Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaasarit GT750 - GPZ1100
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 19:58 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Nyt on sitten 750:n kaasarit himassa ja pikaisen purkamisen jälkeen näyttävät kaikinpuolin ihan käyttökelpoisilta. Ennen kun rupeen lopulisesti asentelemaan täytyis suuttimet yms. päivittää edes suunnilleen 1100:een sopiviksi.
Eli kysymys: Mitä kaikkea noissa nyt pitäisi/kannattaisi muuttaa? Olisko suuttimien kokoehdotuksia?
Eihän noita tietenkään tällätavalla kohdalleen saa, mutta haenkin jonkinlaista lähtökohtaa varsinaiselle säätämiselle.

Paketti on siis seuraavanlainen: GPZ 1100 vakiomotti, GT750 34mm mikunit, erilliset ilmanputsarit ilman koteloa (ainakin tällähetkellä) ja kohtuullisen avara pakoputkisto (ei oo vielä valmis)
Tällähetkellä kaasareissa oli 110 pääsuuttimet ja neulat keskimmäisissä koloissa. Bensapintoja tms. en oo mittaillu...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 21:41 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eikös Z1100:ssa vakiosuuttimet ole 125:t - siitä lienee hyvä aloittaa. Bensapinnat pitäisi olla kohillaan, kun ne viime kesänä tarkistin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 22:54 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Jep. Toi 125 olis varmaan aika hyvä lähtöarvo.

Löysin yhestä Clymerin opuksesta (1000 & 1100 fours 1981-1985)
Tämmösen kaavion:

1981- 1982

Main jet
KZ1000-J 127,5R
KZ1000-K,M 122,5R
KZ1100-A,D 120R

Pilot jet
KZ1100-D 40
Others 37,5

Jet needle
KZ1000-J 5FLZ50-3
KZ1000-K,M 5FL52-3
KZ1100-A 5GX29-3
KZ1100-D 4CG15-3

Needle jet
KZ1000-J Y-6
KZ1000-K,M Y-1
KZ1100-A Y-1

Tostakin näkee että 125 on varmasti toimiva pääsuuttimen koko, mutta noista muista onkin sitten vaikeempi sanoa, kun en tiedä mitä osaa noissa mun kaasareissa nyt on, tai mitä eroja esim neuloissa on.
Olisko kellään vastaavia tietoja tommosesta GT750-mallista?

Turhaa hommaahan tämmönen erojen pohtiminen oikeestaan on, kun ei noi erot varmastikkaan kovin suuria oo. Helpointa olis vaan laittaa kaasarit kiinni ja kokeilla, mutta kun ei vielä ajamaan pääse pitää keksiä tekemistä...

(Edit: Hieno taulukko meni sekasin)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 14, 2006 23:39 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
voisit lähtökohtaisesti aloittaa ruuvaamaan noista z1100 specseistä...tuo jet needle on tod.näk eri mitä z750:ssä kirjaimet tarkoittaa neulan jyrkkyyskulmaa > ensimmäinen on ylempi kulma ja toinen alempi. mitä isompikirjain aakkosjärjestyksessä,sitä isompi jyrkkyys> bensansaanti kasvaa nopeammin kierrosten noustessa. viimeinen numero tarkoittaa lovea missä prikan kuuluisi olla alhaalta lukien.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 15, 2006 01:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tässä nuo tiedot GT:n kaasareista:
Main jet: 110
Needle jet: Z-2 (GPZ750 -83: Y-8)
Jet needle: 4BE3-3 (4BC7-3)
Pilot jet: 37,5
Pilot screw: 2 turns out
Fuel level: 2-4 mm

Eli pääsuuttimiksi ne 125 ja kokeilua peliin!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 16, 2006 21:17 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Tänk juu molemmille. Täytyy sitten varmaan hommata uudet neulatkin.
Eli kun menee neulakauppaan tarttee vaan kattoa noilla 1100:n kirjaimilla olevat. Mitenkäs sitten toi needle jet? Onko niissä muuta eroa kun reiän halkaisija? Pitäisköhän neulan ja venttiilin olla "samaa sarjaa" vai onko tämmönen jo turhaa haureutta välimerkin kanssa.
Saishan noi varmaan toimivaan nykyisilläkin neuloilla ym. osilla, mutta säätäminen on kuitenkin ihan mielenkiintosta hommaa, ja pystyypähän ainakin kokeilemaan osien vaikutusta käytännössäkin kun hommaa muutamat erilaiset...

Ihan vaan mielenkiinnosta: Osaattekos tulkita noi muutkin numerot noissa neuloissa? Kai nekin jotain tarkoittaa?
Entäs noi needle jetit? Esim. Y-1:n verrattuna Z-2:een?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 16, 2006 22:45 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
juuh..vapaasti lainaten Mikunin opasta:"Mikuni needle jets are size coded with a letter and a number. The letters progress in 0.05 mm steps,so N is 2.55mm and O is 2.60mm. The numbers represent steps of 0.005mm,so N-0 is 2.550 and N-1 is 2.555,etc....tulikohan tekijäoikeuslakeja rikottua... eli y-1 ja z-2 ero olisi 0.055 mm huh.. meniköhän oikein.. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 08:26 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos Batman ajattelit noita CV kaasareita erillisillä filsuilla kaasareiden päästä ilmastoida, veikkaan ettei alkuperäiskokoinen pääsuutin riitä alkuunkaan. Mitä noita on tullut sivusta muiden vastaavissa viritelmissä seurattua, olisi oikea koko pääsuuttimista jossain 142 tai 142,5 kokoluokkaa. CV kaasarit eivät käyttäydy odotetulla tavalla noilla erillisfilsuilla omaan putsarikoteloon verrattuna, jolle kaasarit on tehtaalla säädetyt.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2006 22:13 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Mitenkähän noi toimis jos laittais filtterit putkenpätkien päähän? Tossa entisessä ruiskussa oli pyöreet erillisfiltterit noin 10cm kumiputkien päässä. Tuolla toisessa jutussahan tästä jo puhuttiin, mutta ei ollu puhetta putkien tarvittavasta pituudesta.
Kaasareille sopivaa koteloa mulla ei tietenkään ole, enkä mielellään semmosta rupea rakentamaankaan, joten oikeestaan ei oo hirveesti vaihtoehtoja. Voishan sitä tietysti vaikka alumiinista ruveta vääntämään, mutta kun ei millään viittis, ja erilliset putsarit on siistimmän näkösiäkin...

Mitenhän ainakin autopuolella näkemäni kiihdytyssuppilo+suppilon päälle tuleva vaahtomuovisuodatin mahtais toimia? Kallispakettihan siitä tulis, eli ei varmasti järkevin...

Toi mainitsemasi noin 142/142,5 koko on aika tarkkaan myös K&N:n sivuilla olleen ohjeen mukainen, erillisten filttereiden kanssa, joten täytyy varmaan kokeilla sitä jos en keksi jotain hienompaa suodatinrakennelmaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2006 22:36 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Lisätäänpä vielä semmononen kysymys, että mistä ootte hommannu noita osia kaasareihin? Siis neuloja tms. Suuttimiahan saa melkeen joka paikasta, mutta esim. noita neuloja ja niiden suuttimia en ainakaan oo nähny missään katalookeissa/netissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 20:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi olla että niissä joutuu turvautumaan isompien Zetojen kaasareiden vastaaviin varaosakatalogeista bongaten varaosanumerot ja haettava sitten sieltä, mistä halvimmalla lähtee, tarvikeosat näissä kannattaa unohtaa, ne ei ole Mikunin valmistamia, jonka huomaa kun vertaa osia keskenään.
Jenkkimallien kaasariosat saattavat olla erinlaisia Euroopan versioihin verrattuna (varauksella http://www.buykawasaki.com/ varaosakatalogista)

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 22:29 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Eipä taida alipainemalleihin oikeen palikoita löytyä, paitsi tosiaan varaosina muista malleista. Oon jo pikkasen noita osaluetteloita tutkinu, seuraavaks täytyy kysellä hintoja. Toivottavasti taso ei oo niin kova kuin kilpailevallamerkillä, josta kerran kysäsin neulaa mönkijän kaasariin. pelkkä neula olis irronnu suunnilleen 30 eunukilla. Eihan toi nyt vielä maailmaa kaada, mutta jos joutuu ostaan neljä ja suuttimia yms. vielä päälle...

Tutkiskelin just ruiskun ilmanputsarikoppaa, eikä se ainakaan kovin helpolla kaasarien pariksi sovi. Sattuisko kellään olemaan ylimääräistä koppaa jostain näitä 34mm mikuneita käyttävästä mallista? Muuten ei tartte suoraan sopia, mutta kaasareiden jaon olis hyvä olla suunnilleen kohallaan.

Ja kiitoksia vielä Jimille ja Lewikselle vastauksista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 06:48 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 07:36
Viestit: 2
Mikuni 34mm kaasareilla GPZ1100B2 toimi 125 pääsuuttimilla ja erillisfilttereillä ja luistien imureikien suurentamisella. (3-3.5mm asti, poraa-kokeile-poraa-...)

Jos joutuu laittamaan 140 suuttimet ei luistit aukea kokonaan.. neula ahistaa seosputkessa..


nimim "vuosia tapellut"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com