Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1100 etupyörän laakerit?
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 06:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 17:09
Viestit: 14
Paikkakunta: Tampere
Eilen tein tämän kevään eka lenkin (talvella ostetulla) mopollani. Heti aluksi ihmettelin jatkuvaa paimentamisen tarvetta. Ilmeni että etupyörässä tuntuu selvä klappi. Laakerien vaihto edessä. Kawan manuskasta, Stormin- tai Allrightin lehdyköistä ei oikeaa laakeria löytynyt.
Mikä mahtaa olla noiden laakereiden tyyppi/koko? Ja mistähän niitä sais?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 06:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
#6302 Z on malli, kannattaa ottaa RS versio, ne on suojattu paremmin.
Laakeria löytyy varmaan kaikista laakeriliikkeistä. Pyöräliikkeissä sama laakeri saattaa olla moninkertainen hinnaltaan.
Käy katsomassa http://www.buykawasaki.com/ jos tarviit varosanumeroita.
Niitä laakereita menee sitten 2 kpl.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 07:05 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Täältä muistaakseni ostin omat. Maksoi yhteensä 20e...Vaihtoon meni alle puoli tuntia 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 19:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 17:09
Viestit: 14
Paikkakunta: Tampere
Joopa joo, ei ole hinnan kiroissa! Treella laakerikeskuksessa (valtion osuus mukaan laskettuna) 6 erkkiä ketale!
Kiitti vastauksista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 11:03 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 17:09
Viestit: 14
Paikkakunta: Tampere
Laakerin vaihto onnistui mukavasti. Uusin myös takaiskarit. Ongelma vain ei poistunut! Eli vaiva esiintyy kun vauhtia on alle 70km/h. Yksinkin ajaessa tuntuu siltä kuin vaimo kallistelis omia aikojaan takapenkillä. Onko tuttu vaiva? Voisiko johtua uudesta Continental-takarenkaasta? Koko on 140/90/16. Eli 10mm alkuperäistä leveämpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 12:53 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkista ohjauslaakerin kunto sekä eturengas. Myös vanteen suoruus sivusuunnassa (irroita jarrusatulat ja laita lyijykynä tuettuna alaputkea vasten, kärki vanteen syrjälle ja pyöräytä vannetta ja seuraa kynän kärkeä)
Mulla on itellä yks vanne, jossa on pieni heitto sivusuunnassa ja se vemputti kylmällä renkalla hieman, renkaan lämmetessä se väheni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 13:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nuo ylileveät takarenkaat tekevät sen ettei ne asetu vanteelle samaan muotoon kuin oikea koko, vaan menee niinku makkaraksi siihen vanteelle ja kosketuspinta-ala pienenee ja kallistettessa peli niinkun horjahtaa sisämutkan puolelle hitaammissa käännöksissä, esim. risteyksissä.
Ei ainakaan paranna pyörän käsiteltävyyttä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 14:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Kato ettei swingin puslissa oo välystä. :P Pyörä keskiseisontatuelle, rungosta kiinni ja saatan....lista rynkytysttä takapyörästä sivuttain.
Meinaan oireet saattais viitata siihenkin suuntaan :(

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 19:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Itellä alko kans lingertelemään joskus mutta swingin kiristyksen jälkeen muuttu "hiukan" parempaan suuntaan :oops: :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 11:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
JAMPPERI kirjoitti:
Itellä alko kans lingertelemään joskus mutta swingin kiristyksen jälkeen muuttu "hiukan" parempaan suuntaan :oops: :roll:


Jos puslat on loppu, niin ei siihen oikeen muu auta kuin uusia ne :oops: :wink:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 12:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Nuo ylileveät takarenkaat tekevät sen ettei ne asetu vanteelle samaan muotoon kuin oikea koko, vaan menee niinku makkaraksi siihen vanteelle ja kosketuspinta-ala pienenee ja kallistettessa peli niinkun horjahtaa sisämutkan puolelle hitaammissa käännöksissä, esim. risteyksissä.
Ei ainakaan paranna pyörän käsiteltävyyttä.

Joo, itsekin joskus kokeillut GT:ssä leveämpää takarengasta (130/80, kun alkuperäinen 120/90) eikä tosissaan ajo-ominaisuudet ainakaan parantuneet. Peli nimittäin muljahteli jokaisesta pienestäkin tien epätasaisuudesta eli koko ajan sai olla tekemässä korjausliikkeitä. Alkuperäiskokoisella renkaalla GT kulkee kuin kiskoilla välittämättä suuremmin epätasaisuuksista. Asiaan tietenkin vaikuttaa myös vanteen leveys, joka 80-luvun alun peleissä on hieman alamittainen jopa tuolle 120-renkaalle - ainakin siltakiven nettisivujen mukaan...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 13:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Juu nyt on uusittu kaikki laakerit mitä rungosta löytyy ja ravailtu samalla kun mopo oli talven muovilaatikoissa ja kulkee kyllä suoraan eikä ohjauskaan enää kakistele kuin ennen, siellä oli tankolukon porauksesta johtuen mujua laakeri rullien välissä :!:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 17:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 17:09
Viestit: 14
Paikkakunta: Tampere
Tänään huomattiin meikäläisen mopossakin tuo ohjauslaakerin kangertelu. Laakeri oli vedetty niin tiukalle että tuntui. Löysäämisen jälkeen tilanne hieman parani muttei vieläkään hyvä siitä tullut. Paljonko on varattava aikaa tuon laakerin vaihdolle?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 18:59 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
eeppari kirjoitti:
Paljonko on varattava aikaa tuon laakerin vaihdolle?


Jos ei esitöihin hirweästi aikaa tuhraa, niin itse laakerit vaihtuu puoleen tuntiin. Siis koolien poisto ja uusien asennus sekä alakolmioon juuttuneen kartion vaihto. Eniten aikaa menee keulan varsinaiseen purkuun ja kasaukseen... :P

GT750 ohjuslaakerit vaihtui alle kolmen tunnin.. ja rasvaa paljon rulliin ennen kasausta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com