Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2012 19:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
Vuosimallin 1978 mopotin kyseessä ja puolassa vika, ei tule järkeviä lukemia mittarilla toisesta puolasta ja toisesta aina samat, ensiö 4,3 ja toisiosta 16,78
Mopoon on laitettu kärjetön sytkä joskus, ja Glymerin mukaan kärjettömässä laitteessa pitäis olla 1,5ohm puolat. Vai riippuuko ohmin määrä käytetystä kärjettömästä mallista? Onko kenellä myydä puolaa/ puolia noilla arvoilla?

Ari


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2012 06:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Vasta 80-luvun lopuilla vaihtui noin pieneen (kai yleensä CDI versio -Capasitor-Discharge-Ignition)

Mulla varmaan löytyisi jostain kellarista TEC ZC???-TR12V (olikohan ZC006-TR12V??), mutta muistelisin että se olisi 3 ohmia (ilman tulpanjohtoja tarjolla) (Transistorisytytys kahdella pick-coililla ja elektronisella ennakonsäädollä -83)

Onko sinun puolassa jotain merkintöjä ja onko kierrettävillä tulpanjohdon kiristimillä, vai onko johdot valettu

Tuollaiset on minulla GPZ1100UT -83:
Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2012 20:56 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
Puolat on varmaan alkuperäiset, merkki on TEC ja tyyppi on ZC001 12V 7Z
Tulpanjohdot ovat kiinteät.
Kärjettömästä systeemistä en viä ottanut selvää ulkona vallitsevan pimeyden vuoksi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: Pe Syys 21, 2012 03:37 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
en tiä on mitään viitettä avuksi, mutta zzr1100 C-mallissa vmt. 1990-1993 on kans ohjearvo 3 Ohmia puolille. puolan tyyppinumeroa en muista, mutta ovat melko paljon oojalan kuvissa näkyvän mallisia. muistaakseni myös wanhassa ZX10:ssä ja GpZ1000Räxässä oli samantyyppiset puolat.

meinaan on just tehty puolajumppaa zetoriin ja pitäis kokeilla vielä yksiä puolia poissulkeakseni onko wanhoissa melkein 200 000 km ajetuissa vikkaa ainakin toisessa. toki ne voi ristiin ensin myös testata. eli jos pimeiden pyttyjen puolan vaihtaa hetkeksi kipinöivien pyttyjen puolille, niin se jo kertoo paljon.

asiassa hämää vielä se, että runkomaasta en ole saanut minkäänmoista kipinää tulpille näkymään, olen koklannut 3. ja 4. tulppien hattuihin uusia omia tulppia ja yhtä vierasta käytettyä tulppaa.

tämä em. seikka voi kertoa muustakin sähkövaivasta. olen kuullut veikattavan HAL-anturin eli ilmeisesti kampiakselinasentoanturin nyrjähdyksestä tai sen kulumisesta siten, ettei enää ota kunnolla kosketusta vastakappaleeseensa kuten pitäisi. enkä edes tiedä missä kampuralla se mokoma HALli sijaitsee, saati miten semmoista pääsisi kurkkaamaan tahi vaihtamaan. yks mahis on tietenkin ottaa kone syliin, öljypohja auki ja sieltä katella. mutta yritän nyt helpoimman tien kautta kun kuitenkin on rottapyörä kyseessä. eli täydellisyyden tavoittelu on jo saavutettu.

on ollut pari-kolme yötäpäivää sateista, kaatamalla vettä tullut lapissa. paliua ei ole jaksanu touhutakkaan mittään.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: Pe Syys 21, 2012 23:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuossa Z1R -78 (Z1000-D1) onkin jo alkujaan kärjtön transistorisytkä (mutta mekaanisella ennakonsäädöllä), ilmeisesti tuon puolat olisi 5 ohm nimellisarvoltaan ja 3 ohmiset voisi ehkä turhaan kuumentaa sytkäyksikköä => sininen toimintasavu kun pääsee karkuun, niin voi loppua toiminta.

Mutta jos on joku muu sytkä korvattu vielä (Dyna-?) niin melkein sen perusteella täytyy kaivaa käykö vaikka hieman uudemmat ja yleisemmät 3 ohm/2,5 ohm puolat.

Käytettyjä ebaysta, ellei täältä löydy,?

Uusia 5 ohmisiakin saa kaupasta, veikkaan että nuo voisivat olla noita alkuperäisiä korvaavia:
oho linkki sisältää jotain kiellettyä merkkiä, ei voi laittaa suoraan, mutta tässä toisella tavalla:
Koodi:
http://www.z1enterprises.com/ItemDetails.aspx?itemDescription=Dyna+Dual+Output+5.0+Ohm+Coils+(pair)+DC8-1&item=DYDC8-1
vaatii copy-pastea

Johtojumppaa vaativat varmaan kaikki ei aluperäiset

Varmaan tarvikeosiakin löytyy?, kannattaa varmistaa ensiöpuolen ohmit ja tulpanjohtojen pituus...
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 0-413-003/

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2014 12:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
^ "Varmaan tarvikeosiakin löytyy?, kannattaa varmistaa ensiöpuolen ohmit ja tulpanjohtojen pituus...
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 0-413-003/"

Itse tarvitsen Z1000St -80:een puolat, mutta Stormilta eivät pysty kertomaan esim. tuon liitteenä olevan puolan tiedoista mitään. Nuo vastusarvot (tai niiden puutteen) olisin ymmärtänyt, mutta ei edes kiinnityspulttien etäisyyttä toisistaan...

Jos jollakulla on tiedossa vastusarvot ko. pyörän puoliin, niin otan mielelläni tiedon vastaan. "Silmäväli" näytti olevan 102 cm.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2014 13:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Asiaa äskettäin tutkineena olen saanut selville seuraavaa:
Kärjellisessä versiossa puolan ensiön resistanssi on 3 ohmia tai en enemmän.
Ensimmäisissä kärjettömissä (siis Kawan oma kärjetön) MkII, Z1-R, ST käytettiin puolia,
joiden ensiön resistanssi oli n. 1,5 Ω lisäksi puolilla on yhteinen etuvastus, jonka arvo on
n. 1,5Ω. Tällä on jotain tekemistä puolien latautumisen kanssa. Ilmeisesti tämä sytytys
toimii myös 3Ω puolilla, mutta kipinäteho laskee.
Siitä ei ole tietoa, joko tämä systeemi muuttui toiseksi J-mallin tullessa.
Yleisesti ottaen liian pien resistanssi puolan ensiössä on sytkäboksille vaarallisempaa kuin
liian suuri. Kokemusta on (ks. Z1000 mkII -80).

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z1000 puolat
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2014 14:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Kiitos tiedosta, tuossa tapauksessa nämä voisi sopia:
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/sa ... aali-puola.
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=214

Lisäksi näyttää siltä, että tuo Motomasterin puola olisi sama, kuin tuo Stormin alennetun hinnan puola, mutta kuten aiemmin todettua, siihen ei saa varmuutta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com