Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 14:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljypohjapohtimista
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 20:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Vaihtelin tuossa aikanikuluksi öljypumppua kawasaakiin, kun sen toiminta alkoi epäilyttää. Tarkoituksena oli myös pohtia vähän jonkinlaista patolevyjen lisäilyä sinne öljypohjaan ettei öljyt holahda moottorin takaosaan kiihdytettäessä. Mutta kun otin öljypohjan irti, niin se näytti oudolta... Eli siinä ei ole ollenkaan minkäänlaisia patolevyjä alunperinkään. Outo juttu. Löysin kuitenkin rojukasasta toisen öljypohjan, jossa oli kolme patolevyä. Noissa öljypohjissa näkyi olevan jokin ilmeisesti valuversion numero, oikeanpuoleisessa oli ykkönen ja vasemmanpuoleisessa kolmonen. Onkohan tietoa missä vuosimallissa tuo kolmonen on tullut, ja onko sitä käytettäessä vielä ongelmana että öljyt menee kiihdyttäessä moottorin takaosaan ja öljyvalo vilkkuu?

Liitteet:
pohjat3.jpg
pohjat3.jpg [ 165.96 KiB | Katsottu 4050 kertaa ]

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljypohjapohtimista
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 21:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Alkupään yseissä oli nuo jossa ei ollut patolevyä,en ole huomannut että olis joku kakkos versio.... voi óllakkin.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljypohjapohtimista
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2018 09:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kakkosversio on porteilla varustettu malli. Juttua löytyy maailmalta kawasaki z1 oil surge haulla.
noihin on molempiin malleihin saatavana saranaporttia. Näppärä valmistaa sellaisen itsekkin.
Portittomaan versioon joutuu kiinnittämään öljypohjan läpi, portilliseen saa portin kylkeen pultattua kiinni.

Kovempaan kiihdyttelyyn voi maailmalta löytyä syvempiä öljypohjia, niitäkin on kahta mallia, koko syviä ja takaosasta syviä. Vaativat öljypumppumuutoksia hyödyn saamiseksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljypohjapohtimista
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2018 14:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Jjoo... Kiitosta.Surge näyttää olevan hyvä sana ettiä lisätietoa. Tuollaisen saranalärpäkkeen voisi tietty nakerrella. Tai ehkä sitten sellaisen öljypumpun kondalta syvemmän öljypohjan vois jollain kaverilla hitsauttaa, jos vielä ylimääräisen öljypohjan teurastettavaksi löytää, tai sitten tekee sen talvella ettei hukkaannu ajopäiviä :rock:
Öljypumpun sihdille pitäis varmaan samalla sorvata sitten korotuspala, että se osaa horia sitä öljyä vähän alempaa. Tuollanen kokonaan syvennetty öljypohja vaatii omanlaisensa pakoputken, jotka on tietty aina kalliita. Dämn. No, kattotaan ensin vieläkö se valo kiihdytettäessä tuolla kolmostyypin öljypohjalla vilkkuu :roll:

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com