Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Kesä 25, 2019 17:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 19:44 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
Juu 2.vaihdetta on liki turha tarjota liikennevaloista lähdettäessä. Tosin omassa menee päälle vaikka mikä vaihde koneen ollessa kylmä. Lämmetessään tuo lukko toimii niinku pitääkin. Ja on hyvä, ei tarvi arpoa että missä se vapaa on. Liikenne valoissa seisoessa 1.vaihteelta nosto ylös ja se on siinä. Ei mene 2.vaihteelle

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Tämäpä selvä. Luulin jo että joutuu tekemään isompiakin taikoja.

Tuossa kuva jarrusetistä kun kyseltiin, vähän epätarkka mutta kuitenkin:
Kuva

Tänään oli ajatuksena että rapsuttelen akkukotelosta vähän ruostetta pois, käsistähän se lähti... Nyt on kaikki takapään johtoniput auki ja kaikki irtoavat osat pöydällä. Pientä jynssäystä ja sähköjen piilottelua luvassa. Akulle ajattelin väsätä kevyemmän telineen ja releet, sulakkeet, jänskänsäätimen sekä sytytysmoduulin jemmata pois näkyviltä. Saas nähdä :help:

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 21:56 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Akulle ajattelin väsätä kevyemmän telineen ja releet, sulakkeet, jänskänsäätimen sekä sytytysmoduulin jemmata pois näkyviltä. Saas nähdä :help:

Mikäli oikein olen ymmärtäny, niin sen säätimen kylkeen ei kannata vetää johtoja kiinni ja laita se säädin johonkin tuulettuvaan paikkaan, saattaapi lämmetä jonkun verran. :eitieda:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 22:10 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Nysse ois taas vaihteensiirto kunnossa. Hyvin toimii ihan tavan kierretangollakin vaikka vähän joustaakin:

Kuva

Tulipa mieleeni mun, että jos 8 mm harjateräkseen tekisi tuon ja päät nauhakoneella tasaiseksi ja kierrepakalla kierteet. Noin 2 cm matkalle. Saattais olla tukevampi kuin kierretanko?

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 22:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Kawa LTD kirjoitti:
kykkvi kirjoitti:
Akulle ajattelin väsätä kevyemmän telineen ja releet, sulakkeet, jänskänsäätimen sekä sytytysmoduulin jemmata pois näkyviltä. Saas nähdä :help:

Mikäli oikein olen ymmärtäny, niin sen säätimen kylkeen ei kannata vetää johtoja kiinni ja laita se säädin johonkin tuulettuvaan paikkaan, saattaapi lämmetä jonkun verran. :eitieda:


Tutkittu juttu aikanaan erään Suzukin kanssa! Nimimerkillä "en enää laita jäähdytysrivallisia sähköosia nojaamaan muoviseen katteeseen"

Kawa LTD kirjoitti:
kykkvi kirjoitti:
Nysse ois taas vaihteensiirto kunnossa. Hyvin toimii ihan tavan kierretangollakin vaikka vähän joustaakin:

Kuva

Tulipa mieleeni mun, että jos 8 mm harjateräkseen tekisi tuon ja päät nauhakoneella tasaiseksi ja kierrepakalla kierteet. Noin 2 cm matkalle. Saattais olla tukevampi kuin kierretanko?


Tuo kierretanko on tuossa ihan tasan niin kauan kun saan jotain muuta tilalle. Kuusimillinen taipuilee aika villisti sellaisenaan nyt kun on enempi survonut kengällä. Kasin kierretangosta kierrepakalla tai sitten hitsailemalla umpitankoon kutoen pultit päihin. Ainoa mikä tuossa rajoittaa on rajattu tila sivusuunnassa, kasimillinen kierretankokin saattaa jo hinkata jalkatappirunkoon kiinni. Pitää jostain väijyä sisämitaltaan kuusimillistä teräsputkea jäykisteeksi tuon kierretangon päälle.

Kiitoksia LTD:lle projektin tiiviistä seuraamisesta, mukavaa kun ei mene ihan yksinpuheluksi tämä keskustelu :stobe:

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 23:07 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Pitää jostain väijyä sisämitaltaan kuusimillistä teräsputkea jäykisteeksi tuon kierretangon päälle.

Kiitoksia LTD:lle projektin tiiviistä seuraamisesta, mukavaa kun ei mene ihan yksinpuheluksi tämä keskustelu :stobe:

Mie katon töistä jos sattuis olemaan remontti miesten metalliroskissa jotain sopivaa. Voipi olla omissa nurkissakin.

Ja projektit kiinnostaa aina. Niistä saa hyviä ideoita omiin sekaviin ajatuksiin. :axe: :puna: :tooth:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 13:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Himottaisi tilata kiinanalumiiniset säädettävät jarru-ja kytkinvivut koska orkkikset ovat liian pitkiä tuon katteen kanssa. Onko kellään kokemusta käykö jonkun muun kawan kahvat noihin vanhoihin runkoihin ilman suurempaa muokkaamista?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 19:00 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Himottaisi tilata kiinanalumiiniset säädettävät jarru-ja kytkinvivut koska orkkikset ovat liian pitkiä tuon katteen kanssa. Onko kellään kokemusta käykö jonkun muun kawan kahvat noihin vanhoihin runkoihin ilman suurempaa muokkaamista?

.ORGista kopioitu:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/229861-Pazzon-jarru-ja-kytkinkahvat?highlight=kiinan+pazzot
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/237637-Pazzo-kahvat?highlight=kiinan+pazzot
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/253297-RideItMoto-kahvat-suosittelen!?highlight=kiinan+pazzot
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/245632-Kiinan-pazzot?highlight=kiinan+pazzot

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 19:09 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Tuo kierretanko on tuossa ihan tasan niin kauan kun saan jotain muuta tilalle. Kuusimillinen taipuilee aika villisti sellaisenaan nyt kun on enempi survonut kengällä. Kasin kierretangosta kierrepakalla tai sitten hitsailemalla umpitankoon kutoen pultit päihin. Ainoa mikä tuossa rajoittaa on rajattu tila sivusuunnassa, kasimillinen kierretankokin saattaa jo hinkata jalkatappirunkoon kiinni. Pitää jostain väijyä sisämitaltaan kuusimillistä teräsputkea jäykisteeksi tuon kierretangon päälle.

Kiitoksia LTD:lle projektin tiiviistä seuraamisesta, mukavaa kun ei mene ihan yksinpuheluksi tämä keskustelu :stobe:

Jos ja kun siinä on kuusimillinen ja suojakuoreksi tulisi holkki jolloin kokonaisvahvuus on ainakin 8 mm. Ja tuota pakettia ei voi taivuttaa yhtään.

Laita suosiolla 8 mm kierretanko ja taivuta sitä siitä runkoputken tai vaihdekiksin (vain yksi loiva mutka) kohdalta, liikerata antaa kyllä myöden eikä pitäis vaikuttaa vaihdeliikkeen pituuksiin ja jos haluaa ni laittaa kutistesukan siihen päälle tai paineilma letkua niin menee täydestä kuin markkaa eurosta... :tooth:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 21:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Huomenna askarrellaan vaihdehommelit kuntoon, tallilta pitäisi kyllä löytyä kierrepakka niin jos sillä kokeilisi kasin tankoon. Kyllä siitä vielä hyvä tulee ennen kevättä :razz:

Noita kiinanpazzoja oon katsellut, halvimmat taitaa saada alta viidenkympin postilaatikkoon... Vaan tässä oli probleemana se että ei saa vanhaan zetaan valmiita kahvoja, pitäisi soveltaa jonkun muun pyörän kahvoja vaan minkä? Helpoimmalla pääsee tietty kun hommaa jostain nykypyörästä kytkinkahvan rungon ja etujarrun pääsylinterihässäkän, tuossa vaihtoehdossa alkaa vaan budjetti tökkimään.

Pitänee vaan mennä aidan alta ja muotoilla nuo typistetyt vakiokahvat uusiksi.

Ainiin, jos jollakulla löytyy tarpeettomana ehjää muovista kaasukapulaa, siis sitä muoviputkiloa kahvakumin alle niin saa vinkata. Vanha mureni puoliksi käsiin kun vaihdoin kahvakumit -> nyt on ns. vakionopeudensäädin.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 21:43 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Ainiin, jos jollakulla löytyy tarpeettomana ehjää muovista kaasukapulaa, siis sitä muoviputkiloa kahvakumin alle niin saa vinkata. Vanha mureni puoliksi käsiin kun vaihdoin kahvakumit -> nyt on ns. vakionopeudensäädin.

Löytyy... Tosin vain yhdelle vaijerille eli pelkkä veto. Se ei ole uusi vaan muovia vuodelta -83.

Jouduin Nemin peliin vaihtamaan kahvan kun tuo vanha oli kahdelle vaijerille ja kikkailin dremelillä sen toisen veto"jutskan" pois. Varsinaisessa paikassa vetovaijeri murti sen pesänsä. Oli hetken aikaa kiinni koska joutuivat tilaamaan sen uuden kahvan. <- johan oli selitys... :dokaa:

Orggis kahva makso noin 20-30 eur (veto- ja palautus) Kouvolasta. Laitan huomena kuvan siitä hyllyllä olevasta kahvasta

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 22:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Kawa LTD kirjoitti:
kykkvi kirjoitti:
Ainiin, jos jollakulla löytyy tarpeettomana ehjää muovista kaasukapulaa, siis sitä muoviputkiloa kahvakumin alle niin saa vinkata. Vanha mureni puoliksi käsiin kun vaihdoin kahvakumit -> nyt on ns. vakionopeudensäädin.

Löytyy... Tosin vain yhdelle vaijerille eli pelkkä veto. Se ei ole uusi vaan muovia vuodelta -83.

Jouduin Nemin peliin vaihtamaan kahvan kun tuo vanha oli kahdelle vaijerille ja kikkailin dremelillä sen toisen veto"jutskan" pois. Varsinaisessa paikassa vetovaijeri murti sen pesänsä. Oli hetken aikaa kiinni koska joutuivat tilaamaan sen uuden kahvan. <- johan oli selitys... :dokaa:

Orggis kahva makso noin 20-30 eur (veto- ja palautus) Kouvolasta. Laitan huomena kuvan siitä hyllyllä olevasta kahvasta


Muistelisin että toi oli yhdellä vaijerilla, palautus toimii ihan kaasareiden päästä. Tarkistellaan kun päästään pelipaikalle ihmettelemään.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 13:42 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
Olis tuollainen 22 mm tankoon ja varmaan käy moneen muuhunkin kuin vain LTD 400 mistä otettu. Tilasin uuden ja siinä oli muistaakseni kans paikka kahdelle vaijerille, ja nuo kaasuvaijeriden päät tekee siitä sopivan tai epäsopivan...

kahva

kahva

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 22:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Vaihdesiirto kunnossa. Tuli mieleen että miksi pitäisi olla kuuden millin kuulanivelet ja välissä rimpula kierretanko kun homman voi hoitaa toisinkin. Eli M8 kierretangon päihin lvi-hommissa käytetyt ripustuslenkit M8-kierteellä ja niiden silmiin vielä kumista veistetyt puslat jotta saavat vapaasti muljua joka suuntaan kiinnitystapin ympärillä. Kokonaisuuden kruunaa vanhan intruderin jäämistöä oleva nopeusmittarin vaijerin suojajousi, joustaa tuon kierretangon päällä jos sattuu tulemaan runkokosketuksia. Parempi kuin uusi.

Tämä päivä meni sitten väsäillessä uutta telinettä akulle, josko huomenna saisi valmista.

Pitää huomenna irroittaa tuo kaasukapula ja verrata onko samanlainen kuin LTD:n mokoma.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 22:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Kuvat unohtui:

Kuva Kuva

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2012 22:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Akkukotelo valmistumassa, kuvia ei tohdi ottaa ennenkuin on valmis. Uusi kotelo tulee kymmenisen senttiä alkuperäistä edemmäs, jos vaikka painopiste siirtyisi keskemmälle.

Vanha sulakekotelo oli täynnä töhnää, halki ja alttiina vedelle joten siirsin sisuskalut samanlaiseen mustaan kalvorasiaan mihin etulampun sisältä jääneet johdotkin. Samalla tuli putsailtua erinäisiä liittimiä, kolmisenkymmentä vuotta näkyy noissa hyvin. Jos olisi oikein ahkera, voisi laittaa kokonaan uudet piuhat sulakkeille ja korvata vanhat lasiputkisulakkeet laattasulakkeilla... Ei vain jaksa keksiä että olisiko tuosta mitään konkreettista hyötyä.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2012 17:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Pitää huomenna irroittaa tuo kaasukapula ja verrata onko samanlainen kuin LTD:n mokoma.

Näytti stormin luettelossa olevan peräti 5 eur hintainen. Ziisus, taas köyhää kustiin silmään. maksoin omastani non 30 eur. Tosin oli genuine parts.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2012 17:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Kawa LTD kirjoitti:
kykkvi kirjoitti:
Pitää huomenna irroittaa tuo kaasukapula ja verrata onko samanlainen kuin LTD:n mokoma.

Näytti stormin luettelossa olevan peräti 5 eur hintainen. Ziisus, taas köyhää kustiin silmään. maksoin omastani non 30 eur. Tosin oli genuine parts.


Kattelin notta oli posti tuonut uuden kataloogin. Pitää perehtyä.

Viikonloppuna vetelin taas sähköjä. Oli hymy kaukana.
|
|
|
|
|
|
|
|
¥
:mrgreen:

Ainakin noin kaukana oli.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2012 22:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
Kyllähän vielä hymyilyttää täälläkin, mut sitte hymy pakenee sinne mihin aurinko ei paista ku rupiaa lykkimähän noita tulille. Oma häksätin kyllä on käynyt tuossa pihassa kerran tai pari, mut Nemin peli on viel täys arvoitus...

Siirtosarjaa pähkäilen tuohon 4-satkuun ja itelle apehenkaria.

ja, ja, ja ... olisha noita. :yesyes:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2012 11:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1552
Paikkakunta: hyvinge
Kawa LTD kirjoitti:
...Näytti stormin luettelossa olevan peräti 5 eur hintainen. Ziisus, taas köyhää kustiin silmään. maksoin omastani non 30 eur. Tosin oli genuine parts.
Niinpä! Yleensä - ainakin monasti - näissä pätee vanha sanonta "Köyhän ei kannata ostaa halpaa". Kenuinepartsit kun vaan tuppaa olemaan parempia ku uudet venäläiset . Tai jossai vinkuintiassa kasatut tarvikeheepelit. :ope:

:heppa:

_________________
G4TR Trail Boss 100 "Pikkumöhkö"................. -73
BN125 Eliminator "Pikkumöhkö" .....................-00 <--- FOR SALE! Helposti MR-kilpiin (v. 2030)!!!
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
GTR1000 käyttökunnostusrojekti "Pikkumöhkö"... -86
Z1100R1 ELR Lime Green "Pikkumöhkö"............ -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2012 16:32 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
No joo, Onhan tuo härveli jo kohta (itseasiassa tänä vuonna) 30 vuotta ja kyseessä on muoviosa. Ja vielä suhteellisen tärkeä kampe. Yllättävän hyvin tuo on tempomista kestänyt. Ja sittenhän siitä vasta riemu repääkin kun tuollainen hajoaa (yleensä kaukana kotoa ja pimeään aikaan) ja eipä tuossa vielä konkkaa tehty, mut pistipä vaan silmiin... Saattaahan noissa muovilaaduissa olla eroja.

Ainakin NGK tulpissa on... :axe: Ei ikuna enää.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 08:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Maalari haussa: http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=6791

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2012 21:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Taas pientä edistystä.

Akkukotelon sain valmiiksi pellistä mutta tulin siihen tulokseen että orkkis on silti sirompi ja ennenkaikkea kevyempi. Jänskänsäädin, sytytysyksikkö, starttirele ja sulakekotelo löysivät paikkansa. Nyt on paljon kevyempi olla. GSX-R-peräisen jarrunestesäiliön päälle pyöräytin alumiinista kuoren, ahavoitunut muovi ei enää haittaa silmää. Akun kiinnitys vyöllä oli alusta asti ideana, pitäisi vaan löytää nyt vähän paremmannäköinen vyö tuon synteettisen tilalle.

Kuva Kuva Kuva

Tylsän päivän ratoksi tilasin eräänä päivänä ebaysta vilkut, takavalon ja rekkarivalot joten pitää niitä odotellessa alkaa suunnittelemaan. Aluksi pitäisi keksiä kilvelle loppusijoituspaikka. Taaksepäin törröttämään se ei tule, rikkoisi kokonaisuuden liian tehokkaasti. Sivulle mökäpöntön päälle ehkä? Villein ajatus toteutettiin nippusiteillä tänään, takalokarin sisään kunnioittaen lain vaatimaa 30 asteen kallistuskulmaa. Mitä sanoo arvon raati, onko sakkomagneetti?

Kuva Kuva

Pois silmistä, pois mielestä :yesyes:

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2012 22:16 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 336
Veikkaanpa että Kissalan pojat tuota saattavat kriittisesti tutkailla kesän aikana useammankin kerran... Jos eivät jo heti eka kerralla anna siirtokehoitusta (maksumääräyksellä höystettynä kenties :eitieda: ). Mutta jos näkyvyyspykälät täyttyvät niin mikä ettei noinkin.

Ja onhan noita takanakinkin viereen laitettuja kilpiä ollut sillai että ei välttämättä aina asteet ole kohallaan...ainakaan sille toiselle puolelle nakkia.

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2012 22:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Kerkiäminen on ollut kortilla viimeaikoina mutta tänään taas jotain pientä. Alumiinista väänsin uudet sovitteet jalkatappirungoille ja ketjusuojanraakileen. Lisäksi löysin pari vanhaa alumiinista holkkia joista sai loistavat lankarullat varikkotelineelle. Sähköt sain itseäni miellyttävään kuntoon, nyt vaan odotellaan vilkkuja ja takavaloa saapuvaksi. Posti toi mustaa kurttuputkea joten nyt on johtoniput söötisti piilossa, vielä on hakusessa töötin piuhat, mistä kohti nuo tulee ulos johtosarjassa? Jossain puolien luona?

Pari kuvatusta niin ei mene taas ihan höpöttelyksi:
Kuva Kuva
Kuva Kuva

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2012 21:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Jotain pientä taas. Vilkut ja takavalo mallailtu paikoilleen ja eteen vaihdettu teräspunosletkut. Töötin piuhat edelleen hakusessa, valaiskaa joku millaiset ja miten ne on alkuperäisessä?

Kuva Kuva Kuva

Kilven paikka on vielä mietinnässä, kuvissa se on lain sallimassa 15 asteen kulmassa mutta tuo voi silti kiinnostaa liikaa virkaintoisia valtion työntekijöitä.

Tilasin pisteeksi iin päälle digitaalisen kierroslukumittarin kun parilla kympillä sai, pääsee konetta säätelemään ennen kauden alkua.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2012 13:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Meni hermo maalarinmetsästyksessä, maalasin siis itse:

Kuva

Maali löytyi ihan paikallisesta halpahallista, Mastonin akryylimaali paukkupullossa. Muutamia valumia lukuunottamatta tuli ihan tarpeeksi hyvää jälkeä, viedään kaikki osat sitten oikeaan maalaamoon kun joskus budjetti sallii.

Kuva

Nysse vaatisi vaan kasaan laiton, öljynvaihdon ja kovaa ajoa.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2012 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Kasassa, raitoja mallailin teipillä:

Kuva Kuva Kuva Kuva

Luulin jo että oltaisiin voiton puolella mutta huomasin jalan kiinnikkeen hitsisauman revenneen rungosta. Tallilla ei ole kuin täytelankavehje ja sillä tuota ei parsita kasaan...
Jos joku sattuu ajelemaan Perttulan tienoilla kunnon hitsausvehkeet takakontissa niin saa ottaa yhteyttä. Eli hitsari hakusessa.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2012 21:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 114
Paikkakunta: Klaukkala
Runko parsittu ehjäksi, kiitos kuuluu luottohitsarilleni.

Viimeisten yksityiskohtien hiominen on käsillä. Osaako joku kertoa mitä sponsoreita tuon aikakauden kawojen katteissa esiintyi? Jos jollain löytyy ikivanhoja sponsoritarroja, saa olla yhteydessä.

Alkaa olemaan voiton puolella :yesyes: Viikonloppuna säiden salliessa pitänee käydä kawalla Nurmijärven kirkolla kääntymässä ja aiheuttamassa pahennusta.

Josko tämä foorumikin kevään tullessa vilkastuisi, melko hiljaista on täällä pitänyt...

Btw; onko uudellamaalla ollut tapana pitää jotain kawa-kokoontumisia?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kygän Zeta vol. 2.
ViestiLähetetty: Ke Maalis 21, 2012 15:59 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2537
Paikkakunta: Kausala
kykkvi kirjoitti:
Btw; onko uudellamaalla ollut tapana pitää jotain kawa-kokoontumisia?

viewtopic.php?f=11&t=5195

Oisko tuossa?

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com