Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 08:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2014 18:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Pääsiäiskuulumisia.

Tilasin Stormin kautta NIMENOMAAN keppivetoiseen (E) zeta 1000:een (vm. 80) kaasuttimen korjaussarjan.
Aavistelin jotain, kun huomasin lähetyksen saavuttua "carburetor repair kitin" sisältölapussa, että sopivat A4, B3/B4, C3/C4 ja D3 malleihin...

Kaasarit avattuani totesin, että nämä ns. korjaussarjan vermeet ovat selkeästi kevyempää kaliiperia kuin alkuperäiset:
Vanhassa 2,3 millin reikä.
"Uudessa" 2,0 milliä. Lisäksi vanhassa on selkeästi paksumpi tämä "liikkuva" osa.

Muuten kyllä asettui nätisti paikoilleen tämä uusi neulaventtiilin "istukka".

Kysymys: Vaikuttaako nämä eroavaisuudet toimintaan ja onko E -mallin ja edellä mainittujen mallien kaasareissa tällaisia eroavaisuuksia?

Bonuskysymys: Saamani tiedon mukaan kaasuttimia ei kannata säilyttää ns. kuivana pöydällä, koska luistien toiminta jotenkin vahingoittuu. Pitäisi jotenkin uittaa bensiinissä pöydällä... Onko näin?

Kiitos jo etukäteen tiedoista ja hyvää pääsiäistä kaikille!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2014 19:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Alkuperäiset kaasarit liki samat, suutin koko eroja. Mutta Stormin korjaussarja on ihan shittiä laadultaan, ei niillä mitään tee.
Kaasarit ovat Mikunin tekemät, nuo korjausetit jonkun made in halpis tarvikkeita. Niiden työjälki on aika huonoa ja materiaalit halpoja.

Bonuskyssäriin, kyllä bensa toimii liukasteena luistien ja runkojen välissä, siksi ei kannata käyttää E10 gasoa, koska se etanoli pesee pinnat puhtaiksi. Talveksi kanaataa littaa pienkonebensaa, siinä ei ole etanoilia ollenkaan ja se säilyy käyttökelpoisena vuosia.

Jos sulla on ne vielä auki pöydällä voitele aseöljyllä liikkuvat osat, luistit ja ryypyn männät. Säilyy liikkuvuus kunnes saat bensat sisään.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2014 20:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 19:40
Viestit: 40
Eli tilasin sitten neljä pussia Kinder -muna nippeleitä...

Laitanko nuo alimittaiset neulaventtiilit kuitenkin kiinni? Mitä vaikuttaa käytännössä?
Yksi kaasari kuitenkin tulvii ihan säännöllisin väliajoin eli jotain tarttis tehrä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2014 21:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos noilla niputat kaasarit, tarkista bensapinnat. Laita pohjapropun tilalle läpinäkyvä letku, nosta letku reunakaasarin rinnalle ja päästä bensaa kaasareihin, pinnan pitäisi asettua kaasarin rungon ja uimurikammion kohouman väliin.
Toista tämä kaikilla kaasareilla vuorollaan ja säädä uimurin kieltä kääntämällä jos tarvii.
Jos setin mukana tuli pohjatiiviste, niitä on kahta mallia, liimalla tai ilman. Jos on liimamalli, laita liima puoli pohjakuppiin päin.
Jos korvaat pohjan ristipääruuvit kuusiomallisilla, älä ylikiristä, muuten menee rungot mutkalle ja pilalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2014 12:20 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Jim Goose kirjoitti:
Bonuskyssäriin, kyllä bensa toimii liukasteena luistien ja runkojen välissä, siksi ei kannata käyttää E10 gasoa, koska se etanoli pesee pinnat puhtaiksi. Talveksi kanaataa littaa pienkonebensaa, siinä ei ole etanoilia ollenkaan ja se säilyy käyttökelpoisena vuosia.

Jos sulla on ne vielä auki pöydällä voitele aseöljyllä liikkuvat osat, luistit ja ryypyn männät. Säilyy liikkuvuus kunnes saat bensat sisään.


Täytynee omat varakaasarit käydä läpi aseölpän kanssa, niin pysyy iskussaan. Etanolibensa muuten turvottaa näköjään ainakin vanhempia kumiosia mukavasti, ei meinaa tiiisteitä saada paikalleen uudelleen... :uaa:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2014 10:50 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Pikkuhannu kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Bonuskyssäriin, kyllä bensa toimii liukasteena luistien ja runkojen välissä, siksi ei kannata käyttää E10 gasoa, koska se etanoli pesee pinnat puhtaiksi. Talveksi kanaataa littaa pienkonebensaa, siinä ei ole etanoilia ollenkaan ja se säilyy käyttökelpoisena vuosia.

Jos sulla on ne vielä auki pöydällä voitele aseöljyllä liikkuvat osat, luistit ja ryypyn männät. Säilyy liikkuvuus kunnes saat bensat sisään.


Täytynee omat varakaasarit käydä läpi aseölpän kanssa, niin pysyy iskussaan. Etanolibensa muuten turvottaa näköjään ainakin vanhempia kumiosia mukavasti, ei meinaa tiiisteitä saada paikalleen uudelleen... :uaa:


Toisen käden tietona olen kuullut seuraavia poppakonsteja kumiosien koon sovittamiseksi takaisin alkuperäiseen:

Kutistamiseen:
- 90 asteen uuniin 30-60 minuutiksi
- Saippuaveteen tunniksi ja kuivumaan yön yli
- CRC 5-56-liotus (?)

Venyttämiseen:
- Bensassa, kaasuttimen puhdistusaineessa, tms liottaminen

Itse en kuullut näitä konsteja ajoissa, kun oli tilanne päällä. Jos kumiosat ovat muuten menossa roskikseen, niin mitä menetettävää on?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com