Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Touko 06, 2024 12:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Möhköstä muutama kysymys
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 12:15 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
eli, ongelmana ollut ajoon lähdön jälken kaksi keskimmäistä pyttyä ei meinaa olla pelissä mukana, varsinkin pienillä kierroksilla kaupunkiajossa. Maantielle päästyä menee mainiosti, eikä ongelmia ole. Lisäksi olis renkaat vaihdettava, millasilla nyky-renkailla ajelette, mitä kokoa mahtuu alla pyörimään? Öljyt varmaan perinteiset Delvac -mineraalit, vai? Oliko kenelläkään pakopukistoa myyrä? Ei nyt muuta....
Ari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 12:54 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Olisiko keskimmäisessä kaasarissa (jostakin syystä oletan kaasariMöhkön olevan kyseessä) säädettävää jos kerran kierroksilla pelaa. Kolmos- ja nelospyttyjä syöttää sama puola mutta oireilu ei sovi oikein puolavaivaan...Pikaisesti heitettynä...

Renkaina mulla ihan normikokoisia ollut muutama: Bridgestone Battlax BT45 oli perseestä (uutena ok mutta kauhea ajaa kuluneena niin edessä kuin takana), Metzeler Lasertec oli ihan toista maata, ei vängännyt kantikkaanakaan takana. Nyt edessä uusi Metzeler Lasertec ja takana juuri vaihdettu Michelin Pilot Activ ja hyvältä tuntuvat molemmat...vielä. Jotkut ovat sitä mieltä ettei Möhkön ajo-omituisuuksia pitäisi leveämmillä renkailla enempää tärvätä (saattaa ilmeisesti käydä jollakin lailla vaaralliseksi :eitieda: ) mutta onhan noita levityksiä vanteisiin tehty ja melkoisiakin nakkeja alle laitettu... Ne joilla on kokemusta kertonevat.

Ja Delvac Superilla mennään...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 21:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
No tuota.... pyörän vuosimallin voisit ainakin laittaa ihan ensimmäiseksi näkyviin...

Jos kaasarivehje, niin keskimmäinen kaasari joko tulvii tai sitten käy laihalla.
Tai sitten virtapuolella joko sytkäpuola, pick-uppi tai boksi reistaa.
Joku edellämainituista on todennäköisesti vian aiheuttaja.

Voisit kuitenkin aloittaa vaikkapa tulppien vaihdolla, samalla mittaat puristukset.
Kaikki puoliin liittyvät johdot liitoksista auki ja puhdistus, samoin boksin liitin.
Sitten puhdistat kaasuttimet.

No nyt onkin sitten juhannus vietetty moottoripyörää rassaten :)
Maanantaina töiden jälkeen lähimpään motonettiin öljyostoksille,
vaikkapa Motul 20w50 mineraali ja paikalliselta osakauppiaalta ORKKIS öljynsuodatin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 22:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
juu, kaasarivehje vm 1980. mikä pick-uppi? ei tietä...
Tulpat (densot)haettu ja stormin edullisempi öljynputsari, miksi orkkis?

Ari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 22:09 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Z1000_Z1R kirjoitti:
juu, kaasarivehje vm 1980. mikä pick-uppi? ei tietä...
Tulpat (densot)haettu ja stormin edullisempi öljynputsari, miksi orkkis?

Ari

Orkkis siksi, että laatu on ihan eri luokkaa kuin Stormin myymillä Emgo-putsareilla. Eikä edes hintaeroakaan ole tolkuttomasti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2012 07:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Z1000_Z1R kirjoitti:
juu, kaasarivehje vm 1980. mikä pick-uppi? ei tietä...
Tulpat (densot)haettu ja stormin edullisempi öljynputsari, miksi orkkis?

Ari


Se on vähä niinkuin virranjakaja jossa nuo pikapit on , löytyy oikealta puolelta konetta sylinteriryhmän takaa semmosen pyöreän kiiltävän kannen alta. Kansi on kiinni 2:lla ruuvilla.

Alota vaikka niistä kaasareista. Jos niissä on p*skaa niin sitten puhdistat tankin, muuten saat putsata kaasarit ensviikolla uudestaan.

Kannattaa myös hommata huoltomanuaali, siinä on hyvien kuvien kera selvitetty rempan tekoa ja huoltoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2012 08:47 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kwaakku kirjoitti:
...Kannattaa myös hommata huoltomanuaali, siinä on hyvien kuvien kera selvitetty rempan tekoa ja huoltoja.


Huoltomanuaali on ihan ehdoton, ei voi tarpeeksi korostaa sen merkitystä... Ja tässä tapauksessa säästää lisäosan hinnan kun tarvitsee vain perusosan.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 08, 2012 21:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
Huoltomanuaali tilattu, muttei oo tullut. Millaiset ovat arvot orkkis puolille ja tulpanhatuille jos ne uusisin? Malli on 1980 A2 ja kaasareilla.

Ari


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2012 21:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 21:44
Viestit: 6
Paikkakunta: vantaa
Oli ongelmia oman z1100 kanssa ja kaveri kertoi että kokeileppa tommosta kun MC-Racing Vantaa, vein pyörän sinne niin loppu vikojen arpominen ja nyt vanhus
toimii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2012 01:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Puolien ohmit:ensiö 1,2-1,9 ohm ja toisio 12-18 kilo-ohm.

Tuossa(kin) ketjussa lisää puolista ja mittaamisesta...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 13:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
No niin, kaasarit pesty ultralla, suuttimet puhdistettu mekaanisesti kalvaímilla. Uudet Nolgyt, johdot, tulpanhatut ja tulpat asennettu.
Rohkeasti pari tonnia nyt ajettu ilman vaivoja.
Kiitos neuvoista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 13:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Z1000_Z1R kirjoitti:
No niin, kaasarit pesty ultralla, suuttimet puhdistettu mekaanisesti kalvaímilla. Uudet Nolgyt, johdot, tulpanhatut ja tulpat asennettu.
Rohkeasti pari tonnia nyt ajettu ilman vaivoja.
Kiitos neuvoista.




:moto:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com