Mulla oli staattorin käämeistä lakka varissut (aika yleinen vika, se kun se saa kylpyjä lämpimästä öljystä), hankin electrexworldin staattorin (paikallaan pysyvä käämi), nykyään maahantuontia harrastaa motomaster tai suoraan valmistajalta? Voi mitata kolmesta (keltaisesta?) johdosta, joko rataskopan alta tai tasasuuntaaja/säätimen liittimestä kaikkien kolen johdon välillä pitäisi olla pienehkö vastus ja samanlainen joka välistä, muuten on vyyhti poikki tai oikosulussa (arvoja en valitettavasti muista) ja toinen mittaus, jokaisesta johdosta maahan päin, pitäisi olla ääretön tai joku vyyhti on oikosulussa maihin, molempia sattuu kun lakat varisee ja kupari haurastuu. (tietysti kannattaa hieman tutkailla ja mittailla missä vika on, voisi säädin/tasasuuntaajakin olla vialla tai periaatteessa kai huono liitoskin, mutta kovin usein on staattori jos ei ole uusittu)
Saattaa olla sama, kannattaa varmistaa, minulla taisi olla tämä (Ja minulla oli -83 GPZ 1100 UT eli ZX1100-A1, mutta saman sukuinen kone):
http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G03.htmltai motomasterilta:
http://www.motomaster.fi/kawasakikatupyoratmallisto.htmKawan ihan omiakin saa moniin malleihin, mutta ne olivat joskus lähempänä 400 €...
Tuossa staattorissa ei ollut mitään ongelmia minulla sopimisessa, mutta roottorissa jollain oli ollut, ulkoneva tappi hankasi johdon suojapeltiin tms. vaati virittelyä ja olikohan jollain ongelmia roottorin paksuuden/pultin pituuden osalta.
Kannattaa samalla ehkä tarkistaa myös roottorin magneettien liimauksia, niillä on myös taipumusta irrota ajan saatossa, eikä irronnut magneetti tee hyvää pyörivissä osissa, joskus saattaa auttaa pelkkä uudelleen liimaus hyvällä epoksiliimalla (itse tein vain päälle pieniä väli/reunaliimauksia ei magneeteita irti saa ehjänä helpolla ellei ole jo irti. minulla oli näkyvissä halkeillutta liimaa, en tiedä oliko sillä mitään vaikutusta, mutta eipä haittaakaan ollut).
Jotain tuolle Electrex worldille lienee tapahtunut sitten minun hankinnan, jenkki-versio on eri firmaa ehkä?:
http://www.electrosport.com/street-bike ... z1100.htmlKeskituella tuon voinee irroittaa ilman öljyjen päästöä, ehkä mieluummin pieni kallistus toisin päin ettei öljyjä valu. Sijainti siis vasemman moottorin kopan alla, staattori kolmella pultilla (+johdon peltisuojassa pari?.
Roottori onkin sitten lujemmin kiinni, jos sitä tarvitsee ottaa irti (pultti + kartio kampiakselin päässä, joka jumahtaa kovin kiinni) eikä kestä vastuutonta väkivaltaakaan, vaatii sopivan ulosvetoruuvin, joka tulee kiinnitystuuvin "tilalle")