Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Su Elo 03, 2014 21:07 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 30, 2014 17:41
Viestit: 8
Paikkakunta: lohja
Tervehdys kaikille.


kawan kytkin ei irrota kunnolla.pyörä seissy vuosia.

ostin uudet levyt.ei irrota vieläkään.liian pohjaan ku

säätää ni alkaa luistaa.

missäköhän vika piilee?

vaihteet toimii ajossa ok mut ku pysähtyy ni ei saa vapaalle,

jos kone käynnissä.

tangot mitkä työntää kytkintä(pitkä ja lyhyt)kuuluuko

väliin kuulaa vaik lyhyes tapis on kuula päässä?

kiitos tiedoista etukäteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 15:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuosta räjäytyskuvasta näkyy osien paikat. Kuula pitäisi olla irti pikkutapista, mutta saattaa hitsautua tapin nokkaan kiinni.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1980-kz10 ... ml#results

Millä öljyilä olet konetta käytellyt ? Oikeilla oljyillä on suuri vaikutus kytkimen irroitukseen. Mineraaliöljyt toimivat parhaiten. Delvac MX 15W - 40 on ollut tässä koneessa aika toimiva.
Kytkimen perusäätö vaijeri löysäksi, mutteri auki, puoli kierrosta auki ruuvi ensin pohjaan kierrettynä, sitten lukkomutteri kiinni.

Jos koneesta on otettu vetoakselin 4. rattaan alta kolme pientä kuulaa pois, ei vapaata löydy kone käynnissä.
Kyseessä on Positive Neutral Finder, Kawan patentoima systeemi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 18:49 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 30, 2014 17:41
Viestit: 8
Paikkakunta: lohja
terve

mp-motox 20w50 mineraalit koneessa.

täytyy irrottaa se kuula.ostin jo uuden kuulan.

jos joku poistanu kuulat ni saako ne takas koko konetta
avaamatta?siis ne vaihderatas kuulat.


kiitoksia tiedoista


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 19:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joskus auttaa kytkimen irroitukseen välilevyjen karhennus. Kiillottuneet välilevyt toimivat aika liimaavina pintoina öljyn kanssa.

Noita kuulia ei saa rattaan ja akselin väliin ilman lohkojen halkaisua. Kuulat näkyy kuvassa 25 numerolla ja tulevat 4. rattaan 22 kuvassa väliin.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1980-kz10 ... ml#results

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2014 20:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Miten se vapaan puuttuminen ilmenee, meneekö paikallaan ollessa ykkösen jälkeen suoraan kakkonen ja muutkin isommat vaihteet -> silloin ongelma on varmaan vaihdelaatikon sisällä "positive neutral finder"-kuulissa , vai onko hankala liikutella vaihdepoljinta tms. jumitusta vai miten?

Toi toinen kuula joka toimii (painelaakerina kytkimen työntötangossa), helposti palaa ja hitsautuu joko tappiin tai toiseen päähän jos ei ole tyhjää välystä kytkimen säädössä alussa, oliko tässä sellainen kolmikuula-hässäkkä(siinäkin...) joka painaa kytkintappia kun kahvasta vetää, se jää helposti kireälle hinkkaamaan koko ajan, ainakin jos joku jumittaa kytkintä säädettäessä tai jos vaijerissa/mekanismissa ei ole lautusjousta (jos tässä mallissa edes kuuluu olla?)

Joskus joku on voinut käyttää vaseliiniakin positive neutral finderin kuulien liimaamisessa paikalleen, että olisi helpompi asentaa - ei ole hyvä idea vaan se saattaa jumittaa ne ajossakin - ja taas kone pois ja halki - eikun uudestaan.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2014 19:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 30, 2014 17:41
Viestit: 8
Paikkakunta: lohja
terve

ajossa kun pyörä liikkuu ni löytyy vapaa.jos pysähtyy 1 päällä
ni ei anna laittaa vapaalle.moottorin ku sammuttaa ni vapaa
löytyy mut ei saa muita isompia vaihteita päälle.

täs on se kolmikuula juttu.ollu varmaan perussäätö liian
tiukalla ku hitsannu kuula.nyt uus kuula paikalla.

ei kytkin vieläkään irrota kunnolla.täytyy ajella jos alkais
vaikka toimii.

kiitokset vinkeistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2014 00:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei muuta kun Delvac MX:ää koneeseen, niin johan alkaa kytkin irrottamaan :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2014 01:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jeps toi vaikuttaisi ihan osin kytkimen säätöjutulta - kolmikuulahässäkkä ei ole ollut jostain syystä perusasennossa kun on säädetty -> kytkin ei aukene täysin vaikka painaa pohjaan. Uutta säätöä siten että kytkinvaijeri on varmasti löysä säädettäessä ja kolmikuulahässäkkä on varmasti kiertyneenä ihan alkuasentoonsa (jotku tykkää irroittaa myös varuiksi kytkinvaijerin yläpään että varmistuu alkuasento)

Minulla oli samaa ongelmaa silloin kun vaijerin alapäästä/vipusysteemistä puuttui jousi joka kääntää kolmikuulahässäkän vipua alkuasentoon

En saa oikein kuvasta selvää, mutta se voisi (ehkä?) olla tuo yllä (eka) linkitetyn osakuvan "30" "Clutch Release Spring" se on ollut jonkun aiemmin helppo hukata vaijerin vaihdossa... ja sen puuttuminen vaikuttaa myös kuulan hitsautumiseen kun vipu ja työntötanko ei palaudu.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2014 22:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Sen "kolmikuula hässäkänkin" voi laittaa väärään asentoon. Ja kytkin ei pelaa halutulla tavalla.

Jouduin ottaan rasvat pois ja ajatuksella katsoa ja koettaa miten ja miksi se siellä kuuluu olla. Menee helposti "yli" eli väärään asentoon jos on liikaa vetoa suuntaan tai toiseen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 17:37 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 30, 2014 17:41
Viestit: 8
Paikkakunta: lohja
terve kaikille.

lomat lomailtu.koneessa delvakit.vaihteet menee vähän paremmin
päälle mut kytkin ei vielkään irrota kunnolla.

täytyy talven aikana avata konetta ja tutkii missä vika on.

kiitos vinkeistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1000st kytkin
ViestiLähetetty: Ti Syys 09, 2014 20:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Oliko sinulla se vivun alkuasentoon palauttava jousi paikoillaan? Suurinpiirtein kai tuollainen idea (satunnainen netistä napattu kuva, rataskopan sisältä):
Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com