Igniterin ja sähköliitosten lisäksi voisi olla
- sytytyksen pick-upit, oikean kopan sisällä (usein niiden käämit katkeaa siten että lämmetessään katkeaa kokonaan ja taas kylmetessä toimii - tai toisin päin)
- puolatkin on kuumassa paikassa
Itse olen usein tehnyt liitosten kiristelyä vääntämällä lisäksi vaikka urospuolen liittimen lattaa kärkipihdeillä kieroksi (pienikin propelli riittää)
(minulla oli joskus pirullinen igniteriltä puolaan harvoin tapahtuva satunnainen katkos johon igniterin lattojen kierottaminen auttoi, muuten vikaa oli jo etsitty pidempään jopa johtosarjaa purkamalla...)
Kawan releidenkin olen huomannut aikojen saatossa kärkiä likaavan ja kannattaa mitata ylimenovastus.
TPS:n perussäädölläkin tuon saa superrikkaalle ja tulpat heti noettua.
Tuossa ei ole mikään erikoisen hulppea kipinä - oikein nokiset tulpat ei parane ajamalla, eli vain kuumentamalla mikrotoholla tai vaihtamalla uusiin. Voi kokeilla myös kuumempia tulppia tai iridium/platinatulppia (mutta ei vastustulppia)
Lataus ja säädin on aika erilliset muusta sähköjärjestelmästä eli jos staattori ja roottori on ok, ei siellä enää muuta ole kuin johdot ja säädin (jossa tasasuuntaaja sisällä) voi tietysti mitata irroitetuista keltaisista johdoista että tulee vaihtojännite, arvoja en nyt muista, mutta kymmeniin voltteihin pitäisi nousta ilman tasasuuntaajaa ja säädintä. Hieman korotetuilla kierroksilla mitattuna jokaisen kahden johtoparin yhdistelmän välistä (1-2, 2-3 ja 1-3) jännite voi nousta vaarallisen korkeaksi vaihtojännitteeksikin (ilman säädintä) eli hengenvaara!
anturit 2,5 kohm NTC:
http://www.gpz1100ut.de/GPZ%201100UT/DF ... _prfen.htmtuolta
www.gpz1100ut.dePerusteista ja puristuspaineista on hyvä lähteä (missäpäin Suomea vika vaivaa, minulta löytyy itselle vianhakuun melkein kaikki ruiskun pääkomponentit, Turussa)