Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 04:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 10:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Moi.

Vaikuttaako pyörän vannekoon muuttaminen 16 -- 17 tuumaiseksi myös kierrosluvun laskemiseen alaspäin?

Jos esimerkiksi normaalisti kierrokset 16 tuuman vanteella on 100kmh nopeudessa suurimmalla vaihteella tasan 5000rpm, niin tuuman isompi vanne muuten samalla rengasprofiililla, pudottaako kierroslukua samalla nopeudella kun pyörän kehä kasvaa?

ts. 5000rpm moottorin kierrosnopeudella ajonopeusnopeus olisi yli 100kmh?

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 11:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Ensinnäkin, riippuu siitä onko kyseessä etu, vai takapyörä! :hihi:

Jos puhutaan takapyörästä (vetävästä), niin kyllä sen ainakin teoriassa pitäisi samassa suhteessa muuttua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 16:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
riippuu täysin renkaan profiilista, 16" korkeaprofiilinen saattaa olla korkeampi, siis pitempi kehämitta, kuin 17" matalaprofiilinen
:hihi:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 16:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
niin tuuman isompi vanne muuten samalla rengasprofiililla..


Kwaakku kirjoitti:
riippuu täysin renkaan profiilista, 16" korkeaprofiilinen saattaa olla korkeampi, siis pitempi kehämitta, kuin 17" matalaprofiilinen
:hihi:

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 16:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Lainaa:
pudottaako kierroslukua samalla nopeudella kun pyörän kehä kasvaa?
:hihi:
Kysymyksen asettelu on niin nerokas, että profiilit ja tuumakoot ovat akateemisia harhautuksia. Kehän mitta ratkaiseen kaiken, olipa tuumakoko, tahi profiili mikä tahansa. :pappa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2011 19:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Ei tää sit ollutkaan niin tyhmä kysymys kun luulin:)

Z1000ST kirjoitti:
Lainaa:
pudottaako kierroslukua samalla nopeudella kun pyörän kehä kasvaa?
:hihi:
Kysymyksen asettelu on niin nerokas, että profiilit ja tuumakoot ovat akateemisia harhautuksia. Kehän mitta ratkaiseen kaiken, olipa tuumakoko, tahi profiili mikä tahansa. :pappa:

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 08:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
oh2jxn kirjoitti:
Ei tää sit ollutkaan niin tyhmä kysymys kun luulin:)

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan - tyhmät vastaukset ovat sitten eri juttu...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 16:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Heh, itse asiassa mietin että noita vanhoja tonnisia taitaa olla peräti 18 tuumaisilla renkailla varustettuna, jotkut police mallit muistaakseni.
Jos semmoiset löytäisi jostakin niin silloin ei tarvitsisi vaihtaa ratastusta ollenkaan jos haluaa hivenen pudottaa kierroksia satkun nopeudessa.


Raato kirjoitti:
oh2jxn kirjoitti:
Ei tää sit ollutkaan niin tyhmä kysymys kun luulin:)

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan - tyhmät vastaukset ovat sitten eri juttu...

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 19:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ltd:n muutto 16" - 18" vanteeseen pudottaa kiekkoja n. 500 rpm samoilla välityksillä. Ltd mallin sivutuki voi käydä lyhyeksi isomman vanteen vuoksi, eli menee enemmän kallelleen.
Kaikki A mallin Z 1000 79-80 mallit olivat 18 tuumaisella alumiini vanteella. :kontrahti:

Itellä löytyy yksi tuollainen Enkein J 18 MT 2.15 DOT vanne ilman laakereita ja kumia, siis pelkkä takavanne, alunperin -79 Mk II Z 1000 kotoisin (johon joskus vaihdettiin LTD:n vanne ja paljon muutakin samasta pelistä) jos kiinnostaa :eitieda:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 12, 2011 20:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
oh2jxn kirjoitti:
Heh, itse asiassa mietin että noita vanhoja tonnisia taitaa olla peräti 18 tuumaisilla renkailla varustettuna, jotkut police mallit muistaakseni.
Jos semmoiset löytäisi jostakin niin silloin ei tarvitsisi vaihtaa ratastusta ollenkaan jos haluaa hivenen pudottaa kierroksia satkun nopeudessa.


Raato kirjoitti:
oh2jxn kirjoitti:
Ei tää sit ollutkaan niin tyhmä kysymys kun luulin:)

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan - tyhmät vastaukset ovat sitten eri juttu...


no eiköhän tuo välitysten vaihto ole helpoin ja halvin tapa jos kierroksia alemmas haluat!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 20:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Se on sama mikä on renkaan tuumakoko. profiili 30- 90 sarjalainen ilmoitaa gummin korkeuden leveyteen nähden siitä vaan sitten pähkäillään korkeus jotta jos haluaa että nopeusmittari näyttää oikein :kk: ja noissa kiihdytys pirsseissähän renkaan halkaisia muuttuu helvetisti kun antaa koneelle oikeen bensaa tai kovempia aineita terveisii Syksyiseltä Snappertuunalta.hyelvetin kylmä mutta viikon päästä voi jo uuniin laittaa tulet.täytyy siihen asti pärjätä pakkasnesteillä :boing: :pappa: :jump:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 20:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
http://www.rimsntires.com/specs.jsp


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com