Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 18:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Erinäisten valitettavien tapahtumien johdosta minulla on nyt pieni prikka gpz 1100 -84 nokkakuilussa, kampiakselin alla. Se oli vielä alkuun näkyvillä akselin päällä mutta yritys magneettityökalulla epäonnistui ja prikka tippui kampiakselin alle. Yritin vielä ronkkia pienellä magneetilla rautalangan päässä niin että pääsin vähän akselin allekin (ihan helvetin ahdasta..) mutta en saanut pois.

Katsoin öljypropun reiästä semmosella usb kameralla ja ilmeisesti öljypohjan poistamisellakaan ei pääse käsiksi kun kampiakselin alla on joku umpinainen tila.

Vaihtoehdoksi jää siis kampikammion purkaminen auki. Mietin vaan että jos se prikka nyt on siellä pienessä kotelossa (missä pohjalla on myös pultti joka estää ketjun hyppäämisen alapäässä) nii sehän ei sieltä kyllä mihinkään lähde ainakaan jos pyörä pysyy pystyssä. Uskaltaiskohan tuolla vaan ajella? Mitään ylimääräsiä ääniä ei kuulu kun akselin päästä konetta pyörittää eli ketjun välissä ei varmasti ole.

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 19:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Itsellä kävi ysin kanssa vastaava tilanne, kun avasin öljypohjan niin sain osan pois tipautettua joka oli laakeri pukin päällä,

Kannattaisko aukaista öljypohja kuitenkin... auttaisko jos työntäis ohuen letkun sinne alas ja paineilmaa letkuun.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 20:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Tuota en tullut ajatelleeks. Öljypohjan irrotuksen jälkeen ei taida vielä mahtua irrottamaan sitä laakeripukkia.. Noh. Pitää vielä yrittää keksiä joku ohut magneetti millä yrittää yläkautta. Joutuu kuitenkin uutta öljypohjan ja pakosarjan tiivisteitä hetken oottamaan..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 04:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Minulla ei tarvinnut irroittaa sitä pukkia,sieltä päältä sain urkittua pois.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 08:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ei tietoa miten hyvin keskimmäinen laakeripukki tulee esille öljypohjan poistamisella, mutta jotenkin muistelisin että näkyisi hyvinkin?
Mutta öljynsuodattimen pohja peittänee takapulttia(eja)?

Tuossa kuva halkaistusta koneesta, jos auttaa päättelyssä:
Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2018 16:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Irrotin öljypohjan. Sain yläkautta letkun avulla paine-ilmaa kampiakselin alle ja prikka tuli näkyviin akselin etupuollelle. Magneettiin se ei kuitenkaan tarttunut ja nyt taas jossain näkymättömissä.. Paineilma ei enää tunnu auttavan kun siellä laakeripukin pohjalla ei ole enää öljyä ni prikka taitaa olla sen verran jumissa etten saa enää näkyviin.. Ja näyttäs kyllä siltä että alaspäin se ei mahdu mistään välistä tippumaankaan. Oon saanu magneetin aika hyvin sinne akselin alle mutta ei vaan prikkaa tule mukana. Laakeripukkia ei taida saada alakautta irti, vasemman puolen pultit sais helposti pois öljypumpun irrotuksen jälkeen mutta toisella puolella lohko tulee eteen niin että pultit ei kyllä mahdu aukeemaan kokonaan saatikka tippumaan pois. Jos on vielä ideoita niin mielellään otan vastaan. Lohkon purkaminen ei kyllä oikein innosta eikä niin isoon projektiin ole nyt lähi aikoina mahdollisuuksiakaan..:(

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2018 19:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Saisikohan vanhan rullamitan katkaistulla päällä tönäistyä, jos sillä tökkää ketjun ja laakerikupin välistä. Rullamitta voisi mennä kaarelle sopivasti tuohon väliin. Toki se tökkää siihen pultin kantaan herkästi, viistetyllä päällä voisi ohjautua sen ohi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2018 21:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Tuo mittanauha vois toimia. Se alkaakin sitten olla viimenen vaihtoehto. Tänään irrotin nokka-akselit ni sai ketjun suoraksi ylös ja pikkusen enemmän tilaa kampiakselin luokse. Samalla tuli mieleen että se prikka saattaa olla rosteria joka ei ilmeisesti magneettiin tartu eli sillä se ei sieltä ole ylös vielä tullut... :takoo:

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 01:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Osa rostereista on tosiaan magneettiin tarttumattomia. Pitkät nippusiteet voisivat toimia myös tökkimisessä, mutta enpäs heti tiedä mistä saisi sellaisia oikein pitkinä (itsellä on joskus ollut sellaista, jossa oli rullalla tavaraa ja päätykappaleet oli ihan erikseen)

Saisikohan jollain pitkällä puhalluspistoolilla ilmavirran paremmin kohdistettua (vaatinee sinne kärkeen supistuksen että virtausnopeus kasvaa)
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000872 ... ra-1000-mm

Voi tietysti virittää letkun päähänkin jonkun suukappaleen?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 14:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Loppu hyvin kaikki levällään. Paineilman mittanauhan ja erinäisten rautalankaviritelmien jälkeen prikka tippui lopulta pois. Luulen että se ei enää ollut laakeripukin pohjalla eilisen jälkeen. Olin jo luovuttamassa ja aattelin lopuksi vielä suihkutella alakautta paineilmaa ja sieltähän se jostain vaihelaatikon puolelta tippui. Ilmeisesti oli eilen paineilmalla lähtenyt sieltä laakeripukin päältä niin että en sitä huomannut. Aika huono näkyvyys oli välillä kun suihkuttelin. Olis varmaan aiheuttanu jonkun näkösiä ongelmia vaihteiston suhteen.. Taas kokemusta rikkaampana mutta en suosittele kyllä kokeilemaan. Kiitos taas kerran kaikille avusta!

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 16:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
No hyvä että onnistui,ehtii vielä ajelemaan.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Prikka nokkakuilussa
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 16:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ja tarinan opetus muille: kannattaa se "tuhon kuilu" peittää (jos se ei muuten haittaa) ihan varuiksi vaikka puhtaalla kankaalla, ja mieluummin ennen kuin...

Jotenkin sillä on ihmeellinen vetovoima.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com