Pikkuhannu kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Bonuskyssäriin, kyllä bensa toimii liukasteena luistien ja runkojen välissä, siksi ei kannata käyttää E10 gasoa, koska se etanoli pesee pinnat puhtaiksi. Talveksi kanaataa littaa pienkonebensaa, siinä ei ole etanoilia ollenkaan ja se säilyy käyttökelpoisena vuosia.
Jos sulla on ne vielä auki pöydällä voitele aseöljyllä liikkuvat osat, luistit ja ryypyn männät. Säilyy liikkuvuus kunnes saat bensat sisään.
Täytynee omat varakaasarit käydä läpi aseölpän kanssa, niin pysyy iskussaan. Etanolibensa muuten turvottaa näköjään ainakin vanhempia kumiosia mukavasti, ei meinaa tiiisteitä saada paikalleen uudelleen...
Toisen käden tietona olen kuullut seuraavia poppakonsteja kumiosien koon sovittamiseksi takaisin alkuperäiseen:
Kutistamiseen:
- 90 asteen uuniin 30-60 minuutiksi
- Saippuaveteen tunniksi ja kuivumaan yön yli
- CRC 5-56-liotus (?)
Venyttämiseen:
- Bensassa, kaasuttimen puhdistusaineessa, tms liottaminen
Itse en kuullut näitä konsteja ajoissa, kun oli tilanne päällä. Jos kumiosat ovat muuten menossa roskikseen, niin mitä menetettävää on?
_________________
ZZR1400 '09
BlackGPZ 900 R '86 -
636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, ymsZL 1000 '87
Liki vakio ja liki rumaEx Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!