liukkaan tuntuista" grafiittipintaa Cometic-tiivisteessä tutkiskelinkin, että liekköhän silikoonikalvo kanavien ympärille hyödyksi vai haitaksi.

Paljonko maksaa kannen plaanaus/oikaisu muuten? Ja missä kannattaa täällä pk-seudulla se teettää? Jos senkin tekis varmuuden välttämiseks.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 09, 2006 16:21 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
niko kirjoitti:

Tuntuisi, että nuo kumiset O-renkaat lie vanhaa tekniikkaa ja erityisen huonot ilmakoneeseen.


Paljonko maksaa kannen plaanaus/oikaisu muuten? Ja missä kannattaa täällä pk-seudulla se teettää? Jos senkin tekis varmuuden välttämiseks.


miksiköhän sitten esim.zr-7:ssa o-renkaat edelleen, eikä "nykyaikaista" kannentiivistettä? voi olla että Cometic on huomioinut vanhan tiivisteen puutteet... nyky tiivareissa (ainakin nestejäähdytteiset) on huomioitu kanavien tiivistys tiivisteessä olevalla kohoumalla, o-renkaita ei enää tartte..


kokeile GT-motorssia..plaanaus muistaakseni siinä 30e paikkeilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2006 00:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
Kuten kirjoitin Zr 7 "venttiilikopan" tiiviste on graffitti tiiviste (Orkkis) ja ei vuoda pyöräasentajan mielestä koskaan, se vain on riekaleina joka aukaisun yhteydessä. Sen pinta nimittäin tarttuu molemmin puolin tiukasti kiinni. Kantta en siis ole avonaisena nähnyt koskaan, mutta harrasteautoon asensin cometicin kansipahvin "graphite" ja olhan siinäkin liekkirenkaat mutta ei mitään muitten kanavien kohdalla... ainakin niin muistelen ja hyvin piti. Tosin käyhän auto viileämpänä kai...

Itse en laittaisi tiivisteaineita lisäksi, mutta pyöränomistajahan tuon päättää. Mietityttää vain haittaisiko ylimääräinen tiivistysaine tuota graffitti pinnan "kiinni tarttumista" :roll:

Eräs toinen asentaja jopa väitti tiivistettä ostaessani että Zr:n kopan tiivisteessä on erityinen liimapinta, mutta paikan omistaja vain tokaisi että " P****t ole se vain on graffiti tiiviste"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 00:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
lewis kirjoitti:

miksiköhän sitten esim.zr-7:ssa o-renkaat edelleen, eikä "nykyaikaista" kannentiivistettä? voi olla että Cometic on huomioinut vanhan tiivisteen puutteet... nyky tiivareissa (ainakin nestejäähdytteiset) on huomioitu kanavien tiivistys tiivisteessä olevalla kohoumalla, o-renkaita ei enää tartte..


Taisi olla tuotekehitys aika minimaalista koneen osalta...

Niimmää kattelin jotta voihan ne O-renkaat laittaa siihen nurkkapultteihin joka tapauksessa, Cometicin tiivisteestä huolimatta. Lohkossa on sen verran uraa että sinne se valtaosin sopii ja mitä ei sovi niin puristuu hiukan tiukempaan. Kenties vähän ohuemman renkaan laittaa, ettei vahingossa pursu kanavaan. Ompahan dblzecuurd sitten. Kun muistelen niintota niin taisin tehdä 3-4 vuotta sittenkin kun sen viimeksi kasasin, eikä muuten vuotanut siitä kohin ikinä. Muualta kyllä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 10:51 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Nysse on kasassa se yläkerta! Ja on orggistiivarit, Locktite-liimat, Viton O-rinkulat ja kuilun tiivari... Jos nyt ruikkii lahkeille ostan skootterin :evil: No en kai sentään :''

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nyt sylettää kympillä
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 11:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
z1109r kirjoitti:
:'' Lauantaina broidin kanssa alettiin kasaamaan koneen yläkertaa. Eipä pitäisi olla mitään avaruustiedettä ja ompa tuo tullut ennenkin kasattua.

Ja hienosto se menikin, #2 ja3 männät lopsahti mallikkaasti putkeen ja niin meni #4:kin ja samassa lopsahti #1:senkin renkaat putkeen. Reippaana äijänä lopsautin nyrkillä lohkoon jottaa meeppääs sitte alas asti vaan se s..tana jumitti :'' :twisted: :? :shock:

Öljyrenkaan alempi ohut rengas oli vääntynyt jostain h..vetin syystä männän ja putken seinämän väliin. Eikä se muuten sieltä poiskaan tietty lähteny ilman puupalikka-vasara nakuttelua :''

Seinämässä tuntuu pienenpieni naarmu, mutta se on mielestäni iskunpituuden alapuolella. Männässä näkyy pientä jälkeä. Ajelempa siis tänään taas iloisilla mielillä laulaa hyristen näyttämään palikoita yhdelle moottorigurulle. Jotenkin nyt ei tarttis enempää huonoa tuuria eli jos ne palikat vaikka kelpais ilman hoonauksia, pläääh :''

p.s. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä 1100cc 1. ylikoko männänrenkaat olisin valmis ne ostamaan. Sumekoltakin saa vaan "Hollannissa pitäis olla" eli pari viikkoa kestäis.


Mulla kävi ihan sama vamma aikoinaan ekoja Wisecoita ST:eeseen laittaessa. 3# sylinterissä öljyrenkaan alempi kaapija puolisko oli taittunut 10 mm matkalta männän ja sylinterin väliin ja huomasin vasta kun ei meinannut käsi kone pyörähtää. Klapilla paukutellen sain männän ulos ja naarmunhan se oli raapinut sylinterinseinään noin parin sentin matkalle. Siitä selvittiin hoonaamalla, muta rengassarjan saaminen kesti pari kuukautta, silloisen maahantuojan Rauta- ja konetarpeen kautta.
Hanskin pajalla ongelmaa pohdittiin mietintämyssyt kuumina ja Hanskilla sattui olemaan yhden Skodan rengasarjat joutilaana, joissa oli 72 mm männille sopivat renkaat. Tosin öljyrenkaasta ei voinut käyttää sen alle tulevaa jousirengasta, Wisecoissa ei ollut sille tilaa ja heitettiin lotolla ilman niitä, pelkällä yksiosaisella kaapijarenkailla mylly nippuun ja tulille. Pientä savutusta oli jo joutokäynnillä, mutta kun konetielle pääsi, oli koko pitäjä sinisenä takana, molemmat kaistat! pintakaasulla savutus oli aika minimaalista ja kun kaasun avasi sai sillä varmaan kaikki 2-tahti kuski kateellisiksi, siksi sankkaa se oli. Savutus oli paikallaankin erikoisen kovaa aina kaasun käännön jälkeen savutus oli joutokäynnillä selvästi suurempaa. Siinä sitten ajelin välillä öljyä lisäillen ja moottoriteitä vältellen pari kuukautta, kunnes rengaspaketti saapui ja pääsin laittamaan oikeat kilkkeet paikoilleen.
Huvitti vielä kun ajoin Hanskin pajalle ja reilun puolen tunnin päästä oli kone mäntiä myöten auki ja siinä joku hämmästeli että: justiinsahan sä ajoit se sisään ja nyt on kone jo auki? Joo, onhan nää palikat vähän kuumia vielä, tuumailin takaisin. Sitä ei nuorempana jaksanut aina jäähtymisiä odotella, vaan piti tapahtua nopeesti. Oikeiden renkaiden jälkeen peli ei enää savuttanut, eikä öljyä tarvinut lisäillä, ei edes vaihtovälin 5000 km aikana. Näin se peli liikkui vaikka auton osilla jonkin matkaa ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nyt sylettää kympillä
ViestiLähetetty: Su Maalis 19, 2006 16:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 18:11
Viestit: 356
Paikkakunta: Tervola
[/quote] (ennustus: seuraava kirjoittaja tarjoaa ylimääräistä moottoripyörää ;D )[/quote]

Minä voin ottaa sen ;D :)

_________________
I'm blonde, so hwat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 17:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
No niin sylettää, mistäs arvasitte? Löysin yhdestä puljusta möhköön punosletkusarjan 30% alella, eikun soittamaan.-Juu, yksi setti, sisältää 4 letkua, löytyy vielä. - No ei muuta kun varttumaan kuin pienenä poikana joulua.... Tänään posti sitten toi lapun, jolla saa lunastaa kohtuu rahasummaa vastaan paketin. JEEEE, eikun postiin........... sitte talliin, paketti auki...Mitä helv..., täähän on avattu pakkaus. -No, joku on vaan halunnut tutkia lähempää, ajattelin. Sitte aloin (onneksi) mittailemaan ennenkuin laskin nesteet pois ja revin vanhat letkut irti. VOI PERRRR.....: etuletkut 50mm liian lyhkäset :'' :'' :'' . No, ei ne olis kovin hienot olleetkaan.. ;D ;D Että tämmönen tapaus tälläkertaa (taas). Alkaa muutes pärrä oleen ajoa vaille taas tämän talven remonttien jälkeen, tulis vaan kelit(muutkin kun hiihto)!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 17:43 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
niko kirjoitti:
lewis kirjoitti:

miksiköhän sitten esim.zr-7:ssa o-renkaat edelleen, eikä "nykyaikaista" kannentiivistettä? voi olla että Cometic on huomioinut vanhan tiivisteen puutteet... nyky tiivareissa (ainakin nestejäähdytteiset) on huomioitu kanavien tiivistys tiivisteessä olevalla kohoumalla, o-renkaita ei enää tartte..


Taisi olla tuotekehitys aika minimaalista koneen osalta...

Niimmää kattelin jotta voihan ne O-renkaat laittaa siihen nurkkapultteihin joka tapauksessa, Cometicin tiivisteestä huolimatta. Lohkossa on sen verran uraa että sinne se valtaosin sopii ja mitä ei sovi niin puristuu hiukan tiukempaan. Kenties vähän ohuemman renkaan laittaa, ettei vahingossa pursu kanavaan. Ompahan dblzecuurd sitten. Kun muistelen niintota niin taisin tehdä 3-4 vuotta sittenkin kun sen viimeksi kasasin, eikä muuten vuotanut siitä kohin ikinä. Muualta kyllä...



onkos tuossa nikon avattaressa väinö jeeSUS kuvassa, ihan on samaa näköä noin pimeässä kuvassa.

nuissa nestepeleissä on ainakin venakopan tiivarit monikertakäyttöisiä kumisia. on siellä sitten niitä pahvisia tai grafiittisiakin (hiilisiä) sisempänä koneenkopissa, mutteivät liene RTV-tyyppisiä, koskeivät ole vulkanoituneet ainakaan minun huoneeni lämpötiloissa, hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2006 07:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kiwikasa kirjoitti:
Kuten kirjoitin Zr 7 "venttiilikopan" tiiviste on graffitti tiiviste (Orkkis) ja ei vuoda pyöräasentajan mielestä koskaan, se vain on riekaleina joka aukaisun yhteydessä. Sen pinta nimittäin tarttuu molemmin puolin tiukasti kiinni. Kantta en siis ole avonaisena nähnyt koskaan, mutta harrasteautoon asensin cometicin kansipahvin "graphite" ja olhan siinäkin liekkirenkaat mutta ei mitään muitten kanavien kohdalla... ainakin niin muistelen ja hyvin piti. Tosin käyhän auto viileämpänä kai...

Itse en laittaisi tiivisteaineita lisäksi, mutta pyöränomistajahan tuon päättää. Mietityttää vain haittaisiko ylimääräinen tiivistysaine tuota graffitti pinnan "kiinni tarttumista" :roll:

Eräs toinen asentaja jopa väitti tiivistettä ostaessani että Zr:n kopan tiivisteessä on erityinen liimapinta, mutta paikan omistaja vain tokaisi että " P****t ole se vain on graffiti tiiviste"


Kaverin -74 Z1-A:han kokeiltiin Wisecoinnin yhteydessä tuota Cometic 1-osaista kansipahvia. Sylinteriblogi ja kansi olivat molemmat koneistamolla plaanattavana, eli sileimmät mahdolliset ikinä. Tuossa kansipahvissa ei ole kuparirenkaita öljykanavien kohdalla, eikä tilaa käyttää nokkakuilun O-rengasta, epäilyni tiivarin pitämisestä olivat melkoiset. Kaiken uhallakin laitettiin niine hyvineen kumminkin kiinni, ilman mitään extramössöjä. Kone tulille 1/2 tunniksi ja jäähdytettiin ohjeen mukaan huonelämpöiseksi ja tehtiin uusinta kiristys kannelle. Yllätys oli itsellenikin, kone ei vuotanut mistään öljyä myöhemminkään. Tuo on ainoa kerta kun olen käyttänyt Cometicin kansipahvia ja sanoisin että kyllä se pitää, mutta molemmat tiivistepinnat pitää olla tosi puhtaat ja sileät. Itse olen käyttänyt omissa koneissa tehtaan omia tiivareita, ne ovat aina pitäneet, vaikka kalliita ovatkin. Liian monta konetta on tullut avattua vain sen takia auki, että on käytetty tarviketiivareita, jotka ovat alkaneet vuotamaan jossain vaiheessa jostakin. Siksi on tullut suhtauduttua aika skeptisesti noihin tarviketiivareihin, Cometicin ollessa positiivinen yllätys.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2006 08:21 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Tekeeköhän se tehdas niitä paffejansa? Eiköhän ne tee jokin alaan erikoistunut alihankkija? Ja koska paketti menee KHI:lle niin luonnollisesti leimassa lukee "Kawasaki Genuine Parts" :P Sama firma sitten tekee kaikenlaisia tiivareita ja kaikkiin merkkeihin, myös muille tehtaille "genuinepartseja" Tietäs vaan millä nimellä ne myy tarvikkeena :wink:

Sitten on nämä muut tiivaritehtaat joilla laatu on mitä on, jotka tekee niitä halpoja kopioita..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2006 08:52 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
mielenkiintoista on se,että isoZeta siirtyi käyttämään -83 eteenpäin gpz:ssa taas kannentiivistettä ilman öljykanavien o-renkaita..semoinenhan se olisi pitänyt perhana hommata! mutta kun tuokin tieto tuli vähän myöhään..mutta seuraavassa avauksessa vois kokeilla.. vesrahilla tuo ei maksa kuin 25 e . nyt kun on ikuinen keskitunnelin rinkulakin.. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2006 10:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Tekeeköhän se tehdas niitä paffejansa? Eiköhän ne tee jokin alaan erikoistunut alihankkija? Ja koska paketti menee KHI:lle niin luonnollisesti leimassa lukee "Kawasaki Genuine Parts" :P Sama firma sitten tekee kaikenlaisia tiivareita ja kaikkiin merkkeihin, myös muille tehtaille "genuinepartseja" Tietäs vaan millä nimellä ne myy tarvikkeena :wink:

Sitten on nämä muut tiivaritehtaat joilla laatu on mitä on, jotka tekee niitä halpoja kopioita..


Koko pyörähän vaan kasataan tehtaalla, ei varmaan runkoa, lohkoja, koneen sisuksia ja joitakin pisteosia lukuunottamatta ole omaa tuotantoa.
Tuskin niitä alkuperäisiä tiivareita löytyy "tarvikesatsina" ollenkaan. Tehdas tilaa ne joltain isolta valmistajalta ja hirveän määrän, varmaan kymmeniä tuhansia per tiiviste ja niitähän pyörässä on jokunen erinlainen, sekä varastoon varaosiksi. Niillä varmaan on jokin tuotesuoja, kuten muillakin teollisuustuotteilla, ettei niitä tee muille myytäväksi. Kawan tehtaalla laatuvalvonnassa ne tarkastetaan ja pakataan tehtaan pusseihin.
Laatueron huomaa jopa silmin alkuperäisen ja minkä tahansa markkinoilla olevan tarviketiivarin välillä, siksi en usko että alkuperäisiä tiivareita saa muualta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2006 10:41 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kotilopuolella, varsinkin varaosissa, on kuulemma yleistä. Alihankkija syytää valmistajille alkuperäisiä osia sekä leimattuja varaosia kalliilla myytäviksi. Harakiriliikkeisiin sitten pumpataan jonkin ajan kuluttua halvempia nimettömiä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com