Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 19:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: Pe Touko 25, 2018 13:34 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Ekat ajot tänä keväänä ajettu tälläkin mopolla. Toimii, käy ja kukkuu kylmänä, mutta kun lämpenee, tyhjäkäynti häviää.... Siis ei yritäkään pysyä käynnissä, n.2000rpm -> toimii niinku pitää. Mistähän tollasta vikaa alkais paikallistamaan?
Ainiin, se oljyn tasoanturi vilkkuu iloisesti punaista, oliskohan jollain käypäistä tuotetta myydä? (voihan sen johdonkin vissiin irroittaa?)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 11:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hmmm, tuossa ei ole ainakaan mitään automaattista ilman säätöä, eli "ryyppy" on käytännössä pieni ilmahana, joka päästää lisäilmaa, mutta eikö silläkään saa säädettyä käyntiä alemmas kuin 2000 rpm? Eli ymmärsinkö oikein että sammuu heti lämpimänä kun kierrokset tippuu alle 2000?

Sen sijaan ecu säätää seosta laihemmalle lämmetessään (tai siis poistaa rikastusta), eli olisiko lämpötila-anturissa vikaa tai TPS:n säätö pielessä? Jotenkin epäisisin tuota TPS:ää, eli oikealla puolella DFI tekstin alla on potentiometri, joka mittaa kaasuläppien asentoa, Throttle Position Sensor). Eli jos tuntuu liian laihalta voisi kokeilla säätää TPS:ää (en tiedä miten oikeasti pitäisi, mutta itse olen säätänyt siten että ensin merkkaa aloituskohdan tarkkaan siten että löytää oikean kohdan jos säätö hukkuu (tussilla/piikillä viiva tms.), toiminta-alue on aika kapea. Sen jälkeen olen tyhjäkäynnillä löysännyt kaksi kiinnityspulttia "nihkeästi liikkuviksi"(muoviDFI suojan alla) säätänyt suuntaan ja toiseen ja ottanut noin puolivälin niistä kohdista kun kierrokset alkaa laskea, tietysti jos ei ole tyhjäkäyntiä niin voisi kokeilla auttaako pieni liike suuntaa tai toiseen asiaan) Voisi sen ohmejakin tietysti mitata, mutta tuskin se ainakaan täysin poikki on, jos kerran kylmänä toimii (tai voi olla että "ryypyn" avaus liikuttaa myös tuon pois aloituskohdasta?)

Jostain huoltokirjasta (Ainakin tehtaan ja Clymerin manuaalista) löytyy myös noiden lämpötila-antureiden mittausohjeet, mutta molemmat (lohko ja imuilma) ovat 2,5 kohm NTC, mutta en oikein keksi miksi ne niin hajoaisivat että pienet kierrokset katoaa.

Tietysti tyhjäkäyntiruuvin säätö ja läppien synkronointikin vaikuttaa jotenkin.

Tasoanturia ei saa oikein mistään uutena, voi varaosanumerolla etsiä ebaystä, jos sattuisi tuurilla löytymään uutta-vanhaa-varastoa, mutta useissa sama ongelma, en tiedä onko mitään korjaustapaa. Öljynpaineanturille jos muuttaa (jossain muistan nähneeni ohjeen, jossa porattiin ja kierteistettiin reikä johonkin öljykanavaan) täytyy olla matalapaineinen anturi, tämän koneen öljynpaineet ovat varsin aljaiset johtuen kuulalaakeroidusta alakerrasta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: La Touko 26, 2018 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Kokeile säätää venttiilit.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2018 11:31 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Ääni venttiilien säädölle. Seoksen säätelyyn on jotkut viritelleet potentiometrin sylinterinkannen lämpötila-anturin piiriin. Potikalla voi tietonetta :yesyes: huijata hiukan. Bensanpaineen säädintä vois tieteen tutkailla myös.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2018 11:57 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Kiitos vinkeistä.
Juu, moottori sammu ku kynttilä kerralla lämpimänä... Akku on uusi, venttiilit ok.
TPS:ää olen myös heilutellut ilman mainittavaa menestystä........
Pitää ruoskia ittensä talliin tutkailemaan aihetta lisää....
Viikonloppu menikin Z1R:n satulassa ilman murheita.!
Harmi, kun tässä Lahden nurkissa ei tietääkseni ole toimivaatollasta, niin voisi kokeilla myös elimensiirtoja


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2018 11:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Dodii,
eilen kävin taas liittimet läpi, ja kas kummaa, tyhjäkäynti palasi lämpimänä..... very strange....
samalla alkoi uskoa taas "ryyppyä"
TPS:n väänsin maalimerkkeihin, ei ollu "pielessä" ku vajaan millin.
Tänään tarkoitus lähtee vähä pitemmälle koeajolle, eilen tein vain pienen 10km:n lenkin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz 1100 -83
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2018 13:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Minulla oli kaksi sitkeää sähkövikaa, toinen oli sytkämodulin liittimen satunnainen katkonta. Tuo oli vaikea löytää, koska melkein mihin tahansa johtonippuun koskeminen paransi vian ja välillä niitä kaikkia tuli putsattua ja rasvattua (Electro Corroxilla) mutta kun vika aina katosi kuukaudeksi tai pariksi teki mitä tahansa ja tuli taas yhtä yllättäen takaisin. Tuo tosin hävitti käynnin ottamalla kaksi pyttyä pois pelistä. Olin tuon igniterin liittimenkin irroittanut ja putsannut useasti, mutta ainoa "lopullinen" tatkaisu oli vääntää Igniter-mokkulan päästä liittimet hieman kieroksi, jolloin alkoi toimimaan "ikuisesti". En tiedä saako noita muoviliittimen sisäisiä lattaliittimiä jostain, mutta ongelma voi olla paikallistaa se katkonut yhteys (tosin minulla oli toinenkin harvoin ilmentyvä sähkävika, joka oli johtonipun hieroutuminen puhki ja otti maita, mutta sekin hyvin harvoin).

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com