Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 11:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1100 ST startti?
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 10:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 17:09
Viestit: 14
Paikkakunta: Tampere
tuntuu pyörittävän laiskasti vaikka akku on vireessä. Tosin käynnistymisessä ei ole ollut vaikeutta, mutta kieliikö tuo laiskuus ongelmasta starttimosassa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 10:48 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Laturi? :oops: Mulla mittarilla akussa näytti olevan häppää normaalisti vaan ei siitä tehoja löytyny. Laturista oli kolmannes pimeenä, jakso ylläpitää näennäisesti akkua.

Elekee ampuko jos silikkaa p**kaa haastan, mien en tiiä sähköistä mittää ;D

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 10:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Startin hiilet kuluneet ja/tai kollektori paskanen. Eli starttihuolto jossa tsekkaat hiilet, hiot kollektorin (vai mikä se on nimeltään, no se mihin hiilet ottaa) sileällä, vaikka tonnisella paperilla ja putsaat ne pikku raot.

Rutiinijuttu, joka pitää tehä 1-2 vuoden välein z1100:ssa - no ainakin mun pyörässä, jossa startti on aika kovilla.

Jos hiilet pitää vaihtaa, sellaiset voi ostaa 2 eurolla varaosamaailmasta tai hiilisillan >100eurolla Sumekolta. Ihanan kallista jälkimmäinen.

Startin voimaan auttaa myös se, että siihen laittaa sellaiset hiilet missä on riittävän paksu johto. Ei häviä se virta kaapeleiden poikki lämmittämiseen.

Niinjoo, laturi tietysti, kannattaa varmistaa että latausjännitteet kohdallaan (n. 14). Tää laturi on ehkä paras tsekata ensin. Jos 1 kenttä kolmesta pimeenä niin latausjännite on jotain pikkuisen vajaa 13, mikä on liian vähän - ei lataa akkua riittävästi.


Viimeksi muokannut niko päivämäärä To Huhti 06, 2006 10:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 10:55 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 17:09
Viestit: 14
Paikkakunta: Tampere
Minkälainen projekti tuo hiilien vaihto + kollektorin putsaus on?
Onnistuuko kotikonstein?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 11:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Onnistuu se, siinä se on luukun alla lohkon takana vasemmalla puolella.

Hommaa joku korjausopus - alkuperäinen paras mutta Clymer tms. käy, siitä on hyvä tsekata mallia. Ilmankin onnistuu kyllä, mutta suosittelen kirjaa jos ei "rutiinia" ole (vielä - sitä kyllä tulee...)


Viimeksi muokannut niko päivämäärä To Huhti 06, 2006 11:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 11:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Startissa kannattaa tarkistaa tosiaan starttijohdon kaikki liitokset ja kaapeli akulta lähtien, samoin koneen kyljestä miinuskaapeli akulle.
Joskus koitin testata irtostarttimoottoria 2,5 mm neliön kaapelilla, se ei edes yrittänyt pyöriä, kun tarjosin paksuja kaapeleita, pyörähti iloisesti samantien.
Huonot johdot (säikeitä poikki) tai hapetuneet liitokset matkalla akulta startille huonontavat pyöritysvoimaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 11:07 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Mulla on ylimääräinen tehtaan korjausopas... :)

Käynnistysvirtapiiriin liittyvä tehorele kannattaa tarkistaa myös ottamalla kaapelit irti ja kiristää niiden alla olevat mutterit. Vaikuttaa kovasti releen kontaktiin koskapa ne pultit ovat ne releen kärjet.. 8) Ja aina kun noiden irtonaisten + -piuhojen kanssa leikitään niin miikka akusta irti...


Viimeksi muokannut jiikoo päivämäärä To Huhti 06, 2006 11:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 11:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ainakin Z 1000 ST:ssä joutuu purkamaan nokkeketjun kiristimen pois että startin (kahdella 6 mm pultilla perästään kiinni) mahtuu peruuttamaan paikoiltaan ja samoin laturinkopan puolelta väliakselin ja rattaan, eikä sitten koputella startin akselin päästä sitä liikkeelle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2006 12:03 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Ainakin Z 1000 ST:ssä joutuu purkamaan nokkeketjun kiristimen pois että startin (kahdella 6 mm pultilla perästään kiinni) mahtuu peruuttamaan paikoiltaan ja samoin laturinkopan puolelta väliakselin ja rattaan, eikä sitten koputella startin akselin päästä sitä liikkeelle.



z1100:ssa ei tartte kuin kansi ja kaksi 6mm pulttia irti, jo lähtee...kehitystä!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com