lusmu_2 kirjoitti:
Päivää.
Pitkällisen kaasutinjumpan (hartsista umpeenliimautuneet suuttimet) loppumetreillä havaitsin, että luistien asetus ts. luistin alla oleva rako on luistin ala-asennossa hieman erilainen kussakin kaasuttimessa.
Itse en ole noihin säätöihin kajonnut, vaan puhdistustoimet ovat kohdistuneet tuonne kaasareiden alapäähän.
Luistien ja rungon välissä olevissa raoissa ero on tuollaista millin- kahden luokkaa.
Tuota luistin(+neulan) asetustahan pystyy säätämään kaasuttimen yläpäästä, mutta onko olemassa joku perusasetus tuolle korkeudelle ts. kuinka suuri rako tuonne luistin ja kaasarin rungon väliin pitää ala-asennossa jäädä ja millä työkalulla suosittelette tämän säädön synkronoimaan?
Säädä ne luistit vaikka kovalla 0,5 mm teräslangalla samaan tasoon. Ne saa silmämitallakin melko tarkkaan "sirpit" samankokoisiksi luistien etupuolelta.
Jos koneen muut speksit puristukset ja venanvälykset ovat liki samat ja kaasarin kurkut ehjät, ei paljon heitä alipaineet mittareillakaan.
Neljän alipainemittarin setti tuossa saa olla käytettävissä, mutta tuolla em. nyrkkisäädöllä saa ne ilmankin aika kohdilleen.