Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 17:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2014 20:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 10, 2012 17:35
Viestit: 34
Eli ongelma on seuraavan lainen, välillä röpöttää tasakaasulla ajettaessa, ja välillä kierroksia antamalla tuntuu vastustelevalta. Mistä voisi lähteä etsimään vikaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2014 11:02 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Vilkaiseppa tulpat ajolenkin jälkeen, onko samanväriset. Pitäs olla maitokaffin rusehtavat. Ilmaputsari?? Onko ilmansaanti kunnossa? Oiskohan liian rikkaalla ainakin jokin kaasari... näinhän se menee:

1: Ilmansaanti
2: Bensansaanti
3: Kipinä
4: Puristukset

Mä lähen tutkimaan aina tuossa järjestyksessä, koska 1 ja 2 kohdassa muutoksia tapahtuu normaalikäytössä useimmin. Kaasarin yms säätöihin kosken vasta viimeisenä jos peli on toiminut aikaisemmin samoilla säädöillä.

Toivottavasti vika löytyy !! :eitajuu:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2014 20:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Onko tuo vielä alkuperäisellä ruiskulla, siinä ainakin johtoliitosten ja releen(tai releiden) hapettumat ja kärkien ylimenovastuksetkin tuntuu vanhemmiten vaikuttavan hieman kaikkeen käytökseen ja vianhaku hankalaa, helpointa niiden vioissa on ottaa härkää sarvista ja jonain kauniina päivänä putsata/kiristää kaikki liitokset ja mitata anturit + säätää TPS. Ilman-/bensanputsari tietysti on hyvä vaihtaa, mutta ikävän harvoin vika on noin simppelissä paikkaa :)
Yksi yleinen pätkimispaikka on myös sivujalan (anti-?)tappokytkin (joka sammuttaa sytytyksen jos on sivujalka alhaalla ja vaihde päällä+pitköhän kytkinkin olla ylhäällä)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2014 07:53 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 10, 2012 17:35
Viestit: 34
Joo alkuperäisellä DFI ruiskullahan tuon on. Ilmanputsari ja bensasuodin ovat uudet. Tulpat uudet. Bensiini tuoretta. Sivujalan katkaisija ohitettu. Täytyy siis käydä nuo liitokset vielä läpi ja koittaa säätää TPS.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 04:02 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
TPS ja sen liittimet. Paineensäädin ja letkutus (ilmavuoto).

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: La Kesä 07, 2014 10:36 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kawautunut kirjoitti:
...Paineensäädin ja letkutus (ilmavuoto).

Komppaan näitä. Ehdottomasti kannattaa tarkistaa molemmat asiat. Liian alhainen mutta myös liian kova paine aiheuttaa ainakin omassa mopossa käynnin ontumista kaikilla kierroksilla. Varmaankaan nyt ei ole kyse liian kovasta paineesta... Ja ehkä vielä voisi tarkistaa että bensatankin pohjan paluuventtiili pelittää (tukossa?).

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 11:53 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 10, 2012 17:35
Viestit: 34
Nyt on rötääminen saatu kuriin kiristämällä ecu liittimet ja hinkkaamalla ecu sisältä hapettumat.
Nyt ilmeni ajossa selkainen vika kuin kun vääntää nupin nurin niin sanoo vaan booooo.
Normiajossa toimii hienosti mutta ei yli 5000 kierrokssen.
Tulpat ovat kauniin maitokahvin väriset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 12:01 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
TPS:n kaikki piuhat liittimessä kiinni ja navat puhtaana ? Eikö se kierrä yhtään yli 5000 ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 12:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 10, 2012 17:35
Viestit: 34
On kaikki tps:n piuhat kiinni. Kiusaamalla saa jotenkin ottamaan enempi kierroksia. Yritin mitata sitä tps sensoria mutten tainnut oikein tajuta oikeita kohtia mitata. Eli mistä nastoista pitää saada ja mitä lukemia


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 13:33 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Kaasu kiinni 3.3 - 6.8K ohmia.
Täyskaasu 0.35 - 0.71K ohmia
Mitataan vasemmanpuolimmaisesta ja sen viereisestä nastasta

Virtalukko OFF asentoon. Akku pitää olla täyteen tai ylitäyteen ladattu. Vajaa akku tai vajaa jännite voi vaikuttaa käyntiin muutenkin.



Bensan paineet on kunnossa ?

Sylinterikannen lämpötila-anturin voisit kans mitata jos kerran mittaamaan rupeat, lukemat pitäsi olla 2 ja 3 K ohmin välillä 20 C lämpötilassa. Metrin kaapeli anturista mittariin ja miinus runkoon.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ke Syys 10, 2014 09:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kawautunut kirjoitti:
Kaasu kiinni 3.3 - 6.8K ohmia.
Täyskaasu 0.35 - 0.71K ohmia
Mitataan vasemmanpuolimmaisesta ja sen viereisestä nastasta
...

Tuolla oli hieman eri arvoja (ikävästi kuvana ja saksaksi, ei voi käyttää google-translaattoria), mutta melko selkeä muutenkin?
http://www.gpz1100ut.de/GPZ_1100_UT/DFI ... _prfen.htm

Ei tullut tarkastettua onko manuaalissa mitkä arvot, eli tuolla oli:
* 2,1-4,2 kohm tyhjäkäyntiasennossa kaasu (toki sammutettuna ilman virtoja ja liitintä mitattuna) nastat 1-2 (1=vasen)
* 1-2kohm täyskaasuasennossa nastat 1-2
* 3,3-6,6 kohm riippumatta kaasun asennosta nastojen 1-3 väliltä?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ke Syys 10, 2014 10:11 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Mun kirjoittelemat lukemat oli 82 mallisen B2:n manuskasta. Luulin että DFI olisi sama paitsi että boxissa on se diskovalo vilkkumassa vikakoodeja. Vai olinko taas väärässä :rock:

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ke Syys 10, 2014 16:04 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 10, 2012 17:35
Viestit: 34
Kiitos.
Enköhän mä noilla jo saa mitattua arvot.
Mun pyörähän on siis juuri b2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: -82 gpz1100 rötää
ViestiLähetetty: Ke Syys 10, 2014 21:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Juu onkin hämäävää, minun Kawasakin oma service manuaali (tai netistä löydetty kopio siitä: kz.pdf) kertoo liitteen mukaisia arvoja vuodelle 1982.
Nastat 1-3 ekassa kaasusta riippumattomassa
ja 1-2 tyhjäkäynti/täyskaasumittauksissa

Musta kaksipäinen nuoli tarkoittaa että arvojen tulisi muuttua tasaisesti kaasua käännettäessä

Clymerin manuaali kertoo samanlaiset arvot, mutta puhuu Front Terminaalista mittauksissa ja siitä seuraavasta liittimestä sekä front+kolmas edestä tuossa toisesssa mittauksessa (mutta Clymeriin luottaisin vähiten, tosin siinä on toinenkin mittaustapa: mitataan TPS:n jännitteet (boksin nastoista) virtojen ollessa päällä)

[Edit: Yksi mahdollinen ero nettilinkissä voisi ollakin Saksan 100 hp tehorajoitus: täyskaasuasento on rajoitettu pienemmäksi, kaasuläpät ei aukene siellä täysin]


Liitteet:
Picture 9.png
Picture 9.png [ 169.51 KiB | Katsottu 9177 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com