Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 21:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2016 19:50 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 20:05
Viestit: 26
asiaa siis käykö gbz 1100 b2 nokka akseli sellaisenaa kz 1000 j 1982 malliin vai pitääkö olla esim erilalaiset nokka pyörät.. :lukea: :manaa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 08:15 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Jaskanokat käy päikseen jaskakawojen välillä eli käy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 10:28 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 20:05
Viestit: 26
kiitoksia kiitos niin minä wähän aatelinkin mutta kun oli tossa kz riders foorumilla ja joku jenkki siellä tiesi että nokka ratas pitää vaihtaa ...tiedä sitten hänen tietämystäänn :axe2: :hihi:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 10:38 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Käsittääkseni fyysisesti kyllä käy, mutta eikös tonni-Jaskassa ole "löysemmät" nokat kuitenkin ku Ruutassa? Ja niitä rattaitahan voi vielä verrata vaihtotyöhön aljettaessa...

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 13:00 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
No eikös noissa ole sama nokkaketjukin?? Mä viskasin jenkeistä ostetut poliisikawan nokat sellaisenaan saksasta ostettuun tonnisataseen (Z1100-A2)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 16:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 20:05
Viestit: 26
joo kun olis mitä vertaa kun on noi j rattaat ja nokat ja GBz b2 nokat . mutta toivotaan parasta pelätään pahinta .... :kaulin: :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2016 16:56 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
joojoo, mutta tarkoitinkin nokkain profiilia, nostoa yms. Kyllä ne paikoilleen pitäis mennä ja toimiakin, mutta eräänlainen "anti-virittämisen" tunne vaan on jollaillailla läsnä. :hihi:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 25, 2016 21:33 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Rattaiden pitäis sopia näihin malleihin (ainakin Kz foorumin mukaan:

KZ1000-J1 (1981)
KZ1000-J2 (1982)
KZ1000-J3 (1983)
KZ1000-K1 (LTD) (1981)
KZ1000-K2 (LTD) (1982)
KZ1000-M1 (CSR) (1981)
KZ1000-M2 (CSR) (1982)
KZ1000-P1 (Police 1000) (1982)
KZ1000-P10 (Police 1000) (1991)
KZ1000-P11 (Police 1000) (1992)
KZ1000-P12 (Police 1000) (1993)
KZ1000-P13 (Police 1000) (1994)
KZ1000-P14 (Police 1000) (1995)
KZ1000-P15 (Police 1000) (1996)
KZ1000-P16 (Police 1000) (1997)
KZ1000-P17 (Police 1000) (1998)
KZ1000-P18 (Police 1000) (1999)
KZ1000-P19 (Police 1000) (2000)
KZ1000-P2 (Police 1000) (1983)
KZ1000-P20 (Police 1000) (2001)
KZ1000-P21 (Police 1000) (2002)
KZ1000-P22 (Police 1000) (2003)
KZ1000-P24 (Police 1000) (2005)
KZ1000-P3 (Police 1000) (1984)
KZ1000-P4 (Police 1000) (1985)
KZ1000-P5 (Police 1000) (1986)
KZ1000-P6 (Police 1000) (1987)
KZ1000-P7 (Police 1000) (1988)
KZ1000-P8 (Police 1000) (1989)
KZ1000-P9 (Police 1000) (1990)
KZ1000-R1 (Eddie Lawson Replica) (1982)
KZ1100-A1 (Shaft) (1981)
KZ1100-A2 (Shaft) (1982)
KZ1100-A3 (Shaft) (1983)
KZ1100-B1 (GPz) (1981)
KZ1100-D1 (Spectre) (1982)
KZ1100-D2 (Spectre) (1983)
KZ1100-L1 (LTD Shaft) (1983)
ZN1100-B1 (LTD Shaft) (1984)
ZN1100-B2 (LTD Shaft) (1985)

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 25, 2016 22:31 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Zitten pieni varoituksen sana kun korkeanostoisia nokkia laitetaan matalanostoisen nokan tilalle. Männissä saattaa loppua kesken venttiililautasen vaatima tila, sekä jouset saattavat olla eri jäykkyydellä varustetut.
Lisäksi vielä noista venttiilikupeista. Säätöpalat on J mallissa kaiketi kupin yläpuolella ja korkeanostoisissa säätöpalat sijaitsevat kupin alla nokan terävämmän profiilin vuoksi, ettei säätöpala pääse nousemaan kupista nokan ohipyyhkäisyn loppuvaiheessa.
Vielä itse nokista, kannattaa varmistua että ne mahtuvat pyörähtämään koko kierroksen riittävällä turvavälillä. Muuten kannesta joutuu snurraamaan paininkuppien porauksesta nokan pyyhkäisyalueelta tavaraa pois.

Hybridikoneita rakennellessa joutuu ottamaan monta asiaa huomioon vaikka osat näyttävätkin saman mittaisilta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 26, 2016 21:25 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Venttiilinjouset on erilaiset Gpz-nokille.
Säätöpalat meni nostajien alapuolelle vuonna 83 eli Unitrak malliin. Ainakin "isolohkossa".

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 27, 2016 10:10 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
"pikkulohkossa" eli keskareissa on kaikissa alapuoliset välipalat.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2017 12:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Mites nuo nokka-akselien laakeripukkien pultit. Itellä osa pulteista ei enää ole alkuperäisiä ja oon miettiny että miten lujia pultteja pitäs käyttää? Tällä hetkellä paikallaan 12.9 lujuutta mutta ei laippakannalla vaan paljon pienemmällä kun on kuusiokolopultti. Noita laipallisia "kovia" pultteja ei oikein löydy mistään, 8.8 lujuudella löytys kyllä mutta onko se liian heikko laakeripukin kiinnitykseen? En laittanu kuusiokolopultin alle aluslevyä millä ois saanu vähän pinta-alaa kun se kanta ois sitten noussu jo tosi korkeelle tuntu että ottaa venttiilikopaan kiinni.. Cms:ltä löytyy kyllä pultit mutta on niin suolanen hinta ettei kärsi tilata. Muistaakseni 3.5e/pultti..:)

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2017 21:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Moro!

Ittelläni on joskus takavuosina ollut jopa kierretengosta tehtyjä pultteja, ja aina on kestäyt. jengat on kyllä monesti morjetelleet... Mutta en tietty neuvo laittamaan ihan niin pehnyttä kamaa jos sen voi välttää.

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2017 12:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kokeilen nyt kuitenkin mahduttaa nuo kuusiokolokantaiset 12.9 pultit rosteri aluslevyjen kanssa paikalleen. Aatteelin vähän pyöristää pulttien yläreunoja jos ne tuurillaan mahtus sitten venttiilikopan alle. Paikallisilta moottoripyörä harrastajilta mitä oon kyselly ni olivat sitä mieltä että ei kannata heikompia pultteja käyttää. Voihan ne kestää mutta ikävämpi homma jos ei kestäkään..:(

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2017 18:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joskus tuli kokeiltua prikkoja nokkapukkien pulttien alla, ei mennyt koppa kiinni asti.
Kokeile sinitarraa tai muovailuvahaa, paljonko jää väliin, kun kopan käyttää kiinni ja auki.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 09, 2017 21:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jotkut ovat käyttäneet pinnapultteja, enpäs tiedä millaisilla muttereilla, muttereitakin kun on laipalla saatavina? Tuossa on ainakin etuna ettei alumiinista korkkaa niin helposti, mutta lienee haastaitakin, pinnapulttikaan ei voi olla kovin pitkä ettei kanna koppaan. (ja Kawan sekä muiden huoltomanuaalien momentit tuolle ovat hieman ylikovia, huonolla avaimella ja liian liukkaaksi rasvattuna repii ylös kaikki jengat alumiinista, jos laittaa pienempään momenttiin voisi 10.9 riittää myös.)

Ihan oikeaa kokoa pulttia ei taida saada helpolla muualta, ei kuulu pulttistandardeihin, mutta smirgelillä saanee lyhennettyä, mutta melkein menee ulkomailta tilaamiseksi?
Lähimpänä lienee:
DIN 6921 Hex Flange Bolt M6x45 (oikean pituus lienee 43 mm, syytä tsekata ettei pohjaa ja smirgelöidä...), mutta noitakin on erilaisilla kannan korkeuksilla ja vielä lukkorihloillakin
Uudempi laippapulttistandardi lienee "EN 1665", mutta lieneekö siinä ollenkaan 12.9 lujuutta vakiona?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2017 08:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kovia laippakantapultteja on todella hankala saada. Pari paikkaa löysin netistä, mutta eivät toimita Suomeen. 8.8 lujuutta saa kyllä sitten ihan kotimaastakin.. Sanokaapas nyt joku hyvä neuvo noitten pulttien kiristykseen ettei enää mene vituiks! Nyt on kyllä kierteet korjattu teräsholkeilla eli ei pitäs korkata niin helposti, mutta onko tuo ohjekirjan 17Nm momentti tosiaan liian kova? Mulla on kyllä pieni momenttiavain mutta tarkkudesta ei voi antaa takuuta kun on Motonetin halpis tuote.. Lukitetta tulee kuitenkin kierteisiin ni ei luulis kovin helposti aukeavan vaikka vähän pienempään momenttiin laittas. Pääsiäisen aikaan olis tarkotus alkaa kasailemaan.

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2017 17:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kaikkia momenttiarvoja on nähty 10 Nm alkaen, ja kannattaa muistaa että sopivat liukasteet vaikuttaa myös, eli oikein liukkaalla kiristysmomentti tulisi olla pienempi, sillä saavutetaan sama puristusmomentti:
viewtopic.php?f=5&t=8848&p=55211#p55211

täälätäkin kun hakee momentti sanalla löytää monta erilaista neuvoa.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com